Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Motorolaj avagy ki mit és miért ezt az olajat tölti bele?


uhuhu

Recommended Posts

16 órája, tuskes írta:

Akkor jó lesz az amit tettem bele.

Persze ott van a listában tökéletes :).     De nem is az, hanem  ami most jelenleg még az enyém be van:  5w 40 japán olaj . Az adatlapján az ajánlások között ott

van "GM Dexos 2", de a listában meg nem látom.  Akkor hogy is van ez?

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

38 perce, nyemi írta:

Persze ott van a listában tökéletes :).     De nem is az, hanem  ami most jelenleg még az enyém be van:  5w 40 japán olaj . Az adatlapján az ajánlások között ott

van "GM Dexos 2", de a listában meg nem látom.  Akkor hogy is van ez?

 

Valaemelyik adaton nem frissítettek. 

24 perce, Róóóbi írta:

Ez gyóó!

Érdekes, én még az életben nem tettem bele 5W40-est.. :confused:

Én úgy voltam vele, hogy télre nem árt. Mire kitavaszodik, vagy akár nyár elejét elérjük, bőven kell majd cserélni ismét, így nyárra meget bele a 10W40-es. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, Róóóbi írta:

Ez gyóó!

Érdekes, én még az életben nem tettem bele 5W40-est.. :confused:

Pedig nyugodtan beleteheted sőt.....

Mert API SN-5w40-nek  melegen  100°C levő  viszkozitása lehet vastagabb is, mint egy  gyenge minőségű (API: SL) 10W40-es olajnak ,

és így  jobban is fogja csipegetni.  Meg kell nézni az adatlapját, én ezeknél az öregebb járműveknél 14 mm²/s-nál   nem mennék lejjebb.

A másik meg hogy miért is kell bele Dexos 2-es. A habzás avagy az olajba kerülő levegő keveredési tulajdonsága.  Mert ha a hidrotőkékbe  a habzás miatt levegő buborék kerül összenyomhatóvá válik,  ami vezérmű tengely kopás  és  ugye csattogást okoz.

Link to comment
Megosztás:

44 perce, tuskes írta:

Valaemelyik adaton nem frissítettek.  

Én úgy voltam vele, hogy télre nem árt. Mire kitavaszodik, vagy akár nyár elejét elérjük, bőven kell majd cserélni ismét, így nyárra meget bele a 10W40-es. 

Hát nem tudom de nekem valami nem oké és annyiféle olaj van. A lényeg, hogy  én szeretném az önteni az autómba ami bele való (x14NZ). Opelnál a 2010 előttiekbe 

GM-LL-A-025 (Benzin) GM-LL-B-025 (Dizel) szabvány volt érvényben , 2010 után felváltotta  a Dexos 2  ami teljesen kompatibilis a régi szabványokkal.

Most ez igaz, van nem, ki tudja?

Angolul így  van  leírva a Motul 8100 X-clean 5W40-es adatlapjában.

"GM-OPEL dexos2TM standard is suitable for the whole range of GM-OPEL Diesel engines

(including DPF versions) and most of Gasoline engines from Model Year 2010. Also, GM-OPEL

dexos2 TM fully supersedes and replaces the previousGM specifications: GM-LL-A-025 (Gasoline)

and GM-LL-B-025 (Diesel)."

Szóval akárhogy is nézzük  Dexos 2 kell bele ha nincs 10W40-es akkor 5W40-est lesz benne. Még mindig jobb mintha valami szabvány nélkülit raknák  bele , nem?

 

 

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyemi írta:

Pedig nyugodtan beleteheted sőt.....

Mert API SN-5w40-nek  melegen  100°C levő  viszkozitása lehet vastagabb is, mint egy  gyenge minőségű (API: SL) 10W40-es olajnak ,

és így  jobban is fogja csipegetni.  Meg kell nézni az adatlapját, én ezeknél az öregebb járműveknél 14 mm²/s-nál   nem mennék lejjebb.

A másik meg hogy miért is kell bele Dexos 2-es. A habzás avagy az olajba kerülő levegő keveredési tulajdonsága.  Mert ha a hidrotőkékbe  a habzás miatt levegő buborék kerül összenyomhatóvá válik,  ami vezérmű tengely kopás  és  ugye csattogást okoz.

Amit most raktam bele (Valvoline Synpower), ez az adatlapja szerint ACEA A3/B3, A3/B4; API: SM, SN/CF. Igaz a Dexos2-t nem teljesíti. Viszont nincs rossz hangja tőle, az meg hogy 5000km után milyen lesz, majd kiderül. A Mobil is 6-8000 táján kezdett "elfogyni".

Link to comment
Megosztás:

45 perce, Róóóbi írta:

Amit most raktam bele (Valvoline Synpower), ez az adatlapja szerint ACEA A3/B3, A3/B4; API: SM, SN/CF. Igaz a Dexos2-t nem teljesíti. Viszont nincs rossz hangja tőle, az meg hogy 5000km után milyen lesz, majd kiderül. A Mobil is 6-8000 táján kezdett "elfogyni".

Ja ja pontosan. Enyémbe most  k.b. 5 ezer van  még fogjuk rá, hogy csendes.   De a haverom karavánjában  is ugyan az 5w40-es japán olaj van, és  az már 8 ezer körül járhat . Hát mondtam  neki cserélni kéne mert olyan hangja van motornak mint ami már szét akarna esni.  Erre mondja, hogy kibírja az 10 ezerig , mert most öntött rá egy litert friss olajat.  Nem tudom de régen (2001) amikor még egy 1,4es Opel Combo-t hajtottam egy cégnél, én nem emlékszem ilyenekre .  Pedig  akkor mi  Mobil 1   olajat használtunk.  Az a baj  hogy semmi nem a régi már.

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

9 perce, nyemi írta:

Ja ja pontosan. Enyémbe most  k.b. 5 ezer van  még fogjuk rá, hogy csendes.   De a haverom karavánjában  is ugyan az 5w40-es japán olaj van, és  az már 8 ezer körül járhat . Hát mondtam  neki cserélni kéne mert olyan hangja van motornak mint ami már szét akarna esni.  Erre mondja, hogy kibírja az 10 ezerig , mert most öntött rá egy litert friss olajat.  Nem tudom de régen (2001) amikor még egy 1,4es Opel Combo-t hajtottam egy cégnél, én nem emlékszem ilyenekre .  Pedig  akkor mi  Mobil 1   olajat használtunk.  Az a baj  hogy semmi nem a régi már.

Tippelhetek, Eneos? Nekem nem volt vele jó tapasztalatom, még az első Astrámba vettem egyszer, és utoljára. Ahogy te is írtad nagyon hangosan, nagy mechanikus zajjal járt vele a motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

53 perce, Róóóbi írta:

Tippelhetek, Eneos? Nekem nem volt vele jó tapasztalatom, még az első Astrámba vettem egyszer, és utoljára. Ahogy te is írtad nagyon hangosan, nagy mechanikus zajjal járt vele a motor.

Pont azt cseréltem most le a Motulra. Nekem sincsenek vele jó tapasztalataim, ráadásul ette szépen. Persze kopott a motorom, de pl. elötte a Castrol 10W40-et nem ette annyira. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 órája, tuskes írta:

Pont azt cseréltem most le a Motulra. Nekem sincsenek vele jó tapasztalataim, ráadásul ette szépen. Persze kopott a motorom, de pl. elötte a Castrol 10W40-et nem ette annyira. 

