Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Sziasztok!

Valaki tudja-e azt , hogy ha F astrába fordulatszámmérős km. órát akarok betenni, akkor kell plusz kábelt behúzni v. ez gyárilag elő van benne készítve és csak az órát kell cserélni és menni fog?

KÖszi előre is a válaszokat!

Évjárattól és motortól függ, a '94.09 előttiekben (facelift előttiekben) még benne van, utána általában kispórolták. Dieselekben is általában benne van a vezeték, zöld színű egyébként.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Helló,

Tanácsot kérnék,Calibrában a hűtővíz hőmérséklet mutató műszer üzemmeleg motornál kb.45°C-ot mutat,miközben a hűtővíz 80+°C-os.

Melyik végén kellene elkezdeni (és hogyan) a hibakeresést,a műszer lehet a hibás vagy a hűtő oldalában lévő szenzor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy kis problémám a C Corsámmal.Remélem tud valaki segíteni.

Az ajtónyitó távirányítóm nem müködik(a mikro kapcsolók ki lettek cserélve, az elem jó, házat is kell cserélnem remélem hamar meglesz.Ja a kis visszajelző led a gombnyomáskor világit.)Remélem még jó a távirányító, csak nem tudom hogy kell hangolni,.

A kérdésem az, hogy otthoni körülmények között lehet-e hangoln a távirányítót hogy nyissa az ajtót, vagy műhelyt igényel?

Ha lehet házilag tudtok-e segíteni hogyan kell hangolni, programozni?

Köszönöm segítségeteket!

Sziasztok!

Link to comment
Megosztás:

Helló,

Tanácsot kérnék,Calibrában a hűtővíz hőmérséklet mutató műszer üzemmeleg motornál kb.45°C-ot mutat,miközben a hűtővíz 80+°C-os.

Melyik végén kellene elkezdeni (és hogyan) a hibakeresést,a műszer lehet a hibás vagy a hűtő oldalában lévő szenzor?

Hi!

Próbáld meg, hogy járó motornál lehúzod az egyvezetékes hőgombáról a vezetéket, és letesteled valahová. Ha a műszer ilyenkor felmegy maximumig (ne erőltesd, amint elérte a maximumot, vedd el a sarut a testről!), akkor nem azzal van a gond, hanem vagy a hőgombával, vagy az erintkezéssel a sarunál.

Sziasztok!

Van egy kis problémám a C Corsámmal.Remélem tud valaki segíteni.

Az ajtónyitó távirányítóm nem müködik(a mikro kapcsolók ki lettek cserélve, az elem jó, házat is kell cserélnem remélem hamar meglesz.Ja a kis visszajelző led a gombnyomáskor világit.)Remélem még jó a távirányító, csak nem tudom hogy kell hangolni,.

A kérdésem az, hogy otthoni körülmények között lehet-e hangoln a távirányítót hogy nyissa az ajtót, vagy műhelyt igényel?

Ha lehet házilag tudtok-e segíteni hogyan kell hangolni, programozni?

Köszönöm segítségeteket!

Sziasztok!

Azt remélem tudod, hogy áramtalanítás után újra kell tanítani a távirányítót, nem lehet, hogy csak ez hiányzik neki?

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Próbáld meg, hogy járó motornál lehúzod az egyvezetékes hőgombáról a vezetéket, és letesteled valahová. Ha a műszer ilyenkor felmegy maximumig (ne erőltesd, amint elérte a maximumot, vedd el a sarut a testről!), akkor nem azzal van a gond, hanem vagy a hőgombával, vagy az erintkezéssel a sarunál.

Azt remélem tudod, hogy áramtalanítás után újra kell tanítani a távirányítót, nem lehet, hogy csak ez hiányzik neki?

De, erre gondolok en is.

Ezt a tanitast lehet hazilag, vagy muhely szukseges hozza?

Koszi a segitseget!

Link to comment
Megosztás:

De, erre gondolok en is.

Ezt a tanitast lehet hazilag, vagy muhely szukseges hozza?

Koszi a segitseget!

Igaz nekem Vectrám van de a tanítás a következő:

Ráadod a gyújtást és nyomsz a távirányítón egy zárást, ha működik akkor bezár a központi majd mindjárt vissza is nyit.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok.Gyórs segítség kellene. Astra f 1997 évjárat. Elektromos ablakemelő kapcsolók behaltak sajna. Vagy is azt hittem mikór kivettem a z ösze kábel kiúgrott a csatiból és nem vólt időm megfigyelni hogy hová is kellene vissza tennem a kábeleket. Hozzá teszem már meg volt hekkelve a dolog szóval ezért vagyok bajba. Nem tud valaki egy bekötésirajzot vagy a kábel szinkiosztását?? Van piros , kék ebből 1-1 van szűrke 2db és zőld 2db. ez a vezető oldali kapcsolo blokk. A válaszok nagyon nagyon megköszönném :)

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok.Gyórs segítség kellene. Astra f 1997 évjárat. Elektromos ablakemelő kapcsolók behaltak sajna. Vagy is azt hittem mikór kivettem a z ösze kábel kiúgrott a csatiból és nem vólt időm megfigyelni hogy hová is kellene vissza tennem a kábeleket. Hozzá teszem már meg volt hekkelve a dolog szóval ezért vagyok bajba. Nem tud valaki egy bekötésirajzot vagy a kábel szinkiosztását?? Van piros , kék ebből 1-1 van szűrke 2db és zőld 2db. ez a vezető oldali kapcsolo blokk. A válaszok nagyon nagyon megköszönném :)

Egy ilyent találtam de mondjuk ez csak 2-ablakos:

609872-20120714-jJEU2H.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Kis segítséget kérnék. Van egy 2008-as Opel Corsa D Z13DTJ-m. Szeretnék bele egy tempomattot. Addig jutottunk, hogy az index kapcsolót kicseréltük tempomattosra, valamint a műszeregységre és motorvezérlőre fel lett programozva. A BCM modulba pedig nem tudunk belemenni a TEC 2-vel, hogy oda is felprogramozzuk. Másik hasonló Corsánál bele tudtunk menni. Mi lehet a hiba?

Van ötlete valakinek? BCM modul csere? Egyébként az autón minden tökéletesen működik ezt leszámítva.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Tigra 1.6 16V 1998-as kiadású autón olyan probléma merült fel, hogy az önindító nem indít, meg se nyekken. Direktbe kötve az önindító behúz ill. forgat is. Sarukat lepucoltam. Az autó betolásra indul. Az kulcsot elforgatva start irányba, semmi nem történik. Biztosítékok rendben vannak. Valakinek valami ötlete, hogy mi miatt nem kaphat áramot?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Tigra 1.6 16V 1998-as kiadású autón olyan probléma merült fel, hogy az önindító nem indít, meg se nyekken. Direktbe kötve az önindító behúz ill. forgat is. Sarukat lepucoltam. Az autó betolásra indul. Az kulcsot elforgatva start irányba, semmi nem történik. Biztosítékok rendben vannak. Valakinek valami ötlete, hogy mi miatt nem kaphat áramot?

Köszi előre is!

Gyújtáskapcsolóból még megy kifelé villany az önindítóhoz? Nincs valami riasztó belemókolva, ami az önindítóra menő vezetéket szakítja meg?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Szevasztok!

Lenne egy olyan gondom, hogy 2006-os B Zafirán a CD30 Mp3 Radio néha magától bekapcsol!

Úgy vettem észre, hogy megyek a garázsba és a bezárt autónak világít a rádiója és szól, még mielőtt kinyitottam volna az ajtót, vagy ráadtam volna a gyújtást! Már többször előfordult, félek jönnek a hidegek és lemerül az akksim! Nem tudom mikor kapcsol be és mióta megy olyankor! Próbáltam a rádió menüjében állítani a ki-be kapcsolást, gyújtás logikával és csak a rádió gombjával funkciókra, de így is bekapcsol!

Tudnátok segíteni mi lehet a gond?

Köszönöm!

Üdv

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap belém jöttek hátulról, és a hátsó lökhárító tropára tört. A rendőrök legalább 1,5 óráig helyszíneltek, aztán utamra engedtek. Csakhogy az autó nem indult, kattanás aztán semmi. Egyből arra gondoltuk hogy lemerült az aksi, mivel az egész baleseti procedúra kb 3 órán át tartott (helyzetjelző, vészvillogó). Csakhogy a felfigyeltünk arra hogy műszerfalon gyújtás után elkezdett villogni az "autó ikon csavarkulccsal", szerintetek mi lehet a gond? Miért tilt le a számítógép, vagy az indításgátló? Mi köze annak hozzá hogy belém jöttek hátulról? Előtte semmi ilyen gondom nem volt? Most rendesen megszívtam, mert a világvég kellet hagynom az autót, pedig csak a hátsó lökhárító lett tropa, még a lámpáim se sérültek meg. A kocsi egy 1,4-es , 4 éves D Corsa.

válaszotokat köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Valaki szedett már szét Calibra, F Astra, A Vectra, B Corsa index kar-t? Az a bajom, hogy indexelés után feltolja a refit. Után gyártott tempomatos a kar, de van gyári karom és arra gondoltam, hogy az egész tempomatos kart átrakom a gyári "sima" indexkar belsejébe.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap belém jöttek hátulról, és a hátsó lökhárító tropára tört. A rendőrök legalább 1,5 óráig helyszíneltek, aztán utamra engedtek. Csakhogy az autó nem indult, kattanás aztán semmi. Egyből arra gondoltuk hogy lemerült az aksi, mivel az egész baleseti procedúra kb 3 órán át tartott (helyzetjelző, vészvillogó). Csakhogy a felfigyeltünk arra hogy műszerfalon gyújtás után elkezdett villogni az "autó ikon csavarkulccsal", szerintetek mi lehet a gond? Miért tilt le a számítógép, vagy az indításgátló? Mi köze annak hozzá hogy belém jöttek hátulról? Előtte semmi ilyen gondom nem volt? Most rendesen megszívtam, mert a világvég kellet hagynom az autót, pedig csak a hátsó lökhárító lett tropa, még a lámpáim se sérültek meg. A kocsi egy 1,4-es , 4 éves D Corsa.

válaszotokat köszönöm!

