Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

Na akkor most mondom, hogy apád egy kisebb átb@szás áldozata lett. Ugyanis létezik a GTX3 10W40... csak ez nem Castrol, hanem valami hamisított szar. A Castrolnál a GTX3 ásványi olaj, 15W40. És ebből nincs magnatec. A GTX5-ös a 10W40-es, és az magnatec. :(

Tiszta? :lol:

És most hol marad a metabond? ;) Szép kék füsteje volt Szemesen,amikor a kapuban a sorban araszoltál! :lol:

Link to comment
Megosztás:

A füstnek hálisten csak kis része az elégetett metabond, ami a nemrég elhalálozott szelepszárszimeringeknek köszönhető. :lol: De most már a hátralevő két versenyre nem szedjük szét a motort, marad így. :lol:

A füst nagy része egyébként a Dbilas komputer miatt dől belőle, mivel az a 4pillangós 45-ös szívósorra van írva, ami még a Szurominál várja, hogy meg tudjam finanszírozni. ;) Szal sajna elég rossz a benya-levegő arány.

A metabondot pedig továbbra is ajánlom, eddigi legjobb olaj, ami a gépben volt. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.

Nincs egészen egy hónapja hogy olajat cseréltem az autómban,és azóta csinál olyat,főleg ha egy kicsit többet áll,hogy indítás után kb 5 másodpercig furcsa kelepelő hangja van.És ilyenkor világít is az olajnyomás jelző lámpa.Utánna teljesen megszűnik.

Eddig mindíg Castrolt tettem bele.Amit lecseréltem az TXT 5w-40 volt,amit most raktam bele az pedíg RS 10w-60.

Érdekes hogy a TXT-vel nem csinálta.

A szűrő az ugyan az volt mind a két esetben ha jól emlékszem MAN. Olyan mintha "elejtené"az olajat hosszabb állás után,vagy tévedek?

Mit mondanátok?

Köszi a válaszokat előre is!!

Ja 1ébként c20xe amiről szó van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.

Nincs egészen egy hónapja hogy olajat cseréltem az autómban,és azóta csinál olyat,főleg ha egy kicsit többet áll,hogy indítás után kb 5 másodpercig furcsa kelepelő hangja van.És ilyenkor világít is az olajnyomás jelző lámpa.Utánna teljesen megszűnik.

Eddig mindíg Castrolt tettem bele.Amit lecseréltem az TXT 5w-40 volt,amit most raktam bele az pedíg RS 10w-60.

Érdekes hogy a TXT-vel nem csinálta.

A szűrő az ugyan az volt mind a két esetben ha jól emlékszem MAN. Olyan mintha "elejtené"az olajat hosszabb állás után,vagy tévedek?

Mit mondanátok?

Köszi a válaszokat előre is!!

Ja 1ébként c20xe amiről szó van.

Csak tipp:

Szerintem az olajnyomás szabályozó szelepet kellene megnézni. Lehet belekerült szűrőcserekor valami kis szennyeződés és nem zár rendesen. Nem tudom c20xe-nél mennyire hozzáférhető de ezt majd sokat látott emberek megmondják.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon szépen köszönöm a hozzászolásaitokat!

Legalább valamerre már eltudok indulni.

Opel16v van valami ismertető jele a hamis olajnak?Úgy értem a minőségén kívűl?

Teszek majd fel egy képet a dobozáról vagy az semmit nem segít?

Amúgy menet közben mintha éreznék külnbséget az rs javára,de lehet hogy csak bebeszélem magamnak,de mintha tényleg jobb lenne.

Link to comment
Megosztás:

Hali

Bocs hogy nem igazán ide val téma, de Ti tudtok segiteni biztos.

Az egyik ismerösöm nem tom honnan kapott 5 littyo motor oilt, csak az a gáz hogy neki Renault 19 diesele van és az oil pedig Opel oil diesel 10w40-15w40 azt nem tom de valami ilyesmi.

Azt szeretném megtudakolni, hogy Ő ezt bele teheti vagy sem.

Köszi a válaszokat elöre.

Link to comment
Megosztás:

Ha csak indításnál csinálja, sztem nem kell foglalkozni vele. Egyébként mikor olajcsere után beindítottuk a szerelőnél az autót, meg is ijedtem, olyan zakatolást rendezett, hogy egy diesel is megirigyelhette volna :mrgreen: A szerelő mondta, hogy nem kell megijedni, abba fogja hagyni.

Aztán elindultam vele haza, otthon már majdnem normális hangja volt, másnap indításnál meg már ugyanilyen, mint most (nem mintha ez teljesen normális lenne, de a korához képest nem rossz, kérdezd meg Gábort, ő hallotta már).

Egyébként nem arról volt szó, hogy eladod? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Ha csak indításnál csinálja, sztem nem kell foglalkozni vele. Egyébként mikor olajcsere után beindítottuk a szerelőnél az autót, meg is ijedtem, olyan zakatolást rendezett, hogy egy diesel is megirigyelhette volna :mrgreen: A szerelő mondta, hogy nem kell megijedni, abba fogja hagyni.

Aztán elindultam vele haza, otthon már majdnem normális hangja volt, másnap indításnál meg már ugyanilyen, mint most (nem mintha ez teljesen normális lenne, de a korához képest nem rossz, kérdezd meg Gábort, ő hallotta már).

Egyébként nem arról volt szó, hogy eladod? :roll:

Éppen azért..Képzeld el,ha a vevő előtt kezdel zakatolni..Hirdetem,egyelőre mérsékelt sikerrel...Már keresem az utódját!De az vszínű off auto lesz..
Link to comment
Megosztás:

A vevő menni akar majd vele próbakört, mikorra azt befejezi, már csendes lesz a motor.

De ha nagyon zavar, önts bele valami adalékot, vagy cseréld le, de én nem tenném csak emiatt. Vannak kimondottan erre való adalékok, valaki hozzáértő majd ajánl neked.

De hogy egy kicsit itt is OFFoljak :smt003 : ott voltál Szemesen? Láttam ott egy ilyen autót, csak a csomiajtón volt némi fehér szín is. Te voltál?

ON

Link to comment
Megosztás:

A vevő menni akar majd vele próbakört, mikorra azt befejezi, már csendes lesz a motor.

De ha nagyon zavar, önts bele valami adalékot, vagy cseréld le, de én nem tenném csak emiatt. Vannak kimondottan erre való adalékok, valaki hozzáértő majd ajánl neked.

De hogy egy kicsit itt is OFFoljak :smt003 : ott voltál Szemesen? Láttam ott egy ilyen autót, csak a csomiajtón volt némi fehér szín is. Te voltál?

ON

Ha nem hagyja abba ,lehet hogy lecserélem az oilt.. Sajnos nem tudtam menni Szemesre,a legtöbb hétvégén dolgozom..Kedvem lett volna! ;)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemsokara olajcserem lesz, es szeretnek egy kis segitseget kerni. Valvoline Maxlife 10W-40-et vettem bele, mivel ezt ajalja a Valvoline, ha a motor mar 100000km-nel tobbet futott, enyembe meg mar 150000 van. Nah, de nem is ezert irok, mindenesetre majd megirom a tapasztalataimat ezzel az olajjal.

A kerdesem az lenne, hogy tudomasom szerint letezik egy olyan adalek, amit olajcserekor meg a regi olajhoz kell onteni, jaratni vele a motort, aztan leengedni, mert az jol kipucolja belul. Na most en errol hallottam mar jot is, es rosszat is. Pl. azt is, hogy jo dolog, de nem jon ki teljesen, ami marad bent, az meg csak elrontja az uj olajat.

Nektek mi a velemenyetek? Tegyek bele? Vagy inkabb ne?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemsokara olajcserem lesz, es szeretnek egy kis segitseget kerni. Valvoline Maxlife 10W-40-et vettem bele, mivel ezt ajalja a Valvoline, ha a motor mar 100000km-nel tobbet futott, enyembe meg mar 150000 van. Nah, de nem is ezert irok, mindenesetre majd megirom a tapasztalataimat ezzel az olajjal.

A kerdesem az lenne, hogy tudomasom szerint letezik egy olyan adalek, amit olajcserekor meg a regi olajhoz kell onteni, jaratni vele a motort, aztan leengedni, mert az jol kipucolja belul. Na most en errol hallottam mar jot is, es rosszat is. Pl. azt is, hogy jo dolog, de nem jon ki teljesen, ami marad bent, az meg csak elrontja az uj olajat.

Nektek mi a velemenyetek? Tegyek bele? Vagy inkabb ne?

Én azt mondom ne! Különösen hidrotőkés motoroknál szerintem nem szabad.

Annyira el lenne koszolódva? Ha letekered az olajbeöntő kupakot akkor mit látsz? Tele van fekete olajsárral? Ha nem akkor felesleges. Ha jó olajat töltesz bele -a valvoline ilyen- akkor az úgy is kitakarítja és nem engedi hogy újabb lerakódjon.

Link to comment
Megosztás:

Én azt mondom ne! Különösen hidrotőkés motoroknál szerintem nem szabad.

Annyira el lenne koszolódva? Ha letekered az olajbeöntő kupakot akkor mit látsz? Tele van fekete olajsárral? Ha nem akkor felesleges. Ha jó olajat töltesz bele -a valvoline ilyen- akkor az úgy is kitakarítja és nem engedi hogy újabb lerakódjon.

Én a nyáron cseréltem szepelfedél tömítést... Jó, kímélve járok a géppel, de 150ekm után tiszta fém minden, semmi bemaródás, kopás, hihetetlen volt. ;)

Link to comment
Megosztás:

Én a nyáron cseréltem szepelfedél tömítést... Jó, kímélve járok a géppel, de 150ekm után tiszta fém minden, semmi bemaródás, kopás, hihetetlen volt. ;)

Lebontottad az olajkupak alatti olajsárszeparátort is? A szelepfedél alatt tényleg nincs sár, de ha tovább bontod a fedelet, ott még vannak terelőlemezek, meg egy szita stb. ami alá összegyül valami trutyi százezer után... de ki lehet mosni. Ennek pont ez a feladata, hogy oda gyüjtse a sarat és ne a szelepemelőkre.

Link to comment
Megosztás:

Lebontottad az olajkupak alatti olajsárszeparátort is? A szelepfedél alatt tényleg nincs sár, de ha tovább bontod a fedelet, ott még vannak terelőlemezek, meg egy szita stb. ami alá összegyül valami trutyi százezer után... de ki lehet mosni. Ennek pont ez a feladata, hogy oda gyüjtse a sarat és ne a szelepemelőkre.

Na, jókor tudom meg ezt is...

Most már nem akarom lebontani, mert akkor tömítést is cserélhetnék, de lassan úgyis 30-60ekm-es karbantartás, lehet, h akkor bevállalom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.