Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Olympia-Rekord


Recommended Posts

  • Hozzászólások 150
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Ma szereztem egy 6V-os akksit. Töltés folyamatban.

Ezen év során vajh tiszeletedet teszed valmelyik talin a P1-es kiséretében ?

Ezt majd a ketyegés minősége és az apró komplikációk által produkált esetleges akadályok eldöntik. De nem kapkodom el. Jön az esős évszak, nem szeretném alvázvédelem meg kasztnijavítás előtt eláztatni.

Eddig a mechanikus felhúzós kronométert sikerült beüzemelnem. Hibátlan!!! :(

Link to comment
Megosztás:

Nem mertem néhány tekerésnél többet húzni rajta. Tehát lehet hogy annyit nem fog menni. Safe-mode-ban üzemelek a P1-es közelében. :(

Greeg!!

Jövő hétfőn megyek Dorogra körbefényképezni a P1-es Caravant.

Addíg döntsd el,hogy milyen részleteket fotózzak le konkrétan. :roll: :wink:

Link to comment
Megosztás:

Ma beraktam az akksit a p1-esbe. Gyújtás nélkül csak a lámpák működnek. :( Besötétedett. :sad.

Majd lesz kulcsom, és kipróbálok mindent. Amit most észrevettem, hogy az akksitartót alulról alá kell támasztani vhogy, mert az első gödörnél le fog szakadni. Tomi, ezt esetleg le is fényképezhetnéd nekem. Továbbá a fesszabályzót, mert MZ fesszabnak nézem ami benne van.

Még mindig dönölű az autó. :roll:

Link to comment
Megosztás:

1960 Olympia P1:

Vettem 10L benzint és ólomhelyettesítő adalékot. Bekevertem és beleöntöttem a Rekord tankjába.

Szétszedtem a karburátort. Kitakarítottam és össze is raktam. Sokal kevésbé ereszt. Kell egy pár tömítés bele.... :sad: De sok állás után elkerülhetetlen ez.

Az AC pumpa is szivárog. :? Erre is számítottam. Nem baj, a lényeg, hogy szépen működik. Oda is kell tömítés.

Kiszedtem a gyertyákat. :? 10-15 éves Isolator gyertyákat találtam. :shock: Mindenesetre többé-kevésbé adtak szikrákat. Tehát a gyújtás úgy néz ki jó. Az elosztó gyönyörű tiszta, és nem kopott, újnak néz ki. bár a vákuumos szabályzója lötyög.

Olajszintet néztem, majd adtam neki még 2-3 decit, hogy a maximum közelében legyen, illetve hogy annyival is több legyen a szelepek környékén, amennyi végigcsorog rajtuk.

Átforgattam a motort. Először kézzel, majd önindítóval. Gyertya nélül. Kb úgy tekert, mint ahogy gyertyákkal kellett volna. Valami nem zsizsi. :? Gyertyákkal alig akart megmozdulni. Egyet-egyet moccant csak. Mindezt teljesen feltöltött akksival, 6V fölötti feszültséggel. Az önindító a hangjából ítélve perselyezésre szorul. Emiatt lehet borzasztó hangja, és emiatt lehet olyan gyenge.

Tehát nem sikerült beindítani. De legalább jól átforgattam.

Tehát most kell 4 új gyertya, 5 új gyertyakábel, AC- és karbitömítés garnitúra. Valamelyik nap leszedem az önindítót, meglesem és ha kell, elviszem felújíttatni. Még kitalálom hova. Veszek egy vadi új akksit is.

Egyelőre ennyi.

Folyt. köv.

Link to comment
Megosztás:

... Egyet-egyet moccant csak. Mindezt teljesen feltöltött akksival, 6V fölötti feszültséggel. Az önindító a hangjából ítélve perselyezésre szorul....

Folyt. köv.

Lehet hogy az akksival (is) gond van, főleg annak tudatában, hogy a múlt héten még járt a motor.

Az hogy 6V feletti a feszültség, még nem jelent semmit! Nem a feszültség a fontos indítózáskor, hanem az áramerősség (Amper). Indítózás közben mérjél rajta feszültséget. Ha 4V alá esik, akkor tuti az akksival van a gáz.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy az akksival (is) gond van, főleg annak tudatában, hogy a múlt héten még járt a motor.

Az hogy 6V feletti a feszültség, még nem jelent semmit! Nem a feszültség a fontos indítózáskor, hanem az áramerősség (Amper). Indítózás közben mérjél rajta feszültséget. Ha 4V alá esik, akkor tuti az akksival van a gáz.

Köszönöm, erre én is gondoltam. Mindenképp tervben van egy vadi új akksi. Nem ezen fogok spórolni.

De Blitz pont azt mondta, hogy "nem állította, hogy a múlt héten még járt a motor". Ez már évek óta nem járt szerintem.

Mindenesetre rossz akksi ide, rossz akksi oda, az önindítónak olyan hangja van, mint a skodáé, amikor csapágyas és erőlködik. De ez nem gond. Anyagilag nem nagy tétel, tehát kiszedem az önindítót és felújíttatom.

Az akksivásárlással az a gondom, hogy nem vagyok benne biztos, hogy nem fogom 12V-ra alakítani. Valahogy biztos lehet redukálni 6V-ra a dolgokat (önindító, ablaktörlő, fűtésventillátor), az izzók meg cserélkhetők 12-esre.

Vagy ez nagy hüeség? (Annak tudatában, hogy van egy hibátlanul működő Vectra generátorom.)

Link to comment
Megosztás:

Az akksivásárlással az a gondom, hogy nem vagyok benne biztos, hogy nem fogom 12V-ra alakítani. Valahogy biztos lehet redukálni 6V-ra a dolgokat (önindító, ablaktörlő, fűtésventillátor), az izzók meg cserélkhetők 12-esre.

Vagy ez nagy hüeség? (Annak tudatában, hogy van egy hibátlanul működő Vectra generátorom.)

Biztos vagyok benne hogy át lehet alakítani 12V-ra, hiszen régebben a Trabantoknál majdhogynem tömegesen csinálták, bár sztem olyankor cserélni szokták az önindítót, ablaktörlőmotort meg hasonlókat.

Az más kérdés hogy én nem tenném a helyedben, igaz hogy sokkal nehezebb lesz így kibogozni az elektromos rendszerét, dehát ez az autó veterán, így az igazi, 6V-os rendszerrel. Az benne a szép hogy mindene eredeti, még akkor is ha ez néhol a használhatóság rovására megy szvsz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.