Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Háát ez feltételezem nekem szólt..

Lehet.. de most öszintén.. szerinted szervízben mit csinálna a szaki?

Fogna egy méretes csőkulcsot.. meg egy baszott rudat, vagy egy nagy krovát, oszt had szóljon..

Nem hinném hogy a gyertya kiszedéséhez valami speciális technologiai eljárás szükséges.

De ha mégis tudsz ilyet, szivesen meghallgatnám.

Ha szervíz is lesz belőle, max. sajna szerszám hiány miatt fog lenni :?

Link to comment
Megosztás:

Majd szombaton 2-t ráköpünk, oszt fellazíjjuk. Kifele még egy menet sem szakadt meg. Általában befele szokták megszakítani a hengerfejben a gyertyamenetet. Vagy az is lehet, hogy ferdén hajtották be. Ilyennel már volt alkalmam szenvedni. Újra is kellett vágnom a menetet, még jó, hogy esztergányosoktól tudok kérni menetfúrót.

Link to comment
Megosztás:

Háát a ferde behajtáshoz kellhetett ám a tepsi kéz. Legalábbis én azt az egyet, ami kijött, mikor visszaraktam tuti nem ferdén rakom vissza.

lehet érezni hogy hol a "helye" sztem legalábbis.. szép finoman érzéssel...(persze ha még nem volt ferdén berakva)

Mondjuk most majdnem azt mondtam magamnak, hogy gyi Sz.Gabhoz, hogy kapja már ki legyen oly szives.. de akkor azért az is rátenne hogy meleg lenne a motor...

Akkor meg gondolom még nehezebb kiszedni.. (hőtágulás) vagy hülyeségeket beszélek?

Talin meg talán :wink: :oops: lesz ideje kihűlni...

Link to comment
Megosztás:

igen dupla olyan gyorsan villogott

és erre se gondoltam

és ha most műkodik akkor lehet, hogy csak meglazult az izzó vagy valamelyik saruja.

ezer köszi

holnap megnézem napfénynél az állapotokat

Lehet, hogy az érintkező kicsit oxidos vagy valami. Biztos, hogy kontakt hiba. De legalábbis nagyon valószínű.

Link to comment
Megosztás:

gyujtókábelt mindenképpen párszor jobra-balra forgatni mielött lehuzod.

gyertya ha szorossan jön akkor sprét neki és oda-vissza tekerve

csak bátran.ha szakad a menet hát szakad.

üdv feri.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy az érintkező kicsit oxidos vagy valami. Biztos, hogy kontakt hiba. De legalábbis nagyon valószínű.

megnéztem, kontakt hiba volt, mégpedig a foglalatban, hogy pontosan hol még nem volt érkezésem megkeresni.

Kicseréltem az egész foglalatot, de előtte még gyártottam másik testkábelt, mert az is gyanús volt, mozgatásra. :(

jó kis kör :(

Link to comment
Megosztás:

Háát a ferde behajtáshoz kellhetett ám a tepsi kéz. Legalábbis én azt az egyet, ami kijött, mikor visszaraktam tuti nem ferdén rakom vissza.

lehet érezni hogy hol a "helye" sztem legalábbis.. szép finoman érzéssel...(persze ha még nem volt ferdén berakva)

Mondjuk most majdnem azt mondtam magamnak, hogy gyi Sz.Gabhoz, hogy kapja már ki legyen oly szives.. de akkor azért az is rátenne hogy meleg lenne a motor...

Akkor meg gondolom még nehezebb kiszedni.. (hőtágulás) vagy hülyeségeket beszélek?

Talin meg talán :wink: :oops: lesz ideje kihűlni...

Nem is neked mondtam, hogy ferdén hajtottad be. Különben az egy OFF-oskoda volt, annak eléggé meleg helyen van, "down & out", kiszedni se volt rossz. A tieden ez nem olyan könnyen fordulhat elő szerintem.

Link to comment
Megosztás:

megnéztem, kontakt hiba volt, mégpedig a foglalatban, hogy pontosan hol még nem volt érkezésem megkeresni.

Kicseréltem az egész foglalatot, de előtte még gyártottam másik testkábelt, mert az is gyanús volt, mozgatásra. :(

jó kis kör :(

Pedig nem is értek az autókhoz.... :oops:

Link to comment
Megosztás:

gyujtókábelt mindenképpen párszor jobra-balra forgatni mielött lehuzod.

gyertya ha szorossan jön akkor sprét neki és oda-vissza tekerve

csak bátran.ha szakad a menet hát szakad.

üdv feri.

Ezt így is csináltam...

A gyertya meg bevallom, mégis szerelőre akadt.

Bedühödtem, és tegnap elvittem egy szakihoz. 1 nem volt elenfél neki.

Másik 2 vel már neki is akadt próblémája, Pedig nem gyetyaszállal akarta kiszedni.

és végül egy, úgy be volt állva, hogy még ő is jó sokáig szenvedett vele mire kijött.

Szóval visszavonom.. mégiscsak jobb néha a szerelő.. csak nekem eddig akármiben cseréltem a gyertyát, elég lightosan kijött.

npasi: igy megoldódott a próbléma, úgyhogy nem kellenek a szerszámok. Köszi szépen! Ne "cipeld" feleslegesen.

Link to comment
Megosztás:

Ma mentünk ip-be, és már indulás után gáz volt. Rángatott a verda. Aztán elmúlt, de csak három henger ment. Örsnél félreálltunk, és elkezdtem volna sorban leszedni a gyertyakábeleket az elosztóról (hogy kiderüljön melyik henger nem megy), de már az első kábel erősebb volt, mint a fedél rögzítése. Lejött a fedél, és mivel járt a motor, és forgott a rotor, ezutóbbi szét is tört, ahogy lehúztam a fedelet.

Szerencsére apám tesómmal hozott cuccot. Fedél, forgó, kábelek csere, de még mindig csak 3 henger ment. Átgurultunk így BMW-s gyerekhez, akinek volt otthon tarcsiba gyertyája, és csere. Lááám, tökéletes. Az egyik gyertya úgy be volt kulázva, nem csoda, hogy nem adott szikrát.

Tehát most vennem kell 4 db gyertyát. Szerintem Opelba Bosch való, de újabban nagyon sokat panaszkodnak a Boschra, hogy szar.

Ti milyet ajánlotok?

Remélem nem volt sok a rizsa.

Link to comment
Megosztás:

bosch gyertyát ne vegyél szerintem

nagyon leromlott minden bosch termék minősége, amióta az európai piac keletebbre eső részeit a török gyárból látják el

én Beru-t javaslok, Opelbe az való (csapd csak fel az "Így csináld" sorozat bármelyik kötetét) :wink:

Link to comment
Megosztás:

Astra könyvben van Opel, Bosch, Beru, már amelyik motorhoz árul gyertyát az adott cég

így van

ebből a Bosch olyan, amilyen (fent leírtam, miért)

Opel jó lehet, de valahogy nekem nem szimpatikus (ezt már megbeszéltük ;-) )

tehát részemről marad a Beru :(

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak a Bosch jön be, de nem mind1, hogy melyik

A gyertya dobozán fel van tüntetve a gyártás helye: Újabban nagyon sok a Kinai és a Török. Ezt visszatesszük és keresünk olyan amire Germany vagy Denmark van írva. Ezekkel nincs semmi problem.

Nekem is sokan mondják, hogy 1-ik másik gyertya milyen jó. Nem kétlem, de nekem a bosch jön be igazán. A csere intervalluma sürübb mint mondjuk az ngk-é, de szvsz sokkal jobb.

Az utobbi 14 év opeles tapasztalata: manta, ascona, rekord, kadett, astra, omega, calibra. biztos kihagytam valamelyiket.

Link to comment
Megosztás:

A gyertya dobozán fel van tüntetve a gyártás helye: Újabban nagyon sok a Kinai és a Török. Ezt visszatesszük és keresünk olyant amire Germany vagy Denmark van írva. Ezekkel nincs semmi problem.

Szia Tom,

nálunk az alkatrészes nem valami sok gyertyát tart raktáron, rendelni kell.

Hogy vagy hol lehet válogatni a gyertyák között?

Bemegyek egyik alkatrészeshez megkérdem Ági van? , ha van megnézem hol gyártották és veszek, ha nincs megyek a következőhöz?

Ez azt is jelenti, hogy jobb ha már az esedékes gyertyacsere előtt vadászok gyertyára, hogy amikor majd cserélni kell legyen?

Hol találok olyan alkatrészes boltot ahol odaállok a polchoz és válogathatok?

Az alkatrészes nekem telefonon azt mondta, ami az ő kezén keresztülmegy, annak 80 %-a francia gyártás, ez is jó?

Link to comment
Megosztás:

Öcsém tegnapelőtt vett Bosch négypólusú gyertyákat, mert eddig is az volt benne és kb60e-ret mentek gond nélkül. A doboz aljára rá van írva: made in germany. De míg nálam volt a rekord mindig championokat raktam bele. Azzal sem volt bajom. De tavaly nyáron cseréltem az omiban is gyertyát, de gyárit raktam bele. Legnagyobb meglepődésemre az egyik 2e km után beszart. Hát erről ennyit :evil:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a sok gyertyás tapasztalat leírást. :(

Már szeretném visszaadni a kétpólusút, úgyhogy 7végén veszek vmit. Hozzászólásaitok alapján leginkább a német Bosch jön be, NGK-val már én is szívtam, Championból még csak kábelem volt (de az szuper), gyári Opel gyertya inkább nem.

Szóval ha találok médindzsörmeni bosst, akkor az lesz :wink:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.