Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Így van, ezzel a BC-t csapod be, a korrekciónak ezzel a módjával a BC 3literrel kevesebbnek érzékeli a tankban levő üzemanyagot mint amennyi valójában (a -30 egy tizedesvessző nélküli érték, ez jelenti a -3litert). Amúgy '89 előtti modellévből származó BC esetén másképp működik a korrekció, a fentebbi leírás 10. pontjánál nem a BC percállító gombját kell nyomni, hanem a perc és óraállító gombot együtt kb. 2 másodpercig.

Akkor majd egyszer megpróbálkozok a 2 gomb együttes megnyomásával is, ráérő időmben. Nem tudom, nekem miért nem működött a másik módszer szerint.. viszont a bc fenese tudja, melyik évből való... Majd kiveszem és megnézem, lehet, hogy 89 előtti :D

Link to comment
Megosztás:

Sikerült beírni a kódot kb 3 perc volt nem bonyolult pláne ha magyar a menü!

Tehát 40 kódot kapott minden stimmel és szerintem jó is a tankban lévő üzemanyag sebesség stb.

Egy dolog viszont... alapjáraton még mindig kevés a fogyasztásom hidegen 0.8 indul aztán lemegy 0.1 re de viszont menet közben meg szerintem jól mér !?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A fórumon új vagyok,de az oepelekben nem!Most egy A1 es vekim van C20NE motorral!Cseréltem gyertyákat(GM) kábeleket trafókábellel együtt!Olyan gondom van,hogy alapjáratom kissé ingadozik 700-900 között,ezt melegen csinálja!Alapjárati motort kitakarítottam majd egy flakon féktisztítóval,csatikat úgyszint(légtömegmérő,gyújtás,trafó kábelek-csatlakozók) de még mindig csinálja!Én vagy trafóra gyanakszom vagy légtömegmérőre!Amióta az új GM gyertyák vannak benne,nem megy olyat a gép,mint előzőleg a Denso gyertyákkal,viszont így kevésbé ingadozik az alapjárat!Ami érdekel,mi okozhatja az ingadozó alapjáratot?Lehet az alapjárati motor halt be?Vagy a trafóm rosszalkodik?Esetleg rotor?Milyen gyertyákat ajánlotok bele?Beru 4 pólusú esetleg jó lehet?

Valamint ha 5 be megyek 50el akkor úgy rángat a kocsi,mint ha ki akarna esni a motor!Esetleg lehet váltótartó bak szakadt?Mert ha gurulok ilyen sebességgel és adok egy padlót hirtelen,akkor is ki akar szakadni!Motortartó bakok nem szakadtak!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!A fórumon új vagyok,de az oepelekben nem!Most egy A1 es vekim van C20NE motorral!Cseréltem gyertyákat(GM) kábeleket trafókábellel együtt!Olyan gondom van,hogy alapjáratom kissé ingadozik 700-900 között,ezt melegen csinálja!Alapjárati motort kitakarítottam majd egy flakon féktisztítóval,csatikat úgyszint(légtömegmérő,gyújtás,trafó kábelek-csatlakozók) de még mindig csinálja!Én vagy trafóra gyanakszom vagy légtömegmérőre!Amióta az új GM gyertyák vannak benne,nem megy olyat a gép,mint előzőleg a Denso gyertyákkal,viszont így kevésbé ingadozik az alapjárat!Ami érdekel,mi okozhatja az ingadozó alapjáratot?Lehet az alapjárati motor halt be?Vagy a trafóm rosszalkodik?Esetleg rotor?Milyen gyertyákat ajánlotok bele?Beru 4 pólusú esetleg jó lehet?

Valamint ha 5 be megyek 50el akkor úgy rángat a kocsi,mint ha ki akarna esni a motor!Esetleg lehet váltótartó bak szakadt?Mert ha gurulok ilyen sebességgel és adok egy padlót hirtelen,akkor is ki akar szakadni!Motortartó bakok nem szakadtak!

Meg ne sértődj, de az ötödikben 50, az szerintem kimeríti a nem rendeltetésszerű használatot, főleg ha még innen akarsz padlóval gyorsulni. Akkor nem kell csodálkozni hogy rángat.

Ha jól tudom ezeknek a légtömegmérő szokott a rákfenéje lenni, de nagyblokkban nem igazán vagyok otthon.

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolgot tapasztaltam ma.

Megyek hazafele, s mivel épp nem akaródzott híreket hallgatni, így betettem az fm transmittert. Fél perc múlva nézem, hogy megy a töltéslámpa. (meg hallani véltem valami halk pukkanást is)

Na félreállok, első dolog legvalószínűbb, ékszij hiány. Megnézem, picit laza, de egyben van, és nem esett le. Na mondom akkor biztitábla. Meg is lett a hiba, kivágta a szivagyujtó biztosítékát. Viszont az érdekesség, hogy a szivargyujtóban ettől még volt áram, mert a transmitter az ment, igaz mintha picit halványabb lett volna a fénye mint szokott. (meg elvileg ezen a körön van a komplett műszerfal világítás is, de az is ment, ellenben a töltésnek meg semmi köze hozzá)

Ilyenkor kérdem én, hogy na most akkor mivan?

Pedig az elektromos rendszer pont azon kevés dolgok egyike, ami még érintetlen az autóban.

Ja igen, mivel más nem volt nálam, így a jobb alsó sarokból, jobbról a második biztit tettem át, aminél a fényszórómosó ábrája volt. Na most kérdem én, hogy azon a körön mi van még? Mert hogy egy 1.6gl-ről beszélün, amiben sokminden nem volt gyárilag, nem hogy fényszórómosó. (még a központizár kábelei se voltak meg a kasznin belül sem)

Link to comment
Megosztás:

Meg ne sértődj, de az ötödikben 50, az szerintem kimeríti a nem rendeltetésszerű használatot, főleg ha még innen akarsz padlóval gyorsulni. Akkor nem kell csodálkozni hogy rángat.

Ha jól tudom ezeknek a légtömegmérő szokott a rákfenéje lenni, de nagyblokkban nem igazán vagyok otthon.

Szia!Dehogy sértődöm!De ez az 5 be 50 csak egy példa volt!60 nál is csinálja!Tudom,hogy alacsony a fordulat a sebességhez képest,de maga a rángatási szint ami itt a probléma!Mert ha rendesen eltolom neki és váltok akkor is ugrik olyat,hogy rendesen beparázom!Ezért inkább nem is nyomom neki!

AZ F astra C20NE légtömeg mérője nem jó az A veki légtömegmérője helyett?Mert ahogy néztem az már korszerűbb és nem ilyen bimetál szerű megoldással készült!

A keverékem szegény,mert a gyertyám nem őzbarna volt,hanem inkább szürkés fehér,de korom nem volt rajta!

Link to comment
Megosztás:

Érdekes dolgot tapasztaltam ma.

Megyek hazafele, s mivel épp nem akaródzott híreket hallgatni, így betettem az fm transmittert. Fél perc múlva nézem, hogy megy a töltéslámpa. (meg hallani véltem valami halk pukkanást is)

Na félreállok, első dolog legvalószínűbb, ékszij hiány. Megnézem, picit laza, de egyben van, és nem esett le. Na mondom akkor biztitábla. Meg is lett a hiba, kivágta a szivagyujtó biztosítékát. Viszont az érdekesség, hogy a szivargyujtóban ettől még volt áram, mert a transmitter az ment, igaz mintha picit halványabb lett volna a fénye mint szokott. (meg elvileg ezen a körön van a komplett műszerfal világítás is, de az is ment, ellenben a töltésnek meg semmi köze hozzá)

Ilyenkor kérdem én, hogy na most akkor mivan?

Pedig az elektromos rendszer pont azon kevés dolgok egyike, ami még érintetlen az autóban.

Ja igen, mivel más nem volt nálam, így a jobb alsó sarokból, jobbról a második biztit tettem át, aminél a fényszórómosó ábrája volt. Na most kérdem én, hogy azon a körön mi van még? Mert hogy egy 1.6gl-ről beszélün, amiben sokminden nem volt gyárilag, nem hogy fényszórómosó. (még a központizár kábelei se voltak meg a kasznin belül sem)

A rajz szerint a műszerfal jelzőizzói+műszerek (a háttérvilágítás nem), a rádió, a szivargyújtó, meg a kesztyűtartóvilágítás vannak egy körön. Ha a bizti szakadás miatt testet kapott a másik feléről(többi fogyasztó), akkor jogosan világított. Kérdés, hogy csak attól ment-e ki a bizti, hogy bedugtad a transmittert vagy valahol komolyabb baj van. Érdemes megnézni a lámpákat, mert a helyzetjelzők, a tompított meg a reflektor is külön van biztosítva!

Link to comment
Megosztás:

Mivel gyárilag nincs ott semmilyen kapcsoló, így nekünk sincs fogalmunk. Talán riasztó, vagy más utólagos kütyü dolga lehet.

bocs elég érthetetlenül fogalmaztam, meg tennék fel képet is, de nem tudom hogy kell. szóval elvileg nincs semmilyen elfordítható kapcsoló a kesztyűtartó mögött?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Vettem egy Facet trafót,ez már nem az olajos,hanem valami újabb katyvasz!Elvileg megyegyezik a gyári bosc teljesítményével!Ám biztos,hogy valami nem stimmel,mert eddig 2e nél elváltottam,mert nem kellett tovább forgatni!Most ez már 2500 vagy több is és nem megy úgy az autó!EPS facet márkájú!Gondoltam megosztom,hogy C20NE motorhoz nagyon nem jó választás!

Link to comment
Megosztás:

De az is egy eltolható "kapcsoló" gyárilag, nem elforgatható:

ezt csak akkor vettük észre, mikor kiszedtük a kesztyűtartót, ugyanis izzókat kell cserélnem, a középkonzolban, és műszerfalban.ha már itt tartok, hallottam hogy műszerfalban ha izzót kell cserélni, akkor célszerű az összeset? vagy ez hülyeség. illetve még az volna a kérdésem, hogy a km/h-nál lévő rengeteg kis visszajelző közül, honnan tudom melyik foglalatban kellene lennie izzónak? mert hogy oda is szépen van mókolva, és szerintem van olyan foglalalat, ahova kéne izzó csak hát nincs. hol tudok képet feltenni? köszönöm.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

ezt csak akkor vettük észre, mikor kiszedtük a kesztyűtartót, ugyanis izzókat kell cserélnem, a középkonzolban, és műszerfalban.ha már itt tartok, hallottam hogy műszerfalban ha izzót kell cserélni, akkor célszerű az összeset? vagy ez hülyeség. illetve még az volna a kérdésem, hogy a km/h-nál lévő rengeteg kis visszajelző közül, honnan tudom melyik foglalatban kellene lennie izzónak? mert hogy oda is szépen van mókolva, és szerintem van olyan foglalalat, ahova kéne izzó csak hát nincs. hol tudok képet feltenni? köszönöm.

Helló!

Én rákerestem vaterán egy km óra egységre és le van fényképezve hátulról is!Ott meg tudtam nézni,hova milyen foglalatú izzó megy!De gugliba is megkeresheted ugyan így!

Link to comment
Megosztás:

Szép napot4

ma szert tettem egy omega belső tér világitásra olyan 4 vezetékes aszem !meglepetésemre mikor kivettem az enyémet a hagyományosat ott volt alatta mind a 4 vezeték és még szín szeritnt is megyegyezik az omágáéval!

Kérdés hogy biztos van ennek valamilyen vezérlője na az hol van ? gondolom az enyémbe nincsen akkor meg hová kell tenni ill hogy néz az ki gondolom relére hasonlíthat ?

ha megtaláltam a + kábelekt valoszinü ki van épitve csak a vezrlő nincs rajta ?!

Link to comment
Megosztás:

Szép napot4

ma szert tettem egy omega belső tér világitásra olyan 4 vezetékes aszem !meglepetésemre mikor kivettem az enyémet a hagyományosat ott volt alatta mind a 4 vezeték és még szín szeritnt is megyegyezik az omágáéval!

Kérdés hogy biztos van ennek valamilyen vezérlője na az hol van ? gondolom az enyémbe nincsen akkor meg hová kell tenni ill hogy néz az ki gondolom relére hasonlíthat ?

ha megtaláltam a + kábelekt valoszinü ki van épitve csak a vezrlő nincs rajta ?!

Csak össze kell dugni. Nincs külön vezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Hát én összedugtam de nem müködik ill a lámpa az igen de az is csak hagyományos módon tehát nincs rajta az idő késleltetés .a két kicsi olvasó az nem !

Szia!

A két kicsi nekem sem működött,mert ki volt égve,gondoltam kicserélem!

Olyan szinten sikerült,hogy a kis panel,amire a 4 vezeték megy rá,félbetört,mert feszült,mint állat! :/

Tehát most semmi pillács nincs a járműben!

Ám vezérlője nincs!

Haverom csinált olyan elektronikát!

Nem kell más,mint egy stabkocka és egy kondi!

Link to comment
Megosztás:

Valami vezérlőnek lenije kell vagy relének vagy + biztositék ami nincs bekötve az enyémbe mert nem olvasó lámpás belső villágitás van benne gyárilag!

Mert az enyémen 4 kábel van kiépitve de csak kettő volt bekötve !

Akkor mi vezérli azt hogy pl késleltetve kapcsoljon ki vagy pl .ha a központi zárat nyitom már akkor fel kapcsol !

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a gond?

Mostanában kezdte el csinálni, hogy hidegen, alapjáraton ugrál a fordulat( 500-2000 közt), sokszor leáll, menet közben neki áll rángatni, amint kezd bemelegedni, a kék sávot elhagyja rendbejön. Hőjeladóra gondolunk. Találkozott vki ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először is köszönöm mindenkinek a segítségeteket, így az 1000-dik hozzászólásom alkalmával!! :)

Lenne egy kérdésem, hogy az elektromos ablak vezérlője az hol található? Mivel vettem egy vekit, csak mechanikus ablakos+tükrös és majd szeretném villanyosra megcsinálni. Még nem néztem, hogy egyáltalán ki vannak-e építve a vezetékek. A mostaniba minden villanyos és szerintem az ablakemelő modul+központi az egy vezérlő lehet a jobb oldalt lent az "A" oszlop alatt. Erősítsetek meg, hogy ez így van!?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.