Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Középkonzol kivétele


cszoli

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...

Üdv,

Nem igazán ide tartozik, de hátha tud segíteni.

Nemrég ledeztem a kocsit és az óracsoport kivétele után vettem észre, hogy az előző tulaj is ügyködött már. Ez abban merül ki, hogy az óracsoport mögötti műanyag rögzítő konzolról letört egy darabot ami kellene. Esetleg valaki szedte ezt már ki?

Nem igazán szeretném feszegetni, mert nem túl tartós az préselt papír szerű belső.

Köszönöm,

Link to comment
Megosztás:

Ha a csatlakozó, és a karmos rögzítő helye között ilyet látsz, akkor jó.

A dokkoló többi része csupán a pozicionálás, és merevítés része.

Vagy az lesz a helyzet mint nálam ha emlékszel: ez a dokkoló egyszerűen elhajlott a sok erőltetéstől és hibás pozicionálástól az elektromos csatlakozó feletti részen, ezért nem is tudtam rendesen betenni az órát: egyszer csináltam, akkor is másfél óráig tartott, mígnem végül éppen te orvosoltad a problémát. Bár megjegyzem ettől még nem szerettem meg az óracsoport kiszerelésének műveletét. :D

Link to comment
Megosztás:

Nálad nem tört le semmi. Tényleg csak meghajlott. Ha eltört volna, akkor is, egy pár alkatrészláb beolvasztással javítható.

Nem kifejezetten egyszerű műveletsor.

Leengedett kormánynál: (kormány burkolat nélkül)

Felül betolni a rögzítőkart. (kiengedni a rögzítő karmot)

Kiemelni a csatlakozóból.

Kissé elfordítani oldalra.

45° fordítani az alját.

Ebben a pozícióban kibújtatni a keretből.

Majd 180° az alja felfelé nézzen, kiemelni a kormány tetején.

Visszafelé, a csatlakozó dokkolása a legnehezebb. Ezt érezni kell.

Ha betalálsz, a mutatók nulláznak.

Rögzítő vissza.

Ez a csati nagyon el van cseszve, egyszerűbben jobbat lehetett volna csinálni...

Link to comment
Megosztás:

Nálad nem tört le semmi. Tényleg csak meghajlott. Ha eltört volna, akkor is, egy pár alkatrészláb beolvasztással javítható.

Nem kifejezetten egyszerű műveletsor.

Leengedett kormánynál: (kormány burkolat nélkül)

Felül betolni a rögzítőkart. (kiengedni a rögzítő karmot)

Kiemelni a csatlakozóból.

Kissé elfordítani oldalra.

45° fordítani az alját.

Ebben a pozícióban kibújtatni a keretből.

Majd 180° az alja felfelé nézzen, kiemelni a kormány tetején.

Visszafelé, a csatlakozó dokkolása a legnehezebb. Ezt érezni kell.

Ha betalálsz, a mutatók nulláznak.

Rögzítő vissza.

Köszönöm az infókat.

Én is szenvedek rendesen a visszahelyezéssel. Van valami bevált módszer erre? Nem akarom tönkre tenni.

Köszi,

Link to comment
Megosztás:

Nálad nem tört le semmi. Tényleg csak meghajlott. Ha eltört volna, akkor is, egy pár alkatrészláb beolvasztással javítható.

Nem kifejezetten egyszerű műveletsor.

Leengedett kormánynál: (kormány burkolat nélkül)

Felül betolni a rögzítőkart. (kiengedni a rögzítő karmot)

Kiemelni a csatlakozóból.

Kissé elfordítani oldalra.

45° fordítani az alját.

Ebben a pozícióban kibújtatni a keretből.

Majd 180° az alja felfelé nézzen, kiemelni a kormány tetején.

Visszafelé, a csatlakozó dokkolása a legnehezebb. Ezt érezni kell.

Ha betalálsz, a mutatók nulláznak.

Rögzítő vissza.

Tudom, öreg rókákkal ne vitatkozzak, de nem kell levenni a kormány burkolatot. Lehet, hogy úgy egyszerűbb kivenni (sosem próbáltam, szerintem macerásabb levenni-feltenni), de burkolattal is kijön. Kb 40 ki-be szerelés után mondom ezt.

Link to comment
Megosztás:

Az a helyzet hogy ahányszor DarthVödör a jelenlétemben kivette a műszeregységet, olyankor mindig valami mást is szereltünk, tehát ezért volt a kormányburkolat levéve. Anélkül sztem meg se próbáltuk, pedig lehet hogy menne...

Maga a műszeregység simán kijön a kormányburkolat levétele nélkül, inkább az előtte levő műanyag keret ami nehezebben fér ki. Én úgy szoktam, hogy teljesen kihúzom a kormányt, és a kormányoszlop tövében levő borítás elemet, amit két rugó tol kifelé, kézzel visszanyomom, és így már a keret is könnyen kifér. Amelyikben nem állítható a kormány, ott lehet, hogy nem lehet megúszni a fölső kormányoszlop borítás levételét, de az is csak 2 csavar az egész.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok.

Nekem egy 98" 1.4-es 90LE astrám van.

Lenne 1 kis problémám a középső konzollal.

Elment a világításom de úgy ,hogy még az időt és a dátumot se mutatja.

A fűtést vezérlő gombok se világítanak.

Hogy álljak neki a szerelésnek vagy inkább vigyem szerelőhöz ?? !!!

A biztosítékok jók.....Kb. 1 hét különbség volt a kettő meghibásodás között..

Kérem segítsetek,mert nem értek hozzá...

köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem egy 98" 1.4-es 90LE astrám van.

Lenne 1 kis problémám a középső konzollal.

Elment a világításom de úgy ,hogy még az időt és a dátumot se mutatja.

A fűtést vezérlő gombok se világítanak.

Hogy álljak neki a szerelésnek vagy inkább vigyem szerelőhöz ?? !!!

A biztosítékok jók.....Kb. 1 hét különbség volt a kettő meghibásodás között..

Kérem segítsetek,mert nem értek hozzá...

köszönöm...

Szia!

Stofl márkatárs jóvoltából itt találsz egy leírást a középkonzol kiszereléséhez, izzócseréhez: https://sites.google...nzol-kiszed-se:

Ha elmegy a kijelző háttérvilágítása, akkor nem látsz rajta semmit, mert az egy sima LCD panel, a szegmensek maguk nem világítanak, csak akkor látszik, ha hátulról be van világítva. Szóval valószínű annyi baja van, hogy kimentek az izzók. Ez a leggyakoribb. Az is erre utal, hogy nem egyszerre szűnt meg az összes középkonzol világítás.

update: Most belenéztem a leírásba, annyival egészíteném ki, hogy fűtéskezelő konzolból kétféle van, a dokumentumban a behr tipusú szerepel, ha neked delphi van, akkor nem középen a tekerő alatt van egy izzó, hanem hátulról betéve kettő.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 year later...

Sziasztok!

Ma törölgettem a középkonzol kijelzőmet, és a jobb oldalánál, a két állító gombnál „sikerült” kicsit erősebben megnyomni, így benyomódott egy kicsit az egész TID :(

Le kell bontani az egész konzolt, hogy belülről valahogy visszanyomjam, vagy elég csak felül kipattintani és enged annyit, hogy mögé lehessen valahogy nyúlni és visszahúzni.

Még sose volt megbontva, nem is nyiszorog ott semmi, de ha le kell szedni az egészet, akkor félő, hogy valami percegni fog majd ott...

Tapasztalatotok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma törölgettem a középkonzol kijelzőmet, és a jobb oldalánál, a két állító gombnál „sikerült” kicsit erősebben megnyomni, így benyomódott egy kicsit az egész TID :(

Le kell bontani az egész konzolt, hogy belülről valahogy visszanyomjam, vagy elég csak felül kipattintani és enged annyit, hogy mögé lehessen valahogy nyúlni és visszahúzni.

Még sose volt megbontva, nem is nyiszorog ott semmi, de ha le kell szedni az egészet, akkor félő, hogy valami percegni fog majd ott...

Tapasztalatotok?

Én néhányszor már csaptam oda (rá a TID-re is), mert azt hittem h onnan jön a cicergés (az ablak előtti rács nyekergett mint később kiderítettem). De nem nyomódott be, meg sem mozdult, olyan volt hogy kicsit néhány pillanatra kócos lett a kijelzett számok karaktere az ütéstől...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma törölgettem a középkonzol kijelzőmet, és a jobb oldalánál, a két állító gombnál „sikerült” kicsit erősebben megnyomni, így benyomódott egy kicsit az egész TID :(

Le kell bontani az egész konzolt, hogy belülről valahogy visszanyomjam, vagy elég csak felül kipattintani és enged annyit, hogy mögé lehessen valahogy nyúlni és visszahúzni.

Még sose volt megbontva, nem is nyiszorog ott semmi, de ha le kell szedni az egészet, akkor félő, hogy valami percegni fog majd ott...

Tapasztalatotok?

Először is ha ki is tudod pattintani felül, nem fog annyit engedni hogy mögé tudj nyúlni és elérd a TID rögzítését, másrészt meg ahhoz hogy azt korrektül vissza tudd rakni a helyére (rendesen hozzáférj), sajnos ki kell szedni az egész középkonzolt. De egyszer kell rendesen megcsinálni, többet soha nem fog ilyesmi előfordulni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma törölgettem a középkonzol kijelzőmet, és a jobb oldalánál, a két állító gombnál „sikerült” kicsit erősebben megnyomni, így benyomódott egy kicsit az egész TID :(

Le kell bontani az egész konzolt, hogy belülről valahogy visszanyomjam, vagy elég csak felül kipattintani és enged annyit, hogy mögé lehessen valahogy nyúlni és visszahúzni.

Még sose volt megbontva, nem is nyiszorog ott semmi, de ha le kell szedni az egészet, akkor félő, hogy valami percegni fog majd ott...

Tapasztalatotok?

Először is ha ki is tudod pattintani felül, nem fog annyit engedni hogy mögé tudj nyúlni és elérd a TID rögzítését, másrészt meg ahhoz hogy azt korrektül vissza tudd rakni a helyére (rendesen hozzáférj), sajnos ki kell szedni az egész középkonzolt. De egyszer kell rendesen megcsinálni, többet soha nem fog ilyesmi előfordulni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma törölgettem a középkonzol kijelzőmet, és a jobb oldalánál, a két állító gombnál „sikerült” kicsit erősebben megnyomni, így benyomódott egy kicsit az egész TID :(

Le kell bontani az egész konzolt, hogy belülről valahogy visszanyomjam, vagy elég csak felül kipattintani és enged annyit, hogy mögé lehessen valahogy nyúlni és visszahúzni.

Még sose volt megbontva, nem is nyiszorog ott semmi, de ha le kell szedni az egészet, akkor félő, hogy valami percegni fog majd ott...

Tapasztalatotok?

Nem akarlak elszomorítani, de ez szivacs!!

Ha benyomtad akkor baj van, mert a kijelzőt a két szélén két csavar fogja.Tehát az egyik csavar valahogy megadta magát.Gondolom hogy nem a csavar hanem amibe beletekered.Szóval az egészet ki kell szedni.Ahhoz meg ki kell szedni a hamutartót, illetve azt a kis tároló részt, meg a rádiót.Ha ezek kint vannak akkor férsz hozzá azokhoz a csavarokhoz oldalt amik a középső részt tartják.Ha ezeket kicsavartad, akkor be kell tolni a szellőzőt.Utánna megfogod a középső rész tetejét és előre húzod.Hát kb ennyi.

Én sokszor kiszedtem amikor a fedélzeti számítógépet szereltem be.Most már kb másfél perc alatt kiszedem...

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Jó lett! Gratula! Ilyen fólia van sima feketében is? Kopottas már a konzolom és a bontottak sem jobbak és a fólia jó megoldás. Miként lehet ilyen szépen felrakni? Simán ragasztással vagy melegíteni is kell?

Köszi!

Ezt egy aukciós oldalon vettem kemény 1500 pénzért. 0.5x1.5 méretben. 4D carbon fólia néven fut. Ragasztós a dolog de többször visszaemelhető. Meg persze az ívek miatt melegíteni is kell. Én asszony hajszárítóját használtam. Hőléggel is lehet de óvatosan, egy helyen azt láttam h 100-110re melegítik, igaz az külső fólia volt. Negatív irányba sajnos nem tudtam behajtani de az óra előtt így marad. El lehet vele szórakozni. SZtem lehet találni feketébe.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.