Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nahh Sikerűlt öszerakni. Köszi még 1x.

Amivel indítottuk a beszélgetést az az volt hogy nem akadt meg a hamutartó amikor visszatoltam.

Nos a hiba a pici tüske.

Most hogy szét lett szedve kiderűlt.

minden a helyén még nincs a kocsiban a hamutartó.

Próbálgattam ès az a tény hogy a tüske nem mindíg ugrik be a helyére és nem marad zárva a hamutartó.

Mit tudok tenni ez ügyben ?

Elküldve

Nahh Sikerűlt öszerakni. Köszi még 1x.

Amivel indítottuk a beszélgetést az az volt hogy nem akadt meg a hamutartó amikor visszatoltam.

Nos a hiba a pici tüske.

Most hogy szét lett szedve kiderűlt.

minden a helyén még nincs a kocsiban a hamutartó.

Próbálgattam ès az a tény hogy a tüske nem mindíg ugrik be a helyére és nem marad zárva a hamutartó.

Mit tudok tenni ez ügyben ?

Meg kellene nézni a fém tüskét, lehet nem az eredeti, vagy elgörbült.

Az enyémben már pótoltam, mert elhagytam. Átmérő :1mm, hossz: 8mm. Ezekkel a méretekkel jól működik.

Az 1mm-es huzalból készült tüske jól ül a műanyag karban, nem lötyög.

Valamint a hamutartó oldalán a tüske pályát, hogy nincs-e valahol látható sérülés, kopás. Esetleg még azt, hogy nem szorul-e a tüske a pályában (ha vastagabb, mint 1mm akkor előfordulhat szorulás, ha hosszabb 8mm-nél belelóghat a hamutartó oldalába).

  • Like 1
Elküldve

Meg kellene nézni a fém tüskét, lehet nem az eredeti, vagy elgörbült.

Az enyémben már pótoltam, mert elhagytam. Átmérő :1mm, hossz: 8mm. Ezekkel a méretekkel jól működik.

Az 1mm-es huzalból készült tüske jól ül a műanyag karban, nem lötyög.

Valamint a hamutartó oldalán a tüske pályát, hogy nincs-e valahol látható sérülés, kopás. Esetleg még azt, hogy nem szorul-e a tüske a pályában (ha vastagabb, mint 1mm akkor előfordulhat szorulás, ha hosszabb 8mm-nél belelóghat a hamutartó oldalába).

OKés. Köszi a tippeket.

Elküldve

Nos megint nem jó.

Eltünt a kis tüske.

Hol és kinél tudok gyártatni ?

Konkrétan debreceni vagyok.

Vagy vedd ki a fém rugót belőle és rakd vissza úgy. Akkor nem nyílik majd magától, hanem meg kell nyomni az alján, de csukva marad, ha benyomod és nem kell többet szenvedni ezzel.

Elküldve (edited)

Nos megint nem jó.

Eltünt a kis tüske.

Hol és kinél tudok gyártatni ?

Konkrétan debreceni vagyok.

Háááát, ez kb. az a kategória amire nem mozdul rá majd a "hazai nehézipar"...

Keress egy belevaló és elég kemény huzal darabot (rugóacél huzal, gemkapocs stb.) vagy vegyél 1mm átmérőjű fúrószószárat és abból készítsél.

Méretek fentebb valahol.

Módosítva : KMiki
  • 1 year later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Van egy elég hülye kérdésem. Hogyan kell az "air distribution switchet" (nemtudom mi a rendes magyar neve, ez szabályozza hova megy a levegő :) ) kiszedni? A szerelőnek nem sikerült ugyanúgy visszaraknia ahogy kiszedte, és így nem állítható rendesen, akad. Le kell szedni a központi konzolt, majd a felül 3, alul 2 pöcökkel ennek a résznek a fedőjét leszedni, és úgy hozzáférni, vagy ki lehet valahogy pattintani, húzni (ezt nem igazán sikerült, pedig próbálkoztam) magát a kapcsolót ezek elvégzése nélkül, és helyretenni?

Módosítva : todadot
  • 4 weeks later...
Elküldve

Én is túlestem rajta. Nem világított a fűtéskapcsolók környéke, rászántam magam az izzócserére, Delphi rendszer.
A keze száradna le annak, aki így oldotta meg az izzók elrendezését és hozzáférhetőségét.
De azért sikerült, fűtéskapcsoló panel világít, minden szépen visszament a helyére és rendeltetésszerűen működik.

Elküldve
1 óra, zolmesz írta:

Én is túlestem rajta. Nem világított a fűtéskapcsolók környéke, rászántam magam az izzócserére, Delphi rendszer.
A keze száradna le annak, aki így oldotta meg az izzók elrendezését és hozzáférhetőségét.
De azért sikerült, fűtéskapcsoló panel világít, minden szépen visszament a helyére és rendeltetésszerűen működik.

Leszedted a középkonzolt, vagy tudsz valami trükköt?

Én is halasztgatom, de jönnek a sötét, fűtős idők, tavaly nagyon zavart, hogy nem láttam semmit, hova mennyi, indén meg akarom csinálni, lassan aktuális.

Elküldve
2 órája, bucynus írta:

Leszedted a középkonzolt, vagy tudsz valami trükköt?

Én is halasztgatom, de jönnek a sötét, fűtős idők, tavaly nagyon zavart, hogy nem láttam semmit, hova mennyi, indén meg akarom csinálni, lassan aktuális.

Nem kell kiszedni a középkonzolt, ha van célszerszámod csak a rádiót és alatta a tárolót.simán kilehet szedni az izzót és vissza.Az előző kocsim delphi rendszerű volt.

tmsi4rpdlr24qvoujnms.jpg

Elküldve
3 órája, bucynus írta:

Leszedted a középkonzolt, vagy tudsz valami trükköt?

Én is halasztgatom, de jönnek a sötét, fűtős idők, tavaly nagyon zavart, hogy nem láttam semmit, hova mennyi, indén meg akarom csinálni, lassan aktuális.

Én bizony leszedtem, olyan célszerszámom nem volt, és túl nagy a kezem az ilyen kis helyeken való szerelgetéshez.

Az egyik rossz izzó így is beesett valahova a mélybe :-)

Elküldve
2 órája, astra 1 írta:

Nem kell kiszedni a középkonzolt, ha van célszerszámod csak a rádiót és alatta a tárolót.simán kilehet szedni az izzót és vissza.Az előző kocsim delphi rendszerű volt.

tmsi4rpdlr24qvoujnms.jpg

 

1 óra, zolmesz írta:

Én bizony leszedtem, olyan célszerszámom nem volt, és túl nagy a kezem az ilyen kis helyeken való szerelgetéshez.

Az egyik rossz izzó így is beesett valahova a mélybe :-)

Na ezzel én is így vagyok, nem az én kezemnek találták ki az ilyen szűk helyen szerelést.

A múltkor a gázbojler tisztító nyílásába is beszorult a kezem, pedig nem 1 DIN-es. :D

Elküldve
On 2016. 09. 23. at 18:48, astra 1 írta:

Nem kell kiszedni a középkonzolt, ha van célszerszámod csak a rádiót és alatta a tárolót.simán kilehet szedni az izzót és vissza.Az előző kocsim delphi rendszerű volt.

tmsi4rpdlr24qvoujnms.jpg

És ez a célszerszám honnan van egyébként?
Lehet ilyet venni valahol és van hivatalos neve, vagy valami saját magad által készített eszköz?
Hátha megkönnyítené a jövőbeni esetleges izzócseréket :-)

  • 11 months later...
Elküldve
On 2005. 07. 12. at 22:25, szaby21 írta:

Hi

 

Van egy olyan gondom hogy a középkonzolon a klíma szabályzóknál nem világít semmi. Éjszaka csak győzöm kitalálni hogy éppen mit tekergetek. Ki lehet az izzót cserélni otthon vagy forduljak szakemberhez (opel szervíz) :?: Ha túl nagy meló szétszedni akkor inkább elviszem a szervízbe. Nem akarok bent elrontani semmit. Tényleg tudja valaki mi pénz egy 90000km-es szervíz?

 

  • 6 months later...
Elküldve

Sziasztok!

Rendeltem egy Veramont. A beépítéshez le kell vennem a középkonzolt. Attól tartok, hogy valamin kozmetikai sérülést okozok (mint már más helyen tettem, akaratlanul)... Hol találok hozzá pontos leírást? Behr pollenszűrőm van, gondolom a klímám is az. Úgy tudom a tekerős gombok leszedhetőségénél van szerepe, mert azt olvastam az egyiknél lejön, a másiknál nem (csak már nem tudom melyiknél).

A másik aggoldalmam a rádió (Blaupunkt) keretének kiszedése. A középkonzol csavaroknál ki van vágva a keret két oldalt, de kicsi a lyuk, szerintem nem fér ki rajta a csavar. Ki fog jönni a keret roncsolásmentesen? Annyi helyen fogja lemezrugó, hogy nem lesz annyi csavarhúzó ellentartani (vagy fixen vissza kell hajtogatni a rugókat).

A légterelő rácsok mögött ki kell csavarni a csavarokat vagy az maradhat a helyén?

Rádió keretéről képek:
radio_keret_teljes.jpg
radio_keret_bal_oldal.jpg

Elküldve
39 perce, freddy_ írta:

Sziasztok!

Rendeltem egy Veramont. A beépítéshez le kell vennem a középkonzolt. Attól tartok, hogy valamin kozmetikai sérülést okozok (mint már más helyen tettem, akaratlanul)... Hol találok hozzá pontos leírást? Behr pollenszűrőm van, gondolom a klímám is az. Úgy tudom a tekerős gombok leszedhetőségénél van szerepe, mert azt olvastam az egyiknél lejön, a másiknál nem (csak már nem tudom melyiknél).

A másik aggoldalmam a rádió (Blaupunkt) keretének kiszedése. A középkonzol csavaroknál ki van vágva a keret két oldalt, de kicsi a lyuk, szerintem nem fér ki rajta a csavar. Ki fog jönni a keret roncsolásmentesen? Annyi helyen fogja lemezrugó, hogy nem lesz annyi csavarhúzó ellentartani (vagy fixen vissza kell hajtogatni a rugókat).

A légterelő rácsok mögött ki kell csavarni a csavarokat vagy az maradhat a helyén?

Rádió keretéről képek:

 

Rádió keretét vedd ki, lapos csavarhúzóval hajtogasd vissza a füleket és már jön is ki. Utána majd hozzáférsz a csavarokhoz.

Középkonzol bontása: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-K-z-pkonzol-kiszed-se:

  • Like 1
Elküldve
32 perce, kobraCode írta:

Rádió keretét vedd ki, lapos csavarhúzóval hajtogasd vissza a füleket és már jön is ki. Utána majd hozzáférsz a csavarokhoz.

Középkonzol bontása: https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-K-z-pkonzol-kiszed-se:

Köszönöm ez jó kiindulási alap viszont az egyáltalán nem szeretnék a műszerfal elemei között lapos csavarhúzóval nyúlkálni (például térképtartó kivétele). Remélem sikerül ennél kíméletesebben kiviteleznem a bontást.

Elküldve (edited)
2 órája, freddy_ írta:

Köszönöm ez jó kiindulási alap viszont az egyáltalán nem szeretnék a műszerfal elemei között lapos csavarhúzóval nyúlkálni (például térképtartó kivétele). Remélem sikerül ennél kíméletesebben kiviteleznem a bontást.

Szerezz be esetleg egy ilyen készletet:

4pcs-Hard-Plastic-Car-Interior-Dash-Door

Pontosan erre van kitalálva, puha műanyag, direkt kíméletes feszegetéshez, én is ilyen narancssárga készlettel csináltam, semmi nyom nem marad. Puhább mint a műszerfal műanyagja. Persze azért ezzel is óvatosan csináltam.

Magyar boltban nem tudom hol találni, én aliexpress-ről rendeltem régebben. Ha ebayen vagy neten keresed, valami ilyesmire keress rá: "Plastic Car Interior  Dashboard Removal Opening Tool"

Módosítva : nyolc8
  • Köszi! 1
Elküldve
9 órája, nyolc8 írta:

Szerezz be esetleg egy ilyen készletet:

 

Pontosan erre van kitalálva, puha műanyag, direkt kíméletes feszegetéshez, én is ilyen narancssárga készlettel csináltam, semmi nyom nem marad. Puhább mint a műszerfal műanyagja. Persze azért ezzel is óvatosan csináltam.

Magyar boltban nem tudom hol találni, én aliexpress-ről rendeltem régebben. Ha ebayen vagy neten keresed, valami ilyesmire keress rá: "Plastic Car Interior  Dashboard Removal Opening Tool"

Ez nagyon jó ötlet, csak sajnos nekem most kellene. Nagyon kivételesen két hetem lesz az autóval foglalkozni, de mire megérkezne az aliexpress-ről vagy ebay-ről, ez letelik.

Esetleg Amazon-ról tudsz ajánlani hasonlóan kíméletes szerszámot? Gyors szállítással pár nap alatt megérkezhet (jó drágán). Ez milyen lehet?
https://www.amazon.com/Panel-Removal-Tool-pcs-Upholstery/dp/B00ZRJCYQ2
Hasonló közelebb:
https://www.amazon.de/YISSVIC-Zierleistenkeil-Verkleidung-Entfernung-Türverkleidung/dp/B072Z8HGR2/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1523487054&sr=8-2&keywords=Werkzeug+zum+Entfernen+von+Platten

Szerk.: Megrendeltem az utóbbit. Ha tudtok jobbat, még le tudom mondani pár óráig.

  • Like 1
Elküldve
22 órája, freddy_ írta:

Köszönöm ez jó kiindulási alap viszont az egyáltalán nem szeretnék a műszerfal elemei között lapos csavarhúzóval nyúlkálni (például térképtartó kivétele). Remélem sikerül ennél kíméletesebben kiviteleznem a bontást.

Csak a rádió keretéhez írtam a lapos csavarhúzót.... Még sosem szedtem szét de szerintem ha kiszeded az összes csavart a középkonzol nagyobb feszegetés ellenére is ki kell hogy jöjjön a helyéről...

Elküldve
27 perce, kobraCode írta:

Csak a rádió keretéhez írtam a lapos csavarhúzót.... Még sosem szedtem szét de szerintem ha kiszeded az összes csavart a középkonzol nagyobb feszegetés ellenére is ki kell hogy jöjjön a helyéről...

...illetve a térképtartó füleihez sem árt a csavarhúzó, de amúgy expert középkonzol-szerelőként (40x ki-be biztos megvolt az évek alatt) egyetértek veled: ha az összes csavar (4db, kettő alul a hamutartónál és kettő a rádió helyén) kint van, akkor én a rádió nyílásánál megfogva egy határozott rántással kézzel szoktam kipattintani a helyéről.

  • Like 1
Elküldve
1 órával ezelőtt, kobraCode írta:

Csak a rádió keretéhez írtam a lapos csavarhúzót.... Még sosem szedtem szét de szerintem ha kiszeded az összes csavart a középkonzol nagyobb feszegetés ellenére is ki kell hogy jöjjön a helyéről...

Talán túlparáztam és óvatosan is be lehetne nyúlni a térképtartónál. :) A másik a szivargyújtó körüli elem. Az ilyen elemeknél nagyon erős patent szokott lenni, a műanyag kevés lehet alányúlni vele. Ha lehet, akkor kézzel bontok, ha nem, alányúlok valamivel (erre terveztem a szerszámot) és kerülöm a feszegetést. Talán nem fog kelleni a szerszám, de már úton van. A leírásból is úgy tűnik, hogy nem kell feszegetni a középkonzolt, csak meghúzni a végén, ezt én is így gondoltam.

Elküldve (edited)
17 órája, freddy_ írta:

Talán túlparáztam és óvatosan is be lehetne nyúlni a térképtartónál. :) A másik a szivargyújtó körüli elem. Az ilyen elemeknél nagyon erős patent szokott lenni, a műanyag kevés lehet alányúlni vele. Ha lehet, akkor kézzel bontok, ha nem, alányúlok valamivel (erre terveztem a szerszámot) és kerülöm a feszegetést. Talán nem fog kelleni a szerszám, de már úton van. A leírásból is úgy tűnik, hogy nem kell feszegetni a középkonzolt, csak meghúzni a végén, ezt én is így gondoltam.

Túlparázod ezt a középkonzol kivételt!A múltkor negyed óra alatt kikaptam (ebbe az időbe benne volt a rádió kiszedő tüskéinek keresése is).Ezen kívül eddig 1x szedtem szét ezt, de minden adja magát!

Muszáj volt benéznem a fölső kijelző mögé, mert vhol olvastam, ha egy szál el van vágva a vezeték kötegben akkor bekapcsolt nemgyári rádiónál is mutatja a dátumot.Naszóval nem a KÉKFEHÉR :-) szálat (k.hőm. érzékelő szála), hanem a pirosfehér szálat kell elvágni!..és igy mutassa a dátumot, meg ha a rádió bevan kapcsolva gyújtás nélkül akkor a kijelző sötét marad.


 

Módosítva : oggy
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.