Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Helló!

Nemrég vettem egy opel astra F caravant. Amikor megvettem már egy kicsut szorult az indításkapcsoló zár, de most totál beragadt. Kulcs be és kész, elfordítani már nem tudom. A kocsi itt áll a ház előtt elvontatni nagyon drága lenne (bár a szerelés is lehet, hogy borsos lesz). Ha valaki járt már így az adhatna pár jó tanácsot, mertugyebár zárcsere esetén ugye kulcscsere, abban meg ott a chip. Új kulcs chippel... húúú az már megint drága, pedig csak egy ku... zárról van szó!!! Egyébként a kocsi remekül megy és baromi kényelmes stb. De hát mit érek vele, ha nem indíthatom be????!!!!!!!

  • Hozzászólások 120
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Elküldve
Helló!

Nemrég vettem egy opel astra F caravant. Amikor megvettem már egy kicsut szorult az indításkapcsoló zár, de most totál beragadt. Kulcs be és kész, elfordítani már nem tudom. A kocsi itt áll a ház előtt elvontatni nagyon drága lenne (bár a szerelés is lehet, hogy borsos lesz). Ha valaki járt már így az adhatna pár jó tanácsot, mertugyebár zárcsere esetén ugye kulcscsere, abban meg ott a chip. Új kulcs chippel... húúú az már megint drága, pedig csak egy ku... zárról van szó!!! Egyébként a kocsi remekül megy és baromi kényelmes stb. De hát mit érek vele, ha nem indíthatom be????!!!!!!!

sajna opel betegség

egy uj gyujtaskapcsoloval orvosolhato a dolog

de nem feltétlenül kell a régi kulcstol megvalni

mert ugye az uj betétet at lehet rakni a régi kulcshoz

szerelési költség és mga a szerelés nem nagy dolog

csak ugye ahoz hogy ki vedd a betétet el kell 1x forditani a kulcsot

bye

Elküldve

Hali

Nem kell a kapcsolót cserélni. Egy pöcök elkopik benne, én is így jártam egy 2 éves Gastrával. Kihívtam a legközelebbi opel szervízből a szerelőt, /opel DI-FER/, kb 30-40 perc alatt kibányászta belőle a kopott alkatrészt, és kész volt /1-2000ft/. Nagyon segítő készek voltak. Próbáld meg.

Elküldve
Hali

Nem kell a kapcsolót cserélni. Egy pöcök elkopik benne, én is így jártam egy 2 éves Gastrával. Kihívtam a legközelebbi opel szervízből a szerelőt, /opel DI-FER/, kb 30-40 perc alatt kibányászta belőle a kopott alkatrészt, és kész volt /1-2000ft/. Nagyon segítő készek voltak. Próbáld meg.

ez tény hogy elkopik de nem arulnak külön a gyujtas kapcsolohoz semmit sem

Elküldve
Helló!

Nemrég vettem egy opel astra F caravant. Amikor megvettem már egy kicsut szorult az indításkapcsoló zár, de most totál beragadt. Kulcs be és kész, elfordítani már nem tudom. A kocsi itt áll a ház előtt elvontatni nagyon drága lenne (bár a szerelés is lehet, hogy borsos lesz). Ha valaki járt már így az adhatna pár jó tanácsot, mertugyebár zárcsere esetén ugye kulcscsere, abban meg ott a chip. Új kulcs chippel... húúú az már megint drága, pedig csak egy ku... zárról van szó!!! Egyébként a kocsi remekül megy és baromi kényelmes stb. De hát mit érek vele, ha nem indíthatom be????!!!!!!!

Én jártam így A Vectrával...

A dolog úgy kezdődött, hogy tönkrement a gyújtáskapcsoló, régi gyújtáskapcsoló le, az új fel... Majd kb a 10.-ik indítás után beragadt. A hivatalos magyarázat az volt, hogy a zárszerkezet is meg volt kopva, és az új kapcsoló már szorosan fogta a zárszerkezet tengelyét (ami belelóg a kapcsolóba), amire a zárszerkezet megszorult. Sajnos hiába vettük le a kapcsolót, az sem segített! Végül nagykapalapács+hidegvágó+Tas megoldás által lejött a komplett kormányzár :)

A helyreállítás kb 8-10e Ft volt (utángyártott zárszerkezet+kengyel).

A chip-es duma meg úgy ahogy van baromság!

A kormányzár körül van egy tekercs, a kulcsban pedig egy kódolt mágnes. Amikor veszed az új zárat, arra kell ügyelni, hogy a kulcs műanyag foggantyúja szétpattitnható legyen, mert a régi kulcsból szép óvatosan kiveszed a mágnest (hogy el ne törd), majd be az új kulcsba, és le van tudva a dolog.

Ajánlom az Újfalussy és Tsa Opel szervizt a Bécsi úton (nekem is ők csinálták kb 2 éve), és véleményem szerint megfizethetők.

Elküldve
Nem cserélik az alkatrészt, hanem egyszerüen kiveszik belőle és kész a dolog.

ezt hivják gányolásnak :)

na most ha az az alkatrészt kiveszed akkor a igen furan fog müködni

szoval ezt inkabb hadjuk ...

inkabb csere ...

nem nagy tétel

  • 4 weeks later...
  • 7 months later...
Elküldve

Nekem is hasonló problémám lenne, de ahogy itt olvastam csak a gyujtáskapcsoló cseréje nem nyújt megnyugtató megoldást. Tud valaki segíteni hogy akkor most végülis mi a korrekt eljárás? Mivel kb. fél óra próbálkozás után tudom csak elindítani a gépet, ezért jó lenne ha egy motorindítás alatt el tudnám rendezni a dolgot!! Előre is köszi a segítséget!

(Köszi Bazs!)

Elküldve

szerintem csörögj rá: 20/4545105, Szőcs Ádám Dávid (fiatal srác, velünk egyidős)

elvileg hozzá tudja legózni a kopott zárat/kulcsot a párjához

Elküldve
szerintem csörögj rá: 20/4545105, Szőcs Ádám Dávid (fiatal srác, velünk egyidős)

elvileg hozzá tudja legózni a kopott zárat/kulcsot a párjához

Full bőr, tök szép sötét Cali? :lol:

Elküldve

Akkor felhívom 7főn. De addig is jó lenne tudni hogy milyen alkatrész fog kelleni a javításhoz, úgyhogy aki tudja ne tartsa magában (Sonique, Dark pl.)!

Elküldve
szerintem nem kell semmit venned, a meglévő "fogakat" csiszolja hozzá a kulcshoz

És akkor szerinted a fenti hozzászólóknak is meg lehetett volna oldani a problémájukat ennyivel? Mert a többiek a gyujtáskapcsoló és esetleg a zárszerkezet cseréjét emlegették. 1ébként kipróbáltam a tartalék kulccsal is (zsír új, soha nem volt használva) és azzal sem működött.

Elküldve

szerintem igen

a zsír új kulccsal meg azért nem ment, mert az még nem kopott

és ugye a használat során kopik a zár és a kulcs is

jó esetben egymáshoz kopnak, de pl van olyan, amikor a fogak nem tudnak tovább kopni, a kulcs meg kopik a ki-be tologatástól

ilyenkor a kulcsot kell kicsit megcsiszolni

Elküldve
szerintem igen

a zsír új kulccsal meg azért nem ment, mert az még nem kopott

és ugye a használat során kopik a zár és a kulcs is

jó esetben egymáshoz kopnak, de pl van olyan, amikor a fogak nem tudnak tovább kopni, a kulcs meg kopik a ki-be tologatástól

ilyenkor a kulcsot kell kicsit megcsiszolni

Köszi a segítséget, akkor hétfőn konzultálok az Ádámmal!

Elküldve

Nem mindig a mechanikus rész szorul meg, hanem Astra F esetében eléggé esélyes az elektromos kapcsoló része is! Ajánlom vegyétek le a kapcsolót róla (pattintós megoldás, de vigyázni nehogy szétugorjon, mert akkor össze lehet hívni a technika szakkört), és próbáljátok külön, melyik szorulós.

  • 1 month later...
Elküldve

tegnap éjjel gyanú nélkül szerettem volna elindulni a lakásomtól jó pár km-re lévő utcából, de a kulcsot a zárba helyezve nem tudtam elfordítani a kulcsot, kormányzár lezárva,

olvastam másnak is volt hasonló problémaája, de a megoldást sehol nem láttam rá nálam ez így oldódott meg:

gyújtáskapcsoló ki,lamella csere, kapcsoló vissza, és minden jobb mint újkorában :(

mindenesetre nagyon megijedtem de szerencsére jól megúszatm ennyivel

Elküldve

Én már indultam el gyanútlanul egy kereszteződésben,de jött egy másik autó is pont arra.... kocc nem volt..de utána gyorsan hazaszaladtam a gyanúért! :( :lol: :lol: :lol:

Elküldve
Gyanúval hogy indulsz el? :(

ja Gyanú egy haverom :lol: :lol:

jól van na nem aludtam semmit sem, fáradt vagyok,ej ahelyett hogy vigasztalnátok, kötekedtek, ti galádok :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.