rtomi Elküldve Október13, 2005 Megoszt Elküldve Október13, 2005 Hozzál!!!! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Egy hetet csúsztál vele de ha feljutok pénteken a garázsba akkor beteszek egyet a kocsiba és hajnalban megkapod :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Október14, 2005 Megoszt Elküldve Október14, 2005 Tudom.... :oops: Köszi. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Október29, 2005 Megoszt Elküldve Október29, 2005 Ezt ma fotóztam a haveroméknál délelőtt telefonnal. Betakaták télire :P :D :P :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Október29, 2005 Megoszt Elküldve Október29, 2005 ÚÚúúúú bameh... Ott a helyem... Mikor lehet menni bányászni??? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November20, 2005 Megoszt Elküldve November20, 2005 1960 Rekord-Olympia P1: Ma az autósboltban indítottam, kértem rövid menetes gyertyát a P1-esbe. Az eladó kérdezte a pontos típust és évjáratot, majd szemrebbenés nélkül mondta, hogy van P1-eshez ajánlott NGK és Bosch, de csak holnapra tud hozatni. Ledöbbentem, hogy ilyen átfogóan jó az adatbázisuk. Rendeltem NGK gyertyákat, de hogy ma is tudjak játszani, a benzinkúton vettem 4 db olcsó Isolator Wartburg gyertyát. Gondoltam úgy is jó ha lesz nálam tartalék. Otthon túrtam a kacatjaim között jó állapotban lévő gyertyakábeleket (ideiglenes jelleggel, majd veszek újakat), és kitakarítottam az elosztófedelet. Kivettem a régi gyertyákat, fecskendővel egy kis olajat adagoltam a gyertyanyíláson át a dugattyúkhoz, villáskulccsal átforgattam 5-6 alkalommal a motort, majd beraktam az új gyertyákat. Ezután jött egy gyors karbitakarítás, majd kapott 10liter benzint, megfelelő arányban ólomhelyettesítő adalékkal. A kézzel is működtethető AC pumpa gyorsan felszívta a tiszta benzint, de sajna az AC pumpánál és egy hollandernél ereszti a benzint. Szerencsére csak épphogy, gondoltam ezt majd máskor megjavítom. Természetesen beszereltem egy új benzinszűrőt is. Miután még mindig nincs 6V-os akksim (nem döntöttem el, hogy át legyen-e alakítva 12V-osra, vagy ne), gondoltam a Vectra 12V-os akksijával indítom be, hiszen az önindító bírja, a beszerelt Trabant fesszabályzót pedig egyáltalán nem sajnálom. Az izzókat, amelyek a gyújtás ráadásakor világítanak kivettem, nehogy kiégjenek. Minden mást kikapcsoltam. A vízrendszert desztillált vízzel és fagyállóval feltöltöttem, reménykedve, hogy nem ereszt sehol. Nem eresztett. Ezután szivatót teljesen ráhúztam, majd 3-4 alkalommal önindítóztam 8-10 mp hosszan, mindenféle reakció nélkül. Kiszálltam, megnéztem, minden rendben van-e, majd újabb 2 önindítózás jött. Egy röffenés sem jött belőle, de a következő indítózásnál egyszercsak simán életre kelt. Nem úgy, ahogy vártam, először csak egyet-egyet röffenve, hanem mintha minden nap használt autó lenne, egyszercsak beindult. Én meg örültem, és figyeltem, hogy minden rendben van-e. Minden rendben volt. Természetesen a füst, ami kijött a kipuffogóból elég ijesztő volt, de koszos, sokat állt, párás rendszer esetén ez normális. A szivatót lassan visszatoltam, majd kb 20 percen keresztül hallgattam a motor ketyegését, és figyeltem. Kb a tizedik perc után a füst teljesen megszűnt, és még gázadásra sem jött semmi csúnyaság belőle. A szelepek persze csattognak, valahol a blokk hátuljánál olaj is szivárog, de mára ennyi elég volt, majd egyszer minden összeáll. Így már sokkal gyorsabban fog haladni a projekt. :P :D :D :P Greg Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve November20, 2005 Szerző Megoszt Elküldve November20, 2005 ha valami villanyászási ügyben tudok segíteni szólj, szívesen megyek. Ha esetleg van időd, a következőket kéne csinálni: - nézd meg hány W-os szofita izzó van a hátsó helyzetjelzőben, irányjelzőben, féklámpában (ezek elvileg egyforma méretűek, de különböző teljesítményűek) - mérd meg milyen hosszú a szofita izzó, és a végein lévő kupak milyen átmérőjű. Legyártatom a kapcsolható 6/12V-os LED-es izzóhelyettesítőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November20, 2005 Megoszt Elküldve November20, 2005 ha valami villanyászási ügyben tudok segíteni szólj, szívesen megyek. Ha esetleg van időd, a következőket kéne csinálni: - nézd meg hány W-os szofita izzó van a hátsó helyzetjelzőben, irányjelzőben, féklámpában (ezek elvileg egyforma méretűek, de különböző teljesítményűek) - mérd meg milyen hosszú a szofita izzó, és a végein lévő kupak milyen átmérőjű. Legyártatom a kapcsolható 6/12V-os LED-es izzóhelyettesítőt. :heart: Nagyon kedves tőled, köszönöm, :heart: Villanyászási ügyben biztos, hogy tudsz segíteni. :P Le fogom mérni az izzót, és minden adatot küldök. :prayer: DARK VEZÉR Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November20, 2005 Megoszt Elküldve November20, 2005 Ez volt a nap legjobb híre Greg!! Tök örültem amikor felhívtál. :D :P Már el is képzeltem,hogy süvítünk egymás mögött az MO-on. :P :D És írigyelni foglak,hogy milyen szép ótód van. :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dark Angel Elküldve November21, 2005 Szerző Megoszt Elküldve November21, 2005 Én meg majd befurakodok közétek, és én leszek a... töltelék a rekord szendvicsben.... :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve November21, 2005 Megoszt Elküldve November21, 2005 Én meg majd befurakodok közétek, és én leszek a... töltelék a rekord szendvicsben.... :P Megbeszéltük. :wink: A tiédnek ugyis "ketchup"-os a teteje :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November21, 2005 Megoszt Elküldve November21, 2005 Elvileg az apróságokat leszámítva (új kábelek, elektromos renbetétel, minden bizbaz kitakarítása) csak a hátsó futóművet kell összedobni. Elkezdtem letépkedni a műszefalra ráragasztott szivacsot és műbőrt. :? Alatta valószínűleg hibátlan volt a fém műszerfal, de most is nedves volt a párától az egész a műbőr és a szivacs alatt, így elég rendesen elrohadt. Végigkapartam, lyukat nem találtam, szerencsére anyagból készült. Mindenesetre elég sajátos dizány volt. :? Ilyet még nem pipáltam mióta kétágú vagyok. Belül a műszerfal elrohad. :? De majd meggyógyítjuk azt is. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve November21, 2005 Megoszt Elküldve November21, 2005 Hajrá Greg! Ez azért nagy öröm, mikor egy ilyen öreg gép életre kel és ketyeg! :P :D :D Ennek még van fílingje. Na meg ezen még mindent felismer az ember, mi micsoda és hogy működik. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve November21, 2005 Megoszt Elküldve November21, 2005 Köszönöm a bíztatást. :P Az a nagy szerencse, hogy sikerült mindezt a komolyabb fagyok előtt elvégezni, hiszen a motorból lehet, hogy nem tudnám az összes vizet leengedni, és ha nincs benne elég fagyálló, akkor szétfagyhat. Így viszont kapott vagy 2 liter -70 fokos jó minőságű fagyállót, meg desztvizet, a vízpumpa jól összekeverte, tehát nem lehet gond. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve December22, 2005 Megoszt Elküldve December22, 2005 Találtam egy nagyon jó holland honlapot. Már emaileztem is pár sort a gazdájával, aki nagyon segítőkész. Érdemes megnézni, van pár szép verda. http://www.opel-p1.nl/ Ple ilyet is ritkán látni: Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve December25, 2005 Megoszt Elküldve December25, 2005 Ilyen is kell!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Január31, 2006 Megoszt Elküldve Január31, 2006 Darknak és Lightning Petinek szeretettel. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
lightning Elküldve Február2, 2006 Megoszt Elküldve Február2, 2006 "Darknak és Lightning Petinek szeretettel. ;) " Köszönet! :) ez nagyon kaffa:-) Most hogy ezt mutattad, autózni kéne egyet!!!! De egy hónap múlva lejár a műszakim... :D Ezzel kéne foglalkoznom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Február2, 2006 Megoszt Elküldve Február2, 2006 De egy hónap múlva lejár a műszakim... Az a lényeg,hogy a kocsin legyen :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
lightning Elküldve Február3, 2006 Megoszt Elküldve Február3, 2006 "Az a lényeg,hogy a kocsin legyen" :D Amúgy nagyon tetszik, de igazad van! :) Rám is rámférne egy kis futómű beállítás, és egy olajcsere! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Február8, 2006 Megoszt Elküldve Február8, 2006 ennek gyári az eleje??????? :) szééépppp Link to comment Megosztás: More sharing options...
bazs Elküldve Február8, 2006 Megoszt Elküldve Február8, 2006 gyári volt belőle ilyen is Link to comment Megosztás: More sharing options...
greg Elküldve Február8, 2006 Megoszt Elküldve Február8, 2006 Csak kár, hogy normális foncsorokra nem tellett. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február8, 2006 Megoszt Elküldve Február8, 2006 gyári volt belőle ilyen is Méghozzá ha jól emlékszem az '53-'54-es évjárat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Február8, 2006 Megoszt Elküldve Február8, 2006 A tatabányai OPEL szalonban áll. Chyga ott fotozta le. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
berlina Elküldve Február10, 2006 Megoszt Elküldve Február10, 2006 a 02/23-n megjelenö Oldtimer Markt-ban pedig egy Autenrieth Olympia Cabrio-t fognak bemutatni Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts