ascona20i Elküldve Július26, 2004 Elküldve Július26, 2004 Hi mindenki, tudtok olyat hogy: - Ascona C 2.0i (C20NE) F16-os váltó (hosszú difivel) cserélhető-e F20-ra - ugyan ezen model mit tudna "sima" F16-os váltóval - F16-os váltó áttételezés, végáttétel.... stb leítás :arrow: Üdv :idea:
mélykék76 Elküldve Július26, 2004 Elküldve Július26, 2004 Hi mindenki, tudtok olyat hogy: - Ascona C 2.0i (C20NE) F16-os váltó (hosszú difivel) cserélhető-e F20-ra - ugyan ezen model mit tudna "sima" F16-os váltóval - F16-os váltó áttételezés, végáttétel.... stb leítás :arrow: Üdv :idea: Helló ! Szerintem inkább keress F16-os "CR" váltót, ez a rövidebb. Elvileg az alábbi tipusokban ez található : Kadett GSI, Vectra GT, Astra GT, Cali
tgabika76 Elküldve Augusztus25, 2004 Elküldve Augusztus25, 2004 Szakemberek! Volna egy kis problémám váltó ügyben, örülnék neki, ha valaki tudna segíteni. Vázolom a helyzetet: az alany egy Kadett 1.6 dízel, 4 sebességes váltóval. Ezt kéne 5ösre cserélni. Namost, már az eredeti négyes váltónak sem tudom az áttételi arányait, de azt sikerült kiderítenem, hogy F16-os váltóból (5 sebességes) minimum kétféle létezik (igazából asszem 4, mert '89 után még babráltak az 1. fokozattal): F16CR, illetve F16WR 3,55 3,55 2,16 1,96 1,48 1,28 1,13 0,89 0,89 0,71 Namost, a hosszabb váltót kéne belerakni, de alapvető gond a következő: egy bontott hosszú váltó ránézésre miben különbözik egy rövidtől? Mert errefelé (észak-Dunántúl) a bontósok nem túl okosak ebben az ügyben. (Legalább 4-et kérdeztem, hogy 5ös váltó van-e, azt mondták van. Mikor megkérdeztem, hogy milyen, azt mondták: hogyhogy milyen, hát 5ös! Az, hogy rövid meg hosszú áttétel, az nekik újdonság.) Esetleg arra is gondoltam, hogy F13-as váltót kéne venni, mert annak az áttétele alig különbözik az F16WR-től (F13: 3,55 1,96 1,30 0,89 0,71), és legjobb tudomásom szerint abból nincsen hosszú-rövid verzió, csak egyféle. Már csak az kéne, hogy valaki megerősítsen abban, hogy az F13-as váltó elbírja-e az 1.6D motort. (Azt vágom, hogy az F13-as 13x10=130Nm-t bír, nade mennyi a nyomatéka egy 1.6D motornak?) Ha lehetne, építő jellegű hozzászólásokat várnék, nem azt, hogy mér' okoz nekem problémát, hogy hosszú vagy rövid.
Gabo Elküldve Augusztus25, 2004 Elküldve Augusztus25, 2004 Az 1.6DA (picit erősebb kivitelnek) 107Nm a nyomatéka gyárilag. Az alap 1.6D az vhogy 97 Nm környékén volt. Namármost nem véletlenül vayn ám túlméretezve szal szvsz nem foglalkoznék 13-as váltóval. Ha adsz 1 kis időt, átnézem az Ascona könyvet, hátha ír az áttételekről vmit. Ha benne lesz beaírom, ha nem lesz benne, megírom.. hogy nincs benne.
mélykék76 Elküldve Augusztus26, 2004 Elküldve Augusztus26, 2004 tgabika76 ! Mennyire sürgös a dolog ? Mert ha végre sikerül hozzájutni a dologhoz, akkor ki lesz cserélve a kocsinkban jelenleg található váltó és akkor azt bele lehetne próbálni a Kadett-ba. Ja és jelenleg hosszú F16-os váltó van benne.
tgabika76 Elküldve Augusztus26, 2004 Elküldve Augusztus26, 2004 tgabika76 ! Mennyire sürgös a dolog ? Mert ha végre sikerül hozzájutni a dologhoz, akkor ki lesz cserélve a kocsinkban jelenleg található váltó és akkor azt bele lehetne próbálni a Kadett-ba. Ja és jelenleg hosszú F16-os váltó van benne. Üdv! Sürgősnek nem sürgős, majd Fóton megbeszéljük, addig vedd úgy, hogy van gazdája a váltódnak.(alsó baráti áron :) )
Tornyi Elküldve Január19, 2005 Elküldve Január19, 2005 Szóval akkor kérdéses hogy jó-e a váltó?! Na és hogy tudom meg a pontos számát a váltónak? Hol találom meg? Amit tudok hogy amibe akarom rakni az 85-ös dízel és amiből az meg 88-as benzines 1.6-os
tgabika76 Elküldve Január19, 2005 Elküldve Január19, 2005 Ejjmá...ide is beírtad? Most nem kopizom át, de a Kadett 1,6D topikban ott a válasz
m.g.m Elküldve Február9, 2005 Elküldve Február9, 2005 Szevasztok! Eladó F16 os váltó jó műszaki állapotban Opel Kadettból ár:30eFt.
warwolf Elküldve Február9, 2005 Elküldve Február9, 2005 Szerintem ennek az Eladó alkatrészek topicban lenne a helye!Szerintem.
16DA Elküldve Február9, 2005 Elküldve Február9, 2005 Szóval akkor kérdéses hogy jó-e a váltó?! Na és hogy tudom meg a pontos számát a váltónak? Hol találom meg? Amit tudok hogy amibe akarom rakni az 85-ös dízel és amiből az meg 88-as benzines 1.6-os Hi Vigyázz azzal a benzinessel, mert én ráfaragtam annó. Nézd meg hogy tuti f16-os legyen, mert én vettem egy komlett 1,6 i-s kadettet bontásra és abban f10-es váltó volt. Az egy dolog hogy fel sem megy,de más a nyelestengelye, és a féltengelyek sem passzolnak.
ascona20i Elküldve Március21, 2005 Szerző Elküldve Március21, 2005 Sziasztok, hol van feltüntetve a váltón "CR" vagy "FW"? Az F16 már megvan. A többit merre keresgéljem? Köszönöm
tgabika76 Elküldve Március21, 2005 Elküldve Március21, 2005 Sziasztok, hol van feltüntetve a váltón "CR" vagy "FW"? Az F16 már megvan. A többit merre keresgéljem? Köszönöm Érdekes kérdés. Legjobb tudomásom szerint a hosszú áttételű váltók nincsenek külön jelölve (csak simán F-16 van rájuk írva, pl.), a rövidekre meg valami olyasmi van írva, hogy F-16 CR. Amúgy mi az az "FW"? Mer' a hosszú váltók jele az "W" vagy "WR". Mármint a szerelési könyvekben, mer a váltóra nincs ráírva.
GPont Elküldve Március22, 2005 Elküldve Március22, 2005 Sziasztok, hol van feltüntetve a váltón "CR" vagy "FW"? Az F16 már megvan. A többit merre keresgéljem? Köszönöm Ha a bal első keréknél benézel, láthatod a váltó oldalán a deklit. Abba van beütve, de nagyon kell nézni, mert általában alig látszik. A karaktersorozat végén lévő háromjegyű szám (ha jól emléxem), a végáttétel. Pl: 394, az 3,94. Nahát, milyen okos vagyok! :D Egyébként nemrég tudtam meg, hogy a C-s a rövid, a W-s a hosszú.
Atommanó Elküldve Március22, 2005 Elküldve Március22, 2005 Na és nekem pont 4.18-as végáttét kéne... :wink: Asciból... :wink:
GPont Elküldve Március22, 2005 Elküldve Március22, 2005 Tudok két kukás váltót, de azokban a 3.94-es van. :D Esetleg van még egy automatám, de az nem is hasonlít a kéziváltókra. Tényleg! Ha már itt tartunk! Nem lehet, hogy az automatában (még a háromsebességes fajta) van sperr? Azt figyeltem, hogy ha az egyik kerék elforog, forog vele a másik is. Azt élből kizárhatjuk, hogy a motor duzzad ennyire az erőtől. A mély hóból is csak úgy harapta ki magát a kocsi. Egyszerűen nem tudtam elakadni vele...
Atommanó Elküldve Március22, 2005 Elküldve Március22, 2005 Elképzelhető, mert pl az F18+ is gyári speres... :wink:
GPont Elküldve Március22, 2005 Elküldve Március22, 2005 Ez most szöget ütött a fejembe, mert mióta megvan, három tél volt, és egyszer sem akadtam el sehol. Előtte a kéziváltós Kadettal, ugyanezekkel a gumikkal igen... Biztos csak azért, mert azóta nem esett hó... :D
Racce Elküldve Május3, 2005 Elküldve Május3, 2005 Sziasztok!!! A jövöndőbeli Kadettem 1.6os F16os váltóval, és visszakapcsolásnál reccsen a 2., úgytudom ez általános betegség és nyelestengelycsapágy cserével megoldható! Mi a véleményetek ill. tapasztalatotok??!! Előre is köszi 8)
uhuhu Elküldve Május3, 2005 Elküldve Május3, 2005 Sziasztok!!! A jövöndőbeli Kadettem 1.6os F16os váltóval, és visszakapcsolásnál reccsen a 2., úgytudom ez általános betegség és nyelestengelycsapágy cserével megoldható! Mi a véleményetek ill. tapasztalatotok??!! Előre is köszi 8) NEM MÁÁÁÁÁ............. :? mi köze a kettes recsegés és a nyelestengely csapágynak??? szóval a nyelestengeky csapágy cserével a nyelestengely zörgés orvosolható. a 2. recsegés a szinkrongyürü cserével orvosolható....
Racce Elküldve Május3, 2005 Elküldve Május3, 2005 szia uhu! Kicsit összkavarodtam, mert ezen jár az eszem 1 folytában, hogy, hogyan csináljam... a nyelestengelyes dolog azért jött, mert ha már szinkront cserélünk akkor a nyelesen is érdemes kicserélni a csapágyat,ha úgyis szét van dobva a váltó 8)
uhuhu Elküldve Május3, 2005 Elküldve Május3, 2005 hogy, hogyan csináljam... HÁT SZERINTEM VEGYÉL EGY BONTOTT VÁLTÓT.... az ócsó, és szenvedésmentes....
mélykék76 Elküldve Május3, 2005 Elküldve Május3, 2005 Gondoltam rá én is,csak ki tudja, hogy jó-e??? :? Ha nem jó, akkor veszel egy másikat :wink: :lol:
Recommended Posts