opel16v Elküldve December17, 2004 Elküldve December17, 2004 Pont azt magyarázom nagy bőszen, hogy NEM KELL külön féltengelyt gyártani a Tigrához abban az esetben, ha nincs ABS!!!! Eccerűen belerakják a Corsának a nem ABS koszorús féltengelyét. Én már láttam is ilyet, azon amivel versenyeztem. :)
Gabo Elküldve December17, 2004 Elküldve December17, 2004 Idéz Pont azt magyarázom nagy bőszen, hogy NEM KELL külön féltengelyt gyártani a Tigrához abban az esetben, ha nincs ABS!!!! Eccerűen belerakják a Corsának a nem ABS koszorús féltengelyét. Én már láttam is ilyet, azon amivel versenyeztem. :D Gábor, mi meg azt próbáljuk magyarázgatni, hogy nem e lehet, hogy gyárilag már olyan a féltengely, csak maga az érzékelő és elektronika nincs belerakva :) :D :)
kori Elküldve December17, 2004 Elküldve December17, 2004 Vita helyett(igaz az élesíti az elmét):foszer ha eljön talira rápillantunk a gépére :idea:
*Fószer* Elküldve December17, 2004 Elküldve December17, 2004 De azért gondolom, ha találnék bontóban egy ABS-es Tigrát vagy Corsát, akkor abból kompletten át lehetne pakolni az egész kócerájt, ugye? Amúgy féktárcsák szerintem elég kopottak, mert a portalanító barázdák (vagy mik)már alig-alig mélyednek a tárcsába. Már kértem árajánlatot neten futóműre és tárcsára is, de esetleg tudnátok még címet mondani, ahol érdemes kérdezősködni? köszke
opel16v Elküldve December17, 2004 Elküldve December17, 2004 Corsához, Astrához és Tigrához ugyanaz a féltengelycsukló (nagyjából, mert 3 féle is volt, de lehet őket cserélgetni) kívül, így éppen azt rakják bele az autóba, amit az ABS vagy hiánya kíván. :) Amivel versenyeztem Tigra, azon nem volt koszorú. :)
kori Elküldve December18, 2004 Elküldve December18, 2004 Foszer! Opel alk.bolt:Jakab Gyula Pécs Páfrány u. Tel:0672551441. szerintem korrekt,nem akar szart rádsózni,ismeri az ut.gyártott cuccokat is,de van eredeti opel alk.részei is :)
Gyurka Elküldve December18, 2004 Elküldve December18, 2004 Csatlakozom, korrekt figura, én onnan hordom a cuccokat akkor is, amikor szerelôhöz viszem a járgányt... Olajat kivéve, azt a szerelôm szerzi be (Valvoline)...
*Fószer* Elküldve December18, 2004 Elküldve December18, 2004 És OMP hűtött féktárcsa 37 ezerér milyen? Ismeri valaki? Tárcsához kell még új nyereg is?
opel16v Elküldve December18, 2004 Elküldve December18, 2004 Ha rám hallgatsz, veszel gyári méretben Brembo tárcsát, plusz Ferodo betétet. :) Ég és föld a gyárihoz képest, és nem is drágább.
*Fószer* Elküldve December18, 2004 Elküldve December18, 2004 Asszem megfogadom tanácsod. OFF És szerintem mi ismerjük egymást, legalábbis látásból biztosan.
kori Elküldve December19, 2004 Elküldve December19, 2004 Opel16v! Te hol szerzed be az ilyen márkáju tárcsát+betétet?
*Fószer* Elküldve December19, 2004 Elküldve December19, 2004 Tényleg, modjuk én is kíváncsi lennék rá.
opel16v Elküldve December19, 2004 Elküldve December19, 2004 Még anno Pécsen vettem. A tárcsát az AMC boltból, a mohácsi-6-os kereszteződésnél. A Ferodo betéteket pedig a mohácsi úton levő Castrolos kereskedésben (kb. 500m-re a 6-ostól). A tárcsa darabja asszem 9000 volt, a betétgarnitúra pedig 8000 volt. Miután összekoptak, istenesen fog fogni a fék. Egyetlen hátránya, hogy nedvesebb időben van soxor hangja a fékezésnél (fémrészecsketartalom).
*Fószer* Elküldve December19, 2004 Elküldve December19, 2004 Nagy unalmamban azon gondolkoztam, hogy ha ABS nélkül megcsináltatnám a hátsó fékeket is tárcsára, akkor az nem lenne olyankor gáz, ha erős fékezésnél blokkolnak a kerekek? Kvázi a hátulja megindul valamerre. Vagy ez hülység :?:
Tápiószecső Elküldve December19, 2004 Elküldve December19, 2004 Idéz Nagy unalmamban azon gondolkoztam, hogy ha ABS nélkül megcsináltatnám a hátsó fékeket is tárcsára, akkor az nem lenne olyankor gáz, ha erős fékezésnél blokkolnak a kerekek? Kvázi a hátulja megindul valamerre. Vagy ez hülység :?: Ilyeneken már én is gondolkoztam. Végülis ez ellen van a fékerőszabályzó, ha jól sejtem. De nem kell azt átkalibrálni vagy kicserélni egy dob -> tárcsa módosításnál?
Tom Elküldve December19, 2004 Elküldve December19, 2004 De! Különben tényleg csúfos vége lesz! :) Viszont mindenképpen olyan emberrel kell csináltatni, aki már csinált ilyet és nem a Te autód lesz az első. A fék olyan mint az ejtőernyő. Ott sincs olyan, hogyha nem nyílik ki akkor hozza vissza és kicseréljük. Fékkel sem viccelünk! Tom De úgyis jön mingyárt a Gábor ő "kicsit" jobban otthon van ebben az átalakításban. 8)
mélykék76 Elküldve December19, 2004 Elküldve December19, 2004 Idéz ....Egyetlen hátránya, hogy nedvesebb időben van soxor hangja a fékezésnél (fémrészecsketartalom).... Nyikorog az nedvesebb idő nélkül is :wink: Viszont roppant jól meg lehet vele állni :) Ellenben jó lenne, ha fékkel kapcsolatos okfejtést itt folytatnátok : http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=13&start=855 Kösziiiii :)
warwolf Elküldve December20, 2004 Elküldve December20, 2004 A fék olyan mint az ejtőernyő. Ott sincs olyan, hogyha nem nyílik ki akkor hozza vissza és kicseréljük. Tom, hidd el, akkor sincs semmi gáz, csak mentőernyőt kell nyitni! :) Konkrét leoldásom még nem volt, de tapasztalatból tudom! 8)
Tom Elküldve December20, 2004 Elküldve December20, 2004 Én vitorlázórepülök, ott csak mentőernyő van! :) Viszont Astrán nincs mentőfék, max. a motorfék és kézifék. 150nél biztos sokat ér mind a kettő, pláne ha baj van! :roll: Rossz vége lesz ennek az offolásnak... 8) :oops:
warwolf Elküldve December23, 2004 Elküldve December23, 2004 Hát akkor én már váltanék is.Szóval nem ment a fűtőventim 1-2 fokozatban.3-4-ben igen.Mindenki az előtét ellenálást gyanusította, és mivel több forrásból megerősítést kaptam, ezért elkezdtem éredklődni. A gyári 8200ft lett volna.Na mondom ez azért nagy kib@s lenne, irány a bontó.Ott már csak 3500ft lett volna, de az ott dolgozó ember villanyász is volt, ezért azt javallotta, hogy vigyem el, és a biztonság kedvéért méressem ki.Mivel előzőleg már a boltban a kezembe nyomtak 1-t, így tudtam, hogy mit is keresek, aztán OPEL 16V elmondotta azt is, hogy hol keressem .Kicsit arrébb, a pollenszűrő alatt meg is találtam, és ki is jött, bár nem adta könnyen magát! :) Aztán bringa haza,(mert sajnos az autó és én nem egy helyen lakunk :) ) és éppen útba esett egy villamosság szervíz.Ott kimérték, aztán nemes egyszerűséggel kivágták a régi ellenállatot(ami elég fehérkés volt, mint ha kimelegedett volna) és tettek a helyére egy tök ugyanolyant. Mármint újat.Hja, az egész művelet 1000huf volt. Akciós nem?Főleg, hogy visszaszerkesztettem, és nem történt semmi.Előre ittam a medve bőrére sajnos, úgyhogy a két ünnep között szépen szétberhelem egy hozzáértővel, és kivizsgáljuk a hiba okát. :evil: :evil: :evil:
Laci4 Elküldve December23, 2004 Elküldve December23, 2004 Hmm.. Jól értettem, hogy egy ezresért raktak bele egy újat? Vagy csak annyiért rakták bele a bontós cuccot? Csak mert nekem ugyanez a szitu. Régebben vki irt itt egy leirást, hogyan kell kimérni. Szép és jo, annyi különbséggel, hogy az én ellenállatomra 5!! vezeték megy! föld, + minden fokozathoz egy.. (kimértem).. neked is ilyen van? Jo lenne nekem is kicserélni, mert nem szereti a moci az állandó 3as speedet.. kezd néha kerreni induláskor leálláskor. meg engem is zavar..
Gepard Elküldve December24, 2004 Elküldve December24, 2004 A szerelőnél 700 volt az ellenállás és össz-vissz fizetett szereléssel, anyagdíjjal együtt 1000 pézt. Már csak otthon kell neki berakni a helyére a kocsiban.
Laci4 Elküldve December25, 2004 Elküldve December25, 2004 hmm. mostmár végkép nem értem :shock: :oops: :) az ellenállás javitható volt? teszem azt ki lehetett cserélni a leégett szétégett darabot? mert ha igen, asszem vmelyik nap kiberhelem a dögöt... csak jó lenne tudni,milyen értéküek az ellenállatok.. esetleg botolni veletek.. ill. az adott szerelövel.. mégse 8 rongy lenne.. :?
Recommended Posts