Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fűtés?


morg

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy 2,2-es C kombi omegám ami a képen is van. 2 zónás digitális klíma van benne. Nincs az autóba szinte semmi fűtés. Tavaj télen már végig szenvedtem vele. Akár mit csináltam nem jó épp hogy csak enyhe levegőt fúj. Megnéztem a fűtés csöveket bent az utastárben, forró mind a kettő. Termosztát kicserélve újra. Letakartam az autó elejét, hogy menjen fel a víz de nem sokat ért. Valakinek volt már ilyen problémája? Lassan esedékes a fűtés jó lenne ha nem fagynék ki belőle.

Köszi az infót előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2,2-es C kombi omegám ami a képen is van. 2 zónás digitális klíma van benne. Nincs az autóba szinte semmi fűtés. Tavaj télen már végig szenvedtem vele. Akár mit csináltam nem jó épp hogy csak enyhe levegőt fúj. Megnéztem a fűtés csöveket bent az utastárben, forró mind a kettő. Termosztát kicserélve újra. Letakartam az autó elejét, hogy menjen fel a víz de nem sokat ért. Valakinek volt már ilyen problémája? Lassan esedékes a fűtés jó lenne ha nem fagynék ki belőle.

Köszi az infót előre is.

Radiátorcsere, esetleg a zsaluk átnézése. Mindkettőhöz bontani kell a műszerfalat, elég mutyi meló.

Zsalukat lehet Tech2-vel is mozgatni, talán ez elegendő a hiba feltárásához.

Illetve lehet még olyan hiba is, hogy nem méri a belső hőmérsékletet rendesen, és ezért nem jól keveri a hideg-meleget. Bár ha HI állásra rakod, akkor tolnia kellene ilyenkor a meleget...

Link to comment
Megosztás:

Radiátorcsere, esetleg a zsaluk átnézése. Mindkettőhöz bontani kell a műszerfalat, elég mutyi meló.

Zsalukat lehet Tech2-vel is mozgatni, talán ez elegendő a hiba feltárásához.

Illetve lehet még olyan hiba is, hogy nem méri a belső hőmérsékletet rendesen, és ezért nem jól keveri a hideg-meleget. Bár ha HI állásra rakod, akkor tolnia kellene ilyenkor a meleget...

Olyat észrevettem már, hogy mikor fordulok mintha egy kis meleget bedobna aztán csak ismét langyosat.

Link to comment
Megosztás:

Olyat észrevettem már, hogy mikor fordulok mintha egy kis meleget bedobna aztán csak ismét langyosat.

Radiátort próbáltad már kimosni? Nem lehet hogy tele van üledékkel, esetleg levegővel (bár elvileg le kéne légtelenítenie magát)?

Keress egy emberkét, akinek van Tech2 (lehet hogy OpCom kábellel is megy, nem tudom), és próbáljátok végigmozgatni a zsalukat. Lehet valamelyik szorul, esetleg leesett a vákuumcső róla, és ezért nem megy.

Amúgy a levegő irányítható? Tehát tudod állítani hogy lábra-középre-ablakra fújja? Külső-belső levegő váltás megy?

Mert ha ezek se mennek, akkor vagy a panel nyekk, vagy pedig a kintről bejövő vákuumcső leesett/eldugult.

Link to comment
Megosztás:

Radiátort próbáltad már kimosni? Nem lehet hogy tele van üledékkel, esetleg levegővel (bár elvileg le kéne légtelenítenie magát)?

Keress egy emberkét, akinek van Tech2 (lehet hogy OpCom kábellel is megy, nem tudom), és próbáljátok végigmozgatni a zsalukat. Lehet valamelyik szorul, esetleg leesett a vákuumcső róla, és ezért nem megy.

Amúgy a levegő irányítható? Tehát tudod állítani hogy lábra-középre-ablakra fújja? Külső-belső levegő váltás megy?

Mert ha ezek se mennek, akkor vagy a panel nyekk, vagy pedig a kintről bejövő vákuumcső leesett/eldugult.

Az irányítással nincs baj az megy rendesen, oda fújja ahová állítom. Akkor lehet csere lesz belőle, de nem sok kedvem van az egész műszerfalat kibontani. Nincs valami ötlet, hogy szedjem szét, hogy ki tudjam belőle húzni?

Link to comment
Megosztás:

Az irányítással nincs baj az megy rendesen, oda fújja ahová állítom. Akkor lehet csere lesz belőle, de nem sok kedvem van az egész műszerfalat kibontani. Nincs valami ötlet, hogy szedjem szét, hogy ki tudjam belőle húzni?

Szétszeded, kibontod az egész műszerfalat, és voi'la :)

Elég szívós meló... Sajnos csak így megy.

Bár láttam egy oldalt, ott valahogy úgy szedi ki a srác, hogy megvágja a kardánbox elejét... elég gányolás.

Mielőtt nekiállsz, keress vkit Tech2-vel, meg próbáld meg kimosni a hűtőt (motortér felől slagot rá, azt mosatás ezerrel).

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Enyém ma ment a nagyműtétre: radiátor csere, klíma fagyásérzékelő csere, maradék átnéz.

Előtte csináltam egy mérést miszerint HI állásban középre irányítva a bal oldalon 50C, a jobb oldalon 41C fokot tudott 4-es ventifokozaton, 15C külső hőmérséklet mellett. (saját szenzorai szerint)

Ugyan ezek az értékek egész kellemesnek tűnnek, ám -5 fokban ez már csak 30 lenne kb, ezt viszont nem szerettem volna megvárni.

A mérést elvégzem utána állapotban is és megosztom majd. Addig lehet szorítani :) Bónusz feladat lett a hátsó rostély, melyen keveslem a levegőáramlást.Kíváncsi vagyok hogyan sikerül.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Enyém ma ment a nagyműtétre: radiátor csere, klíma fagyásérzékelő csere, maradék átnéz.

Előtte csináltam egy mérést miszerint HI állásban középre irányítva a bal oldalon 50C, a jobb oldalon 41C fokot tudott 4-es ventifokozaton, 15C külső hőmérséklet mellett. (saját szenzorai szerint)

Ugyan ezek az értékek egész kellemesnek tűnnek, ám -5 fokban ez már csak 30 lenne kb, ezt viszont nem szerettem volna megvárni.

A mérést elvégzem utána állapotban is és megosztom majd. Addig lehet szorítani :) Bónusz feladat lett a hátsó rostély, melyen keveslem a levegőáramlást.Kíváncsi vagyok hogyan sikerül.

Pénzileg mibe fáj?

Link to comment
Megosztás:

Pénzileg mibe fáj?

Komoly beruházás:

-munkadíj 25-30e

-radiátor 8e

-fagyásérzékelő 8-15e (majd kiderül ha kint van hogy mit lehet beszerezni belevalót)

-klímatöltés a végén 8e

-meg egy új fagyálló ...

Amekkora mázlista az ember az ilyen tól-ig dolgoknak mindig az -ig vége valósul meg. Tehát 70 pénz körüli horrorra számítok.

Link to comment
Megosztás:

Komoly beruházás:

-munkadíj 25-30e

-radiátor 8e

-fagyásérzékelő 8-15e (majd kiderül ha kint van hogy mit lehet beszerezni belevalót)

-klímatöltés a végén 8e

-meg egy új fagyálló ...

Amekkora mázlista az ember az ilyen tól-ig dolgoknak mindig az -ig vége valósul meg. Tehát 70 pénz körüli horrorra számítok.

Nekem csak a radiátort kellene cserélni. Akkor az legdurvábban 50 lenne? Ennél rosszabbakat mondtak eddig. Hol csinálják?

Link to comment
Megosztás:

Nekem csak a radiátort kellene cserélni. Akkor az legdurvábban 50 lenne? Ennél rosszabbakat mondtak eddig. Hol csinálják?

Gyakorlatilag igen. A Patyi is ugyanennyit mondott munkadíjra, csak a klíma dolgai miatt csináltatom máshol, hogy ne kelljen a szétszedést kétszer kifizetnem.

Ja egyébként a hullokft(.hu) Magyar utcai műhelyében készül.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Enyém ma ment a nagyműtétre: radiátor csere, klíma fagyásérzékelő csere, maradék átnéz.

Előtte csináltam egy mérést miszerint HI állásban középre irányítva a bal oldalon 50C, a jobb oldalon 41C fokot tudott 4-es ventifokozaton, 15C külső hőmérséklet mellett. (saját szenzorai szerint)

Ugyan ezek az értékek egész kellemesnek tűnnek, ám -5 fokban ez már csak 30 lenne kb, ezt viszont nem szerettem volna megvárni.

A mérést elvégzem utána állapotban is és megosztom majd. Addig lehet szorítani :) Bónusz feladat lett a hátsó rostély, melyen keveslem a levegőáramlást.Kíváncsi vagyok hogyan sikerül.

Elhoztam a kocsit. Van ugyan sajnos parasztáldozat(a gázrendszer visszajelzője és az ECO gomb világítása oda lett), de a fűtés bitang!

Egyik oldalon 78 a másikon 75 fokot tolt 19-es külső hőmérsékleten!

Link to comment
Megosztás:

És hátul is jó az abluft?

Fagyásérzékelővel végül mi lett?

Hátsó levegő hibán besírtam. A baromállat aki a váltózárat berakta simán szétfúrta a csövet!!!! Aztán okosan megoldotta szigszalaggal ami a melegtől nyilván nem málott le....

Sajna még nincs vége a dolognak. A gázrendszert már rendbetettem (sikerült egy 2x2 csatit 90 fokkal elfordítva feldugni, szerencsére minden megúszta), viszont annak ellenére hogy látszólag minden működik:

-left blending flap motor low voltage

-floor blending flap motor low voltage

Aztán:

-ECO gomb kapcsolja a kompresszort ki-be, de nem világít (izzó jó, kapcsolót cseréltem az előbb kompletten nincs változás)

-jobbos ülésfűtés ugyanez

Még nem tudom hogy ezzel hozzájuk menjek-e vissza vagy inkább a szomszéd villanyászhoz aztán majd leboltoljuk a klímásokkal.

Fagyásérzékelős témát írtam a helyére goto digitklíma topic .)

Link to comment
Megosztás:

Hátsó levegő hibán besírtam. A baromállat aki a váltózárat berakta simán szétfúrta a csövet!!!! Aztán okosan megoldotta szigszalaggal ami a melegtől nyilván nem málott le....

Sajna még nincs vége a dolognak. A gázrendszert már rendbetettem (sikerült egy 2x2 csatit 90 fokkal elfordítva feldugni, szerencsére minden megúszta), viszont annak ellenére hogy látszólag minden működik:

-left blending flap motor low voltage

-floor blending flap motor low voltage

Aztán:

-ECO gomb kapcsolja a kompresszort ki-be, de nem világít (izzó jó, kapcsolót cseréltem az előbb kompletten nincs változás)

-jobbos ülésfűtés ugyanez

Még nem tudom hogy ezzel hozzájuk menjek-e vissza vagy inkább a szomszéd villanyászhoz aztán majd leboltoljuk a klímásokkal.

Fagyásérzékelős témát írtam a helyére goto digitklíma topic .)

Az öreglány ma újra a műhelyben folytatja. Nem lett kielégítő a hétvégi teszt eredménye sajnos. A fent vázolt apróságok mellett a tartályba szorgalmasan öntögetett fagyállót hasonló szorgalommal kezdte félretenni - az asszony lábához. Update jön ha elhoztam.

Link to comment
Megosztás:

Az öreglány ma újra a műhelyben folytatja. Nem lett kielégítő a hétvégi teszt eredménye sajnos. A fent vázolt apróságok mellett a tartályba szorgalmasan öntögetett fagyállót hasonló szorgalommal kezdte félretenni - az asszony lábához. Update jön ha elhoztam.

Türelmes egy ember vagy.....és ahogy csak fejben számolgatok az elmúlt időszakról....hát azt kell mondanom gazdag is.:D

Link to comment
Megosztás:

Türelmes egy ember vagy.....és ahogy csak fejben számolgatok az elmúlt időszakról....hát azt kell mondanom gazdag is. :D

OFF:

Ha fele annyit érne, mint amennyi benne van még talán az is lennék :D

Vegyek másikat és kezdjem elölről? Dehogy! Egyébként meg bármilyen horror az összeg, nincs ez többe 3 éves távon, mint egy hiteles swift. (Persze nem is a világ legjobb biznisze volt, de vannak ennél sokkal drágábbak is)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy elég nagy problémám és remélem lesz itt valaki aki tud segíteni.Nekem egy 1996-os 2.5-es, V6-os ,benzines Opel Omegám van,ami digit klímás.A kérdésem az lenne tudja e valaki,hogy a fűtéscsapra honnan megy a vákumcső,mert az enyémről hiányzik és emiatt nincs fűtésem.A válaszokat előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy elég nagy problémám és remélem lesz itt valaki aki tud segíteni.Nekem egy 1996-os 2.5-es, V6-os ,benzines Opel Omegám van,ami digit klímás.A kérdésem az lenne tudja e valaki,hogy a fűtéscsapra honnan megy a vákumcső,mert az enyémről hiányzik és emiatt nincs fűtésem.A válaszokat előre is köszi.

Heater Bypass Valve = fűtéscsap

http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=90499.0

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Tegnap termosztátot cseréltem az 2.5 v6 Omegámon persze szét kellett szedni a teljes szívó sort,nem egy élmény!

Viszont hátul még mindig csak langyosat fúj és az ablak álláson kívül a többiben is gyengén nyomja bár az meleg!

Eddig Astrám volt azt egész jól szereltem de itt nagyon tanácstalan vagyok!

Ha lenne ebben valakinek tapasztalata azt megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Tegnap termosztátot cseréltem az 2.5 v6 Omegámon persze szét kellett szedni a teljes szívó sort,nem egy élmény!

Viszont hátul még mindig csak langyosat fúj és az ablak álláson kívül a többiben is gyengén nyomja bár az meleg!

Eddig Astrám volt azt egész jól szereltem de itt nagyon tanácstalan vagyok!

Ha lenne ebben valakinek tapasztalata azt megköszönném!

Cserélj pollenszűrőt.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.