Motul, LiquiMoly, Total, GenuineGM olajakat fogom a következő olajcseréknél kipróbálni. Meghallgatok minden tapasztalatot, de én az éles tesztnek hiszek igazán. Mobil, Castrol, Eneos volt, most van Valvoline, meg van még 5L Eurol.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, Róóóbi írta:

Motul, LiquiMoly, Total, GenuineGM olajakat fogom a következő olajcseréknél kipróbálni. Meghallgatok minden tapasztalatot, de én az éles tesztnek hiszek igazán. Mobil, Castrol, Eneos volt, most van Valvoline, meg van még 5L Eurol.

Meglátom a Motul hogy remekel, és ha úgy alakul, akkor nekem is a következő Valvoline lesz, most is az lett volna a másik kiválasztott. 

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

10 perce, daykiller írta:

X-es motorokba már 5W40 kell. Egészen 2004-ig. ACEA A3/B3 vagy B4. C3 teljesen felesleges. Dexos2 sem kell, csak 2010 után kötelező azt venni. Mobil Super 3000 X1-nél figyelni kell, mert ott csak a dízel kapta meg a GM-LL-B-025-ös jóváhagyást, a benzines nem.

Szia. Oké 5w40-es bár mint ezelőtt írtam ezek az osztályok nem sok mindent árulnak el az olajról, mert olyan nagyok az átfedések.  Az ACEA A3/B3 vagy B4 és C3-as között meg akkorák a különbségek ,hogy ha a Dexos 2 most a C3-hoz kapcsolódó szabvány és visszafele is érvényes  mindenképp Dexos2-est kell alkalmazni  mert a múltat megváltoztatni nem lehet.

Amúgy én úgy tudom, hogy mostani "ACEA A3/B3 vagy B4"  nem a 2004 előtti " ACEA A3/B3 vagy B4". Volt valami változás akkoriban ACEA-éknál.

Ezt meg kell hallgatni.

Link to comment
Megosztás:

10 perce, nyemi írta:

Szia. Oké 5w40-es bár mint ezelőtt írtam ezek az osztályok nem sok mindent árulnak el az olajról, mert olyan nagyok az átfedések.  Az ACEA A3/B3 vagy B4 és C3-as között meg akkorák a különbségek ,hogy ha a Dexos 2 most a C3-hoz kapcsolódó szabvány és visszafele is érvényes  mindenképp Dexos2-est kell alkalmazni  mert a múltat megváltoztatni nem lehet.

Amúgy én úgy tudom, hogy mostani "ACEA A3/B3 vagy B4"  nem a 2004 előtti " ACEA A3/B3 vagy B4". Volt valami változás akkoriban ACEA-éknál.

Ezt meg kell hallgatni.

C3 részecskeszűrős motorokba való. Ezért is felesleges, mivel némelyik motorolaj adalékból kevesebb van benne, mint B3/4 és társaiban. Ez akár még káros is lehet a motorra. Tehát Dexos2-es C3-as ACEA besorolású olajat semmiképp ne önts az A3/B4-t igénylő motorba. A C3-as az egy külön kategória pont a DPF miatt.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, daykiller írta:

C3 részecskeszűrős motorokba való. Ezért is felesleges, mivel némelyik motorolaj adalékból kevesebb van benne, mint B3/4 és társaiban. Ez akár még káros is lehet a motorra. Tehát Dexos2-es C3-as ACEA besorolású olajat semmiképp ne önts az A3/B4-t igénylő motorba. A C3-as az egy külön kategória pont a DPF miatt.

Igen  meg a benzines katalizátort is védi. Amúgy  2004 előtti ACEA A3/B3-B4 nem volt annyi adalékkal feldúsítva mint most , ezért az GM Dexos2 szabvány ahhoz igazodva a mostani C3szabványhoz kapcsolódik .

Avagy nincs A3/B3-B4-es Dexos 2 Olaj.  Az alacsony  közepes (MID) adalékoltság a  Dexos2 szabvány velejárója.

dexos2-C3.jpg

LIQUI MOLY  olaj iskola

 

u.í. Bocsánat javítottam : Közepes adalékolású , szóval így is tisztán tartja a motort és nem teszi tönkre a katalizátort.

 

 

Módosítva : nyemi
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 01. 10. at 18:12, daykiller írta:

C3 részecskeszűrős motorokba való. Ezért is felesleges, mivel némelyik motorolaj adalékból kevesebb van benne, mint B3/4 és társaiban. Ez akár még káros is lehet a motorra. Tehát Dexos2-es C3-as ACEA besorolású olajat semmiképp ne önts az A3/B4-t igénylő motorba. A C3-as az egy külön kategória pont a DPF miatt.

 

On 2019. 01. 10. at 18:38, nyemi írta:

Igen  meg a benzines katalizátort is védi. Amúgy  2004 előtti ACEA A3/B3-B4 nem volt annyi adalékkal feldúsítva mint most , ezért az GM Dexos2 szabvány ahhoz igazodva a mostani C3szabványhoz kapcsolódik .

Avagy nincs A3/B3-B4-es Dexos 2 Olaj.  Az alacsony  közepes (MID) adalékoltság a  Dexos2 szabvány velejárója.

dexos2-C3.jpg

LIQUI MOLY  olaj iskola

 

u.í. Bocsánat javítottam : Közepes adalékolású , szóval így is tisztán tartja a motort és nem teszi tönkre a katalizátort.

 

 

Na jól van! Ha el akartok bizonytalanítani, jelentem sikerült! Kíváncsian várom mi lesz az eszmecsere kimenetele. :) 

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Amikor gyartottak az autot sehol se voltak a mai olaj fejlesztesek. Csak azert belelocsolni a GM olajat peldaul mert ezt ajanlja a gyar elegge nevetseges. A legolcsobb kaphato olajat a piacon max rozsdas sarokvas olajzasara hasznalnek. Jo lenne megnezni elotte az adatlapokat is, hogy mit is tud valojaban az olaj 100 fokon es meg inkabb 150 fokon! 

A viszkozitasnal a lenyeg az hogy a hideg oldalit a leheto legalacsonyabbra venni, tehat 0 vagy 5w. A meleg oldalinal pedig teljesitenie kell a minimum 3,5 mPa.s erteket 150 fokon. Amit az olcso olajok nem tudnak. Autopalyan nyaron 40 fokban 160-180-al a GM, Elf meg egyeb szar olajak kb annyit ernek mint halottra a borogatas. 

Módosítva : inferno
Link to comment
Megosztás:

5 órája, inferno írta:

Amikor gyartottak az autot sehol se voltak a mai olaj fejlesztesek. Csak azert belelocsolni a GM olajat peldaul mert ezt ajanlja a gyar elegge nevetseges. A legolcsobb kaphato olajat a piacon max rozsdas sarokvas olajzasara hasznalnek. Jo lenne megnezni elotte az adatlapokat is, hogy mit is tud valojaban az olaj 100 fokon es meg inkabb 150 fokon! 

A viszkozitasnal a lenyeg az hogy a hideg oldalit a leheto legalacsonyabbra venni, tehat 0 vagy 5w. A meleg oldalinal pedig teljesitenie kell a minimum 3,5 mPa.s erteket 150 fokon. Amit az olcso olajok nem tudnak. Autopalyan nyaron 40 fokban 160-180-al a GM, Elf meg egyeb szar olajak kb annyit ernek mint halottra a borogatas. 

Én annyira nem értek az olajokhoz, nem is nagyon szoktam nézegetni az adatlapokat ( kábé soha) mindig is GM 10W40-et kapott, ( egyszer talán Castrolt, most Total Clasicot, mert pont ezt találtam a weboldalon GM-et nem), és az autó működik vele 25 évesen lassan a 350 ezer kilométert futja. Olajsár sehol nincs a motor tiszta . Miért lenne jobb ha drágább olajat tennék bele, és most miért rosszabb, mert olcsóbbat? Elindítom, elalszik az olajnyomás visszajelző, a legmagasabb ponton az veztengelyen nincs különösebb kopás, a "rendesen működiknek" nincsenek fokozatai. Értem én hogy fejlődött az olajgyártás, de az autó nem, ugyanaz a motor működik benne, mint 94-ben ha akkor GM-et tettek bele a gyárba miért ne lenne most is neki jó? 