Részvétem a kocsi miatt.

Az a lámpa sztem azért villog gyújtás ráadása után, mert az immobilizer funkció azt érzékeli, hogy nem hozzá való kulccsal próbálod elindítani. Azt nem tudom, mi köze lehet ennek az ütközéshez, de ha van pótkulcsod a kocsihoz, próbáld meg azzal is. Esetleg próbáld meg levenni az akkusarut pár percre, ha így se javulna a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Részvétem a kocsi miatt.

Az a lámpa sztem azért villog gyújtás ráadása után, mert az immobilizer funkció azt érzékeli, hogy nem hozzá való kulccsal próbálod elindítani. Azt nem tudom, mi köze lehet ennek az ütközéshez, de ha van pótkulcsod a kocsihoz, próbáld meg azzal is. Esetleg próbáld meg levenni az akkusarut pár percre, ha így se javulna a helyzet.

Igen a kézikönyvbe is azt írják hogy próbáljam meg a pótkulccsal,de azzal se megy. Kivettük az aksit, tettünk bele másikat, úgy sem. Szóval nem tudom mit lehet még.

azért köszi

Link to comment
Megosztás:

Újabb autóknál (D Corsát nem ismerem ilyen szempontból, de el tudom képzelni hogy ez lehet a hiba oka) baleset esetén a computer letiltja az üzemanyagbefecskendezést, esetleges súlyosabb problémákat megelőzve. Nekem a céges Ducaton a műszerfal alatt van egy kapcsolószerű valami, azt kell ilyenkor visszanyomni és már lehet is indítani. Szélsőséges esetben egy nagyobb kátyú miatt is letilthat, volt már rá példa. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Újabb autóknál (D Corsát nem ismerem ilyen szempontból, de el tudom képzelni hogy ez lehet a hiba oka) baleset esetén a computer letiltja az üzemanyagbefecskendezést, esetleges súlyosabb problémákat megelőzve. Nekem a céges Ducaton a műszerfal alatt van egy kapcsolószerű valami, azt kell ilyenkor visszanyomni és már lehet is indítani. Szélsőséges esetben egy nagyobb kátyú miatt is letilthat, volt már rá példa. :blush:

Köszi a válaszokat!

Beszéletem egy Opel-os szerelővel, azt mondta a D corsába nincs tűzvédelmi kapcsoló, a computer nem tilthatott le. Esetleg nézzem át a biztosítékokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2001 es Opel Zafira 2.0 Dieselt.

A gondom a következő: Vannak rajta elektronikai hibák, hiányosságok, pl nincs belső világításom elöl felül, a fűtés konzolon, illetve a csomagtérben.( Az izzók rendben vannak )

Nem világít hátul a tolatófény sem.

Namármost valamilyen kapcsolási rajzra lenne szükségem amin szerepel az autó elektromos berendezése, kábelek de legfőképp a biztosítéktábla hogy melyik biztosítéktól kellene kiindulnom. Illetve ha van egy szerelési könyv is jól jönne elektromos formában. :)

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Üdv! Van egy zafi b típusú gépem, a jelenség a következő!Négy nap állás után kimerül az akku,gondontam veszek egy újat talán a régi elfáradt.Sajnos az új is ezt produkálja,miután alapjáraton picit villogtak a fények ezért a generatorra gyanakodtam így szétszedtem.Szétszerelés után kimértem a diodahidat ami jónak bizonyult,ezután már a fesszabályzóra terelődött a gyanu amit kicseréltem egy újra. Ezzel a villódzás megszünt,de a munka végeztével mértem egy nyugalmi áramfelvételt ami 0,73A-volt!!Ami egy 75Ah. akkut négy nap alatt kimerít.Kérdésem az volna mérte-e már valaki a nyugalmi áramfelvételt a gépen???(19cdti) Köszönöm a segítséget

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok..

B Zafira hol kijelzi a bal első ABS jeladó hibáját,hol nem...volt valakinek hasonló problémája?Mielött ABS jeladót cseréltetnék,esetleg feleslegesen..Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis problémám egy OP-COM diagnosztikai interfésszel.

Telepítem az illesztőprogramot manuálisan, mivel win7-nél nem akarja automatikusan felrakni.

Ezt a win xp magától elvégzi de ezzel is a hiba a következő: az eszközkezelőben telepítés után felismeri az interfészt, de mikor elindítom a diagnosztikai programot, kiválasztom évjárat típus stb. és elkezdi ellenőrizni az interfészt azt írja ki h nem található, kérem csatlakoztassa az interfészt az usb portra.

Találkozott már valaki ilyen problémával? van valakinek ötlete mi lehet a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.