knight Elküldve Augusztus10, 2004 Szerző Elküldve Augusztus10, 2004 Nemrégiben az Astra F Karosszéria topicban hoztam fel a rozsdásodás témát http://forum.opelklub.hu/viewtopic.php?t=15&start=465. Nos az ott említett Hammerite terméknek nem talátam magyar forgalmazóját, így arról letettem. Amit viszont fogok venni: cinkspray és valami jó festék. Egy két hét és beszámolok a tapasztalatokról.
mélykék76 Elküldve Augusztus10, 2004 Elküldve Augusztus10, 2004 ....Nos az ott említett Hammerite terméknek nem talátam magyar forgalmazóját, így arról letettem.... Esetleg írhatnál nekik :arrow: http://www.commenda.hu , hátha tudnak segíteni.
knight Elküldve Augusztus10, 2004 Szerző Elküldve Augusztus10, 2004 Köszi :), ma hívtam fel őket. Nem forgalmazzák. Hammerite cuccost általában igen, de ezt nem :D
mélykék76 Elküldve Augusztus11, 2004 Elküldve Augusztus11, 2004 Köszi :), ma hívtam fel őket. Nem forgalmazzák. Hammerite cuccost általában igen, de ezt nem :D Ne csodálkozz ha ilyen korán hívod fel őket, akkor nemet mondanak :wink: Ha szeretsz küzdeni, akkor még őket megkérdezhetnéd : http://www.piktorfestekbolt.hu 'Szolgáltatások' menüpontban az alábbi olvasható : "Különleges anyagok, vegyszerek beszerzése Vállaljuk különleges, extrém festékek, ipari festékek, ipari vegyszerek beszerzését rövid határidővel. Amennyiben vásárlónk olyan terméket keres, amit nem forgalmazunk, vállaljuk annak felkutatását és beszerzését." Na hajrááá :D
knight Elküldve Augusztus11, 2004 Szerző Elküldve Augusztus11, 2004 Kösz szépen ezt is :) ,de asszem nem küzdök tovább. Mire megszereznék, meg Győrből elküldenék az sztem sok idő, meg pénz lenne.
knight Elküldve Augusztus12, 2004 Szerző Elküldve Augusztus12, 2004 Nos érdekes fejlemények voltak tegnap. Elmentem egy elég jó festékboltba, elmeséltem hogy mi a helyzet, és egy tök korrekt eladó a Buda-Primer alapozót ajánlotta. Azt mondta ez direkt erre való és hogy jó. Kérdeztem, hogy előtte nem lenne-e jó átfújni cinkspray-vel, erre azt mondta, hogy nem kell felesleges.... Hát nemtom, az alapozót megvettem, de erősen gondolkodóba estem, hogy most akkor cinkspray kell-e vagy sem. De asszem, hogy azért veszek holnap.
GPont Elküldve Augusztus17, 2004 Elküldve Augusztus17, 2004 Én személy szerint nem szeretem a Buda-Primert. Nem lehet rá gittelni - márpedig a hegesztéseket általában kell - mert felkapja, és gittel együtt lejön. A festéket nemtom, hogy tűri, mert én alapból le szoktam szedni az egész maszatot (ha már összekente valaki :evil: ), így nincs tapasztalatom. Viszont sokan használják... Na akkor most legyél okos! :)
mörfi Elküldve Augusztus17, 2004 Elküldve Augusztus17, 2004 Én személy szerint nem szeretem a Buda-Primert. Nem lehet rá gittelni - márpedig a hegesztéseket általában kell - mert felkapja, és gittel együtt lejön. A festéket nemtom, hogy tűri, mert én alapból le szoktam szedni az egész maszatot (ha már összekente valaki :evil: ), így nincs tapasztalatom. Viszont sokan használják... Na akkor most legyél okos! :) Én is így gondolom, szerintem sem tapad eléggé.
