Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Nem tudom, jó helyre írom-e:

a rádióm (Panasonic magnós őskövület) néha bekapcsolás után nem a normál dolgokat mutatja, hanem kiírja, hogy "hello ciao" meg "security, removable top" meg efféle dolgok gördülnek rajta. Először kicsit megijedtem, hogy letiltódik, de nem, ha kikapcsolom, újra visszaáll a normál kerékvágásba.

Gondoltam, hogy az akksi teszi, de még nem merül.

Ötletek? :roll:

Link to comment
Megosztás:

Nekem Opel (Perion) gondozásmentes akksim van, 44-es, már vagy 4szer lenulláztam, ebből kétszer töltöttem akksitöltővel, 2szer magát töltötte föl.

Ja: és vásárláskor bikázni kellett, h beinduljon a motor, akkor nem tudom föltöltötték-e vagy akkor is magát töltötte föl később generátorról.

Három éve van benn, előtte nemtom mennyit szolgált, egész jól megvagyunk.

De nálam semmi plusz elektronyos nincs, csak indítozáshoz kell az aksi, meg olykor rádióhoz.

Link to comment
Megosztás:

... hogy mekkora mocihoz mekkora akksi kell alapból(ajánlott)... :lol:

Vhol itt olvastam, h nemcsak a moci ereje, hanem a generátor áramterelő képessége a határ. Persze az áramtermelő képességhez kell erő is a motorban. pl. egy 77-es akksit hiába tennék be valszeg, lehet, sose töltené föl a generátorom. Sztem érdemes elindulni a bent lévő generátor vizsgálgatásánál, h milen van épp benn. Aztán átkutatni az adott autótipus katalógusát/műszaki leírását, h milyen akksikkal lehetett rendelni azt az autót.

Vmint láttam azzz egyik elektronyos nagyáruház HIFI osztályán vmi kondenzátornak nevezett hatalmas vmit, amit az erölködő pillanatonként változó (állítólag nagyon nagy mértékben) áramszükségletének fedezéséhez találtak ki, (ebben viszont nagyon kibic vagyok, csak megjegyeztem.)

Link to comment
Megosztás:

A kondenzátort azért kötik az erölködő betáp oldalába sorosan,mert a kondi mint egy átmeneti tároló müködik ebben az esetben.Tehát nem fog minden izzó villogni a kocsiban ha az erősítő álló helyzetben csutkán megy például.

Mintha egy egy hordóba hordanád a vizet és onnan locsolnál,hogy mindig legyen viz. :wink:

Link to comment
Megosztás:

A kondenzátort azért kötik az erölködő betáp oldalába sorosan,mert a kondi mint egy átmeneti tároló müködik ebben az esetben.Tehát nem fog minden izzó villogni a kocsiban ha az erősítő álló helyzetben csutkán megy például.

Mintha egy egy hordóba hordanád a vizet és onnan locsolnál,hogy mindig legyen viz. :wink:

Hmmm.. sorosan? :shock: Nem párhuzamosan? Mármint az aksival.. vagy az erőlködő betápjával.

Kondi + erölködő +, kondi - kocsi test.

ha sorba kötöd,nem megy át a delej.. (csak váltakozó fesz..egyenáramnak szakadás)

A többi sztem kb. ok :wink: :oops: 8)

Link to comment
Megosztás:

Hmmm.. sorosan? :shock: Nem párhuzamosan? Mármint az aksival.. vagy az erőlködő betápjával.

Kondi + erölködő +, kondi - kocsi test.

ha sorba kötöd,nem megy át a delej.. (csak váltakozó fesz..egyenáramnak szakadás)

A többi sztem kb. ok :wink: :oops: 8)

Ok ok,kövezetek meg,tévedtem,tényleg párhuzamosan kell!!! :banghead: :sad11: Tévedni emberi dolog na! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Annyiban kell figyelni a generátor méretét ( és itt lényegtelen az akku kapacitása), hogy ha a terhelő áramok szummája összemérhető a generátor kapacitásával, akkor főleg télen, mikor megy minden vil, fűtőmotor, hátsó ablakfűtés és Hifi, és ráadásul valószínűleg átlagban kisebb fordulatokkal autózol - és még lehet, hogy hosszabbakat is önindítózol....akkor az akkud egyre kevésbé lesz feltöltve.

Ekkor jön az a feladat, hogy 2-hetente feltöltöd külső töltővel. A nagyobb akkukapacitás annyiban számít, hogy

1. télen hidegben nagyobb a maradékkapacitás, mikor csökken az akku töltöttsége a hideg miatt-így nagyobb esélyed van elindítani

2. álló motornál tovább rajta felejtheted a lámpát

3. álló motornál parkolóban bömböltetheted a hifit

4. továbbá a csúcsáramokat, a dinamikus terheléseket jobban kompenzálja, nem annyira kell rászabályoznia a motorvezérlésnek alapjáraton, ha bekapcsolsz egy új fogyasztót

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok!

Mivel másik topicot nem találtam amibe illene a kérdésem, ezért ide teszem fel. (Miért nem lehet új témákat indítani? - ez egy külön kérdés)

Szóval érdekelne, hogy tudtok-e ajánlani egy olyan számítógépes diagnosztikai eszközt amivel minden (vagy minél több típusú autót lehetne diagnosztizálni) valami olyan érdekelne, mint a Vag-COM, csak több autóra. Ha tudtok elérhetőséget, URL-t, bármit, azt is megköszönöm.

Köszi előre is!

Benci

mijaza vag com???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.