Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdvözletem az Uraknak!

Megvolt a hibakód kivillogtatása.

Akkor írnám az egymást követő villanások számát

*-** (12)

*-** (12)

*-** (12)

*-********* (19)

*-********* (19)

*-********* (19)

*****-****** (56)

*****-****** (56)

*****-****** (56)

Ezután kezdte előlről.

Tehát akkor a 12-es az alapkód.

A 19-es helytelen fordulatszám, de erről már olvastam valahol,

hogy azért van mert áll a motor. (Ez remélem igaz.)

És az 56-os. Ez az alapjárat vezérlő szelep lenne?

Na röviden ennyi.

És kösz a segítséget, meg a biztatást.

Elküldve
...És az 56-os. Ez az alapjárat vezérlő szelep lenne?

Na röviden ennyi.

És kösz a segítséget, meg a biztatást.

Jaja, pontosan "Idle Air Control High". Az én értelmezésem szerint ez valami szakadást, vagy kontakthibát jelent az alapjárati motor vezetékében, vagy magában a motorban. Egyébként a hibajelenség alapján könnyen lehet az alapjárati motor a hiba oka, én nemrég pucoltam ki az enyémet, és amikor visszaraktam a helyére, először nem akart elindulni az autó, csak ha gázt is adtam neki, lehet, hogy szorult a moci kicsit. Aztán pár másodperc után rendbejött, és azóta is jó.

Sztem először az alapjárati motor csatlakozóját nézd meg, nem oxidosak-e az érintkezők, aztán ki is pucolhatnád, ha már ott jársz, hátha megjavul. A tisztítást benzinnel (vagy brigéciollal, féktisztítóval) és ecsettel célszerű végezni, óvatosan, a tengelyt nem feszegetve a végén a kúpos részt és magát a tengelyt is a rugó alatt tisztára pucolni, és a furatot is, ahová bemegy a moci kúpos vége!

Csak bejött a tippem a rövid kódokkal kapcsolatban! :rolleyes:

Elküldve

Jah, ez alapjárati moci, vagy a kábele (első valószínűbb).

Érdemes kipucolni kompletten az egész folytószelepházat normálisan. Ehhez ki kell szerelni

teljesen az egészet. Nem kis meló, de megéri. :rolleyes:

Elküldve
A 19-es helytelen fordulatszám, de erről már olvastam valahol,

hogy azért van mert áll a motor. (Ez remélem igaz.)

És az 56-os. Ez az alapjárat vezérlő szelep lenne?

Állj. A 19-es jelentése: hibás fordulatszámjel (impulzus jeladó). Álló motor miatt a 31-et (nincs fordulatszámjel) szokta adni.

56-os kód pontos jelentése "Így csináld" könyv szerint: alapjárati töltésszabályozó végfok - feszültség túl nagy. Akármit is jelentsen ez.

Elküldve

Jah, bár nem rémlik melyik kód, de gyanús hogy a 19-es nem legális dolog.

Ilyen esetben vagy a főtengely jeladó, vagy a vezérműtengely jeladó szarakodik.

Elküldve

Kösz a válaszokat.

Bíztam benne, hogy a 19-essel kapcsolatban helyes az információm, de tévedtem. <_< :rolleyes:

Rossz végére kerültem a cerkának. ;)

Az 56-os kódról

Ez lenne az alapjárat vezérlő szelep motorja?

Elküldve
...Ez lenne az alapjárat vezérlő szelep motorja?

Bár az enyém nem így néz ki, de megkockáztatom, hogy igen. Lehúzod a csatit róla, kitekered a 2 csavarját, kihúzod, és máris lehet tisztogatni.

Elküldve

Szétszedtem azt az alapjárati mocit (ez egy mágneskapcsoló? :rolleyes: ), kitakarítottam, összeraktam.

Lehúztam az aksisarut kb. 25 percig, azután visszadugtam.

És láss csodát a hiba ugyanúgy megmaradt + megkaptam mellé azt a qrva 93-as hibát is. <_<

Úgyhogy most már 3 hibám van és a vas úgyanolyan nehezen indul.

Megnéztem az Így csináld sorozat A-s Vectra-val foglalkozó kötetét, és szomorúan vettem tudomásul, hogy '94-ben

adták ki. Így az én '95-ös X20XEV-s mocimról egy kib*szott szó sincs benne. ;)

Gondolom nem adtak ki hozzá bővítést.

Esetleg próbálkozzak a B-s Vectra könyvével?

Elküldve

esetleg igen, vagy a G astrással. Vagy F astrással. Valamelyikben benne lesz. <_<

mit értesz azon, hogy szétszedted? Ne csak kiszedted a helyéről, és beáztattad, hanem valahogy darabokra is kaptad? :rolleyes:

Elküldve
mit értesz azon, hogy szétszedted? Ne csak kiszedted a helyéről, és beáztattad, hanem valahogy darabokra is kaptad? :rolleyes:

Bocs. Csak kiszedtem a helyéről.

