FPepe Elküldve Február6, 2008 Megoszt Elküldve Február6, 2008 Hi Mindenkinek Megoldódot a próblémám. Egyszerű cstlakozási gubancok voltak. Méghozá ami miatt állandóan leállt az a injektor közepén található (befecskendező) kütyű miatt volt, ha kapot feszt ment ha nem akko megállt, hát ennyi, de az ECU nem jelezte, na mindegy. Szétborítottam az ECU csatikat összenyomtam és megyen, imádom! És itten lenne még egy kérdésem. Az Én automban nincs fordulatszámmérő 94-es B Corsa C14NZ motorral. Szóval attól hogy az ECU nics kikábelezve, de csati/pin ott van szabadon valyon kijön a jel rajta, tudjda ezt ? S ha tudja az ECU, valyon milyen jeleket küldhet, pl.: egy erösődö feszültség vagy stb. Elöre is Köfi. Az akksi témát feladom :) Sztem változó frekvenciájú négyszögjel. Corsánál nem tudom, hogy működik, Astráknál csak be kell tenni a műszeregységet, és ha a kábel megvan a műszerfalig, akkor megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február7, 2008 Megoszt Elküldve Február7, 2008 Méghozá ami miatt állandóan leállt az a injektor közepén található (befecskendező) kütyű miatt volt, ha kapot feszt ment ha nem akko megállt, hát ennyi, de az ECU nem jelezte, na mindegy. S ha tudja az ECU, valyon milyen jeleket küldhet, pl.: egy erösődö feszültség vagy stb. Az injektornak ez a jellemzője... vagyis ha kap tápot, befecskendez, ha nem, nem :) A fordszámjelet le tudod venni a vezérműjeladóról is, ha nincs bekábelezve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Ranger007 Elküldve Február7, 2008 Megoszt Elküldve Február7, 2008 Szép Estét. Ma Nekiálltam szétszedni a Szalagkábelt a kormányban. Először Levettem az akksiról a sarut, vártam 10percet, aztán kicsavartam a kormány mögött lévő két 30as torx csavart, ennek következtében ki lehetett emelni a légzsák egységet a kormányból,de mivel a légzsákról nem lehet leszedni a vezeték csatlakozót ezért, próbáltam kihúzni azt amelyik csatlakozóban találkoznak a légzsáknak a két vezetéke a dudának kettő és a gomboknak kettő. Akármennyire is próbáltam nem birtam kihúzni,aztán gondoltam egy nagyot és kicsavartam a 40-es középső nagy torx-ot ezáltal le birtam húzni a kormányt,De a csatlakozó aminek az egyik végébe belefutnak a vezetékek a kormányból és a másikvégére pedig maga a szalagkábel van rásütve még mindig nem akart kijönni, ezért szét kelett szedni a szalagkábel tartójának a fedelét,és akkor láttam,h bizony tényleg le van szakadva már az első 10centin. De azt nem tudom, hogyha bontóba veszek egy ilyen egységet, akkor ugye az a bizonyos csati aminek az egyik végébe a kábelek a másikbe pedig a szalagk. megy bele azt hogy oldják meg? hiszen nem lehet szétszedni mert össze van sütve. Valaki már találkozott ilyennel testközeből? linkelek pár képet hátha segít megérteni a problémámat. Corsa Kormány Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február7, 2008 Megoszt Elküldve Február7, 2008 Hi Na megint Én hogy ne unatkozatok. :) Ismét leáll! De szerintem motorikus ugyhogy ottan folytatom. Ranger 007: Szerintem nyírd szét a "szalagkábelt". Nem hiszem hogy 101 vezeték menne bene aztán ha kész vagy összebütykölöd. Mondjuk csokival vagy szimplán összeforasztod egy kis szigetelő oszt csű. Modjuk a linkelt képedben nem látok szalagkábelt, de bizos van az is csak a képen nem látszik :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február7, 2008 Megoszt Elküldve Február7, 2008 Hi Ja igen a fordulatszámméröt pedig úgy akkarom megcsinálni, hogy egy régi (pl.: lada) műszerfalból kiszedem elektronikástól mindenestűl. Az úgyis a trafó 15 és 1 pontjára van rárakva, ez van a corsaban is. Tehát gondolom én hogy a frod,sz. mutató része ugyanúgy mükszik mint a viz vagy a benzin mutató azaz feszültség nagyságátol mozog. Ezt a veszt pedig bekötöm ledekre(vm IC-vel) s kész. S így betudom rakni a műszerfalamba, kifurkálom a ledek helyét mondjuk a víz hőfok felett. Na de ellőte még csinálni kéne olyat amit tud mérni, mondjuk a járó motort :) ami nem igazán azt csinálja amire kitalálták. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február7, 2008 Megoszt Elküldve Február7, 2008 Hi Na megint Én hogy ne unatkozatok. :) Ismét leáll! De szerintem motorikus ugyhogy ottan folytatom. Ranger 007: Szerintem nyírd szét a "szalagkábelt". Nem hiszem hogy 101 vezeték menne bene aztán ha kész vagy összebütykölöd. Mondjuk csokival vagy szimplán összeforasztod egy kis szigetelő oszt csű. Modjuk a linkelt képedben nem látok szalagkábelt, de bizos van az is csak a képen nem látszik :) Pedig van róla vagy 4 db is. Az utolsó előttitől visszafelé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február7, 2008 Megoszt Elküldve Február7, 2008 Pedig van róla vagy 4 db is. Az utolsó előttitől visszafelé. Hi Bocs tényleg, csak elbasz.... , azt nem láttam hogy lehet görgetni. Alulról a 6-ik képen úgy néz ki mint amit ketéváktak, az nem szakadás tutti. Gondolom Én hogy ezért bontotad szét, mert nem volt jó(nem olvastam vissza).Szerintem ha csak ennyíi a gubanc forrazd össze. A szalagkábelek csatlakozását úgy szokták csinálni hogy maga a foglalaton van egy kis fül amit kifelé kell huzni, mint egy ék s ha ezt kifelé huzod a sz.kábel iráyaba akkor elengedi a kábelt, ha maga a kábelt huzod úgy pont befeszül s úgy az életben nem jön ki egyben . Én még csak ilyennel és a rásütött változattal találkoztam, de hogy a sz.kábel mindkét vége lelegyen sütve olyannal még nem, de lehet hogy van ilyen is. Valahogy pedig lehet cserélni, nem hiszem el hogy kormánnyal etyüt adják. Nekem ennyí tapasztalatom van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február8, 2008 Megoszt Elküldve Február8, 2008 Hi Bocs tényleg, csak elbasz.... , azt nem láttam hogy lehet görgetni. Alulról a 6-ik képen úgy néz ki mint amit ketéváktak, az nem szakadás tutti. Gondolom Én hogy ezért bontotad szét, mert nem volt jó(nem olvastam vissza).Szerintem ha csak ennyíi a gubanc forrazd össze. A szalagkábelek csatlakozását úgy szokták csinálni hogy maga a foglalaton van egy kis fül amit kifelé kell huzni, mint egy ék s ha ezt kifelé huzod a sz.kábel iráyaba akkor elengedi a kábelt, ha maga a kábelt huzod úgy pont befeszül s úgy az életben nem jön ki egyben . Én még csak ilyennel és a rásütött változattal találkoztam, de hogy a sz.kábel mindkét vége lelegyen sütve olyannal még nem, de lehet hogy van ilyen is. Valahogy pedig lehet cserélni, nem hiszem el hogy kormánnyal etyüt adják. Nekem ennyí tapasztalatom van. A képeket nem én linkeltem, de a csati tényleg úgy műxik ahogy írtad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február9, 2008 Megoszt Elküldve Február9, 2008 Hi Mindenki Az auto szitén megint produkálja a tüneteket, de már megszoktam. Két napja lecseréltem az összes olyan kábelt ami kicsit is gyanus volt oxidált, barnult, fekete stb. Ezután megint gondtalanul elment kb:50km-et. Ma reggel megint indítanám, de leáll alapjáraton, menetközben, amikor kedve tartja. Na szóval új kérdés: az oktánszám kiválsztó nélkül próbálta már valaki beinditani? Én megtettem szintén zenész=nem indult, eztán visszaraktam és beindult de csak kis ídőre felhörgöt löt vagy ketöt oszt leállt :) . A második proba is ígyen zajlot, pedig a 95-ös felírat van felül. Lemértem az oktánszám(95) ellenálását oszt 220ohm körül van, ez jó? Majd reggel biztos "örülni" fogok, hogy hogyan jutok haza melóból, na mindegy csak elmélkedek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Joe T Elküldve Február10, 2008 Megoszt Elküldve Február10, 2008 Üdv Találkozott már valaki Philips ccrt 700 hoz tartozó gps szel hogy möködik? Hogyan kell frisiteni a térképet? Vagy egy külön egység ami bc jelzi a z infot? Estleg valki magyar nyelvű leirást nem tud? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Hi Ha érdekel valakit útánna néztem az oktánszám választónak. A 95 írásnál 220 ohm-nak kell lennie, a 91-nél meg végtelenek. Tehát akko jó az enyémé :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Hi Ha érdekel valakit útánna néztem az oktánszám választónak. A 95 írásnál 220 ohm-nak kell lennie, a 91-nél meg végtelenek. Tehát akko jó az enyémé :) 91-nél nem rövidzár? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 91-nél nem rövidzár? Nem, linkelném a képet(auto F.I.T.),de körülményes. Nem lehet simán berakni/feltöltenii. Én csak http//: címet láttam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Na folytatnám a vizsgálodás eredményeit, és kérdeznék is. Szóval a verda beindul jár félpercet s leáll. Miután beindul áll lefele egyből ezt csak nagy gázal lehet életben tertani minimum 3000-4000 RPM-nél, és lövöldözik. Leszedtük a injektor tetejérül a müanyag burkolatott és figyelgetük a porlasztást stb. Amikor elkezd lövöldözni az injektorból kb.: félméteres lángcsovák jönek ki. Van egy"kis" utógyújtása. Szóval a gyujtás vezérlést az ECU csinálja. Ezt tudjuk, de mi miatt lehet utógyújtása. Szerintem ez csak az ECU csinálhatja. Talán a gyujtás modul, de a gyujtásmodul hogy tudná elidőzitenni/eltonli a gyujtásjelett, és szerintem a hall se tud ilyen jelett adni (vagy nyít vagy zár oszt kész) A hall jeladót ismét kimértem müködik nyít/zár stb. Körülbelül félóráig nézegetük/indítgatuk s egyszercsak beállt=jár normálisan leszedett injektor fedélell, farslevegővel! Ja és leszedet lambda se jelent neki gondod., még sárga lámpa sincs. Próbáltam leszedett gy.modul nélkül tekertetni de semmi hiba jelzés, ismét. Az AC-t lecsekoltuk, leszedtük a bemenő csövet azt pedig egy flakonba, de nem ment egyfolytában a gyujtás ráadásakor tsak kinyomott egy keveset oszt csű. Szóval egyszer van normális gyújtás jel s megy ahova kell egyszer meg lövöldöz világba. A másik megmértem a trafóellenálását : primer 2,2 Ohm, szekunder 6,25K Ohm Ahány adatlapot néztem annyí külömböző adat ugyanarra a tipusra. Az egyiknél p=2ohm, sz:20Kohm; p:03,ohm, sz: 5k Ohm. Ha ketőből számítok egy átlagot már majdem jó :) Tehát a kérdéseim: Mi csinálhatja az idönkénti utógyújtást? Mennyí a gyujtótrafó pimer és szekunder tekercs ellenálása? Mérje meg valaki, létci. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Egy rotoros gyújtáselosztós rendszernél alapbeállítással nem tudja úgy eltolni az ECU a gyújtást, hogy belegyújtson a szívás ütembe! Szal ott más gond lesz... elosztófedél és rotor mikori? Nem azt kéne először is szemügyre venni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Egy rotoros gyújtáselosztós rendszernél alapbeállítással nem tudja úgy eltolni az ECU a gyújtást, hogy belegyújtson a szívás ütembe! Szal ott más gond lesz... elosztófedél és rotor mikori? Nem azt kéne először is szemügyre venni? Tegyük fel hogy szar a rotor vagy az elosztó fedél és hamarabb adja a szikrát. Na de miért javul meg, s megyek vele 100km-et és uttánna mindig leáll, és visszagyújt a szívóütembe? Tehát nem értem amit írtál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Tegyük fel hogy szar a rotor vagy az elosztó fedél és hamarabb adja a szikrát. Na de miért javul meg, s megyek vele 100km-et és uttánna mindig leáll, és visszagyújt a szívóütembe? Tehát nem értem amit írtál. Mert az egy mechanikus alkatrész, ami nem tart örökké, és bezony nem mindig úgy romlik el, hogy egyszercsak sehovatovább. :) Én cserére szavazok mindkét alkatrész esetében, ha nem volt mostanában. Egyébként meg lehet a kisebb szikrateljesítmény is ennek az eredménye :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Sztem ha a szívás