Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


Recommended Posts

:lol: Na, akkor most én kérdezek :unsure:

Jópár éve clarion fejegységem van. Annak idején a villanyász úgy kötötte, hogy csak gyújtáskor kapcsoljon be, de nekem az nem tetszett, ezért átkötötte úgy, hogy menjen amikor akarom. (Szerintem itt volt a hiba) Szégyen-gyalázat, de eddig egyik asszisztantomat sem kötötte le az a problémám, hogyha nem indítom be a vasat, akkor 3-4 napon belül csutkára leszívja valami az aksit. Ezzel szívok kb. 4-5 éve.... :) mivel nyilván nem olyan érdekes a bodyguardom számára, hogy már az aksi magától beugrik cserére, mitöbb, dekázva rúgdosom az autóig a szerintem nem olyan könnyű akkumulátort és telepátiával tekerem az anyát - így évekig - ha szóba került - találgatások indultak meg, hogy vagy riasztó, vagy fejegység, vagy valami szarul van kötve. Igaz, a 'szarul van kötve' részt egyik sem gondolta komolyan, hiszen miután újraépült, ők kötötték be. :D Miután Zamárdi felé beszart a riasztó, így mint lehetséges hibaforrás ez kiesett. Kicseréltük a fejegységet, de ezzel is leszívta. Szóval tuti a kötés lesz a gond. Szerintem. (nem szeretek nagyon gondokodni, meg állítólag nem is áll jól nekem - de én már rég erre tippeltem, csak senki nem vett engem komolyan).

Van itt ez a memória szál is... az nekem kéne. De tök furcsa, hogyha azt leszedem, akkor nemhogy nem emlékszik az adókra, de nem is működik a cucc, hiába kötöm csak egyfelé. Miért? Hol a répában lehet ez félrekötve? Vagy tényleg a fej a vacak? És ha félre van kötve, akkor hogyhogy nem testel vagy ilyesmi? Az a baj, hogy mindenki hülye a környékünkön a villamossághoz, nemhogy én... :D Vágja itt valaki ezt a témát?

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű a megoldás: széthúzzátok a fejegység tápját, és sorbakötitek egy műszerrel. Az olcsó

műszereken is van általában árammérési lehetőség. Így meg lehet mérni, hogy tényleg a fejegység

szívja-e le az akkut. Ha pár 10mA-t mértek, az még nem gáz. Ha 100mA felett van, akkor szar vmi

a fejegységben.

Link to comment
Megosztás:

Ahhha. Akkor az hülyeség, hogy az a baja.... :unsure: na akkor bemérem... úgyis láttam egy tökjó okos LG motoros előlapos, mozizós kijelzős témát occsóér :) (OFF: amúgy a szembeszomszédunkon is kijött a tavassszi! Ottan aludt ülve az ő szomszédjának a kerítésén és szemmel láthatóan nagggyon fáraccságos volt! ON)

Link to comment
Megosztás:

Ahhha. Akkor az hülyeség, hogy az a baja.... :unsure: na akkor bemérem... úgyis láttam egy tökjó okos LG motoros előlapos, mozizós kijelzős témát occsóér :D (OFF: amúgy a szembeszomszédunkon is kijött a tavassszi! Ottan aludt ülve az ő szomszédjának a kerítésén és szemmel láthatóan nagggyon fáraccságos volt! ON)

Mantanéni!!

Erősítő nincs a kocsiba? :) :D

Csomagtérvilágítás elalszik,ha levan csukva a csomiajtó? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nincs erősítő és a csomi világítás is megoldva (sokáig az is szivatott :) )

nem tudom, majd összeaplikálom a műszert a fejjel és majd megasszondom... :unsure: utálom a villamossági dolgokat - nemcsak mert nem értek hozzá, hanem mert macerás és sokat kell vadászni az amperekre... :D tiszta türelemjáték...

Link to comment
Megosztás:

Mondok egy tippet: ampermérőt kösd be az akksi és az akksisaru közé (mindegy, hogy a pozitív, vagy a negatív sarunál), minden fogyasztó legyen kikapcsolva, és nézd meg, mennyi áram csordogál ilyenkor. Ha több, mint 60-70mA, akkor egyesével húzd ki a biztiket, és amelyiknek a kihúzásával megszűnik az áram, abban a körben keresendő a hiba.

Ha nagyon nem boldogulsz vele, esetleg Szemesen megnézhetjük, lesz ott úgyis pár szakember :unsure:

Egyébként nekem is volt ilyen problémám, pár nap állás után már nem bírta az akksi beindítani az autót, de nekem akksicserével megoldódott a problem.

Link to comment
Megosztás:

Mondok egy tippet: ampermérőt kösd be az akksi és az akksisaru közé (mindegy, hogy a pozitív, vagy a negatív sarunál), minden fogyasztó legyen kikapcsolva, és nézd meg, mennyi áram csordogál ilyenkor. Ha több, mint 60-70mA, akkor egyesével húzd ki a biztiket, és amelyiknek a kihúzásával megszűnik az áram, abban a körben keresendő a hiba.

Ha nagyon nem boldogulsz vele, esetleg Szemesen megnézhetjük, lesz ott úgyis pár szakember :)

Egyébként nekem is volt ilyen problémám, pár nap állás után már nem bírta az akksi beindítani az autót, de nekem akksicserével megoldódott a problem.

ez egy nagyon nagyon jó tipp sztem én is meg fogom nézni mind2 csapásmérőt itthon, már csak érdekességképpen is

(nekem pl a riszató LED-je kapcsol ki kb 2 nap után....igaz akkora LED van benne mint egy 5 Ft-os :unsure: )

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez volt muterom Rekijével is. Először a riasztóra tippeltem, de továbbra is lemerült. Utánna vettem bele új akksit, mert a régi már négy éves volt, de az új is lemerült két nap alatt. Ekkor kötöttem ki a magnót, és láss csodát: nem merül le több hetes állás után sem. Így most megy szervízbe a magnó. De nem tom mit tudnak vele kezdeni, pedig nem olcsó vásáros cucc, hanem középkategóriás Jvc.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
F14, F21 jelű 30A-es biztiknek kell jónak lennie, és egy K6 jelölésű sima zárókontaktos relének is (ez látja

el táppal a ventit és az AC kuplung reléjét is).

Az összes bizti rendben, azokat néztem. :lol: A K6-os relét merre keressem? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Az jó kérdés, de elvileg nem túl sok van végig kéne nézni őket.

Olyat kell keresni, aminek a lábainál ezek a kontaktok vannak (rá van írva): 85,86,87,30

A tesztelése következőképpen zajlik: 85 és 86 lábára akkuról adsz egy negatívot és egy pozitívot,

mindegy milyen irányban. Közben műszerrel nézed, hogy 87 és 30 láb között kialakul-e a rövidzár.

Ja, még annyit, hogy lehet ez a bizti és/vagy a relé a motortérben helyezkedik el egy dobozban :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez volt muterom Rekijével is. Először a riasztóra tippeltem, de továbbra is lemerült. Utánna vettem bele új akksit, mert a régi már négy éves volt, de az új is lemerült két nap alatt. Ekkor kötöttem ki a magnót, és láss csodát: nem merül le több hetes állás után sem. Így most megy szervízbe a magnó. De nem tom mit tudnak vele kezdeni, pedig nem olcsó vásáros cucc, hanem középkategóriás Jvc.

Megoldódott az akkumerülés. A csomitér világítás vmiért nem kapcsolt le és leszívta az akksit. Pár helyen szigeteltük a vezetéket, de utánna biztos ami biztos alapon kiszedtük az égőt is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.