Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Pont azt magyarázom nagy bőszen, hogy NEM KELL külön féltengelyt

gyártani a Tigrához abban az esetben, ha nincs ABS!!!!

Eccerűen belerakják a Corsának a nem ABS koszorús féltengelyét.

Én már láttam is ilyet, azon amivel versenyeztem. :)

Elküldve
  Idéz
Pont azt magyarázom nagy bőszen, hogy NEM KELL külön féltengelyt

gyártani a Tigrához abban az esetben, ha nincs ABS!!!!

Eccerűen belerakják a Corsának a nem ABS koszorús féltengelyét.

Én már láttam is ilyet, azon amivel versenyeztem. :D

Gábor, mi meg azt próbáljuk magyarázgatni, hogy nem e lehet, hogy gyárilag már olyan a féltengely, csak maga az érzékelő és elektronika nincs belerakva :) :D :)

Elküldve

De azért gondolom, ha találnék bontóban egy ABS-es Tigrát vagy Corsát, akkor abból kompletten át lehetne pakolni az egész kócerájt, ugye?

Amúgy féktárcsák szerintem elég kopottak, mert a portalanító barázdák (vagy mik)már alig-alig mélyednek a tárcsába. Már kértem árajánlatot neten futóműre és tárcsára is, de esetleg tudnátok még címet mondani, ahol érdemes kérdezősködni?

köszke

Elküldve

Corsához, Astrához és Tigrához ugyanaz a féltengelycsukló (nagyjából, mert 3 féle is volt, de lehet őket cserélgetni) kívül, így éppen azt rakják bele az autóba, amit az ABS vagy hiánya kíván. :)

Amivel versenyeztem Tigra, azon nem volt koszorú. :)

Elküldve

Foszer!

Opel alk.bolt:Jakab Gyula Pécs Páfrány u. Tel:0672551441.

szerintem korrekt,nem akar szart rádsózni,ismeri az ut.gyártott cuccokat is,de van eredeti opel alk.részei is :)

Elküldve

Csatlakozom, korrekt figura, én onnan hordom a cuccokat akkor is, amikor szerelôhöz viszem a járgányt... Olajat kivéve, azt a szerelôm szerzi be (Valvoline)...

Elküldve

Még anno Pécsen vettem. A tárcsát az AMC boltból, a mohácsi-6-os kereszteződésnél. A Ferodo betéteket pedig a mohácsi úton levő Castrolos kereskedésben (kb. 500m-re a 6-ostól).

A tárcsa darabja asszem 9000 volt, a betétgarnitúra pedig 8000 volt.

Miután összekoptak, istenesen fog fogni a fék. Egyetlen hátránya, hogy

nedvesebb időben van soxor hangja a fékezésnél (fémrészecsketartalom).

Elküldve

Nagy unalmamban azon gondolkoztam, hogy ha ABS nélkül megcsináltatnám a hátsó fékeket is tárcsára, akkor az nem lenne olyankor gáz, ha erős fékezésnél blokkolnak a kerekek? Kvázi a hátulja megindul valamerre. Vagy ez hülység :?:

Elküldve
  Idéz
Nagy unalmamban azon gondolkoztam, hogy ha ABS nélkül megcsináltatnám a hátsó fékeket is tárcsára, akkor az nem lenne olyankor gáz, ha erős fékezésnél blokkolnak a kerekek? Kvázi a hátulja megindul valamerre. Vagy ez hülység :?:

Ilyeneken már én is gondolkoztam. Végülis ez ellen van a fékerőszabályzó, ha jól sejtem. De nem kell azt átkalibrálni vagy kicserélni egy dob -> tárcsa módosításnál?

Elküldve

De! Különben tényleg csúfos vége lesz! :) Viszont mindenképpen olyan emberrel kell csináltatni, aki már csinált ilyet és nem a Te autód lesz az első. A fék olyan mint az ejtőernyő. Ott sincs olyan, hogyha nem nyílik ki akkor hozza vissza és kicseréljük. Fékkel sem viccelünk!

Tom

De úgyis jön mingyárt a Gábor ő "kicsit" jobban otthon van ebben az átalakításban. 8)

Elküldve

A fék olyan mint az ejtőernyő. Ott sincs olyan, hogyha nem nyílik ki akkor hozza vissza és kicseréljük.

Tom, hidd el, akkor sincs semmi gáz, csak mentőernyőt kell nyitni! :)

Konkrét leoldásom még nem volt, de tapasztalatból tudom! 8)

Elküldve

Én vitorlázórepülök, ott csak mentőernyő van! :)

Viszont Astrán nincs mentőfék, max. a motorfék és kézifék.

150nél biztos sokat ér mind a kettő, pláne ha baj van! :roll:

Rossz vége lesz ennek az offolásnak... 8) :oops:

Elküldve

Hát akkor én már váltanék is.Szóval nem ment a fűtőventim 1-2 fokozatban.3-4-ben igen.Mindenki az előtét ellenálást gyanusította, és mivel több forrásból megerősítést kaptam, ezért elkezdtem éredklődni. A gyári 8200ft lett volna.Na mondom ez azért nagy kib@s lenne, irány a bontó.Ott már csak 3500ft lett volna, de az ott dolgozó ember villanyász is volt, ezért azt javallotta, hogy vigyem el, és a biztonság kedvéért méressem ki.Mivel előzőleg már a boltban a kezembe nyomtak 1-t, így tudtam, hogy mit is keresek, aztán OPEL 16V elmondotta azt is, hogy hol keressem .Kicsit arrébb, a pollenszűrő alatt meg is találtam, és ki is jött, bár nem adta könnyen magát! :) Aztán bringa haza,(mert sajnos az autó és én nem egy helyen lakunk :) ) és éppen útba esett egy villamosság szervíz.Ott kimérték, aztán nemes egyszerűséggel kivágták a régi ellenállatot(ami elég fehérkés volt, mint ha kimelegedett volna) és tettek a helyére egy tök ugyanolyant. Mármint újat.Hja, az egész művelet 1000huf volt.

Akciós nem?Főleg, hogy visszaszerkesztettem, és nem történt semmi.Előre ittam a medve bőrére sajnos, úgyhogy a két ünnep között szépen szétberhelem egy hozzáértővel, és kivizsgáljuk a hiba okát. :evil: :evil: :evil:

Elküldve

Hmm.. Jól értettem, hogy egy ezresért raktak bele egy újat? Vagy csak annyiért rakták bele a bontós cuccot? Csak mert nekem ugyanez a szitu. Régebben vki irt itt egy leirást, hogyan kell kimérni. Szép és jo, annyi különbséggel, hogy az én ellenállatomra 5!! vezeték megy!

föld, + minden fokozathoz egy.. (kimértem).. neked is ilyen van?

Jo lenne nekem is kicserélni, mert nem szereti a moci az állandó 3as speedet.. kezd néha kerreni induláskor leálláskor. meg engem is zavar..

Elküldve

A szerelőnél 700 volt az ellenállás és össz-vissz fizetett szereléssel, anyagdíjjal együtt 1000 pézt.

Már csak otthon kell neki berakni a helyére a kocsiban.

Elküldve

hmm. mostmár végkép nem értem :shock: :oops: :)

az ellenállás javitható volt? teszem azt ki lehetett cserélni a leégett szétégett darabot? mert ha igen, asszem vmelyik nap kiberhelem a dögöt... csak jó lenne tudni,milyen értéküek az ellenállatok.. esetleg botolni veletek.. ill. az adott szerelövel.. mégse 8 rongy lenne.. :?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.