Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Beleestél egy olyan körforgásba ami nem vezet sehova. A 31-es kódot (nincs fordulatszámjel) éppen azért villogja, mert nem jár a motor, és mindaddig amíg álló motornál próbálod kiolvasni a hibakódot ezt fogja is dobni, még akkor is ha az égvilágon mindent kicserélsz. De ez nem jelenti azt hogy emiatt nem jár a motor.

Gyújtás ráadásakor a motorkontroll lámpa hogy viselkedik? Kigyullad aztán pár másodperc múlva elalszik ahogy kell neki? Vagy ki sem gyullad? Mert akkor én az AC-relé környékén keresgélnék inkább. Esetleg még a trafó tud így megviccelni, ez meg kölcsön cseredarabbal könnyedén kideríthető.

Link to comment
Megosztás:

Beleestél egy olyan körforgásba ami nem vezet sehova. A 31-es kódot (nincs fordulatszámjel) éppen azért villogja, mert nem jár a motor, és mindaddig amíg álló motornál próbálod kiolvasni a hibakódot ezt fogja is dobni, még akkor is ha az égvilágon mindent kicserélsz. De ez nem jelenti azt hogy emiatt nem jár a motor.

Gyújtás ráadásakor a motorkontroll lámpa hogy viselkedik? Kigyullad aztán pár másodperc múlva elalszik ahogy kell neki? Vagy ki sem gyullad? Mert akkor én az AC-relé környékén keresgélnék inkább. Esetleg még a trafó tud így megviccelni, ez meg kölcsön cseredarabbal könnyedén kideríthető.

Az AC relét is kicseréltem és szikra is van.A régi motorvezérlővel 19-es kódot is villogot a jeladó kicserélése után.A hibajelző gyújtás ráadása után nem alszik el,de indítás közben elalszik.A hibajelző lámpa kábeljánál is volt kontakt probléma,az AC relé melletti csatlakozónál,de azt megoldottam.Indítózás elején egy kicsit megy az AC aztán megáll,de feszültséget sem kap.Akkor majdnem el is indul,de aztán semmi.Már rejtett indításgátló kapcsolót is kerestem,de azt sem találok.Már nem tudom,hogy hogyan folytassam!

Link to comment
Megosztás:

Mostanában a vectrám nehezen indul, hiába meleg a motor, leállítom 2perc múlva be, és beindul de egyből leáll, szív a tápszivattyú csak nem mélyen ad ki hangot, másodjára vagy harmadjára már mély hangot ad ki és ekkor rendesen beindul.

Lehet a tápszivattyú nem rendesen érintkezik mert a kábele szigetelőzve van. vagy a gyújtással lehet vmi??

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Thor, azt hiszem te írtad, hogy többször jött elő nálad a főtengely-jeladó hiba. milyen hibajelenséget produkált olyankor?

Sorry a rettentően késői válaszért :D

Majdnem jól emlékszel, majdnem így volt és sajnos van is Asszonykám Vekijénél most is. De ez vezérműtengely-jeladó.

A hiba:

Először csak melegen amikor újraindítod akkor esik le a fordulat és alig reagál a gázadásra is. Kell 2-3 mp, mire fel tudod pörgetni, utána gyújtás le és vissza és már jó is a cucc (fontos a gyorsaság, hogy még a motor tehetetlenség miatti forgása alatt kell visszarakni gyújtásra), már nincs hibakód.

Főtengely-jeladós problem csak egyszer volt, amikor kicseréltem felújításkor egy "állítólag ehhez valóra" a gyárit. nah azzal kínkeservesen akart beindulni, sőt konkrétan be sem indult, csak durrogott és csattogott. Nah visszacseréltem a régit és ment minden szépen.

Azért kartam kicserélni, mert még a gyári van az enyémben, de baja nem volt ^_^

Neked milyen hibákat produkál?

Link to comment
Megosztás:

pedig ez tuti, de rákeresek mindjárt:D na ilyenek vannak:csak lehet egyszerűbb venni izzót mint ezt megcsinálni:D:Dhehehe

EZ

MEGEZ

Ha jól értelek, akkor látni szeretnél, igaz?

Ha csak ezért reléznél, akkor szerintem tényleg egyszerűbb egy ilyen (vagy akár másik) izzót megvenni.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól értelek, akkor látni szeretnél, igaz?

Ha csak ezért reléznél, akkor szerintem tényleg egyszerűbb egy ilyen (vagy akár másik) izzót megvenni.

igen látni:D, mert ezek a sima izzók elég silányak szerintem:D de 2800/pár 50%as fényesebb, jobb megvilágítás, akkor inkább az mert mire szerzek relét meg bekötözni az nem kis idő.

Link to comment
Megosztás:

igen látni:D, mert ezek a sima izzók elég silányak szerintem:D de 2800/pár 50%as fényesebb, jobb megvilágítás, akkor inkább az mert mire szerzek relét meg bekötözni az nem kis idő.

Van már ettől durvább is azóta (Nightbraker +90%), de azt asszonyéba raktam. De valahogy attól sokkal sokkal többet vártam. Kicsit úgy érzem, hogy a Polskiban jobban muzsikálna a Sportlight, hiába csak 50%-al ad több fényt mint a sima H4. Nekem nagyon bejött. Olyan mintha Xenon lenne benne (nem annyira fényes, de nagyon nagyon kontúros a képe).

Link to comment
Megosztás:

Hali! Nemrégiben hozzájutottam egy Blaupunkt Car 300-as gyári opel rádiósmagnóhoz. Nekem a vectrámban pedig csak analóg óra van. Van-e A vekihez is olyan kijelző ami a rádiót is mutatja? Vagy ki lehet-e kódolni "vakon" a rádiót, mert a használathoz nem lenne létszükséglet a kijező.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs olyan kijelző. De 1 Astráé pont befér a rádió alatti polcra.

Kijelző nélkül elég esélytelen a kikódolás.

Avagy addig kölcsönkérsz 1 kijelzőt, amíg beállítod a rádiót.

Ha valamiért le kell venni az aksisarut, akkor kezdheted előről.

Kell az a rádió neked? :D

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs olyan kijelző. De 1 Astráé pont befér a rádió alatti polcra.

Kijelző nélkül elég esélytelen a kikódolás.

Avagy addig kölcsönkérsz 1 kijelzőt, amíg beállítod a rádiót.

Ha valamiért le kell venni az aksisarut, akkor kezdheted előről.

Kell az a rádió neked? :D

Látod ez egy jó kérdés! Kókányolni nem akarok. Lehet cserélek majd valakivel.

Azért köszi!

Link to comment
Megosztás:

Mostanában a vectrám nehezen indul, hiába meleg a motor, leállítom 2perc múlva be, és beindul de egyből leáll, szív a tápszivattyú csak nem mélyen ad ki hangot, másodjára vagy harmadjára már mély hangot ad ki és ekkor rendesen beindul.

Lehet a tápszivattyú nem rendesen érintkezik mert a kábele szigetelőzve van. vagy a gyújtással lehet vmi??

Igaz kicsit régen kérdeztél, de aktuális még a probléma?

Hibakód nincs?

Link to comment
Megosztás:

Sorry a rettentően késői válaszért <_<

Majdnem jól emlékszel, majdnem így volt és sajnos van is Asszonykám Vekijénél most is. De ez vezérműtengely-jeladó.

A hiba:

Először csak melegen amikor újraindítod akkor esik le a fordulat és alig reagál a gázadásra is. Kell 2-3 mp, mire fel tudod pörgetni, utána gyújtás le és vissza és már jó is a cucc (fontos a gyorsaság, hogy még a motor tehetetlenség miatti forgása alatt kell visszarakni gyújtásra), már nincs hibakód.

Főtengely-jeladós problem csak egyszer volt, amikor kicseréltem felújításkor egy "állítólag ehhez valóra" a gyárit. nah azzal kínkeservesen akart beindulni, sőt konkrétan be sem indult, csak durrogott és csattogott. Nah visszacseréltem a régit és ment minden szépen.

Azért kartam kicserélni, mert még a gyári van az enyémben, de baja nem volt -_-

Neked milyen hibákat produkál?

köszi!

nekem volt vezárműtengely-jeladó hibám, mert a madzagja eltört. akkor 4500-nál volt fordulatszám-limit, és persze a hibakód stimmelt, kicseréltem a csatlakozót, azóta nem volt vele gond.

most csak gyanakszom a főtengely-jeladóra, mert nincs hibakód, de melegen néha leáll (amikor gurulás után már nincs emelt alapjárat). a szokásos alapjárati szelep/pillangóház/vákuumrendszer dolgokon túl vagyok, és kicsit tanácstalanul állok :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

köszi!

nekem volt vezárműtengely-jeladó hibám, mert a madzagja eltört. akkor 4500-nál volt fordulatszám-limit, és persze a hibakód stimmelt, kicseréltem a csatlakozót, azóta nem volt vele gond.

most csak gyanakszom a főtengely-jeladóra, mert nincs hibakód, de melegen néha leáll (amikor gurulás után már nincs emelt alapjárat). a szokásos alapjárati szelep/pillangóház/vákuumrendszer dolgokon túl vagyok, és kicsit tanácstalanul állok :rolleyes:

Hát többször elolvastam amit írtál...

Ezeket javasoltam volna én is -_-

Esetleg még az AC relé jönne be a képbe. EGR szelepet is kitakarítottad?

Semmi hibakód nincs ezek szerint... <_<

Link to comment
Megosztás:

Hát többször elolvastam amit írtál...

Ezeket javasoltam volna én is <_<

Esetleg még az AC relé jönne be a képbe. EGR szelepet is kitakarítottad?

Semmi hibakód nincs ezek szerint... :rolleyes:

kösz az ötleteket, majd még megnézem azokat is. EGR-hez még nem nyúltam, egyszer lehúztam a madzagját és úgy mentem vele egy darabig. persze világított a sárga lámpa, de ugyanúgy leállt melegen.

angol fúrumon olvastam, hogy volt aki úgy járt, hogy egy picit el volt csavarodva a szenzort tartó konzol, ami miatt nagyobb fordulatszámon megvolt a kellő indukált feszültség, nem volt gond, de alapjáraton leállt, és persze hiába cserélték ki a szenzort, a hiba megmaradt.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Találkozott valaki, már ilyen kijelzővel? Ez a fajta mutatja a rádió "adatait"?

http://www.carstyling.hu/pic/buy/buy_151098.jpg

Biztos, hogy nem. Ez csak sima hőmérő és kvarcóra.

A pl. Vectra 2000-ekben lévő Board Computer sem tudja a rádió kijelzést, az is "quartz" kijelzésű.

A rádió kijelzés feltétele tudtommal a DID, TID kijelző.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.