Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Hozzászólások 150
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve

Én is elkezdtem írni, de aztán gondoltam ráhagyom az okosabbakra.

150 lehet reális, de valszeg nem makulátlan az ótó.

Meg ugye az az 1.1-es moci sem lehet népszerű benne. :?

Elküldve
annak az 1970-es zoldnek hasonló az eleje mint a hasznaltautosnak ...

Jól látod,hogy hasonló. 8) Az zöld Olympia elején a hűtőmaszk fekete sávja belóg az első sárvédőbe :shock:

A Kadettnál nem tehát ennek a piros Olympiának Kadett eleje van mert BIZZTOS törött volt.

Elküldve

Aham ezt az atba(bral)'ast .... :lol:

Es ez a szoveg : Teljesen működőképes,hiánytalan,veterán nak kíváló.CSERE!! ....

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁ :x

  • 4 weeks later...
Elküldve

na nem csak opeltominak állt be a krackh, hanem nálam is.... :oops:

tegnap kijukadt egy vízcsövem....mire hazaértem, már szét is hasadt....úgy hogy víz nélkül ment a drága, vagy csak a garázs előtt szállt el teljesen nem tudom, de gözölgött a motortér a gépháztető mentén.... meg az összes olaj is elfoogyot..... na ebből mi lesz.....

De megyünk Kecskemétre, másnem vontatnak......

Úgyhohgy ma szerelek, más se hiányzott.... :roll:

Elküldve
na nem csak opeltominak állt be a krackh, hanem nálam is.... :oops:

tegnap kijukadt egy vízcsövem....mire hazaértem, már szét is hasadt....úgy hogy víz nélkül ment a drága, vagy csak a garázs előtt szállt el teljesen nem tudom, de gözölgött a motortér a gépháztető mentén.... meg az összes olaj is elfoogyot..... na ebből mi lesz.....

De megyünk Kecskemétre, másnem vontatnak......

Úgyhohgy ma szerelek, más se hiányzott.... :roll:

Szerelj csak Peti koma :wink:

Én már látom a fényt az alagút végén :shock:

Elküldve

"Én már látom a fényt az alagút végén"

...már én is! Jelentem a vas meggyógyítva!!!! 8)

Örülök, hogy Neked is talpon a vas!

Na ez lesz az igazi NAGY OPEL PRÓBA!!! 8)

  • 3 weeks later...
Elküldve
Opeltomi!

Jó lett az irányjelzőautómatád!

Hálám örökké üldözni fog...

A töltés is megjavítva (4000 HUF, szénkefe csere)

Örülök neki,hogy működik :( :lol:

Nekem ez a gyári volt asszem decsak tarcsiban volt ott a térképzsebben.

A Wagon R-é működik nálam jól és abból van tartalék :wink:

Ha kell valami alkatrész szólj nyugodtan megpróbálunk szerezni :wink:

Elküldve

A WagonR-é nem villog gyorsabban? Mert hát abban 2x21W izzó van, ebben meg 2x10W.

Asszem gyártani fogok valami alternatív fényforrást a 10W-os szofita izzó helyett.

Az ötletem az, hogy csinálok egy keskeny hosszúkás nyákot (olyan hosszút mint a szofita üveg része), amit telerakok nagy fényerejű LED-el. A nyák két végére esztergáltatok sárgaréz kúpot, amit odaforrasztok.Így lesz abszolút csereszabatos LED-es fényforrásom a szofita helyére. Majd megnézem a katalógusban, hogy milyen méretűt válasszak, annak mennyi az áramfelvétele stb. Mert jó lenne, ha az irányjelző helyére meg tudnám közelíteni a 21W-ot.

Elküldve
A WagonR-é nem villog gyorsabban? Mert hát abban 2x21W izzó van, ebben meg 2x10W.

Asszem gyártani fogok valami alternatív fényforrást a 10W-os szofita izzó helyett.

Az ötletem az, hogy csinálok egy keskeny hosszúkás nyákot (olyan hosszút mint a szofita üveg része), amit telerakok nagy fényerejű LED-el. A nyák két végére esztergáltatok sárgaréz kúpot, amit odaforrasztok.Így lesz abszolút csereszabatos LED-es fényforrásom a szofita helyére. Majd megnézem a katalógusban, hogy milyen méretűt válasszak, annak mennyi az áramfelvétele stb. Mert jó lenne, ha az irányjelző helyére meg tudnám közelíteni a 21W-ot.

Nekem azért van benne Wagon R-é mert már kicseréltem az izzókat.

Sárga bajonett záras off:Suzuki on. helyzetjelzők vannak benne foglalattal együtt.

Megfúrtam az irányjelző házát és lyukmaróval kitágítottam a lyukat,hogy abba pont belepasszoljon a foglalat.

Ezért van benne az a relé :wink: És ezek az izzók asszem 18W-osak :roll:

  • 2 weeks later...
Elküldve

Cső!

Tegnap olvastam egy itteni ujságban(keletiapró) , hogy eladó egy opel Olympia (1938). a hirdetést Romániában adták fel(kb.50 km-re tőlünk.

A srác 500 EFt akar érte!

Én már sokat voltam kint náluk és régi kocsijuk rengeteg van.

  • 1 month later...
Elküldve

A hétvégén sikeresen hazértünk a kis túránkról. 1300km lett a kis Rekibe belehajtva 8)

40 éves vashoz képest nem rossz :lol: de azért majd kap egy nagy generált, mert hegynek fel elég oregurasan kúszott... lefelé már előzni is lehetett vele ;)

  • 2 weeks later...
Elküldve

Tegnap kezdtem birtokolni egy 1960-as évjáratú (forgalmi szerint) egyben levő P1-est. Képeket itt találtok az eseményről.

Amit eddig megtudtam:

1500 ccm-es 4 hengeres 45 lóerő körüli OHV motoros gép. Végsebesség kb 120-130 km/h lehet. 6V-os rendszer, 3 sebességes manuális kormányváltó. Egyszerű mint a faék.

Jelenlegi állapota elfogadható. Motor és futómű állapotáról majd a következő hetekben nyilatkozom. Fékje csak összerakásra vár, karosszériáján csak apróbb javítások szükségesek. Belül esztétikus, bár ott is van javítanivaló. Van pár apróság ami hiányzik, de megszerezzük. :wink:

Sok tervem van a géppel. Szeretném, ha gyári állapotban meg tudnám őrizni. Ebbe beleértem az egykörös fékrendszer és a 6V-os elektromos rendszer megőrzését is. Nem lesz rajta neon. Nem lesz rajta neonutánzat sem. Krómozott szemöldök, fóliázott üveg, ködlámpa, ültetés, lángnyelvek, csíkok SEM lesznek rajta.

(Ha eldugok benne egy akksit és egy 12 voltos CD lejátszót, az csak azért lesz, mert szeretem a CD-imet hallgatni. De jól el lesz dugva.)

Mindenesetre közelebbi terveim: műszaki vizsga, rozsdásodás megelőzése, kisebb karosszéria javítgatások, gumicsere. Ha már tisztában leszek a tényleges állapotával, és ki is javítottam a kasztnit, akkor egy fényezés, de szerintem csak jövőre, vagy utána. Addig marad egy jó alapos polír.

Elküldve
Ha a fék össze lesz rakva és meglesz a műszaki vizsga is, akkor lehet is vele suhanni ? Vagy esetleg még mással kapcsolatos gépészkedés is szükséges ehhez ?
Elküldve
Grat Greg, ez nagyon király!

Amit sikerült kinyomoznom a P1-ről:

Elvileg az 1,5-ös motorral új állapotában 125km/h volt a végsebessége, az 1,7-es tudott 132-t is. Amúgy a nagyobbik motor felára 1959-ben kemény 75DM volt, és amennyire én ki tudtam bogozni, az a motor (mármint az 1,7-es) csak a négyajtós változathoz volt kapható, a kétajtós csak 1,5-tel futott. Az 1959-es év újdonsága volt a sorozatban a műszerfal alá helyezett kézifékkar (hogy előtte hol volt azt nemtom), valamint az elektromos ablaktörlő is állítólag. Ehhez az autóhoz lehetett amúgy először rendelni az Olymat típusú autómata kuplungot. A P1 újonnani ára amúgy 1959-ben 7035DM volt (ez a négyajtós, a kétajtós 6545DM-et kóstált) A gyártási darabszámok amúgy 1958 augusztus és 1959 július között 384692db, 1959 augusztustól 1960-ig újabb 218905 db készült.

Elküldve

Köszönöm az elismerést és az infókat.

Egyenlőre nem vagyok tisztában az állapottal. Majd lassan kiderül. Ugye ahhoz, hogy beindítsam, kell egy karbitakarítás, olajcsere,stb. Nem tudom mióta áll, de tökéletes motor esetén is előfordulhat, hogy elöregszik a szimmering, egy-két tömítés, stb. A víztérben lehet rozsda, ami dugulást akár szivárgást eredményez. Számítani kell meglepire. A fék összerakása és a motor beindítása a kipróbáláshoz elég. Itt kiderül a sok apróság. Pl a futómű állapota sem ismert. Mindenesetre először veszek egy 6V-os akksit. De a műszakihoz kellenek új gumik, ablaktörlőlapátok, és egy csomó apró bizbaz. És most anyagilag is leterhel ez, tehát nem csak a szabadidőmön múlik a dolog. De azért igyekszem.

A lényeg, hogy mindenre föl vagyok készülve.

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.