Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Kadett D


wizard

Recommended Posts

Üdv!

Szeretnék tanácsot, segítséget kérni. Ha esetleg beszerzési forrást is tudna nagyon hálás lennék. Vagy esetleg javító szakembert? A Gk-im Füzesabonyban "Pihen"

Opel Kadett D 1.3 S -hez  Seb.váltó kellene, vagy ami kompatibilis vele. E Kadett, Vagy Astra? Milyen tipusú váltót vegyek?  F10, F13, F14 ? Az Astráé jó-e hozzá? Mindegy 4, vagy 5 sebességes.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, janek56 írta:

Üdv!

Szeretnék tanácsot, segítséget kérni. Ha esetleg beszerzési forrást is tudna nagyon hálás lennék. Vagy esetleg javító szakembert? A Gk-im Füzesabonyban "Pihen"

 

Opel Kadett D 1.3 S -hez  Seb.váltó kellene, vagy ami kompatibilis vele. E Kadett, Vagy Astra? Milyen tipusú váltót vegyek?  F10, F13, F14 ? Az Astráé jó-e hozzá? Mindegy 4, vagy 5 sebességes.

Elvileg a D Kadett 13S motorja kisblokk, szóval rámegy az F10 és F13 váltók bármelyike (F14 nem létezik), mindegy hogy Astrán vagy netán E Kadetten volt eredetileg. F15-öt már nem merem mondani, pedig elvileg az is kisblokkos váltó. A lenti képen látszik hogy eredetileg milyen váltóval szerelték ezt az autót (pirossal bekereteztem), és ugyanabban a sorban az is látszik hogy milyen más típusokba szerelték még ezt a motort, és azokhoz milyen váltót csatoltak:

kadett_d.jpg 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, janek56 írta:

Köszi a választ. Tehát ideális lenne az F10/4 vagy F10/5. Gondolom a per 4-5 a sebesség fokozatra utal? Ha akár lenne valakinek, vagy megbízható beszerzési helyet tudna, vagy javító szakembert Heves M.-ben megköszönném.

Ideális lenne, csak nemigen fogsz találni attól tartok. F10/5-ös váltót legutoljára X12SZ motorkódú Corsa B-be szereltek, azt meg kb. '96-ig gyártották csak. A négysebességes F10/4 gyártását meg még ennél is előbb abbahagyták. Én nem tudom arra felétek Hevesben mi a helyzet, de itt Veszprém megyében ilyen öreg autók már bontóban se nagyon vannak... Akárhogy is, ha találsz valahol 1.2-es Corsa B-t, abban jó eséllyel F10-es váltó lesz, szóval valami ilyenből kéne kibontanod. A váltó típusa amúgy rá van írva magára a váltóházra, ott ahol a kapcsolókulissza belemegy a váltóba, csak töröld le róla az olajos szutykot és elvileg látni fogod. Itt az ábra hogy pontosan hol keresd, bár a képen ez pont egy F13-as váltó, de ugyanitt van az F10-esen is (de ugye az F13 is jó neked): 

f10-f13_01.jpg 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.