Gepard Elküldve Augusztus20, 2004 Elküldve Augusztus20, 2004 Tegnap felmerült egy igencsak fontos kérdés:) A bal oldali lámpát hogyan lehet kicserélni? Részletes leírás kellene, addig sikerült eljutni, hogy a csavarok már elengedték, de a hűtőmaszk még mindig akadályozta a kivételt. Eltörni pedig ugye, nem nagyon kellene :roll:
Tápiószecső Elküldve Augusztus20, 2004 Elküldve Augusztus20, 2004 A bal oldali lámpát hogyan lehet kicserélni? Ha jól emlékszem akkor az index-et is ki kell hozzá szedni, és ahogy mondod a hűtőmaszkot is. A maszkot felül 4 pöcök fogja. Ezt lefelé kell megnyomni valami nagyobb fejű csavarhúzóval. Szerintem itt a legbiztosabb ha egy picit ütögetni próbálod, talán akkor kevésbé törik. Ezután a két lámpa alatti pöcköket kell kifeleirányba húzni. Erre talán a legjobb ha egy csavarhúzót egy rongy társaságában bedugsz olodalról és úgy próbálod feszíteni. Ha ez megvan akkor már csak a lökhárítóból kell kiakasztani de az már könnyen fog menni. Sajnos tényleg nagyon könnyen törik. Vigyázz vele.
ScatMan Elküldve Augusztus25, 2004 Elküldve Augusztus25, 2004 Hölgyeim és uraim! Aki esetleg ismeri ezt a műanyag (aus GFK) hátsó sárvédőívet 99/116 Euróért, ami felinstallálva így néz ki, kérem mondjon róla tapasztalatokat. Ki tudja ezt felapplikálni, mert nekem nagyon bejön :wink: Importőr? Ez jó megoldás lehet rozsda ellen? Ugye ez nem csak nekem újdonság? :oops:
Gepard Elküldve Augusztus25, 2004 Elküldve Augusztus25, 2004 Ez jó megoldás lehet rozsda ellen? szvsz ápol és eltakar :) Én sem láttam még ilyet, de legalábbis nem figyeltem fel rá. Jó hogy mondtad ezután majd nézelődöm.
ScatMan Elküldve Augusztus26, 2004 Elküldve Augusztus26, 2004 Jó hogy mondtad ezután majd nézelődöm. www.lenk-opel-tuning.de :wink:
knight Elküldve Augusztus29, 2004 Szerző Elküldve Augusztus29, 2004 Nos egy egy ideje már megcsináltam a "beavatkozást", csak azóta nem volt időm írni. Sajnos nemcsak a lökös alatt rozsdásodott :) és volt ahol már nem csak a felülete :D Mindenestre lecsiszoltam -> rozsdamaró -> Buda Primer > Teroson Alvázvédő Spray (amit itt vásároltam). Majd kiderül milyen lesz. Ez az alvázvédő spray nagyon jó szerintem, de mivel a gyári, tök épp alvázvédő réteg alatt rozsdásodott ezért szerintem 2 év múlva vihetem lakatoltatni :D. Úgyhogy immár én is osztom a fenti véleményt, hogy a rozsda rozsda marad. Ez van. Mindenestre ez a műanyag védőelem szerintem is jó ötletnek tűnik. Jah még valami: a cink spary-ről azt hallottam, hogy az alapozó alá fölösleges, igazából a festék-rétegvastagság miatt szokták használni törött kocsikon!
GPont Elküldve Augusztus30, 2004 Elküldve Augusztus30, 2004 ...a cink spary-ről azt hallottam, hogy az alapozó alá fölösleges, igazából a festék-rétegvastagság miatt szokták használni törött kocsikon! Én inkább megfordítanám ezt a kijelentést: cinksprére fölösleges alapozni. És a törött kocsis dolog sem egészen így van, inkább a hegesztés közben megégett lemezfelületet (is) lehet tartósabbá tenni vele. Gyakorlatilag galvanizálódik a lemez. És azt sem hiszem, hogy a rétegvastagság-mérőt be lehetne csapni vele. Bár még nem próbáltam.
opel16v Elküldve Augusztus31, 2004 Elküldve Augusztus31, 2004 A rétegvastagságmérőt szinte bármelyik fémmel át lehet vágni, lehet ilyen fémes anyagot is tartalmazó "gittet" kapni, hogy gyárinak tűnjön a javított felület a rétegvastagságmérővel. :)
GPont Elküldve Augusztus31, 2004 Elküldve Augusztus31, 2004 A rétegvastagságmérőt szinte bármelyik fémmel át lehet vágni, lehet ilyen fémes anyagot is tartalmazó "gittet" kapni, hogy gyárinak tűnjön a javított felület a rétegvastagságmérővel. :D Erre eddíg nem is gondoltam, persze a vegyészek sem erre a célra találták ki ezeket az anyagokat. Nade a magyar ember találékony... :)
ScatMan Elküldve Szeptember8, 2004 Elküldve Szeptember8, 2004 Hali! Nem tudom megállapítani pár autó színét, nincsenek hozzá adatok (külföldön vannak). Valahonnan meg lehet azt tudni, hogy az astrákat 92-94-ig milyen "feketéhez közelítő metál" árnyalatokban fényezték gyárilag? Van aki schwarz-nak, van aki grau-nak írja, de szerintem ugyan az a grafitmetál mind. Pl. az én forgalmimba is sötétszürke van írva és se feketének, se szürkének nem nevezném (asszem nova-schwarz :oops: ). Ha vkinek van infója, kérem ossza meg velem... :smt090
Tápiószecső Elküldve Szeptember8, 2004 Elküldve Szeptember8, 2004 A színkód rajta van azon a kis jelvényen motortérben amin az alvázszám stb. van. De lehet hogy nem erre gondolsz.
uhuhu Elküldve Szeptember9, 2004 Elküldve Szeptember9, 2004 A színkód rajta van azon a kis jelvényen motortérben amin az alvázszám stb. van. De lehet hogy nem erre gondolsz. :smt003 látod, nem csak én értem félre :) :D :D
ScatMan Elküldve Szeptember9, 2004 Elküldve Szeptember9, 2004 :smt003 látod, nem csak én értem félre :) :D :D ...külföldön vannak. Valahonnan meg lehet azt tudni, hogy az astrákat 92-94-ig milyen "feketéhez közelítő metál" árnyalatokban fényezték gyárilag? Van aki schwarz-nak, van aki grau-nak írja, de szerintem ugyan az a grafitmetál mind. Így már érthető a kérdés? :D Ti szivattok engem :Hangman:
Gepard Elküldve Szeptember9, 2004 Elküldve Szeptember9, 2004 Na most, állítólag a futószalagon a vázat fújják egyfajta színnel, az ajtókat jó esetben ugyanezzel, de szerintem már ez is másik keverés. A lököst pedig tuti nem azzal mint a kasztnit. Tehát a novi új, 0 km-es kocsi sem egységes szinű, ha te most festeni akarsz akkor is lehet eltérés az árnyalatok között, de a metál festésnél ez nem olyan feltünő, mint pl. az alap fehérnél . Cáfoljatok meg ha nem így van. Olyan okos vagyok, hogy csak na:) bár a fentieket egy festő mesélte éppen a mai nap.
ScatMan Elküldve Szeptember9, 2004 Elküldve Szeptember9, 2004 Na most, állítólag a futószalagon a vázat fújják egyfajta színnel, az ajtókat jó esetben ugyanezzel, de szerintem már ez is másik keverés. A lököst pedig tuti nem azzal mint a kasztnit. Tehát a novi új, 0 km-es kocsi sem egységes szinű, ha te most festeni akarsz akkor is lehet eltérés az árnyalatok között, de a metál festésnél ez nem olyan feltünő, mint pl. az alap fehérnél . Cáfoljatok meg ha nem így van. Olyan okos vagyok, hogy csak na:) bár a fentieket egy festő mesélte éppen a mai nap. Ez rendben is van. Nem akarok most festeni, hanem ugyanolyan színű autót keresek külföldön, mint az enyém. Helyesbítem a kérdést: 1992-1994-ig hány fajta "feketemetál" v. ehhez közelítő színkód létezett?
Tápiószecső Elküldve Szeptember9, 2004 Elküldve Szeptember9, 2004 Ez rendben is van. Nem akarok most festeni, hanem ugyanolyan színű autót keresek külföldön, mint az enyém. Helyesbítem a kérdést: 1992-1994-ig hány fajta "feketemetál" v. ehhez közelítő színkód létezett? Még mindig nem nagyon értem. Egyrészt miért kell pont ugyanolyan szín, másrészt ha odakerülsz akkor a színkód alapján beazonosítod. Mondjuk lehet furán nézne a tulaj mert azt mondod neked nem e431-es hanem e432-es színkódú kocsi kell. :) (Azt hiszem így jelölik)
Recommended Posts