Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

Minap ültem egy comboba, és ami feltünt hogy amint ráadtam a gyujtást az órák a "helyükre" ugrottak.

Gondolok Én itt a üzemenyag mutató órára, mert az enyém tulzás nélkül fél perc mire beáll az adot értékre.

Ez miért lehet?

A combo és a corsám belseje/müszerfala kop ugyanaz.

Eszerint az enyémis tudná/tudnia kellenne a gyors "ébredést"?

Mert idáig természetesnek vettem hogy nagyon lassan "ébred", de ahogy láttam a combot........., na mind1 ha van tipp megköszöném.

Úgy tudom azért lassú mert bimetálos a műszer, a gyors pedig elektronikus mint egy voltmérő. Legalább is nekem A vectrám volt, annak a műszerét szédszedtem - kékítés miatt - és ott bimetálok térítik ki a mutatókat, annak pedig idő kell mire felébred.

Ha rosszúl tudom javítsatok ki

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Mikori gyártású a Corsa és a Combo? Bár a hosonló műszerfal hasonló sorozatot feltételez.

Mondjuk fura lenne, hogy uabban a sorozatban lényeges elektromos változtatásokat eszközölnek, bár az is igaz, hogy nem feltétlenül változik együtt a kaszni és a bele.

A régi autókban még elektromechanikus műszerek vannak, az újakban már léptető motor állítja a mutatókat. Ennek megfelően az újabb kocsik több "kunsztot" tudnak a műszereikkel mint a régiek (pl a skodákban mindegyik mutató egyszerre jut 0-ra bár máshonnan indúlnak). Az is jó még a dologban, hogy az új kocsikban a mutatók állását egy spec elektronika állítja be, így sokkszor nem sok közük van a tényleges értékekhez.

Pl vízhőfok: a régi astra-ban (talán F) ingadozott ahogy a venti hűtötte, ezekben az újakban (G-H) beáll 80-90 fok közé és semmit nem mozdul. Pedig biztos változik a hűtővíz hőfoka 2-3 fokot, azt meg már látni lehetne a műszeren.

Minap ültem egy comboba, és ami feltünt hogy amint ráadtam a gyujtást az órák a "helyükre" ugrottak.

Gondolok Én itt a üzemenyag mutató órára, mert az enyém tulzás nélkül fél perc mire beáll az adot értékre.

Ez miért lehet?

A combo és a corsám belseje/müszerfala kop ugyanaz.

Eszerint az enyémis tudná/tudnia kellenne a gyors "ébredést"?

Mert idáig természetesnek vettem hogy nagyon lassan "ébred", de ahogy láttam a combot........., na mind1 ha van tipp megköszöném.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hi

Megint unatkozok ithol ;) ,( munkanélküli lettem)

Szóval a beltéri ultrahangos védelmem már a kezdetek otta nem jó(egy éve miotta nálam van).

Szóval megkerestem az elektronikáját amibe bele megy a szonda, hát eléggé cseszlovák filingje van :D

Végülis arra jutottam hogy halot a kapcsolás, de viszont nehogy már javítanni lehessen lecsiszolták az IC számát :D

Szóval bemelékelném a képet s ha van valakinek valami ötlette vagy esetleg kapcsolási rajza erre megköszöném :P

doboz_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Szabi25

Nem szokásom ezt tanácsolni, de add fel

Ilyen kis ic-ből rengeteg fajta ugyanannyi lábas van és mindegyiket 1000 módon lehet felprogramozni.

Még ha csoda módján ki is derülne az ic típusa még akkor is fel kéne programozni.

viperes

Nekem elsőre egy napelem ugrott be róla B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitől lehet az az elektromos probléma,hogy amíg a hátsó ablakfűtés nincs kikapcsolva,addig nem lehet leállítani az autót?

Hiába veszem ki a kulcsot,a motor nem áll le amíg a fűtés gomb nincs visszanyomva.Már így vettem az autót.

Tudom ez nem az indítás gátló,hanem a leállítás gátló. B)

Találkozott valaki már ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitől lehet az az elektromos probléma,hogy amíg a hátsó ablakfűtés nincs kikapcsolva,addig nem lehet leállítani az autót?

Hiába veszem ki a kulcsot,a motor nem áll le amíg a fűtés gomb nincs visszanyomva.Már így vettem az autót.

Tudom ez nem az indítás gátló,hanem a leállítás gátló. B)

Találkozott valaki már ilyennel?

Ez azért van, mert ha leállítanád a motort bekapcsolt ablakfűtéssel rövid időn belül kisütnéd az aksidat az meg nem jó.

Nekem A vectrám van és ha leállítom a motort kikapcsol a fűtés.

Link to comment
Megosztás:

Mitől lehet az az elektromos probléma,hogy amíg a hátsó ablakfűtés nincs kikapcsolva,addig nem lehet leállítani az autót?

Hiába veszem ki a kulcsot,a motor nem áll le amíg a fűtés gomb nincs visszanyomva.Már így vettem az autót.

Tudom ez nem az indítás gátló,hanem a leállítás gátló. ;)

Találkozott valaki már ilyennel?

Ez érdekes dolog, de biztos nem gyárilag működik így :blush:

Szerintem ha van benne utólagos immó vagy riasztó, akkor az lett szarul bekötve B)

Link to comment
Megosztás:

Ez érdekes dolog, de biztos nem gyárilag működik így ;)

Szerintem ha van benne utólagos immó vagy riasztó, akkor az lett szarul bekötve B)

De annak mi köze lenne a hátsó ablakfűtéshez? Inkább olyan, mintha az ablakfűtés kapcsoló (vagy az által működtetett relé) összekötné a 30-as a 15-ös vezetékeket az autóban. Ki kéne próbálni, hogy leállított motornál gyújtás nélkül (kivett kulccsal) kihúzod az ablakfűtés gombját. Ha ilyenkor működik olyan funkció, mint pl. az index, akkor sztem ez lehet.

Link to comment
Megosztás:

De annak mi köze lenne a hátsó ablakfűtéshez? Inkább olyan, mintha az ablakfűtés kapcsoló (vagy az által működtetett relé) összekötné a 30-as a 15-ös vezetékeket az autóban. Ki kéne próbálni, hogy leállított motornál gyújtás nélkül (kivett kulccsal) kihúzod az ablakfűtés gombját. Ha ilyenkor működik olyan funkció, mint pl. az index, akkor sztem ez lehet.

Na hát ez az, lehet hogy a beépített eszköz csinálja ezt. lehet hogy az ablakfűtés kapcsoló a "rejtett gomb". B)

Link to comment
Megosztás:

De annak mi köze lenne a hátsó ablakfűtéshez? Inkább olyan, mintha az ablakfűtés kapcsoló (vagy az által működtetett relé) összekötné a 30-as a 15-ös vezetékeket az autóban. Ki kéne próbálni, hogy leállított motornál gyújtás nélkül (kivett kulccsal) kihúzod az ablakfűtés gombját. Ha ilyenkor működik olyan funkció, mint pl. az index, akkor sztem ez lehet.

Lehet hogy akkor meg elindul az autó! B) Én simán le tudom állítani ablakfűtés mellett is.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam,kivett kulccsal,kihúzott kapcsolónál nem tudok működtetni semmi olyan eszközt amihez gyújtás kellene.Tehát nem kapcsol gyújtást.

Annyi változás történik még ilyenkor hogy a töltés lámpa halványan világítani kezd. Majd ha benyomom a kapcsolót,akkor leáll az autó.

Indításgátló volt benne,de az előző tulaj kiszerelte. Lehet itt a probléma forrása.

Valószínűleg ez egy X akta lesz. B)

Link to comment
Megosztás:

...

Tisztára úgy hangzik, mintha az a fűtéskapcsoló rövidrezárná a gyújtáskapcsolót.

Az is lehet, hogy az immó kiszerelésekor a biztosítéktábla mögötti kábel és relérengetegben raktak rossz helyre vissza valamit.

Valami nagy mókolás van ott az biztos. ;)

Én biztos nem vállalkoznék rá, hogy átnézzem, még kapcsolási rajzzal sem hiszem. B)

Viszont, ha nagyon nem boldogulsz, szerintem egy autóvillamosságis biztos meg tudná oldani.

Link to comment
Megosztás:

Na hát ez az, lehet hogy a beépített eszköz csinálja ezt. lehet hogy az ablakfűtés kapcsoló a "rejtett gomb". :blush:

De általában a rejtett gombokkel megszakítják a gyujtást, nem "ráadják". Nem? Mindenesetre nagyon érdekes. B) Engem az zavar, hogy ha leveszem a gyujtást, és közben húzom fel az ablakot megáll félúton, mert a gyújtásra kötöttük a tápot. Ilyenkor nem gond, csak nyáron előfordul, hogy felcserélem a sorrendet, és adhatom rá megint a gyujtást befejezni az ablakfelhúzást. ;)

Link to comment
Megosztás:

De általában a rejtett gombokkel megszakítják a gyujtást, nem "ráadják". Nem? Mindenesetre nagyon érdekes. B) Engem az zavar, hogy ha leveszem a gyujtást, és közben húzom fel az ablakot megáll félúton, mert a gyújtásra kötöttük a tápot. Ilyenkor nem gond, csak nyáron előfordul, hogy felcserélem a sorrendet, és adhatom rá megint a gyujtást befejezni az ablakfelhúzást. ;)

Hát ne cseréld fel a sorrendet.

A tiéd nem gyári bekötésű, ráadásul a jobb oldali nem tudja a "comfortot" sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mitől lehet az az elektromos probléma,hogy amíg a hátsó ablakfűtés nincs kikapcsolva,addig nem lehet leállítani az autót?

Hiába veszem ki a kulcsot,a motor nem áll le amíg a fűtés gomb nincs visszanyomva.Már így vettem az autót.

Tudom ez nem az indítás gátló,hanem a leállítás gátló. B)

Találkozott valaki már ilyennel?

Megvan a megoldás! Kiderült hogy a vészvillogó kapcsolója már nem volt tökéletes,és meg tudott állni fél állásban is. A vészvillogót nem kapcsolta még be,de nem is volt teljesen kikapcsolt állapotban a kapcsoló. Sokat tapasztalt barátom rögtön azzal kezdte hogy cseréljük ki mert neki rémlik valami. Kicseréltem,és láss csodát minden tökéletes! Ha visszateszem a régit,akkor ismételten nem áll le az autó bekapcsolt ablakfűtésnél.

Ha valaki így járna,akkor ez a megoldás!

Link to comment
Megosztás:

Megvan a megoldás! Kiderült hogy a vészvillogó kapcsolója már nem volt tökéletes,és meg tudott állni fél állásban is. A vészvillogót nem kapcsolta még be,de nem is volt teljesen kikapcsolt állapotban a kapcsoló. Sokat tapasztalt barátom rögtön azzal kezdte hogy cseréljük ki mert neki rémlik valami. Kicseréltem,és láss csodát minden tökéletes! Ha visszateszem a régit,akkor ismételten nem áll le az autó bekapcsolt ablakfűtésnél.

Ha valaki így járna,akkor ez a megoldás!

Örülök neki, hogy megoldódótt a problémád, bár nem látom az összefüggést. Gyujtás-ablakfűtés-vészvillogó??? ;) Az igazság odaát van! B)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ma hazafele menet közben elment az erő a kocsiból és leált..... és elindulni sem akar... de megtekeri a motort.... ne mhiszem hogy besült volna.... kompresszió is van szerintem mert nem úgy pörgeti mintha gyorsabb lenne mint általában :S áram is van :S minden működik csak nem indul be :D Ez mitől lehet? Könyörgöm segítsetek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.