Gondoltam rá, hogy szét kéne szedni de ezt csak egyszer lehetne. <_<

Amúgy csak a szelep részét takarítottam, bár darabjaira azt sem szedtem szét.

Most mit gondoltok a 93-as hibáról?

Leírásban nincs, de a saját szememmel láttam.

Kétszer is végignéztem, és biztosan annyit villog.

Estleg lehet kapcsolat a 19-es és a 93-as hiba között?

Elküldve

Vagy a főtengely, vagy a vezérműtengely jeladó szarakodik. Csatlakozókat nézném át először, de sajnos

előfordul hogy maga a szenzor szarakodik.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Üdv. Mindenkinek!

Megin' itten vónék.

Megvizsgáltam a főtengely jeladó kábelét. A csatlakozó előtt már meg volt bontotva ezért leszedtem a szigetelő szalagot.

Van ott 4 vezeték 3 szigetelt egy meg nem, a 3 szigetelt megy a csatlakozó 3 tüskéjére a 4. meg csak úgy szigetelés nélkül ott van. És a 4 madzag körbe van tekerve valami alufólia szerű anyaggal. Na most ennek a szigeteletlen kábelnek nem kéne valahova csatlakozni?

A kábelek nincsenek elszakadva. A jeladó új. A hiba úgyanúgy meg van.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok! Remélem tudtok segíteni: 95-ös F-es Astrám (1.6 16V) nem akaródzik hidegen elsőre indulni, rendetlenkedik a fordulatszám. Csak jópár másodperc után tér magához és dobja fel a fordulatot 1500-re. Mivel lehet gond?

Elküldve

Első körben alapjárat állító motort és a pillangószelepet és környékét pucolnám ki. Erre alkalmas a féktisztító spray is.

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok!

A probléma a következő: adott kb 7 éves Zafira és az egyik kulcs távirányítója , amit rendszeresen használtunk, egyszer csak nem nyitja a központi zárat (természetesen Horvátországi indulás elött reggel, már a Balatonon, masik kulcs otthon). Sebaj, biztos elem gond, de nem. A távirányító led-je világít, de kb ennyi. A másik kulcs prímán nyitja a kocsit.

Lehet az, hogy ugrókódos a rendszer és 7 év alatt kilőtte az összes kódot a kulcsból és ezért nem nyitja a kpzárat? Pl a telek kapunyitónk ilyen és 2-3 évente, amikor a távirányítók már csak többedszerre nyitják, törlöm a memóriáját, hozzárendelem a távirányítókat és probléma megoldva. Lehet, hogy itt is ilyen jellegú a probléma? Ha igen, hogyan lehet, újra éleszteni a kulcs távirányítóját? Gondolom, nem otthoni barkács munka. Ki tud ilyet csinálni és mennyiért? Valahogy szakszervzbe nem szívesen vinném, mindíg az az érzésem, hogy lenyúlnak (pl. gyári alufelni közepe 5000 Ft és menet közben leesik a kocsiról, egy relé beszereléssel 16 000, stb).

Előre is köszi,

Tamás

Elküldve

Olyan gond biztos nincs, ugyanis ezek az ugrókódos távirányítók max pár 10db kódot nyomnak körbe :lol:

Újra kéne tanítani azt a kulcsot az autóhoz, legalábbis meg kell próbálni.

Elküldve
Olyan gond biztos nincs, ugyanis ezek az ugrókódos távirányítók max pár 10db kódot nyomnak körbe :lol:

Újra kéne tanítani azt a kulcsot az autóhoz, legalábbis meg kell próbálni.

Köszi, azt hiszem szervíz lesz a megoldás.

Elküldve

Sziasztok opelguruk!

Kellene nekem egy kis segitseg.

Szoval van nekem egy opel (vauxhall) corsa 1.5 d - m, 95 os.

Vasaroltam hozza egy elektromos kormanyszervot.

ez lenne az:

http://keptarhelyem.hu/keptarhely.php?imgid=10856

Szoval van valakinek valami otlete ennek a bekotesevel kapcsolatban?

En angliaban elek, elvittem mar ket szerelohoz is de mindketten bamban altak a problema elott.

a szerbo szinten egy b s corsabol valo, de nem 1.5 diesel bol.

segitsetek legyszi.

Elküldve

Tudtommal ilyen szervó csak a C corsákban volt.

Ezt asszem nem lehet összehozni a tiedével.

Ami megoldást lehet esetleg tenni, hogy veszel egy normál

b corsa szervós kormánygépet, és ahhoz egy g astra elektromos

szervópumpát. Patyi Laci ezt legalábbis így oldotta meg a

verseny b corsájában.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.