Link to comment
Megosztás:

17 órája, zotya975 írta:

Én annyira nem értek az olajokhoz, nem is nagyon szoktam nézegetni az adatlapokat ( kábé soha) mindig is GM 10W40-et kapott, ( egyszer talán Castrolt, most Total Clasicot, mert pont ezt találtam a weboldalon GM-et nem), és az autó működik vele 25 évesen lassan a 350 ezer kilométert futja. Olajsár sehol nincs a motor tiszta . Miért lenne jobb ha drágább olajat tennék bele, és most miért rosszabb, mert olcsóbbat? Elindítom, elalszik az olajnyomás visszajelző, a legmagasabb ponton az veztengelyen nincs különösebb kopás, a "rendesen működiknek" nincsenek fokozatai. Értem én hogy fejlődött az olajgyártás, de az autó nem, ugyanaz a motor működik benne, mint 94-ben ha akkor GM-et tettek bele a gyárba miért ne lenne most is neki jó? 

Majd mantec jól megmondaná neked... :-):devlish:

Link to comment
Megosztás:

17 órája, Tiu írta:

Majd mantec jól megmondaná neked... :-):devlish:

Úgy emlékszem ő is favorizálta a GM olajat, de nem biztos , nem keresem vissza, és Te se tedd nekem légyszives. :goofy:

Amúgy megjött a csomagpontra az olajam,szűrők, tőkék, szimering, így ha lesz egy szabad napom az ünnepek alatt olaj és minden más csere a terv. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Nézegetem a tőkét amit vettem, de kőkemény gondolom tele van olajjal. Tök úgy emlékszem amikor egyszer cseréltem újra akkor összenyomhatók voltak, és az olajnyomás töltötte fel őket. Most ez így oké, vagy öntsem ki belőlük az olajat? :confused: Mert ugye a magassága a szelephézagtól függ, ez így meg nem nagyon enged vissza. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, zotya975 írta:

Nézegetem a tőkét amit vettem, de kőkemény gondolom tele van olajjal. Tök úgy emlékszem amikor egyszer cseréltem újra akkor összenyomhatók voltak, és az olajnyomás töltötte fel őket. Most ez így oké, vagy öntsem ki belőlük az olajat? :confused: Mert ugye a magassága a szelephézagtól függ, ez így meg nem nagyon enged vissza. 

Lepattintod a rögzítő gyűrűt egy késsel, én avval szoktam, és széthúzható. Ki is kell folyatni belőlük az összes olajat, hogy összenyomhatóak legyenek, én ki is szoktam törölgetni a belét.
Elég jól sikerült cuccok ezek a hidrotőkék, már egy rahedli autógyár lemásolta, az audi 2.5tdi-jében is pofára teljesen ilyenek, meg laguna 2.2D, stb. :)

Link to comment
Megosztás:

3 órája, zotya975 írta:

Nézegetem a tőkét amit vettem, de kőkemény gondolom tele van olajjal. Tök úgy emlékszem amikor egyszer cseréltem újra akkor összenyomhatók voltak, és az olajnyomás töltötte fel őket. Most ez így oké, vagy öntsem ki belőlük az olajat? :confused: Mert ugye a magassága a szelephézagtól függ, ez így meg nem nagyon enged vissza. 

Szerintem be fog állni magától hamar. Amikor összeraktam az enyémet 2x én nem engedtem ki belőlük. Persze jobban figyeltem az enyenletes lehúzásra, hogy szépen egyszerre nyomja össze őket a vez. tengely. De amikor újakat raktam bele, akkor is ez volt.

Módosítva : tuskes
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.