Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Váltó


ascona20i

Recommended Posts

  • Hozzászólások 79
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Hi mindenki,

tudtok olyat hogy:

- Ascona C 2.0i (C20NE) F16-os váltó (hosszú difivel) cserélhető-e F20-ra

- ugyan ezen model mit tudna "sima" F16-os váltóval

- F16-os váltó áttételezés, végáttétel.... stb leítás

:arrow: Üdv :idea:

Helló !

Szerintem inkább keress F16-os "CR" váltót, ez a rövidebb.

Elvileg az alábbi tipusokban ez található :

Kadett GSI, Vectra GT, Astra GT, Cali

Link to comment
Megosztás:

  • 5 weeks later...

Szakemberek!

Volna egy kis problémám váltó ügyben, örülnék neki, ha valaki tudna segíteni. Vázolom a helyzetet: az alany egy Kadett 1.6 dízel, 4 sebességes váltóval. Ezt kéne 5ösre cserélni. Namost, már az eredeti négyes váltónak sem tudom az áttételi arányait, de azt sikerült kiderítenem, hogy F16-os váltóból (5 sebességes) minimum kétféle létezik (igazából asszem 4, mert '89 után még babráltak az 1. fokozattal):

F16CR, illetve F16WR

3,55 3,55

2,16 1,96

1,48 1,28

1,13 0,89

0,89 0,71

Namost, a hosszabb váltót kéne belerakni, de alapvető gond a következő: egy bontott hosszú váltó ránézésre miben különbözik egy rövidtől? Mert errefelé (észak-Dunántúl) a bontósok nem túl okosak ebben az ügyben. (Legalább 4-et kérdeztem, hogy 5ös váltó van-e, azt mondták van. Mikor megkérdeztem, hogy milyen, azt mondták: hogyhogy milyen, hát 5ös! Az, hogy rövid meg hosszú áttétel, az nekik újdonság.)

Esetleg arra is gondoltam, hogy F13-as váltót kéne venni, mert annak az áttétele alig különbözik az F16WR-től (F13: 3,55 1,96 1,30 0,89 0,71), és legjobb tudomásom szerint abból nincsen hosszú-rövid verzió, csak egyféle. Már csak az kéne, hogy valaki megerősítsen abban, hogy az F13-as váltó elbírja-e az 1.6D motort. (Azt vágom, hogy az F13-as 13x10=130Nm-t bír, nade mennyi a nyomatéka egy 1.6D motornak?)

Ha lehetne, építő jellegű hozzászólásokat várnék, nem azt, hogy mér' okoz nekem problémát, hogy hosszú vagy rövid.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.6DA (picit erősebb kivitelnek) 107Nm a nyomatéka gyárilag. Az alap 1.6D az vhogy 97 Nm környékén volt. Namármost nem véletlenül vayn ám túlméretezve szal szvsz nem foglalkoznék 13-as váltóval. Ha adsz 1 kis időt, átnézem az Ascona könyvet, hátha ír az áttételekről vmit. Ha benne lesz beaírom, ha nem lesz benne, megírom.. hogy nincs benne.

Link to comment
Megosztás:

tgabika76 !

Mennyire sürgös a dolog ? Mert ha végre sikerül hozzájutni a dologhoz, akkor ki lesz cserélve a kocsinkban jelenleg található váltó és akkor azt bele lehetne próbálni a Kadett-ba. Ja és jelenleg hosszú F16-os váltó van benne.

Üdv!

Sürgősnek nem sürgős, majd Fóton megbeszéljük, addig vedd úgy, hogy van gazdája a váltódnak.(alsó baráti áron :) )

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
Szóval akkor kérdéses hogy jó-e a váltó?!

Na és hogy tudom meg a pontos számát a váltónak?

Hol találom meg?

Amit tudok hogy amibe akarom rakni az 85-ös dízel és amiből az meg 88-as benzines 1.6-os

Hi

Vigyázz azzal a benzinessel, mert én ráfaragtam annó. Nézd meg hogy tuti f16-os legyen, mert én vettem egy komlett 1,6 i-s kadettet bontásra és abban f10-es váltó volt. Az egy dolog hogy fel sem megy,de más a nyelestengelye, és a féltengelyek sem passzolnak.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Sziasztok,

hol van feltüntetve a váltón "CR" vagy "FW"? Az F16 már megvan. A többit merre keresgéljem? Köszönöm

Érdekes kérdés. Legjobb tudomásom szerint a hosszú áttételű váltók nincsenek külön jelölve (csak simán F-16 van rájuk írva, pl.), a rövidekre meg valami olyasmi van írva, hogy F-16 CR. Amúgy mi az az "FW"? Mer' a hosszú váltók jele az "W" vagy "WR". Mármint a szerelési könyvekben, mer a váltóra nincs ráírva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

hol van feltüntetve a váltón "CR" vagy "FW"? Az F16 már megvan. A többit merre keresgéljem? Köszönöm

Ha a bal első keréknél benézel, láthatod a váltó oldalán a deklit. Abba van beütve, de nagyon kell nézni, mert általában alig látszik.

A karaktersorozat végén lévő háromjegyű szám (ha jól emléxem), a végáttétel. Pl: 394, az 3,94. Nahát, milyen okos vagyok! :D

Egyébként nemrég tudtam meg, hogy a C-s a rövid, a W-s a hosszú.

Link to comment
Megosztás:

Tudok két kukás váltót, de azokban a 3.94-es van. :D

Esetleg van még egy automatám, de az nem is hasonlít a kéziváltókra.

Tényleg! Ha már itt tartunk!

Nem lehet, hogy az automatában (még a háromsebességes fajta) van sperr? Azt figyeltem, hogy ha az egyik kerék elforog, forog vele a másik is. Azt élből kizárhatjuk, hogy a motor duzzad ennyire az erőtől. A mély hóból is csak úgy harapta ki magát a kocsi. Egyszerűen nem tudtam elakadni vele...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!!!

A jövöndőbeli Kadettem 1.6os F16os váltóval, és visszakapcsolásnál reccsen a 2., úgytudom ez általános betegség és nyelestengelycsapágy cserével megoldható! Mi a véleményetek ill. tapasztalatotok??!!

Előre is köszi 8)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

A jövöndőbeli Kadettem 1.6os F16os váltóval, és visszakapcsolásnál reccsen a 2., úgytudom ez általános betegség és nyelestengelycsapágy cserével megoldható! Mi a véleményetek ill. tapasztalatotok??!!

Előre is köszi 8)

NEM MÁÁÁÁÁ............. :?

mi köze a kettes recsegés és a nyelestengely csapágynak???

szóval a nyelestengeky csapágy cserével a nyelestengely zörgés orvosolható.

a 2. recsegés a szinkrongyürü cserével orvosolható....

Link to comment
Megosztás:

szia uhu!

Kicsit összkavarodtam, mert ezen jár az eszem 1 folytában, hogy, hogyan csináljam... a nyelestengelyes dolog azért jött, mert ha már szinkront cserélünk akkor a nyelesen is érdemes kicserélni a csapágyat,ha úgyis szét van dobva a váltó 8)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.



×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.