Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Tudom első a Metabond és Valvoline és én sem töltök bele legközelebb mást de gondoltam megkérdezem: Mik a vélemeények, tapasztalatok Shell és Mobil esetleg Mol olajokkal.

Természetesen 10W-40 ben gondolkodva.

Mobil-1-et kapott a gépem, míg a cégautóm volt, a Schiller ezt használta. Felvette a koszt szépen, nem habosodott, semmi bajom nem volt vele, igaz, ritka mód kímélem a járgányt.

De a Metabond adalékkal jobb. :(

Elküldve

Nos, nem igazán volna időm arra, hogy végig nézzem a topicot, valyon aral olajokról mit írtatok, ha szóba került egyáltalán.

Ezért kérdem, hogy nektek mi a véleményetek az

Aral BlueTronic félszintetikus, valszeg 10-40-es olajról. Szeptember elején, kb. 800 km-e volt beleöntve. Igaz közben volt egy kis problem, amit itt nem részletezek( másik topicban már írtam róla). Szóval 1.6 16V Ecotec X16XEL.

Korábban sem volt étvágya, most meg remélem "teljesen elmegy"...tudom, ecotec....

Nos, ti használtatok már ilyen olajat?

A szerelőm adta ezt, (hivatalos merci szervíz, minden gépbe szinte csak aralt töltenek....).

Elküldve

En is ezt vettem mert nemetorszagban volt csomagolva es a szervizben is azt mondtak, hogy jo (nem tolluk vettem). Kesobb egy ismerosom mondta, hogy nem volt megelegedve melegben az Aral minosegevel (off auto).

Egyelore nem latok kulonosebb elvaltozast az olajon (habar en nem vagyok szakerto) de lehet, hogy jovore kiprobalok egy masik olajat is.

Elküldve

Shell olaj jó, de drága az "átlagosan jó" minőségéhez képest.

Mobil1 is jó olaj, bár csak hallomásból mondom, saját tapasztalatom nincs.

Mol olaj szar, egyszer volt olyanom, megfogadtam hogy többet nem lesz.

Aral-t használtam a kölcsönzős gépekhez (aggregátor pl), aztán váltottam a Metabondra. Markánsan nagy a különbség, úgyhogy nem lehet valami jó az Aral sem...

Saját vélemény. :(

Elküldve

Én régebben Mobil1-et használtam, szerintem tökéletes. Nem lesz olyan szurkos mint a gagyi szarok.

Most elf-et hoztak 5w40-s fele árba (új ára kb. 20) és ez is komoly. Elmenten vele 8000 km-t és a színe piszkos sárga.

Elküldve

Régen mondták, hogy a valvoline jó bármilyen motorolajhoz utántülteni csak stimmeljen a viszkozitás.

Ez még mostani olajoknál is él?

Tehát benne vaz az a Fina 10W-40 részszintetikus olaj a kocsimba (már nem sokáig) és utántöltéshez használhatom a valvoline 10W-40 részszintetikusat?

Elküldve
Lehet volt már kérdés:

Valvoline TopGard 10W-40

Valvoline Durablend 10W-40

Mi a különbség a kettő között?

Az ég világon semmi :( Csak a nevük. Legalábbis én úgytudom, hogy ugyan az, csak van ahol TopGardként, van ahol Durablendként árulják. Én TopGard néven vettem a tacskóban. Persze lehet, hogy tévedek, de én így hallottam. Viszont most nézem PDF-ben mindkettőnek az adatlapját, és minden adat totál megegyezik.

Elküldve

Na ma vettem a füstgenerátoromba ( :( ) olajat és szürőt!

A szürő gyári 600Ft volt,plusz 30Ft a tömítés a leerszertő csavar alá!

Olajat valvoline-t kapott,durablend 10w40-et.(6500Ft,4+1l)

Szép hangja lett az új olajjal! 8)

Elküldve
Olajat valvoline-t kapott,durablend 10w40-et.(6500Ft,4+1l)

Remélem ott vetted, ahol mondottam, mert ott mi is vettünk ma Valvoline-t olcsóé!Naggyon olcsóé! :wink:

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Egy 165 000-et futott C14 NZ-nél szerintetek mennyire fontos az 1 éves olajcsere betartása ha csak 4000 km-et futott egy év alatt?

Opel 10W40 van benne, jellemzően rövid utakra használja a feleségem.

Elküldve
Fontos. Az Opel 10W40 nem túl jó választás, sokkal jobb olajok vannak bele (Metabond, Valvoline).

Tegyük még hozzá, a Mobil1-t is!Mert ezt még én is bevállanám!De amíg a Valvoline teszi a dolgát................

Elküldve
Sziasztok!

Egy 165 000-et futott C14 NZ-nél szerintetek mennyire fontos az 1 éves olajcsere betartása ha csak 4000 km-et futott egy év alatt?

Opel 10W40 van benne, jellemzően rövid utakra használja a feleségem.

Az Opel-olaj miatt én is lecserélném, de ha komolyabb olaj lenne benne, akkor még nem (bevarrtzsebű opeles :oops: ). Nem igazán hiszem el, hogy egy év alatt annyit veszítene a viszkozításából az olaj, ilyen kevés futott km mellett, főleg női vezetővel (gondolom nem egy versenyző hölgyről van szó). Persze nem azt mondom, hogy megvárnám a 15000km-t, de fél évvel még megtoldanám a cserét. (Igaz, ez esetben negatívum még a rövidtávú használat)

Ki cseréli le a kocsiján a gumit 3-4 évenként (a gumifüstölőket leszámítva), amikor csak 20-30ezer km-t ment vele? Pedig a gumi is öregszik, ott sem csak a mintázat mélységét kell figyelembe venni! (Én többek között ezért nem veszek használt gumit, mert ki tudja, hogy már hány éves, hiába van még 5mm-es mintázat!)

Elküldve

Nem csak a viszkozítása a lényeg. Vizet is vesz fel, ez több szempontból sem előnyös, valamint a benzinnel is higul, ami főleg rövid távű használatnál lényeges, és muszáj hamarabb cserélni!

Továbbá a szavatossági idő nem hülyeség az olajon, utána kicsapódnak belőle az adalékanyagok!

(pont ez a lényege a long life olajoknak, vagyis nem lehet velük több km-ert menni, csak hosszabb ideig tartja meg a minőségi jellemzőit, de ez sem sokkal több idő...)

Elküldve
(Én többek között ezért nem veszek használt gumit, mert ki tudja, hogy már hány éves, hiába van még 5mm-es mintázat!)

Hát a mintázatból azért lehet következetni hogy mennyire új a cucc (pl. Sava S3 idei minta...).

Meg asszem a gyártási év is fel van tüntetve rajtuk. :wink:

Elküldve
(pont ez a lényege a long life olajoknak, vagyis nem lehet velük több km-ert menni, csak hosszabb ideig tartja meg a minőségi jellemzőit, de ez sem sokkal több idő...)

Egy ismerősőm most vett új G astrát 1.4twinport. Annál már ugye ez a longlife olaj és szűrő kell bele. Neki pont fordítva mondták azaz: elmehet vele 30eKm-t egy olajcserével de egy év után mindenképpen cserélni kell ha megvan a 30e ha nem.

Elküldve

Marketingduma...

Az olaj csereperiódusa 10-15e km. Megnézheted bármelyik olajgyártó ajánlását, és utána beinthetsz az autógyárak ajánlásainak. :P

Azoknak úgyis csak az a fontos, hogy menjen el 100000-et az autód, utána nem érdekli őket hogy generálos a motor...

Elküldve
Marketingduma...

Az olaj csereperiódusa 10-15e km. Megnézheted bármelyik olajgyártó ajánlását, és utána beinthetsz az autógyárak ajánlásainak. :P

Azoknak úgyis csak az a fontos, hogy menjen el 100000-et az autód, utána nem érdekli őket hogy generálos a motor...

Akkor szerinted ez a 30ekm-es csereintervallum csak mókusvakítás? Ez már csak azért is érdekel mert szüleim off renault thalicskájára is annyit mondanak az első kivételével.

Elküldve

Nekem bejött mindkettő, valvoline is meg látszólag a meta is nagyon cool, talán tényleg jobb mint a valvoline, bár még csak másfél hete van benne, de még csont áttetsző, pedig már beletettem 650 Km-t kb.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.