Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Fuh de kegyetlen tud lenni az X20XEV elektronikája így 19év után.. Komplett motortéri kábelköteget kiszedtem, és újrabandázsoltam mindent. Ezer annyi megtört-elöregedett, kikeményedett kábel.. De most úgy néz ki jó lett! :)

B vekijé még rosszabb :) Hidd el, tapasztalat :)

Elküldve

Ez úgy működik az enyémben, hogy addig amíg ki nem szállok (nyílik és csukódik az ajtó) addig áram alatt hagyja a kapcsolókat.

Valamint, ha az anyós ajtó kinyílik akkor elalszik minden, de amint becsukja megint világít, és természetesen működik is.

Elküldve

Ez úgy működik az enyémben, hogy addig amíg ki nem szállok (nyílik és csukódik az ajtó) addig áram alatt hagyja a kapcsolókat.

Ahá!

Itt lesz a kutya elásva. Én bennehagytam a gyári kábeleket az ajtókapcsolókhoz. De ezekszerint akkor az is kell neki. F@sza... Pedig elakartam spórolni a komplett kábelköteg cserét....

Eddig csak a műszerfali, meg az ülések alatti ajtókötegek lettek cserélve.

Elküldve

Nice... Ezt a gyári DRL relével oldottad meg? (asszem skandináv piacra készült autókban széria volt, de én még sosem láttam élőben ilyen vezérlőelektronikát, csak a csatlakozóját a műszarfal mögött)

Elküldve

Azzal. :) Majd lesz róla blogposzt, ha végére érek végre ennek az ultramega szopássorozatnak.

Ma húztam (volna) be a harmadik, fő köteget, ami a lámpákhoz, stb megy, de megint rámesteledett. Most ott áll a kocsi kipakolt belsővel (a héten már harmadszor) a garázsba behányva minden. És akkor az ajtókhoz még hozzá sem nyúltam, hogy bekerüljön a villanyablak...

Délután is leültem, és elkezdtem végigbogarászni a klönbségeket a kábelkötegek közt.

Pl az üzemanyagszivattyúnak ugye megvan az ülés alatt is a kivezetése, meg hátul a csomagtartó sarkánál is. Mivel a donor c20ne, így ez utóbbi volt használva, a másik, ami meg nekem kéne, az szarrá oxidálódva. Forraszthattam rá új csatikat. Elöl, a hűtőventi hőgombája három vezetékes, az enyém kettő.... Megint variálni kell. (persze a hűtő még a donorban van, az meg tőlem 40km-re, de egyébként is most vettem új gombát)

A duda tök másképp van bekötve mint nálam, nekem 4 vezeték jön a dudákhoz, ennél kettő, meg ilyen apróságok. Csinálnom kell egy csomó adapter kábelt. Ja meg ez ugye abs-es köteg, aminek a vezérlőjét valamilyen agyament okból a bal küszöb mellé tették be, de még a csati is akkora, hogy nem férne be a küszöb alá, így aztán szépen elkezdtem egyenként kihúzgálni belőle a sarukat, mert elvágni nem volt szívem a kábeleket, de a müanyag csatit meg nem tudnám begyűrni a küszöb alá.

mindezt ugye azért, mert vagyok olyan hülye, hogy nem forrasztgatok, csak legvégső esetben, inkább kiszedegetem a müanyag házakból a sarukat, és átdugdosom, meg műtök le megfelelő ellendarabokat bontott kötegből, hogy minden minél inkább eredetinek látsszon.

Ha meg haver előkerül a hétvégén akkor csinálunk rendes hd videót. :)

Elküldve

A donor 89-es... :)

Nem is értettem, mert anyám a2-je abs-es, és abban meg nincs pukli. Na de az a1-a2 közt annyi a difi,mint égen a csillag.

Elküldve

Az ABS vezérlője amennyire tudom csak '93-ig volt a bal küszöb alatt, utána átköltözött a középkonzolba, a kézifékkar alá/mögé.

Enyém 94es. Nekem hol lehet az ABS vezérlőm? Talán a kockán magán? Nekem a kézifékkar mögötti pakolós kis rekesz(kocka) az nem olyan mély, mint a többin. És az alatt viszont a légzsák vezérlő van!

  • 5 weeks later...
Elküldve

Valaki súgja már meg nekem legyen szíves, hogy vectrában létezett e gyárilag hátra utastér világítás, és ha igen, melyik felszereltségi szintben, és hova van beépítve és hogy néz ki?

Elküldve

Valaki súgja már meg nekem legyen szíves, hogy vectrában létezett e gyárilag hátra utastér világítás, és ha igen, melyik felszereltségi szintben, és hova van beépítve és hogy néz ki?

V2000ben nem volt?
Elküldve

Valaki súgja már meg nekem legyen szíves, hogy vectrában létezett e gyárilag hátra utastér világítás, és ha igen, melyik felszereltségi szintben, és hova van beépítve és hogy néz ki?

Ha el nem felejtem, holnap csinálok képet róla.

Elküldve

Köszi szépen!

Fekete tetőkárpit????

Amúgy igen, maga a lámpa rész az ugyanaz mint az astra, b vectra.

És ez hátulra rendesen világít?

A gyári bekötése hogy van? Vagy Te hogy kötötted?

Elküldve

Köszi szépen!

Fekete tetőkárpit????

Amúgy igen, maga a lámpa rész az ugyanaz mint az astra, b vectra.

És ez hátulra rendesen világít?

A gyári bekötése hogy van? Vagy Te hogy kötötted?

Tetőkárpit nem eredeti, én így vettem. Majd ezzel kapcsolatban küldök pü-t.

Igen a közepe megegyezik.

Nem 100 W, de nem is kell több sztem.

Az első, belsővilágításhoz menőről kötöttem le. Oda megy egy fix 12 V, egy kapcsolt, egy ajtónyitás test. Az állandó testet meg a lámpánál, annak rögzítő csavarjánál oldottam meg. le. Szóval 3 szálat húztam el elölről.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok.

Még mindig keresem a villanyablak kábeleit.

Eddig 2db köteget találtam, ami a vezető oldali ülés elött fut.

Az egyik 14 szálból áll, és a jelzés szerint FC feliratú.

A másik 7 szálú,nem találtam rajta jelzést.

Valaki tudja milyen kábel az FC jelű? Esetleg a másik?

A vezető oldali ajtóban már végig néztem a kábelszineket.Csak a KP-zár és a hangszóró vezetékeit tartalmazza! SAJNOS!

Viszont ha megtalálnám a villanyablak kábeleit a többit lefűzném magam!

A jővő héten cserélem az első üléseket magasság állító,s gerinctámaszos ülésekre :D ,akkor felszedem a szőnyeget,talán többet látok!

Esetleg valakinek van 2 vagy 4 ablakos kábelkötege ami a kapcsóló panelhez megy? Szivesen átvenném.

Elküldve

Ha középen a kézifékkar alatt ennek a két csatinak nincs ott az ellendarabja:

5096_1_big.jpg

Akkor az ülések alatti ajtókhoz menő köteget cserélned kell.

Elküldve

Sajnos nem találtam! Csak egy fehér csatit ami valószínű a BC-é!

Akkor szereznem kell ilyen kábelkötegeket!

Gondolom minden tipsban ugyanez van,mindegy a motor szám!

Elküldve

Na megszűnt végül is mindennemű torpanás, darálás meg ilyenek. Bár egy picit maradt(később erre kitérek). Újrakábeloztam lényegében minden olyant, ami számít. Vezérműtengely jeladó kábeljait rendesen összecsatlakoztattam forrasztásos és zsugorcsöves megoldással. Ugyanígy a trafó kábeljait is, mert össze-vissza megvoltak törve, és ott is kicseréltem a csatit, és a trafót is kicseréltem. Lényegében jó lett. Ám van még egy nagyon pici bosszantó dolog, amire csak tippelni tudok. Kis gázadásos gyorsításnál érzem, hogy lüktetve pörög fel a motor. Ha tovább nyomom a gázt, akkor már normálisan pörög fel. Gázállás érzékelőt kimostam benzinbe, kifújattam kompresszorral amennyire tudtam. Ezek a tünetek lehetnek a gázállás érzékelő hibái? Mert végülis van itthon egy másik is, ami nekem a gyári volt, de ezzel is ugyanezt csinálja mint a bontottal, ami bent van. Vagy belehet ezeket valahogy állítani? Mert annyit észrevettem hogy mielőtt meghúznám a csavarokat, lehet rajta valamennyit mozdítani jobbra-balra forgatással(talán 1-2mm). De én mindig úgy teszem rá hogy vissza fordítom teljesen, mert így nagyobb gázállást érzékel és ergo több anyag. Amúgy most már nem kormos az autó hátulja sem! És még valami. Ha még is ez lenne a hibája, ilyen utángyártott 3-4ezer forintosról mi a véleményetek??

Elküldve

Hali!

Segítség kellene 95-ös A veckihez: A klíma digitális benne de a visszajelzőről eltűnt minden. Háttérfény és a számjegyek, piktogrammok is. Melyik lehet annak a biztije, vagy hol kellene megbontanom a műszerfalat, hogy megnézhessem hátul, a csatiját? Így még a párát sem lehet leszedni reggel az ablakról és nagyon zavaró, hogy nyáron nem tudom a hűtést sem beindítani.

Előre is köszönöm!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.