Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


koroszt

Recommended Posts

Hát, ezek a 20 éves technikák már elég ha megvannak bolygatva, és megsértődnek, aztán jönnek a bajok. Egyébként bármi lehet kábeltöréstől kezdve az elszabadult koszokig a váltóban. Olaj van benne elég? Vissza lett töltve a kiszerelés után? Olaj/szűrő csere mikor volt utoljára? (a váltóban)

Link to comment
Megosztás:

Szia wookie!

Isten tudja, mikor volt cserélve a szűrő, és az olaj. Én idáig 30000 km-t tettem bele. A váltós szaki pedig addig nem is cserélne olajat, amíg nincs hibakód. Miután ma a villamosságisnál kidobtam 4000-et (ő is csak az ECU-t tudta kiolvasni, amit már én is kivillogtattam), utána kerestem az anyós lábánál a barna-fehér kábelnek. Találtam a benzinszivattyú reléje környékén egy kisebb csatit, amibe befut egy barna-fehér vezeték, ami látszólag a váltó computer-e felől jön. Ezt holnap kiderítem a kesztyűtartó kivétele után.

Ismertek esetleg Veresegyház környékén megbízható, nem lehúzós automata váltós emberkét?

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!

Béla

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végre tudtam foglalkozni a kicsi kocsimmal. A váltóvezérlőről jövő barna-fekete kábelre rácsatlakoztam, és odavezettem a diagnosztikai csatlakozó A lábához. Ráadtam a gyújtást, és semmi nem történt. Gondoltam, még közvetlenebb kapcsolatot teremtek. Lehúztam a váltóvezérlőről a csatit, beszúrtam a 4-es lábához a vezetéket, és úgy dugtam vissza a csatit. Megint bedugtam a vezeték másik végét a diagcsati A lábához. Majd gyújtás, és semmi. :(

Ha az A-B lábakat érintem össze, akkor csodálatosan villogtatja a motorvezérlő által tárolt hibákat. Szétszedtem a váltóvezérlőt, és gyakorlatilag patika állapotúnak tűnik. Nem látok rajta semmit kiégve, elpukkanva. Ettől persze lehet rossz.

Szerintetek lehet hogy a váltóvezérlő lett kukapozitív? Attól még manuálisan tudnék váltani, és egyáltalán mozgásképes lenne a kis drágám?

Segítségeteket továbbra is köszönöm!

Béla

Link to comment
Megosztás:

A váltó diagnosztikai lámpája az az S betű a fogaskerékben? Az fel szokott villanni néha? Úgyértem van ott jó izzócska benne?

Sziasztok!

Végre tudtam foglalkozni a kicsi kocsimmal. A váltóvezérlőről jövő barna-fekete kábelre rácsatlakoztam, és odavezettem a diagnosztikai csatlakozó A lábához. Ráadtam a gyújtást, és semmi nem történt. Gondoltam, még közvetlenebb kapcsolatot teremtek. Lehúztam a váltóvezérlőről a csatit, beszúrtam a 4-es lábához a vezetéket, és úgy dugtam vissza a csatit. Megint bedugtam a vezeték másik végét a diagcsati A lábához. Majd gyújtás, és semmi. :(

Ha az A-B lábakat érintem össze, akkor csodálatosan villogtatja a motorvezérlő által tárolt hibákat. Szétszedtem a váltóvezérlőt, és gyakorlatilag patika állapotúnak tűnik. Nem látok rajta semmit kiégve, elpukkanva. Ettől persze lehet rossz.

Szerintetek lehet hogy a váltóvezérlő lett kukapozitív? Attól még manuálisan tudnék váltani, és egyáltalán mozgásképes lenne a kis drágám?

Segítségeteket továbbra is köszönöm!

Béla

Link to comment
Megosztás:

Ez így érdekes. Ha esetleg olyan szintre jutna a dolog van váltóvezérlőm, akár próbára is, de komplett váltó is ha kell.

(lol most nézem hova valósi vagy, ismerem a polgármestereteket,együtt mentünk simson kupában. :D )

Ismered Pásztor Lacit? :) Jó arc emberke. Már nem Simsonnal tolja. Rájött, hogy a Romet Pony jobban illik hozzá.:)) Te pedig jól látom, hogy gyulai vagy? Hogy találkoztatok a világ két végéről? Ha gondolod, és megmondod a neved, átadhatom Neki az üdvözleted. Néha találkozom vele.

Jövő héten szerdára bejelentkeztem egy olaj, és szűrő cserére. Ennyit még megérhet próbálkozni. De aztán lehet, hogy Nálad fogok kikötni. :)

Milyen állapotú a váltó? Lehet róla tudni valamit?

Üdv: Béla

Link to comment
Megosztás:

Ament Attila. Hát, a kupában találkoztunk, amíg még tudtam menni.

Na most a váltóról azt kell tudni hogy ez sem 100-as. A rükvercet elég rapszodikusan kapcsolja, az előző tulaj szerint a szerelő szerint csak olaj meg szűrőcsere kell neki, van is hozzá egy vadiúj szűrő. Hogy ez mennyire igaz, nem tudom, ismereteim szerint inkább a vezérlő mágnesszelep környékén kellene keresni a hibát, bár szerelő létemre az automaták világában nem igen merültem el. Más szempontból nincsen vele baj, szépen váltott, működött a sport módja is.

Egyébként egy 89-es c20ne-ből van, de vectrában ez az egy féle automata volt, szóval ez annyira nem lényeg.

