manta Elküldve Augusztus15, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2006 :lol: Na, akkor most én kérdezek :unsure: Jópár éve clarion fejegységem van. Annak idején a villanyász úgy kötötte, hogy csak gyújtáskor kapcsoljon be, de nekem az nem tetszett, ezért átkötötte úgy, hogy menjen amikor akarom. (Szerintem itt volt a hiba) Szégyen-gyalázat, de eddig egyik asszisztantomat sem kötötte le az a problémám, hogyha nem indítom be a vasat, akkor 3-4 napon belül csutkára leszívja valami az aksit. Ezzel szívok kb. 4-5 éve.... :) mivel nyilván nem olyan érdekes a bodyguardom számára, hogy már az aksi magától beugrik cserére, mitöbb, dekázva rúgdosom az autóig a szerintem nem olyan könnyű akkumulátort és telepátiával tekerem az anyát - így évekig - ha szóba került - találgatások indultak meg, hogy vagy riasztó, vagy fejegység, vagy valami szarul van kötve. Igaz, a 'szarul van kötve' részt egyik sem gondolta komolyan, hiszen miután újraépült, ők kötötték be. :D Miután Zamárdi felé beszart a riasztó, így mint lehetséges hibaforrás ez kiesett. Kicseréltük a fejegységet, de ezzel is leszívta. Szóval tuti a kötés lesz a gond. Szerintem. (nem szeretek nagyon gondokodni, meg állítólag nem is áll jól nekem - de én már rég erre tippeltem, csak senki nem vett engem komolyan). Van itt ez a memória szál is... az nekem kéne. De tök furcsa, hogyha azt leszedem, akkor nemhogy nem emlékszik az adókra, de nem is működik a cucc, hiába kötöm csak egyfelé. Miért? Hol a répában lehet ez félrekötve? Vagy tényleg a fej a vacak? És ha félre van kötve, akkor hogyhogy nem testel vagy ilyesmi? Az a baj, hogy mindenki hülye a környékünkön a villamossághoz, nemhogy én... :D Vágja itt valaki ezt a témát? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus15, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2006 Egyszerű a megoldás: széthúzzátok a fejegység tápját, és sorbakötitek egy műszerrel. Az olcsó műszereken is van általában árammérési lehetőség. Így meg lehet mérni, hogy tényleg a fejegység szívja-e le az akkut. Ha pár 10mA-t mértek, az még nem gáz. Ha 100mA felett van, akkor szar vmi a fejegységben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
manta Elküldve Augusztus15, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2006 eddig a tervig én is megvagyok, de mi van azzal a rohadt memória szállal? Miért nem működik, ha lekötöm? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Augusztus15, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2006 eddig a tervig én is megvagyok, de mi van azzal a rohadt memória szállal? Miért nem működik, ha lekötöm? Az legális működési mód, ugyanis az a betápja. A gyújtásvezetékről csak kapcsoló jelet vesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
manta Elküldve Augusztus15, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2006 Ahhha. Akkor az hülyeség, hogy az a baja.... :unsure: na akkor bemérem... úgyis láttam egy tökjó okos LG motoros előlapos, mozizós kijelzős témát occsóér :) (OFF: amúgy a szembeszomszédunkon is kijött a tavassszi! Ottan aludt ülve az ő szomszédjának a kerítésén és szemmel láthatóan nagggyon fáraccságos volt! ON) Link to comment Megosztás: More sharing options...
rtomi Elküldve Augusztus16, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2006 Ahhha. Akkor az hülyeség, hogy az a baja.... :unsure: na akkor bemérem... úgyis láttam egy tökjó okos LG motoros előlapos, mozizós kijelzős témát occsóér :D (OFF: amúgy a szembeszomszédunkon is kijött a tavassszi! Ottan aludt ülve az ő szomszédjának a kerítésén és szemmel láthatóan nagggyon fáraccságos volt! ON) Mantanéni!! Erősítő nincs a kocsiba? :) :D Csomagtérvilágítás elalszik,ha levan csukva a csomiajtó? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
manta Elküldve Augusztus16, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2006 Nincs erősítő és a csomi világítás is megoldva (sokáig az is szivatott :) ) nem tudom, majd összeaplikálom a műszert a fejjel és majd megasszondom... :unsure: utálom a villamossági dolgokat - nemcsak mert nem értek hozzá, hanem mert macerás és sokat kell vadászni az amperekre... :D tiszta türelemjáték... Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Augusztus16, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2006 Mondok egy tippet: ampermérőt kösd be az akksi és az akksisaru közé (mindegy, hogy a pozitív, vagy a negatív sarunál), minden fogyasztó legyen kikapcsolva, és nézd meg, mennyi áram csordogál ilyenkor. Ha több, mint 60-70mA, akkor egyesével húzd ki a biztiket, és amelyiknek a kihúzásával megszűnik az áram, abban a körben keresendő a hiba. Ha nagyon nem boldogulsz vele, esetleg Szemesen megnézhetjük, lesz ott úgyis pár szakember :unsure: Egyébként nekem is volt ilyen problémám, pár nap állás után már nem bírta az akksi beindítani az autót, de nekem akksicserével megoldódott a problem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
manta Elküldve Augusztus16, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2006 köszi. ez egyszerűbbnek tűnik :unsure: ezt fogom tenni (vagy csak kiosztom valakinek az észt és sűrő fikázás közben végrehajtatom a feladatot :) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
redline Elküldve Augusztus16, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2006 Mondok egy tippet: ampermérőt kösd be az akksi és az akksisaru közé (mindegy, hogy a pozitív, vagy a negatív sarunál), minden fogyasztó legyen kikapcsolva, és nézd meg, mennyi áram csordogál ilyenkor. Ha több, mint 60-70mA, akkor egyesével húzd ki a biztiket, és amelyiknek a kihúzásával megszűnik az áram, abban a körben keresendő a hiba. Ha nagyon nem boldogulsz vele, esetleg Szemesen megnézhetjük, lesz ott úgyis pár szakember :) Egyébként nekem is volt ilyen problémám, pár nap állás után már nem bírta az akksi beindítani az autót, de nekem akksicserével megoldódott a problem. ez egy nagyon nagyon jó tipp sztem én is meg fogom nézni mind2 csapásmérőt itthon, már csak érdekességképpen is (nekem pl a riszató LED-je kapcsol ki kb 2 nap után....igaz akkora LED van benne mint egy 5 Ft-os :unsure: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
manta Elküldve Augusztus17, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus17, 2006 red! az akkor már nem led, hanem villanykörte :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Augusztus19, 2006 Megoszt Elküldve Augusztus19, 2006 Ugyanez volt muterom Rekijével is. Először a riasztóra tippeltem, de továbbra is lemerült. Utánna vettem bele új akksit, mert a régi már négy éves volt, de az új is lemerült két nap alatt. Ekkor kötöttem ki a magnót, és láss csodát: nem merül le több hetes állás után sem. Így most megy szervízbe a magnó. De nem tom mit tudnak vele kezdeni, pedig nem olcsó vásáros cucc, hanem középkategóriás Jvc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Nemrég vettem észre, hogy nem megy se a klímám, se a hűtő/fűtő ventilátor. Elvileg ezek egy biztosítékon vannak, de az teljesen rendben van. Mi lehet még a hiba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 F14, F21 jelű 30A-es biztiknek kell jónak lennie, és egy K6 jelölésű sima zárókontaktos relének is (ez látja el táppal a ventit és az AC kuplung reléjét is). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 F14, F21 jelű 30A-es biztiknek kell jónak lennie, és egy K6 jelölésű sima zárókontaktos relének is (ez látja el táppal a ventit és az AC kuplung reléjét is). Az összes bizti rendben, azokat néztem. :lol: A K6-os relét merre keressem? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Az jó kérdés, de elvileg nem túl sok van végig kéne nézni őket. Olyat kell keresni, aminek a lábainál ezek a kontaktok vannak (rá van írva): 85,86,87,30 A tesztelése következőképpen zajlik: 85 és 86 lábára akkuról adsz egy negatívot és egy pozitívot, mindegy milyen irányban. Közben műszerrel nézed, hogy 87 és 30 láb között kialakul-e a rövidzár. Ja, még annyit, hogy lehet ez a bizti és/vagy a relé a motortérben helyezkedik el egy dobozban :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Köszönöm szépen, ráállok a dologra. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Lehet a biztik mögött is a biztosítéklap hátoldalán :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Lehet a biztik mögött is a biztosítéklap hátoldalán :lol: Az csak valami utólagos megoldás lehet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Az csak valami utólagos megoldás lehet... Hát azért nem lepődnék meg rajta... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Az csak valami utólagos megoldás lehet... Neeem, az Etzold-féle könyv alapján mondtam, aszerint ott is voltak relék, biztik (persze évjárattól függően). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Neeem, az Etzold-féle könyv alapján mondtam, aszerint ott is voltak relék, biztik (persze évjárattól függően). És akkor azokhoz hogy lehet hozzáférni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Demó Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Söt, nekem a kombiban még a kesztütartó fölött is vannak relék, de gözöm sincs, hogy mihez tartoznak. :lol: A biztosítéktábla mögött is vannak gyárilag. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tom Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Megnéztem, nincs 21-es biztosítékom, de nincs is beákbelezve oda semmi. Asszem ez megint valami Hernád féle kokány lesz az utólagos gyári klíma miatt. :lol: Örülni fog nekem a szerelő, akihez viszem. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Október2, 2006 Megoszt Elküldve Október2, 2006 Ugyanez volt muterom Rekijével is. Először a riasztóra tippeltem, de továbbra is lemerült. Utánna vettem bele új akksit, mert a régi már négy éves volt, de az új is lemerült két nap alatt. Ekkor kötöttem ki a magnót, és láss csodát: nem merül le több hetes állás után sem. Így most megy szervízbe a magnó. De nem tom mit tudnak vele kezdeni, pedig nem olcsó vásáros cucc, hanem középkategóriás Jvc. Megoldódott az akkumerülés. A csomitér világítás vmiért nem kapcsolt le és leszívta az akksit. Pár helyen szigeteltük a vezetéket, de utánna biztos ami biztos alapon kiszedtük az égőt is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts