Stevy Elküldve Március26, 2016 Elküldve Március26, 2016 Hiába szűk fordulatszám tartományban csörög, amikor egyáltalán nem szabadna neki. Az a jó pár mérnök aki annak idején megtervezte nem úgy méretezte hogy itt-ott pár tized vagy század milliméter eltérés legyen. (És gondolom azért valamit konyítottak a dolgokhoz, ha már 20 éveket elmentek ezek a vasak.) Ahogy fentebb is írták, lehet hogy az olaj cserével megoldottad részben a gondokat, de ez nem végleges.
daykiller Elküldve Március27, 2016 Elküldve Március27, 2016 Azonos hőmérsékleten, ugyanannyi idő alatt kifolyt, különböző viszkozitású olajak. Szerintem a kép magáért beszél: Amúgy anno én is nagyon sok kilométert eljártam úgy a motorral, hogy az első henger kipufogószelep tányérja el volt törve. Ette az olajat, de nem raktam bele azért sűrűbbet, hogy ne fogyjon. Kapta a 10W40-et, ahogy az elő van írva. Ha az előírt motorolajjal csörög, hangos, problémás a motor, akkor ott gond van. Enyémben is kiderült, hogy nem hobbiból eszi az olajat. Csak egy kósza végsűrítés méréssel derült ki, hogy az első henger problémás. Aztán mikor szétszedtük, akkor derült ki, hogy a szeleptányér majdnem fele hiányzik és még jobban szétbontva derült ki, hogy az első dugattyú is károsodott, de még a főtengelyen is voltak bemaródások a csúszócsapágyaknál. Akkoriban autószerelőm azt mondta, hogy esélyes, hogy az előző gazdi 15W40-es olaja volt az elsődleges kiváltó ok. Miért? Mert 15W40-en a tőkék nem úgy dolgoznak, nem úgy emeltek ahogy kell és ha nagyon sokat csattan a szeleptányér a hengerfejben, mikor nyugalmi állapotba visszamegy, akkor egy idő után eltörik. Az a letört darab aztán vándorútra tér a hengerben és mint nálam, darabokra törheti a dugattyú gyűrűit. Továbbra is azt mondom, hogy ha egy motor az előírt olajával nem hozza azt, amit kell (olajfogyás, halk működés stb.), akkor azzal a motorral már probléma van. 1
Gabber Elküldve Április12, 2016 Elküldve Április12, 2016 Csak egy kis kérdés. 1.7D -be milyen olajat szoktatok önteni?:) Viszkozitás + márka lenne a kérdésem. Köszönöm szépen!:)
Astra F Caravan Elküldve Április13, 2016 Elküldve Április13, 2016 Ugyanaz jó bele mint a benzinesekbe, tehát 10w-40 vagy ha jobbat akarsz akkor hidegben jobb az 5w-40. Márka, én Mobil-t használok, de nagyon jó még a Valvoline, Total, Shell...stb de vannak sokan akik a gyári GM olajjal is elégedettek, tehát lényeg, hogy ismert és elismert márkájú olaj legyen. Ha választasz egyet akkor lehetőleg maradj is meg annál, nem célszerű váltogatni a márkákat. Ugyancsak célszerű, ha még soha nem volt, olajcserekor leszerelni és kipucolni az olajteknőt. Tizenéves autóknál már tetemes mennyiségű kátrányos szutyok gyűlik itt össze, főleg ha nem időben cserélték korábban az olajat, de ha igen akkor is. A kosz akadályozza az olaj felszívását és ez egy idő után kenési problémákhoz is vezet. Ez a kátrányos égett olaj tapad a fémhez és nem jön ki olajcserekor. Az olajteknő kitisztítása növeli a motor élettartamát.
Gabber Elküldve Április18, 2016 Elküldve Április18, 2016 Szia! Köszi! Végülis tegnap előtt 15w40 lett beleöntve, egészen pontosan MOL MSE 15w40. A kartert úgyis le akarom cserélni, mert a csavar bele lett szakítva, és a tömítéseknél is folyik belőle az olaj.
Tom111 Elküldve Április20, 2016 Elküldve Április20, 2016 (edited) On 2016. 04. 18. at 15:01, Gabber írta: Szia! Köszi! Végülis tegnap előtt 15w40 lett beleöntve, egészen pontosan MOL MSE 15w40. A kartert úgyis le akarom cserélni, mert a csavar bele lett szakítva, és a tömítéseknél is folyik belőle az olaj. Szia! Hát az az olaj egyáltalán nem való bele...kartercserénél azt is cseréld le... http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx Itt megnézheted hogy akár 0-40-es is mehet bele Módosítva Április20, 2016 : Tom111
Gabber Elküldve Április20, 2016 Elküldve Április20, 2016 Nehéz ebben a motorolaj témában kiigazodni. A szerelő haverom azt mondta ilyet vegyek bele, igazából nem akartam 10-12 ezreket költeni olajra, meg lehet hogy a kartercsere miatt úgyis lecserélem. A mobil 1 biztosan nagyon jó de drága. Azért valljuk be ez egy 190 000 Ft -os autó, persze nem mondom hogy sajnálom bele a normális olajat, de biztos van egy arany középút. Ez a MOL MSE 15w40 ennyire rossz lenne ? : (
Tom111 Elküldve Április20, 2016 Elküldve Április20, 2016 (edited) 30 perce, Gabber írta: Nehéz ebben a motorolaj témában kiigazodni. A szerelő haverom azt mondta ilyet vegyek bele, igazából nem akartam 10-12 ezreket költeni olajra, meg lehet hogy a kartercsere miatt úgyis lecserélem. A mobil 1 biztosan nagyon jó de drága. Azért valljuk be ez egy 190 000 Ft -os autó, persze nem mondom hogy sajnálom bele a normális olajat, de biztos van egy arany középút. Ez a MOL MSE 15w40 ennyire rossz lenne ? : ( Nem bele való...disznózsírral is elmegy egy autó egy darabig de nem ez a célod nyilván. A GM 10-40-es saját olaja pl egyáltalán nem drága, 5liter 5000ft. Nekem H Astrám van abban is ez van csak a Dexos2-es Módosítva Április20, 2016 : Tom111
Stevy Elküldve Április20, 2016 Elküldve Április20, 2016 Az MSE a legalja a MOL-nál. Annál sz**abb talán már csak a Botond. Ha már MOL-hoz ragaszkodsz akkor Essence minimum.
pszilaj Elküldve Április21, 2016 Elküldve Április21, 2016 19 órája, Gabber írta: Nehéz ebben a motorolaj témában kiigazodni. A szerelő haverom azt mondta ilyet vegyek bele, igazából nem akartam 10-12 ezreket költeni olajra, meg lehet hogy a kartercsere miatt úgyis lecserélem. A mobil 1 biztosan nagyon jó de drága. Azért valljuk be ez egy 190 000 Ft -os autó, persze nem mondom hogy sajnálom bele a normális olajat, de biztos van egy arany középút. Ez a MOL MSE 15w40 ennyire rossz lenne ? : ( Tudom ajánlani a 10W40 ELF olajat. 5 liter kb 6800 forint. Az enyémben is elmegy 11ezret is.
free0228 Elküldve Április21, 2016 Elküldve Április21, 2016 Én is Elf -et használok, már rég óta. Elf Evolution 700 turbodiesel-t, 5600 ft az 5 liter! Innen szoktam rendelni : https://filterabc.hu/
exitl0l Elküldve Május26, 2016 Elküldve Május26, 2016 Sziasztok! X17DTL-embe lassan olajcsere időszak jön. És gondoltam hogy MEGIUN 10w40-ese helyett tennék bele egy TOTAL QUARTZ 7000 DIESEL 10W-40-et. Vagy karter tisztítás nélkül maradjak a MEGIUNnál ha már az volt benne? Köszönöm
Imike20 Elküldve Július24, 2016 Elküldve Július24, 2016 Sziasztok! Érdeklődnék kinek milyen Olaj vált be c20xe motorba! Előre is köszönöm!
xyz27 Elküldve Július26, 2016 Elküldve Július26, 2016 Kinek van tapasztalata Metabon vagy Metalubs olajal!? Egy ket gondolatot szivesen meghalgatnek(kozeleg az olaj cserem es ebben a ket olaj tipusban gondolkodom)
Pingvin Elküldve Július26, 2016 Elküldve Július26, 2016 Metabond Speed 10W-40 1.6 benzinesbe nálam bevált, már harmadszor is azt kapta.
xyz27 Elküldve Július26, 2016 Elküldve Július26, 2016 Nekem egy 1,7 nemet dizelmotoros gepem van 97-es evjarat es nem reg volt ujba rakva a motorja es azert is gondolkozok valami jobbacska olajon....
marton.csaba2 Elküldve Július27, 2016 Elküldve Július27, 2016 T xyz27! "... gondolkozok ..." Gondolkozzá még!
xyz27 Elküldve Július27, 2016 Elküldve Július27, 2016 28 perce, marton.csaba2 írta: T xyz27! "... gondolkozok ..." Gondolkozzá még! nem haragszok meg ha leirod a véleményedet esetleg érveidet ellene mellette?
Pingvin Elküldve Július28, 2016 Elküldve Július28, 2016 Szia Xyz27! On 2016. 07. 27. at 8:09, marton.csaba2 írta: T xyz27! "... gondolkozok ..." Gondolkozzá még! Ne foglalkozz vele, nem mindenki ilyen itt. Inkább segítünk egymásnak ha tudunk. Nem rossz olaj a Meta, nálam bevállt. Ez inkább alapolaj, érdemes még szétnézni, és a márkatársak korábbi tapasztalatait is visszaolvasgatni, ha időd engedi. Zotya gyári GM-et használ, és már túl van a 320 ezren. Üdv: Pingu
xyz27 Elküldve Július28, 2016 Elküldve Július28, 2016 1 órával ezelőtt, Pingvin írta: Szia Xyz27! Ne foglalkozz vele, nem mindenki ilyen itt. Inkább segítünk egymásnak ha tudunk. Nem rossz olaj a Meta, nálam bevállt. Ez inkább alapolaj, érdemes még szétnézni, és a márkatársak korábbi tapasztalatait is visszaolvasgatni, ha időd engedi. Zotya gyári GM-et használ, és már túl van a 320 ezren. Üdv: Pingu Szia! Nem is nagyon foglalkozok vele foleg ugy hogy meg a velemenyet sem volt hajlando leirni.... azon vagyok olvasgatok a velemenyek es a tapasztalaitok kozott.
zotya975 Elküldve Július28, 2016 Elküldve Július28, 2016 5 órája, xyz27 írta: Szia! Nem is nagyon foglalkozok vele foleg ugy hogy meg a velemenyet sem volt hajlando leirni.... azon vagyok olvasgatok a velemenyek es a tapasztalaitok kozott. Hát a legtöbb fórumozó önzetlenül segíteni akar, de sajna a nagy számok törvénye alapján mindíg keveredik közénk hasonló "egyed". A legtöbb hamar eltűnik a süllyesztőben, de vannak klinikai esetek..........
xyz27 Elküldve Július28, 2016 Elküldve Július28, 2016 5 órája, zotya975 írta: Hát a legtöbb fórumozó önzetlenül segíteni akar, de sajna a nagy számok törvénye alapján mindíg keveredik közénk hasonló "egyed". A legtöbb hamar eltűnik a süllyesztőben, de vannak klinikai esetek.......... Ez volna a célja a fórumnak kibeszélni, véleményezni és jokat dumálni.... "Klinikai esetek" <---- jot nevettem rajta 1
Pingvin Elküldve Július28, 2016 Elküldve Július28, 2016 Régen egy ismerősöm 1.6-osát kicsit rendbeszedtük motorilag, mert mielőtt hozzá került "bérautóként" szolgált. Eszegette már az olajat, így nekiláttunk, gyűrűztünk, szimeringeztünk, és kapott minden földi jót, amit egy motor megálmodhat. Vártuk a hatást, ami nem is maradt el. Úgy rákapott az olajra, mint Jockey Ewing!! Betudtuk az eredményt az időnek, (biztos rossz időben voltak munka közben a sörök), már-már ott tartottunk, hogy szerveztük, hogy mikor kapjuk szét újra. Pár ezer Km (valamint pár liter olaj, és gondolkozó-sör) után az olajfogyi szép lassan normalizálódott, és beállt a teljesen normális szintre. Mai napig nem tudjuk, hogy mi történt, de nagyon sokszor elhangzott, hogy xar az olaj, pedig ugyanaz a fajta ment bele végig, még korhely korszakát élte.
zotya975 Elküldve Július29, 2016 Elküldve Július29, 2016 10 órája, Pingvin írta: Régen egy ismerősöm 1.6-osát kicsit rendbeszedtük motorilag, mert mielőtt hozzá került "bérautóként" szolgált. Eszegette már az olajat, így nekiláttunk, gyűrűztünk, szimeringeztünk, és kapott minden földi jót, amit egy motor megálmodhat. Vártuk a hatást, ami nem is maradt el. Úgy rákapott az olajra, mint Jockey Ewing!! Betudtuk az eredményt az időnek, (biztos rossz időben voltak munka közben a sörök), már-már ott tartottunk, hogy szerveztük, hogy mikor kapjuk szét újra. Pár ezer Km (valamint pár liter olaj, és gondolkozó-sör) után az olajfogyi szép lassan normalizálódott, és beállt a teljesen normális szintre. Mai napig nem tudjuk, hogy mi történt, de nagyon sokszor elhangzott, hogy xar az olaj, pedig ugyanaz a fajta ment bele végig, még korhely korszakát élte. Hát lehet csak az új gyűrűnek kellett hozzákopnia a régi hengerfalhoz.
Recommended Posts