otto89 Elküldve Július9, 2016 Megoszt Elküldve Július9, 2016 Szia! Autószerelő vagyok így nincs menekvés kell türelem de végeztem is, bekerült a bele való fűtő radiátor reggel kezdtem most végeztem. Szereztem mikro kapcsolót is ha meghozza a postás csak be kell építeni a fűtés csappal együtt. De már így is jó mert már nem fűt. Eddig az volt a probléma hogy Más fajta Omega fűtőradiátor volt bent aminek a vezető felőli végén nem volt záró dugó és így ki tudott fújni. Hiába klímáztam melegben lábra fújt egy kis meleget elég idegesítő volt, hogy ki tudott fújni ott, úgy mond nem volt lezárva a fűtés box. De most már így is jó de azért be akarom kötni a csapot is, feleslegesen ne keringjen benne a víz, meg hát hátha hamarabb is melegszik be télen, kis előny. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Július9, 2016 Megoszt Elküldve Július9, 2016 Az a baj, hogy az utángyártott radiátorok mérete köszönőviszonyban sincs a gyárival, ezért sokan nem foglalkoznak, hogy letömítsék a végénél a fűtésboxot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Yag Elküldve Június12, 2017 Megoszt Elküldve Június12, 2017 Sziasztok! Fűtés - Klíma viszonyról érdeklődnék. Eldurrant a fűtőradiátorom. Klasszikus jobb elsőbe való szolid befolyással. Utánaolvatam, majd lebontom mert rémálom az egész műszerfal kiszerelése, már találtam hozzá leírást, képeket stb. ... De. A kérdés itt következik : Mivel a fűtést most rövidre zártam - szereltem - kötöttem a használhatóság miatt. ( Motortérből összekötöttem egy szolid csővel a két csővéget) + bilincs a nyomás miatt. Nyár lévén "ráérek" kicserélni a radiátort, valószínű szeptemberig nem kell fűteni. De a klímát így is teljes értékben használhatom ? Autómata, közepes vagy csak alacsony vantifokozattal ... vagy még óvatosabban ? Mennyire van kihatással a kettő egymással ? A klíma hatásfoka kezd esni ezért elvinném valamikor szervízbe feltölteni és tisztítani. Talán nem ereszt így nem lesz gond a feltöltéssel. Nyílván szólok nekik hogy a radiátor ki van iktatva csak remélni tudom hogy így is vállaják a klímás szerelést vagy hivatkozhatnak arra, hogy amíg a fűtés nem jó addig a klímát se szerelik ? El se vigyem a radiátor szerelésig szervízbe? Köszi a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Swiper86 Elküldve November30, 2017 Megoszt Elküldve November30, 2017 Sziasztok egy kis segítség kellene van egy 2.5td omegam és nagyon gyenge a fűtés benne mitől lehet ez előre is köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November30, 2017 Megoszt Elküldve November30, 2017 1 órával ezelőtt, Swiper86 írta: Sziasztok egy kis segítség kellene van egy 2.5td omegam és nagyon gyenge a fűtés benne mitől lehet ez előre is köszönöm a segítséget Pölö nyitott állapotban maradt termosztáttól. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Swiper86 Elküldve December1, 2017 Megoszt Elküldve December1, 2017 17 órája, zotya975 írta: Pölö nyitott állapotban maradt termosztáttól. Ezt most nem értem mire gondolsz mi az a pölö? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December1, 2017 Megoszt Elküldve December1, 2017 4 órája, Swiper86 írta: Ezt most nem értem mire gondolsz mi az a pölö? A pölö a például rövidítése, az utasteret ugye a hűtőfolyadék fűti a radiátoron keresztül. Alapból két vízkör van a kicsi a motort a radiátort a kiegyenlítő tartályt foglalja magában, ebben kering a hűtőfolyadék amig be nem melegszik, ha eléri a megfelelő hőfokot ( 82-92 fok motortól függően) akkor kinyit a termosztát és a vízhűtőben is megindul a keringés ( nagy vízkör)hogy a motor ne főljön meg. A vízhűtőt ugye a menetszél hűtő ha ez nem elég elindul a ventillátor. Ha nyitott állapotban marad a termosztát akkor a vízhűtőben is kering a folyadék már akkor is ha ezt a hőfok nem indokolná, ( vagyis mindíg) így nehezebben melegszik a víz és sokkal gyengébb a fűtés. Ha a hideg motor elindítunk és hagyjuk alapjáraton járni a külső hömérséklettől függöen 10-15 perc múlva nyit a termosztát. A nyitásig a vízhűtő hideg a többi cső meg ugye melegszik. Amikor nyit a termosztát ( ilyenkor a vízhőfok kijelző már az üzemi hőmérséklet körül van) a vízhűtő hirtelen forrósodik át. Ha kezdettől fogva fokozatosan langyosodik akkor lehet gyanakodni arra hogy állandóan nyitva van. A megoldás a termosztát cseréje. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Swiper86 Elküldve December1, 2017 Megoszt Elküldve December1, 2017 3 órája, zotya975 írta: A pölö a például rövidítése, az utasteret ugye a hűtőfolyadék fűti a radiátoron keresztül. Alapból két vízkör van a kicsi a motort a radiátort a kiegyenlítő tartályt foglalja magában, ebben kering a hűtőfolyadék amig be nem melegszik, ha eléri a megfelelő hőfokot ( 82-92 fok motortól függően) akkor kinyit a termosztát és a vízhűtőben is megindul a keringés ( nagy vízkör)hogy a motor ne főljön meg. A vízhűtőt ugye a menetszél hűtő ha ez nem elég elindul a ventillátor. Ha nyitott állapotban marad a termosztát akkor a vízhűtőben is kering a folyadék már akkor is ha ezt a hőfok nem indokolná, ( vagyis mindíg) így nehezebben melegszik a víz és sokkal gyengébb a fűtés. Ha a hideg motor elindítunk és hagyjuk alapjáraton járni a külső hömérséklettől függöen 10-15 perc múlva nyit a termosztát. A nyitásig a vízhűtő hideg a többi cső meg ugye melegszik. Amikor nyit a termosztát ( ilyenkor a vízhőfok kijelző már az üzemi hőmérséklet körül van) a vízhűtő hirtelen forrósodik át. Ha kezdettől fogva fokozatosan langyosodik akkor lehet gyanakodni arra hogy állandóan nyitva van. A megoldás a termosztát cseréje. Ja most már értem köszönöm a segítséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve December8, 2017 Megoszt Elküldve December8, 2017 On 2017. 11. 30. at 15:51, Swiper86 írta: Sziasztok egy kis segítség kellene van egy 2.5td omegam és nagyon gyenge a fűtés benne mitől lehet ez előre is köszönöm a segítséget Termosztátot úgy tudod ellenőrizni, hogy mész városban, akkor 90 fok köré kell melegednie, és ha kimész országútra akkor nem kezd lemenni a hőfok. Ha lemegy, akkor biztos termosztát. De sajnos az Omegánal van még bőven hibalehetőség. Vákumrendszert átnézni, minden cső a helyén van-e? Utána a fűtéscsapot kell ellenőrizni, ami szintén vákumos. Majd ellenőrizd, hogy a beltérben a középkonzol mögött a fűtésszabályzó motorok működnek-e? Ezekből van egy bal- illetve egy jobb oldalán is a fűtésboxnak. Ha ez is jó, akkor a fűtőradiátor van eltömődve. Sajnos csak a csere segít rajta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kaboca49 Elküldve December31, 2017 Megoszt Elküldve December31, 2017 Hali. Legyetek szivesek segíteni, hogy kell az omega műszerfalát kiszerelni, hogy hozzáférjek a radiátorhoz. Előre is kösz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zxlacee Elküldve Október3, 2018 Megoszt Elküldve Október3, 2018 Sziasztok, Radiátor csere megoldható a klíma "piszkálása" nélkül? Vagy mindenképp számloni kell egy klimatöltéssel is? Utángyártott radiátorból melyik márkát érdemes berakni? Köszi. Üdv, Laci Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Október5, 2018 Megoszt Elküldve Október5, 2018 On 2018. 10. 03. at 10:33, zxlacee írta: Sziasztok, Radiátor csere megoldható a klíma "piszkálása" nélkül? Vagy mindenképp számloni kell egy klimatöltéssel is? Utángyártott radiátorból melyik márkát érdemes berakni? Köszi. Üdv, Laci Szia. Nem kell a klímarendszert megbontani. Azonban arra készülj, hogy a műszerfal házát le kell csavarozni a helyéről, és hátrébb húzni, máshogy nem fér ki a radiátor. Hacsak nem vágod meg inkább a középkonzol jobb oldalát. Minőségre van a Valeo, ami gyári méretű, és az összes többi. Utóbbiak nem gyári méretűek, így kókányolni kell velük. Sajnos a tizenpárezer forintos Behr dobozában is a párezer forintos kínai alkatrész van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zxlacee Elküldve Október15, 2018 Megoszt Elküldve Október15, 2018 Szia. Köszi a választ. Végre van fűtés a kocsiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kokoomega Elküldve December4, 2018 Megoszt Elküldve December4, 2018 szép napot . segítséget szeretnék kérni . ez a vákumcső lecsúszott valahonnan , és sajnos nem tudom honnan . omega b 2.0 16v 1994-es . előre is köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December5, 2018 Megoszt Elküldve December5, 2018 On 2018. 12. 04. at 9:00, kokoomega írta: szép napot . segítséget szeretnék kérni . ez a vákumcső lecsúszott valahonnan , és sajnos nem tudom honnan . omega b 2.0 16v 1994-es . előre is köszönöm a segítséget. Nem sokat értek az omegához, de képek alapján a közelben két darab vákumcső csatlakozás látszik, nézd meg azokat. Ha ott megvan a cső, akkor hozzájuk hasonlókat keress, a cső hossza kábé behatárolja a területet ahol nézegetned kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts