Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Olympia-Rekord


Recommended Posts

  • Hozzászólások 150
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

1960 Rekord-Olympia P1:

Ma az autósboltban indítottam, kértem rövid menetes gyertyát a P1-esbe. Az eladó kérdezte a pontos típust és évjáratot, majd szemrebbenés nélkül mondta, hogy van P1-eshez ajánlott NGK és Bosch, de csak holnapra tud hozatni. Ledöbbentem, hogy ilyen átfogóan jó az adatbázisuk. Rendeltem NGK gyertyákat, de hogy ma is tudjak játszani, a benzinkúton vettem 4 db olcsó Isolator Wartburg gyertyát. Gondoltam úgy is jó ha lesz nálam tartalék. Otthon túrtam a kacatjaim között jó állapotban lévő gyertyakábeleket (ideiglenes jelleggel, majd veszek újakat), és kitakarítottam az elosztófedelet.

Kivettem a régi gyertyákat, fecskendővel egy kis olajat adagoltam a gyertyanyíláson át a dugattyúkhoz, villáskulccsal átforgattam 5-6 alkalommal a motort, majd beraktam az új gyertyákat.

Ezután jött egy gyors karbitakarítás, majd kapott 10liter benzint, megfelelő arányban ólomhelyettesítő adalékkal. A kézzel is működtethető AC pumpa gyorsan felszívta a tiszta benzint, de sajna az AC pumpánál és egy hollandernél ereszti a benzint. Szerencsére csak épphogy, gondoltam ezt majd máskor megjavítom. Természetesen beszereltem egy új benzinszűrőt is.

Miután még mindig nincs 6V-os akksim (nem döntöttem el, hogy át legyen-e alakítva 12V-osra, vagy ne), gondoltam a Vectra 12V-os akksijával indítom be, hiszen az önindító bírja, a beszerelt Trabant fesszabályzót pedig egyáltalán nem sajnálom. Az izzókat, amelyek a gyújtás ráadásakor világítanak kivettem, nehogy kiégjenek. Minden mást kikapcsoltam. A vízrendszert desztillált vízzel és fagyállóval feltöltöttem, reménykedve, hogy nem ereszt sehol. Nem eresztett. Ezután szivatót teljesen ráhúztam, majd 3-4 alkalommal önindítóztam 8-10 mp hosszan, mindenféle reakció nélkül. Kiszálltam, megnéztem, minden rendben van-e, majd újabb 2 önindítózás jött. Egy röffenés sem jött belőle, de a következő indítózásnál egyszercsak simán életre kelt. Nem úgy, ahogy vártam, először csak egyet-egyet röffenve, hanem mintha minden nap használt autó lenne, egyszercsak beindult. Én meg örültem, és figyeltem, hogy minden rendben van-e. Minden rendben volt. Természetesen a füst, ami kijött a kipuffogóból elég ijesztő volt, de koszos, sokat állt, párás rendszer esetén ez normális. A szivatót lassan visszatoltam, majd kb 20 percen keresztül hallgattam a motor ketyegését, és figyeltem. Kb a tizedik perc után a füst teljesen megszűnt, és még gázadásra sem jött semmi csúnyaság belőle. A szelepek persze csattognak, valahol a blokk hátuljánál olaj is szivárog, de mára ennyi elég volt, majd egyszer minden összeáll.

Így már sokkal gyorsabban fog haladni a projekt.

:P :D :D :P

Greg

Link to comment
Megosztás:

ha valami villanyászási ügyben tudok segíteni szólj, szívesen megyek.

Ha esetleg van időd, a következőket kéne csinálni:

- nézd meg hány W-os szofita izzó van a hátsó helyzetjelzőben, irányjelzőben, féklámpában (ezek elvileg egyforma méretűek, de különböző teljesítményűek)

- mérd meg milyen hosszú a szofita izzó, és a végein lévő kupak milyen átmérőjű.

Legyártatom a kapcsolható 6/12V-os LED-es izzóhelyettesítőt.

Link to comment
Megosztás:

ha valami villanyászási ügyben tudok segíteni szólj, szívesen megyek.

Ha esetleg van időd, a következőket kéne csinálni:

- nézd meg hány W-os szofita izzó van a hátsó helyzetjelzőben, irányjelzőben, féklámpában (ezek elvileg egyforma méretűek, de különböző teljesítményűek)

- mérd meg milyen hosszú a szofita izzó, és a végein lévő kupak milyen átmérőjű.

Legyártatom a kapcsolható 6/12V-os LED-es izzóhelyettesítőt.

:heart: Nagyon kedves tőled, köszönöm, :heart: Villanyászási ügyben biztos, hogy tudsz segíteni. :P

Le fogom mérni az izzót, és minden adatot küldök.

:prayer: DARK VEZÉR

Link to comment
Megosztás:

Elvileg az apróságokat leszámítva (új kábelek, elektromos renbetétel, minden bizbaz kitakarítása) csak a hátsó futóművet kell összedobni.

Elkezdtem letépkedni a műszefalra ráragasztott szivacsot és műbőrt. :? Alatta valószínűleg hibátlan volt a fém műszerfal, de most is nedves volt a párától az egész a műbőr és a szivacs alatt, így elég rendesen elrohadt. Végigkapartam, lyukat nem találtam, szerencsére anyagból készült. Mindenesetre elég sajátos dizány volt. :? Ilyet még nem pipáltam mióta kétágú vagyok. Belül a műszerfal elrohad. :? De majd meggyógyítjuk azt is. :P

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a bíztatást. :P

Az a nagy szerencse, hogy sikerült mindezt a komolyabb fagyok előtt elvégezni, hiszen a motorból lehet, hogy nem tudnám az összes vizet leengedni, és ha nincs benne elég fagyálló, akkor szétfagyhat. Így viszont kapott vagy 2 liter -70 fokos jó minőságű fagyállót, meg desztvizet, a vízpumpa jól összekeverte, tehát nem lehet gond. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.