psztamas Elküldve Március27, 2012 Elküldve Március27, 2012 On 2012. 03. 26. at 10:47, RAZERX írta: Valaki tud véleménzt mondani az osram h3 night breaker plus izzórol??? Nekem volt night breaker-em, viszont összehasonlításképp egy Lidl-ös "Tesla" márkájú 3000 ft-os izzó simán tud annyit, mint az Osram. Nekem a Tesla-ból ilyen kékes volt, ami elvileg mittomén hány % kal több fényt ad, de a lényeg, hogy 3 ropogó volt a pár. Az osram meg szerintem a duplája :) Szerk.: Nem vetem észre, hogy night breaker plus-t írtál. nem tudom, hogy nálam milyen volt, sima, vagy "plus", azt se hogy egyáltalán megkülönböztetik-e a kettőt, vagy sem :P
Thor Elküldve Március27, 2012 Elküldve Március27, 2012 On 2012. 03. 26. at 10:47, RAZERX írta: Valaki tud véleménzt mondani az osram h3 night breaker plus izzórol??? Nekem autósboltos cimbim ajánlotta, mert ilyet használ Ő is. Igaz nekem H4 és Plus 90%. Nagyon bevált :)
RAZERX Elküldve Március29, 2012 Elküldve Március29, 2012 Szép napot! vectra a 1.6i az üzemanyag szivattyúnak van biztosítéka ha igen melyik az és hol?
Clipi Elküldve Április4, 2012 Elküldve Április4, 2012 Sziasztok ! C18NZ - motornál az injektoron van egy poti amire 3 szál kábel megy. Barna - Fekete/fehér(FF) - Kék Melyik micsoda? Ide kell bekötnöm egy elektronikát ami átveri a computert és benzinszegény lesz a keverék de hho val kibővítve semmi se változik vezetéskor. A lényeg hogy az elektronika 0.5 V ot ad rá kb és tudom szabályozni a fesz. nagyságát egy potival. Amit ma kimértem: Ellenállás, ha rámérek 2 drótra a 3 ból: Barna - kék: 2.05 - 3.15 ha max gázt adok (járó motor nélkül) Barna - FF: 2.05 - 1.07 fixen Kék - FF : 3 - 3.15 ha max gázt adok Feszültség járó motornál : Barna - kék: 0.5 V -tól felfelé ha gázt adok Barna - FF: 5 V fix Kék - FF : 4.55 V -tól lefelé ha gázt adok A gyári vectra könyv (így csináld) nekem nem tartalmazza a kapcsolási rajzokat...) nekem az is elég lenne ...
Bundee Elküldve Április4, 2012 Elküldve Április4, 2012 On 2012. 04. 04. at 16:45, Clipi írta: Sziasztok ! C18NZ - motornál az injektoron van egy poti amire 3 szál kábel megy. Barna - Fekete/fehér(FF) - Kék Melyik micsoda? Ide kell bekötnöm egy elektronikát ami átveri a computert és benzinszegény lesz a keverék de hho val kibővítve semmi se változik vezetéskor. A lényeg hogy az elektronika 0.5 V ot ad rá kb és tudom szabályozni a fesz. nagyságát egy potival. Amit ma kimértem: Ellenállás, ha rámérek 2 drótra a 3 ból: Barna - kék: 2.05 - 3.15 ha max gázt adok (járó motor nélkül) Barna - FF: 2.05 - 1.07 fixen Kék - FF : 3 - 3.15 ha max gázt adok Feszültség járó motornál : Barna - kék: 0.5 V -tól felfelé ha gázt adok Barna - FF: 5 V fix Kék - FF : 4.55 V -tól lefelé ha gázt adok A gyári vectra könyv (így csináld) nekem nem tartalmazza a kapcsolási rajzokat...) nekem az is elég lenne ... Szia! Itt a rajz: https://sites.google.com/site/simsontacho/vectracucc
Clipi Elküldve Április5, 2012 Elküldve Április5, 2012 On 2012. 04. 04. at 19:10, Bundee írta: Szia! Itt a rajz: https://sites.google...acho/vectracucc Köszönöm szépen !
Wildmann Elküldve Április7, 2012 Elküldve Április7, 2012 Hali! Segítségre lenne szükségem. Van egy Vectra v2000 -esem. 1991-es évjárat, ferdehátú, c20xe motorkód. Az lenne a problémám, hogy a digitmüszerfalon lévö fékvisszajelzö nem alszik el az elsö fékezésre. Ez nam a betétkopásjelzönek a lámpája. A féklámpaizzókat kimértem, a kábeleket is, valamint a féklámpa kapcsolót is. Mindenhova kimegy a 12volt valamint ellenállás növekedés sincs sehol. A féklámpakapcsoló jó. A visszajelzö meg csak halványan villan eggyet fékezéskór, és ég tovább. Mi lehet a gond. (mikrokapcsoló, relé)? Vagy esetleg találok valahol egy kapcsolási rajzot?
Bundee Elküldve Április7, 2012 Elküldve Április7, 2012 On 2012. 04. 07. at 6:58, Wildmann írta: Hali! Segítségre lenne szükségem. Van egy Vectra v2000 -esem. 1991-es évjárat, ferdehátú, c20xe motorkód. Az lenne a problémám, hogy a digitmüszerfalon lévö fékvisszajelzö nem alszik el az elsö fékezésre. Ez nam a betétkopásjelzönek a lámpája. A féklámpaizzókat kimértem, a kábeleket is, valamint a féklámpa kapcsolót is. Mindenhova kimegy a 12volt valamint ellenállás növekedés sincs sehol. A féklámpakapcsoló jó. A visszajelzö meg csak halványan villan eggyet fékezéskór, és ég tovább. Mi lehet a gond. (mikrokapcsoló, relé)? Vagy esetleg találok valahol egy kapcsolási rajzot? Szia! Kevés lehet a fékfolyadékod, vagy rossz az érzékelő a fékfolyadéktartály tetejében!
wookie Elküldve Április7, 2012 Elküldve Április7, 2012 On 2012. 04. 07. at 6:58, Wildmann írta: Hali! Segítségre lenne szükségem. Van egy Vectra v2000 -esem. 1991-es évjárat, ferdehátú, c20xe motorkód. Az lenne a problémám, hogy a digitmüszerfalon lévö fékvisszajelzö nem alszik el az elsö fékezésre. Ez nam a betétkopásjelzönek a lámpája. A féklámpaizzókat kimértem, a kábeleket is, valamint a féklámpa kapcsolót is. Mindenhova kimegy a 12volt valamint ellenállás növekedés sincs sehol. A féklámpakapcsoló jó. A visszajelzö meg csak halványan villan eggyet fékezéskór, és ég tovább. Mi lehet a gond. (mikrokapcsoló, relé)? Vagy esetleg találok valahol egy kapcsolási rajzot? Ahogy mondják fékfolyadék környékén érdemes körülnézni, de ferdehátú v2000-es? Azt hogy?
fahee Elküldve Április7, 2012 Elküldve Április7, 2012 On 2012. 04. 07. at 14:40, wookie írta: Ahogy mondják fékfolyadék környékén érdemes körülnézni, de ferdehátú v2000-es? Azt hogy? Ha nem tévedek akkor, azok is gt néven futnak, viszont v2000 optika nélkül..
tgabika76 Elküldve Április7, 2012 Elküldve Április7, 2012 A GT-ből valóban volt ötajtós, de az meg csak 8 szelepes motorral volt tudtommal... a Vectra 2000 meg 16 szelepes (C20XE), és nem is létezett más motorral.
fahee Elküldve Április8, 2012 Elküldve Április8, 2012 On 2012. 04. 07. at 22:48, tgabika76 írta: A GT-ből valóban volt ötajtós, de az meg csak 8 szelepes motorral volt tudtommal... a Vectra 2000 meg 16 szelepes (C20XE), és nem is létezett más motorral. A2be jött ki 5ajtós Xe. Legalábbis láttam már párat, pl Protechnek is az volt, és ezek is gt néven futottak. Gondolom nem utólagos motorcserések ezek. http://silverstone.fortunecity.com/stirling/76/cars.html
tgabika76 Elküldve Április8, 2012 Elküldve Április8, 2012 Sorry, igazad van, tényleg volt a GT-ből is 16V, de abból hiányoztak egyes V2000-specifikus tételek a felszereltségből, például nem volt digit műszerfala sem, meg egyéb V2000-es nyalánkságok.
fahee Elküldve Április8, 2012 Elküldve Április8, 2012 On 2012. 04. 08. at 13:58, tgabika76 írta: Sorry, igazad van, tényleg volt a GT-ből is 16V, de abból hiányoztak egyes V2000-specifikus tételek a felszereltségből, például nem volt digit műszerfala sem, meg egyéb V2000-es nyalánkságok. Igen.. Sajnos ezekből ezt azt kihagytak..:/
Wildmann Elküldve Április12, 2012 Elküldve Április12, 2012 Sziasztok! 1991 V2000-esem ( digitfalas ) fékvisszajelzöje nem alszik el az elsö fékezés után. Már átnéztem, kimértem a kábeleket, a féklámpakapcsolót, a lámpákat és minden jó. Mi lehet a probléma? Esetleg hol talaálhatok róla valami villamos rajzot?
Wildmann Elküldve Április12, 2012 Elküldve Április12, 2012 On 2012. 04. 07. at 14:40, wookie írta: Ahogy mondják fékfolyadék környékén érdemes körülnézni, de ferdehátú v2000-es? Azt hogy? Hali! Bocsi elírtam! Lépcsőshátú! De volt c20xe ferdehátúból is, csak csatolt hátsó tengelyel(nem független keresztlengőkarral), nem kapott v2000 pakettet, digitfalat stb.
Thor Elküldve Április12, 2012 Elküldve Április12, 2012 On 2012. 04. 12. at 8:04, Wildmann írta: Sziasztok! 1991 V2000-esem ( digitfalas ) fékvisszajelzöje nem alszik el az elsö fékezés után. Már átnéztem, kimértem a kábeleket, a féklámpakapcsolót, a lámpákat és minden jó. Mi lehet a probléma? Esetleg hol talaálhatok róla valami villamos rajzot? Remélhetőleg digit műszerfalnál is működik ez a kiolvasási mód: A diagnosztikai csatlakozó A és K termináljait kell összekötni. Hibakódok: 16 Bal első solenoid (relé és csatlakozó ) 17 Jobb első solenoid (relé és csatlakozó ) 18 Hátsó szolenoidok (relé és csatlakozó) 19 Szolenoid áramkörök és relék 25 Hibás szenzor (fogazott gyűrű) 35 Szivattyú relé áramkör 37 Féklámpa kapcsoló (pedálnál) 39 Bal első sebesség érzékelő (Légrés és működés) 41 Bal első sebességérzékelő (ellenállás és csatlakozó) 42 Jobb első sebesség érzékelő (Légrés és működés) 43 Jobb első sebességérzékelő (ellenállás és csatlakozó) 44 Bal hátsó sebességérzékelő (légrés és működés) 45 Bal hátsó sebességérzékelő (ellenállás és csatlakozó) 46 Jobb hátsó sebességérzékelő (légrés és működés) 47 Jobb hátsó sebességérzékelő (ellenállás és csatlakozó) 48 Rendszer feszültség alacsony/magas (akkumulátor/generator) 55 Hibás központi vezérlőegység
fahee Elküldve Április14, 2012 Elküldve Április14, 2012 Akiknek el. tetőablakjuk van, amikor húzza hátra fele az ablakot akkor végig megy? nálam elötte egy 10centivel megáll, és rányomok mégegyszer akkor teljesen hátra húzza. Ez így normális?
Thor Elküldve Április14, 2012 Elküldve Április14, 2012 On 2012. 04. 14. at 20:59, fahee írta: Akiknek el. tetőablakjuk van, amikor húzza hátra fele az ablakot akkor végig megy? nálam elötte egy 10centivel megáll, és rányomok mégegyszer akkor teljesen hátra húzza. Ez így normális? Normális. Nálam is így megy.
fahee Elküldve Április14, 2012 Elküldve Április14, 2012 On 2012. 04. 14. at 21:21, Thor írta: Normális. Nálam is így megy. Köszi, csak most lett bekötve és kicsit fura volt. Bc is belekerült végre, lassan még autó lesz belőle:)
wookie Elküldve Április15, 2012 Elküldve Április15, 2012 Sziasztok! mint kiderült (csak jól emlékeztem) hogy amit annak idején c18nz vectrából áttettem fordszámmérős műszeregység, abban van útjeladó is. Na már most régebben azt írtátok nekem hogy az ecu mindenféle útjeladóval működik, nincs különbség, csak ha az óra w száma nem stimmel, akkor fals sebességjelet kap az ecu. Kérdésem hogy a motor működését ez miként befolyásolja?
Bundee Elküldve Április15, 2012 Elküldve Április15, 2012 On 2012. 04. 15. at 17:31, wookie írta: Sziasztok! mint kiderült (csak jól emlékeztem) hogy amit annak idején c18nz vectrából áttettem fordszámmérős műszeregység, abban van útjeladó is. Na már most régebben azt írtátok nekem hogy az ecu mindenféle útjeladóval működik, nincs különbség, csak ha az óra w száma nem stimmel, akkor fals sebességjelet kap az ecu. Kérdésem hogy a motor működését ez miként befolyásolja? A befecskendezési idő módosul ennek függvényében, illetve a motorféküzemnél lehet még szerepe. Szinte minden műszeregységben van útjeladó (a vaterán 2.0i vectrából vásároltban érdekesmód gyárilag nem volt), ha nincs akkor beletehető a kocsi saját eredeti kmórájával együtt, úgy tuti hogy jó és pontos lesz minden, és a számlálót sem kell piszkálni majd. Lényeg, hogy a W szám stimmeljen. Írásodra térve, betehető egy az egyben az Astra műszeregység is, elégvolna a számlapokat kicserélni, de egyszerűbb magukat a műszereket kivenni a házból. Tetszőlegesen csereberélhető minden, Opel itt is a Lego elvet alkalmazta :D
fahee Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 On 2012. 04. 15. at 20:54, Bundee írta: A befecskendezési idő módosul ennek függvényében, illetve a motorféküzemnél lehet még szerepe. Szinte minden műszeregységben van útjeladó (a vaterán 2.0i vectrából vásároltban érdekesmód gyárilag nem volt), ha nincs akkor beletehető a kocsi saját eredeti kmórájával együtt, úgy tuti hogy jó és pontos lesz minden, és a számlálót sem kell piszkálni majd. Lényeg, hogy a W szám stimmeljen. Írásodra térve, betehető egy az egyben az Astra műszeregység is, elégvolna a számlapokat kicserélni, de egyszerűbb magukat a műszereket kivenni a házból. Tetszőlegesen csereberélhető minden, Opel itt is a Lego elvet alkalmazta :D Ehhez annyit hozzá tennék, hogy kétfajta müszeregység márka van, és a km/h óra mérete picit eltér, így nem lehet cserélni őket.
Bundee Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 On 2012. 04. 16. at 7:20, fahee írta: Ehhez annyit hozzá tennék, hogy kétfajta müszeregység márka van, és a km/h óra mérete picit eltér, így nem lehet cserélni őket. Igen, VDO és Delco. A Delco fényvezető plexije picivel hosszabb, reszelővel megigazítva, vagy pákával picit megolvasztva máris betehető a VDO házba! ;)
wookie Elküldve Április16, 2012 Elküldve Április16, 2012 On 2012. 04. 15. at 20:54, Bundee írta: A befecskendezési idő módosul ennek függvényében, illetve a motorféküzemnél lehet még szerepe. Szinte minden műszeregységben van útjeladó (a vaterán 2.0i vectrából vásároltban érdekesmód gyárilag nem volt), ha nincs akkor beletehető a kocsi saját eredeti kmórájával együtt, úgy tuti hogy jó és pontos lesz minden, és a számlálót sem kell piszkálni majd. Lényeg, hogy a W szám stimmeljen. Írásodra térve, betehető egy az egyben az Astra műszeregység is, elégvolna a számlapokat kicserélni, de egyszerűbb magukat a műszereket kivenni a házból. Tetszőlegesen csereberélhető minden, Opel itt is a Lego elvet alkalmazta :D Gyárilag az én c16nz-mben sem volt. AZ is delco óra. Az a bajom, hogy az astra műszert ha átteszem, azon nem stimmel a w szám.... Viszont a c18nz órával meg akkor nem biztos hogy úgy fog működni az ecu mint kéne. Na most legyek okos. :) Meg amúgy amit az astrából kiszedtem órát, az is olyan, hogy utólag lett rákókányolva az útjeladó, a fólia azon része nem is stimmel, úgy van vezetékkel összeforrasztva a fólia a jeladóval. On 2012. 04. 16. at 7:20, fahee írta: Ehhez annyit hozzá tennék, hogy kétfajta müszeregység márka van, és a km/h óra mérete picit eltér, Így nem lehet cserélni őket. On 2012. 04. 16. at 12:37, Bundee írta: Igen, VDO és Delco. A Delco fényvezető plexije picivel hosszabb, reszelővel megigazÍtva, vagy pákával picit megolvasztva máris betehető a VDO házba! ;) Igen, az enyém is delco volt eredetileg, de köszönő viszonyban sincsenek egymással a vdo-val. MErt anno az volt a terv, hogy az órát meghagyom, a km számláló miatt, csak a többi cserélem, de nem jött össze.
Recommended Posts