Nekem lomnak van otthon, de kidobni/elbontani azért sajnálom, gondoltam egyszer valakinek még jól jöhet, aki ért hozzá, vagy akár alkatrésznek. Szóval ha úgy alakul nem kérek érte egy vagyont, de akár cserében is benne vagyok. A vezérlő meg a kábelköteg az teljesen hibátlan, ha esetleg ott lenne probléma.

MOD.: A vectra16v.com szerint 92 után csak tech1-el lehet kiolvasni a váltó hibakódjait. (bár a diagcsatiból hiányzó vezetékkel ez nem tudom hogy lehetséges)

Módosítva : wookie
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ament Attila. Hát, a kupában találkoztunk, amíg még tudtam menni.

Na most a váltóról azt kell tudni hogy ez sem 100-as. A rükvercet elég rapszodikusan kapcsolja, az előző tulaj szerint a szerelő szerint csak olaj meg szűrőcsere kell neki, van is hozzá egy vadiúj szűrő. Hogy ez mennyire igaz, nem tudom, ismereteim szerint inkább a vezérlő mágnesszelep környékén kellene keresni a hibát, bár szerelő létemre az automaták világában nem igen merültem el. Más szempontból nincsen vele baj, szépen váltott, működött a sport módja is.

Egyébként egy 89-es c20ne-ből van, de vectrában ez az egy féle automata volt, szóval ez annyira nem lényeg.

Nekem lomnak van otthon, de kidobni/elbontani azért sajnálom, gondoltam egyszer valakinek még jól jöhet, aki ért hozzá, vagy akár alkatrésznek. Szóval ha úgy alakul nem kérek érte egy vagyont, de akár cserében is benne vagyok. A vezérlő meg a kábelköteg az teljesen hibátlan, ha esetleg ott lenne probléma.

MOD.: A vectra16v.com szerint 92 után csak tech1-el lehet kiolvasni a váltó hibakódjait. (bár a diagcsatiból hiányzó vezetékkel ez nem tudom hogy lehetséges)

Ha találkozom Lacival, jól átadom Neki az üdvözleted. Gyulán laksz?

Nagyon reménykedtem, hogy jó a váltód. Természetesen még nem vetettem el a dolgot, de pont az a bajom, ha több százezerért javítják, akkor ott vagyok, hogy vehetnék még egy Vectrust. Az enyémet vettem 220e Ft-ért, nagyon nem költenék 1,5-2-szer annyit a váltójára. Nem is értem, mi tud a javításukon ennyibe kerülni. Én ezért a pénzért hetekig dolgozok, ők meg két napig. És nem hiszem, hogy éjjel-nappal tolják.

De ha tudnál jól működő AF20-as váltót vezérlővel, azt megköszönném. cselik.bela@gmail.com az e-mail címem. Ezt megkapom a telcsimre is. A fórumra csak néha nézek fel.

Köszönettel: Béla

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan gondunk van egy isuzu vekivel, hogy megadta magàt a generátor, így kapott egy újat. Próbáltuk a régit rendbe rázni, de csak félsiker lett, ezért döntöttünk az új mellett. Hozzá teszem az én isuzum is ugyanolyan generátort kapott pár hónapja. Nos, felraktuk, töltés van. A gondunk, hogy mikor ráadjuk a gyújtást nem vilagit a töltés visszajelző. Km órát kivettuk kapott új égőt, sőt raktam bele egy másik órát is de semmi. Összes biztosítékot megneztem mind jó, testkabeleket leszedtem megtisztitottam. Véleményetek szerint mi lehet? Töltés van rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Nézzétek meg a gerjesztőszálat (kék-fehér) hogy nincs-e megszakadva, olyankor nem világít a töltésjelző, de töltés meg van, mert a generátor bizonyos fordulat felett felgerjed magától. Jellemzően a motor és a tűzfal között szokott elszakadni.

Link to comment
Megosztás:

Nézzétek meg a gerjesztőszálat (kék-fehér) hogy nincs-e megszakadva, olyankor nem világít a töltésjelző, de töltés meg van, mert a generátor bizonyos fordulat felett felgerjed magától. Jellemzően a motor és a tűzfal között szokott elszakadni.

Nos, odáig jutottunk, hogy a műszerórára jövő szálon, az óra felőli csatlakozónál, gyújtás ráadásakor nincs mérhető feszültség. Közben nézegettem az elektromos kapcsolási rajzot, és van benne valahol egy ún. K79- relé töltésellenőrzés, na de hol. Már az összes létező relét egyesével átcserélgettem az én autómból a másikba, még egy van hátra, mégpedig a biztosítéktábla mögött. Az lenne? Valóban létezhet ilyen benne?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Valamik vannak otthon, de meg kell nézzem melyik egész (ha van egyáltalán) mert voltak legózva.

Okés :) Az enyémben valami széthullott (zörög benne valami) és nem kattan, nem akartam szétszedni, gondoltam veszek másikat, de holnap lehet szétkapom. Új cromax-ban 5ezer5szááááz :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tudna valaki segíteni mert elakadtam. Opel Vectra beszereltem a digitális óra csoportot de nem mutat km-t minden mást mutat ezt az egyet nem. A váltóba megvan a digit fogaskerék + már tudtam hozzá csatlakozót is szerezni 3 szál vezetékkel. A Kérdésem az lenne hova kell bekötni Ezt a három szál vezetéket,Mert az órában nem találom a helyét. Van még egy probléma nem tudom,hogy van e köze az órához. A műszerfal alatt a jobb oldalon van egy Siemens 5WK4 564 doboz 2soros hosszú citromsárga csatlakozóval ami nekem még hiányzik. Esetleg ha van valakinek ilyen elfekvőben szívesen megvásárolnám.Ennek gondolom a fogyasztásmérőhöz is köze van.

Módosítva : Jana1st
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.