Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Találtam egy angol fórumot ahol olyasmit írtak hogy calibrában volt x20xev c18xe jeladókkal és vezérléssel. Viszont csippelésről is volt szó mivel máshogy kell neki az üzemanyagot adagolni. Egyenlőre letettem az átalakításról. Marad az f astra vezérlés. az EGR szelepem levan falazva így az nem vesz részt a működésben. Másodlagos levegő rendszerem besemlett építve. Ami engem zavar, hogy a kopogás jeladó és a főtengely jeladó nem az injektorok csatijával egybeöntött dobozba megy hanem külön kábel van nekik, meg hogy a szívótorkon van 2 mágnes szelep amit nem lehet lekötni róla hogy feltehessem az egyszerűbb szívótorkot. De majd kitalálok rá valamit. Azért kössz a segítséget! Üdv! Ja még valami: Azon a csonkon amin van az egr szelep és a gyujtástramó a hőmérőkkel. A trafó mellett van egy kicsi fekete dobozka amibe megy egy elektromos csati meg 2 vákuumcső. Az egyik a szívótorokból a másik meg a sárvédő alá megy be. Na az a doboz micsoda, és mi van a sárvédő alatt amire rámegy? Nekem nincs oda rádugva semmi, és eddig ment nélküle, csak mégis jó lenne tudni!

A mágnesszelepeket fel kell drótozni a tűzfalra, a a régebbi torkot teszed fel. Ha kikötöd, nagy valószínüséggel MIL-ezni fog. Az ECU kapcsolja (gyárilag) azt hiszem 3500 környékén, a szívóboxban található pillangókat nyitja, így rövidítve a szívóhosszt.

-Pillangószelep zárva: hosszú szívócső: nagyobb nyomaték alacsonyabb fordulatszámon.

-Pillangószelep nyitva: rövid szívócső: nagyobb nyomaték magasabb fordulatszámon

68325_1326011716.jpg

68325_1326011723.jpg

Link to comment
Megosztás:

A mágnesszelepeket fel kell drótozni a tűzfalra, a a régebbi torkot teszed fel. Ha kikötöd, nagy valószínüséggel MIL-ezni fog. Az ECU kapcsolja (gyárilag) 3500 környékén, a szívóboxban található pillangókat nyitja, így rövidítve a szívóhosszt.

-Pillangószelep zárva: hosszú szívócső: nagyobb nyomaték alacsonyabb fordulatszámon.

-Pillangószelep nyitva: rövid szívócső: nagyobb nyomaték magasabb fordulatszámon.

http://img.carstyling.hu/usercars/00/06/83..._1326011716.jpg

http://img.carstyling.hu/usercars/00/06/83..._1326011723.jpg

Fuu vazze, ez ilyen bonyolult, és ennyire dzsuvás belül? :lol:

Link to comment
Megosztás:

A mágnesszelepeket fel kell drótozni a tűzfalra, a a régebbi torkot teszed fel. Ha kikötöd, nagy valószínüséggel MIL-ezni fog. Az ECU kapcsolja (gyárilag) 3500 környékén, a szívóboxban található pillangókat nyitja, így rövidítve a szívóhosszt.

-Pillangószelep zárva: hosszú szívócső: nagyobb nyomaték alacsonyabb fordulatszámon.

-Pillangószelep nyitva: rövid szívócső: nagyobb nyomaték magasabb fordulatszámon.

Akkor ez hasonlít a dualram megoldáshoz? Csak kicsiben. Ha ez ilyet tud akkor meghagyom. Én nyáron kipucoltam, egy napig ázott kerozinban, de szinte lepattant róla. Iszonyat hogy ragaszkodik az a dzsuva hozzá. :lol:

Link to comment
Megosztás:

...

-Pillangószelep zárva: hosszú szívócső: nagyobb nyomaték alacsonyabb fordulatszámon.

-Pillangószelep nyitva: rövid szívócső: nagyobb nyomaték magasabb fordulatszámon.

...

Az igen :lol:

Ezt a verzió mikor született? A későbbiekben már csak ilyen van?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez hasonlít a dualram megoldáshoz? Csak kicsiben. Ha ez ilyet tud akkor meghagyom. Én nyáron kipucoltam, egy napig ázott kerozinban, de szinte lepattant róla. Iszonyat hogy ragaszkodik az a dzsuva hozzá. :D

Próbáld meg brigéciollal, az azért elég jól teszi a dolgát (de csak a narancssárga) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Van valakinek eladó benzin / üzemanyag szint jeladója?

Rakoncátlankodik az enyém (ma tankoltam 15.000-ért és az kb 35 liter. Emellett 1/4 tankot mutat ami kicsit kevés...)

Ill van e képe valakinek, hogy milyen kell konkrétan a c18nz-s hez?

Mert van olyan ami benzinvisszafolyós, meg van csak jeldós is de egyenlőre nem férek aknához, hogy megnézzem.

Link to comment
Megosztás:

üdv. azt szeretném kérdezni, hogy vettem egy vectrát, 93, 4.havi, c20ne. a probléma: indításnál, míg 2-3at nem forog a motor, majdnem leáll, majd 1x csak 1 pillanat alatt normális fordulatszámon ketyeg a kocsi. ez normális, vagy valami nem ######a vele. ez az első opelem :lol: köszönöm

Link to comment
Megosztás:

üdv. azt szeretném kérdezni, hogy vettem egy vectrát, 93, 4.havi, c20ne. a probléma: indításnál, míg 2-3at nem forog a motor, majdnem leáll, majd 1x csak 1 pillanat alatt normális fordulatszámon ketyeg a kocsi. ez normális, vagy valami nem ######a vele. ez az első opelem :lol: köszönöm

Az első egyetemes kérés:

Hibakód van?

Link to comment
Megosztás:

Az első egyetemes kérés:

Hibakód van?

nem akartam kiolvastatni, mert az ugye nem olcsó. bíztam benne, hogy itt esetleg már tapasztalta valaki ugyanezt, és valamit tudok esetleg spórolni.

A sárga kis lámpa a km-óránál felvillan gyújtásra?

Vagy esetleg állandóan/időszakosan világít?

A szervízcsatlakozó a motortérben a szemből jobb oldali torony és a szélvédő közt van.

Széthúzod, az A-B érintkezőket 1 gemkapoccsal összezárod és gyújtásra téve figyeled a km-óránál a kis sárga fényt, mennyit villog.

Link to comment
Megosztás:

A sárga kis lámpa a km-óránál felvillan gyújtásra?

Vagy esetleg állandóan/időszakosan világít?

A szervízcsatlakozó a motortérben a szemből jobb oldali torony és a szélvédő közt van.

Széthúzod, az A-B érintkezőket 1 gemkapoccsal összezárod és gyújtásra téve figyeled a km-óránál a kis sárga fényt, mennyit villog.

a kis sárga lámpa csak gyujtásnál villágít, utána elalszik.ha már vissza jelző : a bal oldalon, egy olyan visszajelző, mint a kéziféké: tehát piros felkiáltójel, vagyis nem P betű van benne. néha néha felvillan menet közben. lehet a kormányon lévő villágítás-index kapcsoló hibája miatt? mert azzal is van némi probléma. mikor tomp.ról refire váltok, a menetirányszerinti bal oldali izzó refire vált, a jobb pedig helyzetjelzőre. izzók rendben vannak. köszi

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm mindjárt meg is nézem.

bocs az amatőrségemért meg az érthetetlenségemért.a 12-es kódot minden hiba kód előtt ki villantja, vagy nem? az én megfigyelésem szerint 19-es az az főtengely szenzor, helytelen fordulatszám jelzés ez lehet? előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

a kis sárga lámpa csak gyujtásnál villágít, utána elalszik.ha már vissza jelző : a bal oldalon, egy olyan visszajelző, mint a kéziféké: tehát piros felkiáltójel, csak nincs mellette jobb és bal oldalon kis vonalka. néha néha felvillan menet közben. elehet a kormányon lévő villágítás-index kapcsoló hibája miatt? mert azzal is van némi probléma. mikor tomp.ról refire váltok, a menetirányszerinti bal oldali izzó refire vált, a job pedig helyzetjelzőre. izzók rendben vannak. köszi

A menet közben felvillanó ikon szerintem a fékfolyadékszint visszajelzője lehet. Amúgy sem árt lecserélni 2 évente. Ha meg most vetted a kocsit, akkor meg "szinte kötelező" :lol: mert hajlamosak erről (is) elfelejtkezni az emberek.

Nincs összefüggés. De tuti jó a jobbos izzó?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.