közben kapja a gyújtószikrát, azt előgyújtásnak hívják. Ezeknél az autóknál is kell gyújtást állítani, ha leveszi vki az elosztót, úgyhogy ha le volt véve, és csak úgy vaktában visszatettátek, akkor nem csodálkozom a dolgon. Egyébként a gyújtás pozícióját ennél a motornál a Hall-jeladó jele alapján határozza meg az ECU, úgyhogy azon a környéken keressétek a hibát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szabi25 Elküldve Február11, 2008 Megoszt Elküldve Február11, 2008 Sztem ha a szívás közben kapja a gyújtószikrát, azt előgyújtásnak hívják. Ezeknél az autóknál is kell gyújtást állítani, ha leveszi vki az elosztót, úgyhogy ha le volt véve, és csak úgy vaktában visszatettátek, akkor nem csodálkozom a dolgon. Egyébként a gyújtás pozícióját ennél a motornál a Hall-jeladó jele alapján határozza meg az ECU, úgyhogy azon a környéken keressétek a hibát. Iga elő, nem utó. Csak azt nem értem hogy hozzá nyulva nem lett és megjevult, de mi tolta el a szikrát? Az elosztót nem raktam vissz fordítva annyí rutinom már van. De a hiba piszkálás nélkül jöt elő. Este mentem vele kb:20km-et lerak, garázs, regel indít s lövöldöz és így is javult meg egyk pill a másikra. Na mindegy ha lesz anyagi hátterem kicserlélem az elosztó fedelet, rotort, gy. modult. Ha ese segít akko mennek tovább. Majd szolók hol járok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Na mindegy ha lesz anyagi hátterem kicserlélem az elosztó fedelet, rotort, gy. modult. Ha ese segít akko mennek tovább. Majd szolók hol járok. Rotor meg fedél valami egészen minimális összeg. Talán 2000 ha van a kettő, de lehet annyi sem. Vagy kérj kölcsön egy próba erejéig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Rotor meg fedél valami egészen minimális összeg. Talán 2000 ha van a kettő, de lehet annyi sem. Vagy kérj kölcsön egy próba erejéig. Ennél azért több, a rotor 800-1000Ft körüli összeg, a fedél Bosch-ból 3000Ft körül van, a Lucas viszont 7-8e Ft. Tudom, mert nemrég cseréltem, és nekem Lucas van, ami helyett nem lehet felrakni az olcsóbb Bosch-t, más a rögzítése, házzal együtt kellene cserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Ennél azért több, a rotor 800-1000Ft körüli összeg, a fedél Bosch-ból 3000Ft körül van, a Lucas viszont 7-8e Ft. Tudom, mert nemrég cseréltem, és nekem Lucas van, ami helyett nem lehet felrakni az olcsóbb Bosch-t, más a rögzítése, házzal együtt kellene cserélni. Hát most nem emlékszem milyen márkájút vettem, de 2000-ből kijött a kettő. Lehet, hogy nem bosch volt de 1,5 éve műxik. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
POWERIVAN Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Szeva. Nem tudom hogy kell bekötni az euró csatiit az autóba mert el van csipve az amelyik az autó részből jön(tehát az anya része nincs bent) csak a kábelek.Tehát kelle nekem valami olyasféle ahol meg tudom azt hogy melyik szinü kábel tulajdonképpen mi is. Már megvettem az anya részét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Írj majd egy mailt a gabor@opel16v.hu-ra, és küldök kapcsrajzot, amin rajta vannak a vezeték színek. Szóval a rádió csatija kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február12, 2008 Megoszt Elküldve Február12, 2008 Iga elő, nem utó. Csak azt nem értem hogy hozzá nyulva nem lett és megjevult, de mi tolta el a szikrát? Az elosztót nem raktam vissz fordítva annyí rutinom már van. De a hiba piszkálás nélkül jöt elő. Este mentem vele kb:20km-et lerak, garázs, regel indít s lövöldöz és így is javult meg egyk pill a másikra. Na mindegy ha lesz anyagi hátterem kicserlélem az elosztó fedelet, rotort, gy. modult. Ha ese segít akko mennek tovább. Majd szolók hol járok. tudok neked kölcsön adni alkatrészt ha kell probára........ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts