Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sajnos az állófűtés nagyon kényes szerkezet és sok dolog tud meghibásodni benne. Mindenképp olyat keress, aki már javított ilyet. Én még sosem szedtem szét, mert nincs diesel Omegám.

Igen ,ezt már mondta más is,hogy kényes árú,meg hogy nem igazán bírnak többet 6-8 évnél.

Nem nagy problem ,ha nem működik,csak gondoltam hátha életre lehet kelteni.

Elküldve

Igen ,ezt már mondta más is,hogy kényes árú,meg hogy nem igazán bírnak többet 6-8 évnél.

Nem nagy problem ,ha nem működik,csak gondoltam hátha életre lehet kelteni.

Sziasztok

Nekem is faceliftem van ugyan igy benne van a DWZ3as kiegészitöfűtés,

ehhez a fajtához a legolcsóbb a javitógarnitúra.

+5fok alatt indul ha járó motornál oda tekered a fűtést

Ha kicsit járatos vagy az elektronikába letöltöd a bekötési rajzát, lekötöd a töltés és höjeladó vezetékét bevezetékeled a kocsiba egy kapcsolóra adsz neki +12 voltot igy te szabályozod amikor akarod Ha jár a motorod.

Állófütés akkor lesz belőle ha vízszivattyut is teszel a rendszerbe vagy kicseréled egy DWZ4es re.

  • Like 1
  • 1 year later...
Elküldve

Sziasztok van egy 2002 2.5 tdi omegám , létezik az hogy állófűtés van benn vagy az a kályha amit látok a hűtővíz tartály alatt az csak a motor felmelegítését szolgálja?

Válaszotokat előre is köszönöm.

  • 2 weeks later...
Elküldve

sziasztok!

esetleg nem tudtok Győr ill a környékén(60km) egy megbízható szerelőt aki ért a kiegészítő fűtéshez?(Y25DT) Sajnos volt egy üzemagyagrendszer koszolódásom ,ami miatt ki kellett cserélnem 3 porlasztót még a nyáron.Most meg nem megy a kiegészítő fűtés.

  • 11 months later...
Elküldve

üdvözlet mindenkinek.

hála istennek eldurrant a fűtőradiátorom.ezért szeretnék segitségget kérni hogy hogy a joistenben lehet levenni a müszerfalat.a légzsák meg társai kint vannak már sőt már mozog is de nem látom egyszerűen hogy mi foghatja felül.nem nagyon szeretném már jobban szétbontani potyára ha nem muszáj.váltobox is kivéve.fütéskapcsolo magnotarto konzol is az oldala is műszercsoport is ki vannak véve.nagyon megköszönném ha valaki tudna valami leirást vagy utmutatot adni.

válaszokat elöre is köszönöm.

tisztelettel egy megtört omegás.:brooding:

Elküldve
On 2015. 12. 06., Putyuka írta:

üdvözlet mindenkinek.

hála istennek eldurrant a fűtőradiátorom.ezért szeretnék segitségget kérni hogy hogy a joistenben lehet levenni a müszerfalat.a légzsák meg társai kint vannak már sőt már mozog is de nem látom egyszerűen hogy mi foghatja felül.nem nagyon szeretném már jobban szétbontani potyára ha nem muszáj.váltobox is kivéve.fütéskapcsolo magnotarto konzol is az oldala is műszercsoport is ki vannak véve.nagyon megköszönném ha valaki tudna valami leirást vagy utmutatot adni.

válaszokat elöre is köszönöm.

tisztelettel egy megtört omegás.:brooding:

Kedves putyuka egyszerűen huzd meg kifelé kicsit erősebben és kipattan a helyéröl.

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok tudnátok segíteni olyanban hogy 92 es f astra anyos oldalon a középbox alatt víz kezdett csepegni ,fűtőradiátorra gyanakszom de nem akarom addig kibontani volt már vkinek hasonló?

Elküldve
On 2016. 01. 02. at 19:20, Astraeff írta:

Sziasztok tudnátok segíteni olyanban hogy 92 es f astra anyos oldalon a középbox alatt víz kezdett csepegni ,fűtőradiátorra gyanakszom de nem akarom addig kibontani volt már vkinek hasonló?

Szia. Ne haragudj, de ez B Omega topik.

  • 1 month later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Hűtési gondjaim vannak. A típus: Omega 1995 1998cm3 Benzin 16V. A probléma a következő:

Indítás után, viszonylag hamar eléri az üzemi hőfokot, de sajnos itt nem áll meg, és felkúszik egészen 100 fokig a mutató. Ennél az állapotnál, a hűtőbe beömlő cső tűz forró, viszont az alsó jég hideg. Mintha nem lenne keringés. Ma levettem a tágulási tartályról a kupakot, és talán ezért, (de ebben nem vagyok biztos) elindult a keringés. Viszont a víz továbbra sem hűlt le, a mutató már a 110 nél járt, mikor inkább leállítottam a motort. Kis várakozás után újra beindítottam, a hőfok még mindig 100 körül, és csodák csodájára a ventik azonnal ugrottak, és lenyomták a hőfokot 95-re. Venti leáll, majd újra megy fel a hőfok, és nem indulnak megint a ventik...

Ha valaki lenne olyan kedves írjon nekem egy jó kis szájbarágós leírást, hogy mit bogarásszak át. Sajnos még laikus vagyok a témában, ez az első kocsim, de én magam akarom megcsinálni.

Előre is köszönöm!

Módosítva : Bandi8721
Elküldve
8 órája, Bandi8721 írta:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni! Hűtési gondjaim vannak. A típus: Omega 1995 1998cm3 Benzin 16V. A probléma a következő:

Indítás után, viszonylag hamar eléri az üzemi hőfokot, de sajnos itt nem áll meg, és felkúszik egészen 100 fokig a mutató. Ennél az állapotnál, a hűtőbe beömlő cső tűz forró, viszont az alsó jég hideg. Mintha nem lenne keringés. Ma levettem a tágulási tartályról a kupakot, és talán ezért, (de ebben nem vagyok biztos) elindult a keringés. Viszont a víz továbbra sem hűlt le, a mutató már a 110 nél járt, mikor inkább leállítottam a motort. Kis várakozás után újra beindítottam, a hőfok még mindig 100 körül, és csodák csodájára a ventik azonnal ugrottak, és lenyomták a hőfokot 95-re. Venti leáll, majd újra megy fel a hőfok, és nem indulnak megint a ventik...

Ha valaki lenne olyan kedves írjon nekem egy jó kis szájbarágós leírást, hogy mit bogarásszak át. Sajnos még laikus vagyok a témában, ez az első kocsim, de én magam akarom megcsinálni.

Előre is köszönöm!

Ha ezt komolyan írtad nagy a gáz! Most már mindenféle műszaki ismeret nélkül adnak mindenkinek jogsit? Elég gáz!

Ha melegszik a víz, annak több oka lehet, de a legfontosabbak, hogy legyen keringetés, tehát szivattyút megnézni, aztán a kor miatt szanszos, hogy vízköves a hűtőd, esetleg az egész rendszer. Átmosni, hűtőcsere és ha mázlid van, lehet örülni...

Elküldve (edited)
23 perce, Omegatd írta:

Ha ezt komolyan írtad nagy a gáz! Most már mindenféle műszaki ismeret nélkül adnak mindenkinek jogsit? Elég gáz!

 

Sajnos a belső égésű motor pontos működésének ismerete nem feltétele a jogsi megszerzésének. Én lennek a legboldogabb, ha igen, mert akkor tudnám hova nyúljak...

De köszönöm, a jövő héten cseréljük a vezérműszíjat, pumpástól, feszítőstől . A vízkőre én is gondoltam. Mi a legtutibb módszer a vízkőmentesítésre? A másik kérdés még a ventivel kapcsolatban, hogy azoknak hány fok környékén kéne indulniuk?

Módosítva : Bandi8721
Elküldve
8 órája, Bandi8721 írta:

Sajnos a belső égésű motor pontos működésének ismerete nem feltétele a jogsi megszerzésének. Én lennek a legboldogabb, ha igen, mert akkor tudnám hova nyúljak...

Ez a pontos működéstől eléggé messze van! Ha pedig nem tudod, hova nyúlj, barátod a gugli...

Elküldve

Pontosan így találtam ezt a fórumot. :)  Ha minden igaz, ez pont arról szól, hogy segítenek olyanok akik értenek hozzá, olyanoknak akik nem...

Amúgy ma érdekes módon minden hibátlanul működött rajta. Minden esetre a tanácsot továbbra is köszönöm, meg fogom próbálni.

  • 3 weeks later...
Elküldve

A hűtőt átmostam, a keringés rendben van, viszont fent áll egy új probléma. Sajnos az a relé ami a hűtést vezérli valamikor tönkremehetett, mert a relé helye üres, és át vannak kötve a ventilátorok a klímának a vezérlésére. Ha az utastérben nem mennek a ventilátorok, akkor a motor hűtése sem megy. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen relé való oda? Mert sajnos csak egy üres foglalat mosolyog a helyén. :/ Gyártmány, típus stb...

Köszönöm! :)

 

Elküldve
16 órája, Bandi8721 írta:

A hűtőt átmostam, a keringés rendben van, viszont fent áll egy új probléma. Sajnos az a relé ami a hűtést vezérli valamikor tönkremehetett, mert a relé helye üres, és át vannak kötve a ventilátorok a klímának a vezérlésére. Ha az utastérben nem mennek a ventilátorok, akkor a motor hűtése sem megy. Abban szeretnék segítséget kérni, hogy milyen relé való oda? Mert sajnos csak egy üres foglalat mosolyog a helyén. :/ Gyártmány, típus stb...

Köszönöm! :)

 

Ha át van kötözve, nem mindegy? Inkább szakemberrel nézesd meg!

  • 4 months later...
Elküldve

Sziasztok! 

Következő problémám lenne, Fűtéscsapot szeretném vissza szerelni, meg van a mágnes kapcsoló ami a vákumot kapcsolná neki de nem kapcsol, maga a mágnes kapcsoló jó, de nem kap áramot, manuális klímás az Omegám, 2.5td. Az érdekelne mert nem tudok rájönni hogy pontosan mi kapcsolná a mágneskapcsolót, mi adna neki áramot.

Neten máshol kibogarásztam hogy mindkét tekerő hidegen van akkor kellene kapcsolnia, de a tekerők csak bovdent mozgatnak nem értem hogy mégis mikor vagy mitől kéne a mágnes kapcsolónak működnie , mi vezérli.  Légyszíves segítsetek javítási könyvek sem írják le pontosan.

Előre is köszönöm!

Elküldve

Szia! Nekem csak a ventilator fokozat állitöba megy kábel kapcsolónak nyoma sincs, tudnál kèpet mutatni hogy hogyan kellene kinèznie? Egy javitási kèzikönyv se tèr ki erre rèszletesen az a baj. Köszönöm a degitsèged!

Elküldve

Á köszönöm így már látom hogy ezért nem találtam az enyémből ez szépen hiányzik, a két kapcsoló vezetékkel együtt úgy kompletten nincs benne. 

Majd neki álok majd keresni mert szeretnék mindent szépen gyárira vissza alakítani. Vagy ha ez neked éppen egy eladó bontott alkatrész akkor érdekelne :)

Köszönöm a segítségedet!

Elküldve

Ha kell valamilyen dokuentum  segítségként, csak szólj. Nem az enyém, neten kerestem. Remélem a gyárivá alakításhoz lesz elég türelmed és kitartásod.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.