telo Elküldve Szeptember8, 2004 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2004 Sziasztok! A következő általánosabbnak vélt problémáimra kersenék választ (autó = 2003 Astra G 1.4): - Az első ülések háttámlájának belső szerkezetének nyikorgásának problémája: sikerült már vkinek teljesen eliminálnia? Egyáltalán általános ez a probléma, vagy csak nálam jön elő? - Lassú tempónál történő enyhe fékezéskor a hátsó dobfékek periodikus (kerékfordulatszámmal arányos) nyikorgására esetleg vmi megoldás? Mondjuk ebben sem vagyok biztos, hogy általános probléma. Illetve a nagyobb sebességnél (> 120 kmh) történő enyhébb fékezéskor (akár csak kézifékkel) néha kicsit be is remeg az autó. Lehet ennek vmi köze a nyikorgáshoz alacsony sebességnél? Előre is köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Szeptember8, 2004 Megoszt Elküldve Szeptember8, 2004 a nagyobb sebességnél (> 120 kmh) történő enyhébb fékezéskor (akár csak kézifékkel) Előre is köszi a segítséget! 120-nál kézifék? bátor vagy! ja és ne előttem csináld! :!: Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Szeptember9, 2004 Szerző Megoszt Elküldve Szeptember9, 2004 120-nál kézifék? bátor vagy! ja és ne előttem csináld! :!: Ne képzelj engem se őrültnek, vagy nagyon bátornak! Felkészülten, nem kockáztatva, nagyon enyhén fékeztem, mint ahogy írtam is (2-3 cm-t emelve a karon, nagyon messze a blokkolási határtól), és persze akkor is megfelelő közúti körülmények között (autópálya, tök egyenesen haladva, senki a közelben se előttem, se mögöttem természetesen). Mellesleg nálam kézifékkel nehéz blokkoltatni a kerekeket még alacsonyabb sebességnél is (előtte próbáltam kihalt helyeken: nagyon be kell húzni, szinte teljesen). Egyáltalán nem harapós a karakterisztikája. Amint blokkolnak a kerekek akár egy picit is, azonnal vissza tudod engedni, mivel eleve nagyon óvatosan adagolod, és kiszámíthatóan csak nagyon a végén blokkol (nem hirtelen húzod be, és fel is vagy készülve rá). Szóval mint már mondtam, az Astrám kézifékje ezekkel a dobfékekkel nagyon kiszámítható, szinte erőszakolni kell, hogy blokkolásra bírjam, és én csak nagyon enyhén húztam be nagy sebességnél (gyakorlatilag alig csökkent a sebesség pár kmh-t). Még véletlenül sem jöhetett szóba blokkolás, vagy nagyobb sebességcsökkenés! Egy jó példa a kézifékem karakterisztikájára: volt már, hogy úgy kezdtem el tolatni, hogy majdnem teljesen be volt húzva a kézifék (talán még egy kattanás hiányzott), és sikerült elmozdítanom az autót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Szeptember9, 2004 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2004 Szerintem vidd el egy fékpadra beméretni, ott sokkal okosabbak lesznek a mért eredmény ismeretében. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Szeptember10, 2004 Szerző Megoszt Elküldve Szeptember10, 2004 Szerintem vidd el egy fékpadra beméretni, ott sokkal okosabbak lesznek a mért eredmény ismeretében. Volt már fékpadon az autó (picivel régebben), de akkor nem találtak semmit. Persze még a nyikorgás sem jött elő akkor. A fékhatás mindkét oldalon normális mértékű és egymáshoz képest egyforma volt. Volt már egyébként betétcserém is gariban (uhuhu segítségével), de az csak rövid időre oldotta meg a nyikorgást. Egyébként uhuhu-tól kaptam privátban tanácsot most, de ettől függetlenül akinek volt már hasonló problémája és esetleg tud vmi okosságot, ne habozzon írni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január3, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január3, 2005 Fejlemények dobfék ügyben: Még úgy december közepe táján sikerült eszközölnöm egy dobcserét, amivel eddig teljesen nyikorgásmentes vagyok! Kb 1400 km-t mentem azóta nyikorgás nélkül. Reméljük ez így is marad. Kopp-kopp. Mellesleg az új dobok már másképp néznek ki, mint a régiek, ahogy az összehasonlító képeken is látható (az újakon nincs kiegyensúlyozó súly kívül, belül teljesen ezüst színük van, közepük kívül ezüst). Az újak is 230 mm-es GM dobok (1.4-es Astrához 230-as kell, 1.2-höz asszem 200-as), úgy látszik a GM változtatott rajtuk. Elvileg már csak ilyeneket lehet rendelni. Apró érdekesség, hogy az új dobokkal a kerekek kb 2-3 mm-el kijebb vannak, mint a régiekkel, mert az új dobok külső lemezvastagsága picivel nagyobb. Más: 5 ajtós G Astrások! Nektek töröl minden esetben rendesen a hátsó ablaktörlő? Nekem hajlamos középen kihagyni egy sávot, pedig ez már a második GM lapátom. Csak nekem ilyen vagy esetleg másnak is előfordult már hasonló? Ha vki tud rá szép megoldást, ne habozzon megosztani! Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
aga Elküldve Január4, 2005 Megoszt Elküldve Január4, 2005 Hali Nekem 3 éves az autóm, még eredeti törlő van rajta. Még mindig tuti jól töröl. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január4, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január4, 2005 Hali Nekem 3 éves az autóm, még eredeti törlő van rajta. Még mindig tuti jól töröl. Hmmmmmm.... Akkor lehet, hogy a rugó erősségével van nálam a baj? Kicsit gyengének érzem. Mindig elhatározom, hogy megnézek egy utcán álló astrát, hogy milyen erős a hátsó ablaktörlő kar rugója, de mindig elfelejtem... Most már tényleg megnézek egyet Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január4, 2005 Megoszt Elküldve Január4, 2005 Hmmmmmm.... Akkor lehet, hogy a rugó erősségével van nálam a baj? Kicsit gyengének érzem. Mindig elhatározom, hogy megnézek egy utcán álló astrát, hogy milyen erős a hátsó ablaktörlő kar rugója, de mindig elfelejtem... Most már tényleg megnézek egyet aztán a tulaj meg majd jól elver, mert leakartad lopni a z ablaktörlőkatját :)))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január4, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január4, 2005 aztán a tulaj meg majd jól elver, mert leakartad lopni a z ablaktörlőkatját :)))) Áááá igen, már tudom miért halasztgattam a dolgot... :wink: Egyébként majd este fogom csinálni csendben, halkan, hogy senki meg ne hallja/lássa. Lehet, hogy közületek lesz ám valaki a kiszemelt áldozat, úgyhogy vigyázzatok! 8) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Január4, 2005 Megoszt Elküldve Január4, 2005 Áááá igen, már tudom miért halasztgattam a dolgot... :wink: Egyébként majd este fogom csinálni csendben, halkan, hogy senki meg ne hallja/lássa. Lehet, hogy közületek lesz ám valaki a kiszemelt áldozat, úgyhogy vigyázzatok! 8) Este szvsz veszélyesebb ilyet csinálni. Viszont az én G astrámon majd megnézheted mihelyt veszek egyet. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január4, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január4, 2005 Este szvsz veszélyesebb ilyet csinálni. Viszont az én G astrámon majd megnézheted mihelyt veszek egyet. :) Vkiét esetleg kipróbálnám itt BP-en (X, XI ker lenne a legjobb), akinek jól töröl... Önként vállalkozó? Egyébként kiszemeltem már néhány 5 ajtós G Astrát az otthonom környékén, viszont napközben nem nagyon állnak a megszokott helyükön. Ráadásul a lustaságomból fakadóan későn járok dolgozni és általában már sötétedés után érek haza eleve. Mondjuk ebédidőben kiugorhatok munkahelyről és megnézhetem a környék autóit. Vagy majd az irodaépület mélygarázsában kiszemelek egy céges G Astrát. Csak ott meg kamerák figyelnek és inkább már H Astrákat látok, de mindegy. Vmit majd kieszközölünk... :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Január4, 2005 Megoszt Elküldve Január4, 2005 Esetleg nézz be opel, vagy egy használt kocsi kereskedésbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január4, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január4, 2005 Esetleg nézz be opel, vagy egy használt kocsi kereskedésbe. Jaja, ez lesz a vége már látom. Uhuhu-ék reszkessetek :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gepard Elküldve Január4, 2005 Megoszt Elküldve Január4, 2005 Jaja, ez lesz a vége már látom. Uhuhu-ék reszkessetek :wink: ő majd ráduszítja az őrőket, hogy ott egy elvetemült aki a kocsik ablaktörkőjét tekergeti :twisted: Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január4, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január4, 2005 ő majd ráduszítja az őrőket, hogy ott egy elvetemült aki a kocsik ablaktörkőjét tekergeti :twisted: Neeeeem! Uhuhu jóbarát, sose tenne ilyet, UGYE???? :wink: Inkább elkülönít számomra egy friss 5 ajtós Classic II példányt, és biztosítja számomra a nyugodt vizsgálódást :roll: . Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január6, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január6, 2005 Vazzzzzze! Beszarok. Szóhoz sem jutok :). Ma reggel uhuhu berendelt, hogy azonnal menjek be hátsó ablaktörlőkart cserélni gariban. Hát erre nem számítottam, egyáltalán nem ezért viccelődtem itt, tényleg csak poénnak szántam. Egy angyal vagy uhuhuhuhuhuhu! Ezzel most nagyon megleptél így szülinapom előtt. Köszi! Egyébként erősebbnek, határozottabnak érzem a rugóját az újnak, úgyhogy akár még jó is lehet, mindenesetre eddig király! :) Még egyszer nagyon szépen köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Január6, 2005 Megoszt Elküldve Január6, 2005 szivike :wink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
telo Elküldve Január14, 2005 Szerző Megoszt Elküldve Január14, 2005 Hátsó ablaktörlő eddig szuper! (többszöri használat után) Remélem így is marad... Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve Március20, 2005 Megoszt Elküldve Március20, 2005 szerintme nem kell 2 Astra G általános probléma topik. Tessék menni irogatni ide: http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=225 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts