opel16v Elküldve Szeptember9, 2005 Elküldve Szeptember9, 2005 Na akkor most mondom, hogy apád egy kisebb átb@szás áldozata lett. Ugyanis létezik a GTX3 10W40... csak ez nem Castrol, hanem valami hamisított szar. A Castrolnál a GTX3 ásványi olaj, 15W40. És ebből nincs magnatec. A GTX5-ös a 10W40-es, és az magnatec. :lol: Tiszta? ;)
J0hnny Elküldve Szeptember9, 2005 Elküldve Szeptember9, 2005 Na akkor most mondom, hogy apád egy kisebb átb@szás áldozata lett. Ugyanis létezik a GTX3 10W40... csak ez nem Castrol, hanem valami hamisított szar. A Castrolnál a GTX3 ásványi olaj, 15W40. És ebből nincs magnatec. A GTX5-ös a 10W40-es, és az magnatec. :( Tiszta? :lol: És most hol marad a metabond? ;) Szép kék füsteje volt Szemesen,amikor a kapuban a sorban araszoltál! :lol:
opel16v Elküldve Szeptember10, 2005 Elküldve Szeptember10, 2005 A füstnek hálisten csak kis része az elégetett metabond, ami a nemrég elhalálozott szelepszárszimeringeknek köszönhető. :lol: De most már a hátralevő két versenyre nem szedjük szét a motort, marad így. :lol: A füst nagy része egyébként a Dbilas komputer miatt dől belőle, mivel az a 4pillangós 45-ös szívósorra van írva, ami még a Szurominál várja, hogy meg tudjam finanszírozni. ;) Szal sajna elég rossz a benya-levegő arány. A metabondot pedig továbbra is ajánlom, eddigi legjobb olaj, ami a gépben volt. :(
opel16v Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Akit esetleg érint, van két kanna (2*5L) Metabond Top 5W40, amit olcsóbban el lehet hozni a boltból, mert karcos a cimkéje. ;) 8320Ft az ára ennek a két kannának, az eredeti 9984Ft helyett. Akit érdekel, szóljon. Infó erről az olajról: http://www.opel16v.hu/metabond/meta1.htm
Stock16v Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Nincs egészen egy hónapja hogy olajat cseréltem az autómban,és azóta csinál olyat,főleg ha egy kicsit többet áll,hogy indítás után kb 5 másodpercig furcsa kelepelő hangja van.És ilyenkor világít is az olajnyomás jelző lámpa.Utánna teljesen megszűnik. Eddig mindíg Castrolt tettem bele.Amit lecseréltem az TXT 5w-40 volt,amit most raktam bele az pedíg RS 10w-60. Érdekes hogy a TXT-vel nem csinálta. A szűrő az ugyan az volt mind a két esetben ha jól emlékszem MAN. Olyan mintha "elejtené"az olajat hosszabb állás után,vagy tévedek? Mit mondanátok? Köszi a válaszokat előre is!! Ja 1ébként c20xe amiről szó van.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek. Nincs egészen egy hónapja hogy olajat cseréltem az autómban,és azóta csinál olyat,főleg ha egy kicsit többet áll,hogy indítás után kb 5 másodpercig furcsa kelepelő hangja van.És ilyenkor világít is az olajnyomás jelző lámpa.Utánna teljesen megszűnik. Eddig mindíg Castrolt tettem bele.Amit lecseréltem az TXT 5w-40 volt,amit most raktam bele az pedíg RS 10w-60. Érdekes hogy a TXT-vel nem csinálta. A szűrő az ugyan az volt mind a két esetben ha jól emlékszem MAN. Olyan mintha "elejtené"az olajat hosszabb állás után,vagy tévedek? Mit mondanátok? Köszi a válaszokat előre is!! Ja 1ébként c20xe amiről szó van. Csak tipp: Szerintem az olajnyomás szabályozó szelepet kellene megnézni. Lehet belekerült szűrőcserekor valami kis szennyeződés és nem zár rendesen. Nem tudom c20xe-nél mennyire hozzáférhető de ezt majd sokat látott emberek megmondják.
opel16v Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Stock! Nem hülyeség megnézetni az olajnyomásszabályzó szelepet. De had hívjam fel a figyelmedet két dologra: 1. RS 10W60 amióta magyarországon csomagolódik, látványosan visszaesett a minősége... 2. hamisítják is... Tehát lehet hogy az olajjal van a baj.
opel16v Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Ja, egyébként a "sűrűbb" olaj miatt valamilyen szinten természetes, hogy a hidrotőkék nehezebben veszik fel a nyomást... amíg csak pár mp-ig csinálja ezt a ciripelést hidegindításkor, addig nem kell nagyon megijedni. ;)
Stock16v Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Nagyon szépen köszönöm a hozzászolásaitokat! Legalább valamerre már eltudok indulni. Opel16v van valami ismertető jele a hamis olajnak?Úgy értem a minőségén kívűl? Teszek majd fel egy képet a dobozáról vagy az semmit nem segít? Amúgy menet közben mintha éreznék külnbséget az rs javára,de lehet hogy csak bebeszélem magamnak,de mintha tényleg jobb lenne.
Tom Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Szerintem jobb olajtól nem fog jobban menni a kocsi. :oops:
opel16v Elküldve Szeptember13, 2005 Elküldve Szeptember13, 2005 Ez csak mentális dolog... ;) Észrevehető változás nem a menetteljesítményen van... Egy jobb olaj nehezebben melegszik el, súrlodáscsökkentő hatása ha nagyon jó, akkor nagy teljesítményen is optimális a hőmérséklete. :lol:
1.6 16v Elküldve Szeptember20, 2005 Elküldve Szeptember20, 2005 Hali Bocs hogy nem igazán ide val téma, de Ti tudtok segiteni biztos. Az egyik ismerösöm nem tom honnan kapott 5 littyo motor oilt, csak az a gáz hogy neki Renault 19 diesele van és az oil pedig Opel oil diesel 10w40-15w40 azt nem tom de valami ilyesmi. Azt szeretném megtudakolni, hogy Ő ezt bele teheti vagy sem. Köszi a válaszokat elöre.
opel16v Elküldve Szeptember20, 2005 Elküldve Szeptember20, 2005 Meg kell nézni, mi a gyári előírás viszkozításban (...W...) és teljesítményszintben (B...).
powerup Elküldve Szeptember21, 2005 Elküldve Szeptember21, 2005 Na,akkor itt folytatom! :wink: De most mit csináljak?Cseréljem le megint,100 km után.A zakatolás nagyon idegesít... :evil:
FPepe Elküldve Szeptember21, 2005 Elküldve Szeptember21, 2005 Ha csak indításnál csinálja, sztem nem kell foglalkozni vele. Egyébként mikor olajcsere után beindítottuk a szerelőnél az autót, meg is ijedtem, olyan zakatolást rendezett, hogy egy diesel is megirigyelhette volna :mrgreen: A szerelő mondta, hogy nem kell megijedni, abba fogja hagyni. Aztán elindultam vele haza, otthon már majdnem normális hangja volt, másnap indításnál meg már ugyanilyen, mint most (nem mintha ez teljesen normális lenne, de a korához képest nem rossz, kérdezd meg Gábort, ő hallotta már). Egyébként nem arról volt szó, hogy eladod? :roll:
powerup Elküldve Szeptember21, 2005 Elküldve Szeptember21, 2005 Ha csak indításnál csinálja, sztem nem kell foglalkozni vele. Egyébként mikor olajcsere után beindítottuk a szerelőnél az autót, meg is ijedtem, olyan zakatolást rendezett, hogy egy diesel is megirigyelhette volna :mrgreen: A szerelő mondta, hogy nem kell megijedni, abba fogja hagyni. Aztán elindultam vele haza, otthon már majdnem normális hangja volt, másnap indításnál meg már ugyanilyen, mint most (nem mintha ez teljesen normális lenne, de a korához képest nem rossz, kérdezd meg Gábort, ő hallotta már). Egyébként nem arról volt szó, hogy eladod? :roll:Éppen azért..Képzeld el,ha a vevő előtt kezdel zakatolni..Hirdetem,egyelőre mérsékelt sikerrel...Már keresem az utódját!De az vszínű off auto lesz..
FPepe Elküldve Szeptember21, 2005 Elküldve Szeptember21, 2005 A vevő menni akar majd vele próbakört, mikorra azt befejezi, már csendes lesz a motor. De ha nagyon zavar, önts bele valami adalékot, vagy cseréld le, de én nem tenném csak emiatt. Vannak kimondottan erre való adalékok, valaki hozzáértő majd ajánl neked. De hogy egy kicsit itt is OFFoljak :smt003 : ott voltál Szemesen? Láttam ott egy ilyen autót, csak a csomiajtón volt némi fehér szín is. Te voltál? ON
powerup Elküldve Szeptember21, 2005 Elküldve Szeptember21, 2005 A vevő menni akar majd vele próbakört, mikorra azt befejezi, már csendes lesz a motor. De ha nagyon zavar, önts bele valami adalékot, vagy cseréld le, de én nem tenném csak emiatt. Vannak kimondottan erre való adalékok, valaki hozzáértő majd ajánl neked. De hogy egy kicsit itt is OFFoljak :smt003 : ott voltál Szemesen? Láttam ott egy ilyen autót, csak a csomiajtón volt némi fehér szín is. Te voltál? ONHa nem hagyja abba ,lehet hogy lecserélem az oilt.. Sajnos nem tudtam menni Szemesre,a legtöbb hétvégén dolgozom..Kedvem lett volna! ;)
winger Elküldve Szeptember22, 2005 Elküldve Szeptember22, 2005 Sziasztok! Nemsokara olajcserem lesz, es szeretnek egy kis segitseget kerni. Valvoline Maxlife 10W-40-et vettem bele, mivel ezt ajalja a Valvoline, ha a motor mar 100000km-nel tobbet futott, enyembe meg mar 150000 van. Nah, de nem is ezert irok, mindenesetre majd megirom a tapasztalataimat ezzel az olajjal. A kerdesem az lenne, hogy tudomasom szerint letezik egy olyan adalek, amit olajcserekor meg a regi olajhoz kell onteni, jaratni vele a motort, aztan leengedni, mert az jol kipucolja belul. Na most en errol hallottam mar jot is, es rosszat is. Pl. azt is, hogy jo dolog, de nem jon ki teljesen, ami marad bent, az meg csak elrontja az uj olajat. Nektek mi a velemenyetek? Tegyek bele? Vagy inkabb ne?
leslie Elküldve Szeptember22, 2005 Elküldve Szeptember22, 2005 Ne tegyél bele... Inkább Tescó olajjal járj picit, és 2x cseréld, ha ennyire alapos akarsz lenni. De időben cserélt, jó minőségű olajtól sztem nem marad koszos a moci.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember22, 2005 Elküldve Szeptember22, 2005 Sziasztok! Nemsokara olajcserem lesz, es szeretnek egy kis segitseget kerni. Valvoline Maxlife 10W-40-et vettem bele, mivel ezt ajalja a Valvoline, ha a motor mar 100000km-nel tobbet futott, enyembe meg mar 150000 van. Nah, de nem is ezert irok, mindenesetre majd megirom a tapasztalataimat ezzel az olajjal. A kerdesem az lenne, hogy tudomasom szerint letezik egy olyan adalek, amit olajcserekor meg a regi olajhoz kell onteni, jaratni vele a motort, aztan leengedni, mert az jol kipucolja belul. Na most en errol hallottam mar jot is, es rosszat is. Pl. azt is, hogy jo dolog, de nem jon ki teljesen, ami marad bent, az meg csak elrontja az uj olajat. Nektek mi a velemenyetek? Tegyek bele? Vagy inkabb ne? Én azt mondom ne! Különösen hidrotőkés motoroknál szerintem nem szabad. Annyira el lenne koszolódva? Ha letekered az olajbeöntő kupakot akkor mit látsz? Tele van fekete olajsárral? Ha nem akkor felesleges. Ha jó olajat töltesz bele -a valvoline ilyen- akkor az úgy is kitakarítja és nem engedi hogy újabb lerakódjon.
leslie Elküldve Szeptember22, 2005 Elküldve Szeptember22, 2005 Én azt mondom ne! Különösen hidrotőkés motoroknál szerintem nem szabad. Annyira el lenne koszolódva? Ha letekered az olajbeöntő kupakot akkor mit látsz? Tele van fekete olajsárral? Ha nem akkor felesleges. Ha jó olajat töltesz bele -a valvoline ilyen- akkor az úgy is kitakarítja és nem engedi hogy újabb lerakódjon. Én a nyáron cseréltem szepelfedél tömítést... Jó, kímélve járok a géppel, de 150ekm után tiszta fém minden, semmi bemaródás, kopás, hihetetlen volt. ;)
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember22, 2005 Elküldve Szeptember22, 2005 Én a nyáron cseréltem szepelfedél tömítést... Jó, kímélve járok a géppel, de 150ekm után tiszta fém minden, semmi bemaródás, kopás, hihetetlen volt. ;) Ebből látszik, hogy jó olajat használsz :lol:
istván Elküldve Szeptember23, 2005 Elküldve Szeptember23, 2005 Én a nyáron cseréltem szepelfedél tömítést... Jó, kímélve járok a géppel, de 150ekm után tiszta fém minden, semmi bemaródás, kopás, hihetetlen volt. ;) Lebontottad az olajkupak alatti olajsárszeparátort is? A szelepfedél alatt tényleg nincs sár, de ha tovább bontod a fedelet, ott még vannak terelőlemezek, meg egy szita stb. ami alá összegyül valami trutyi százezer után... de ki lehet mosni. Ennek pont ez a feladata, hogy oda gyüjtse a sarat és ne a szelepemelőkre.
leslie Elküldve Szeptember23, 2005 Elküldve Szeptember23, 2005 Lebontottad az olajkupak alatti olajsárszeparátort is? A szelepfedél alatt tényleg nincs sár, de ha tovább bontod a fedelet, ott még vannak terelőlemezek, meg egy szita stb. ami alá összegyül valami trutyi százezer után... de ki lehet mosni. Ennek pont ez a feladata, hogy oda gyüjtse a sarat és ne a szelepemelőkre. Na, jókor tudom meg ezt is... Most már nem akarom lebontani, mert akkor tömítést is cserélhetnék, de lassan úgyis 30-60ekm-es karbantartás, lehet, h akkor bevállalom.
Recommended Posts