Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Középkonzol kivétele


cszoli

Recommended Posts

Némi segítséget szeretnék kérni. A középkonzolom néha fura hangokat hallat, sikerült már behatárolnom, hogy fentről, a szorító "tulipán" környékéről jöhet a hang.
Mivel előző astrámon cseréltek középkonzol-izzókat, kb figyeltem, hogy kell kiszerelni. A következőket tettem:

Kivettem a rádiót (4 kis csavar ki, + kiemelővillák)
3 fűtőrendszer-gomb le.
Mivel a rádió mellett levő 2 csavart a rádió keretétől nem lehetett kivenni, a keretet is kivettem (hátul 1 db csavar plusz enyhe feszítés)
Alul a hamutartó kinyit, 1 db csavar ki.
Rájöttem még, hogy a szivargyújtó műanyag panelja is kipattintható, alatta még egy db csavar fogja.

Ezek után, ha felül kipattintom, elméletileg szabad lenne a középkonzol, de valamiért nem volt az. A szellőzőrendszerre gyanakodtam, mert láttam négy pattintó fület, de nem mertem már ennyire szétszedni, és nem is emlékszem, hogy izzócserénél ennyire szétszedték volna.
Ezen kívül a középső légbeömlőknél valahol nagyon beakadt az egész középkonzol.

Végülis a tulipánhoz épp hozzáfértem, és reparáltam egy kicsit rajta majd összeraktam az egészet. Egyelőre jónak tűnik, de sose lehet tudni.
Ha esetleg tudja valaki, pontosan mit is kell csinálni még, hogy a középkonzol előrehúzható legyen annyira, hogy kényelmesen lehessen szerelgetni mögötte, az ne kíméljen.

Köszönöm

cszoli

Link to comment
Megosztás:

Némi segítséget szeretnék kérni. A középkonzolom néha fura hangokat hallat, sikerült már behatárolnom, hogy fentről, a szorító "tulipán" környékéről jöhet a hang.

Mivel előző astrámon cseréltek középkonzol-izzókat, kb figyeltem, hogy kell kiszerelni. A következőket tettem:

Kivettem a rádiót (4 kis csavar ki, + kiemelővillák)

3 fűtőrendszer-gomb le.

Mivel a rádió mellett levő 2 csavart a rádió keretétől nem lehetett kivenni, a keretet is kivettem (hátul 1 db csavar plusz enyhe feszítés)

Alul a hamutartó kinyit, 1 db csavar ki.

Rájöttem még, hogy a szivargyújtó műanyag panelja is kipattintható, alatta még egy db csavar fogja.

Ezek után, ha felül kipattintom, elméletileg szabad lenne a középkonzol, de valamiért nem volt az. A szellőzőrendszerre gyanakodtam, mert láttam négy pattintó fület, de nem mertem már ennyire szétszedni, és nem is emlékszem, hogy izzócserénél ennyire szétszedték volna.

Ezen kívül a középső légbeömlőknél valahol nagyon beakadt az egész középkonzol.

Végülis a tulipánhoz épp hozzáfértem, és reparáltam egy kicsit rajta majd összeraktam az egészet. Egyelőre jónak tűnik, de sose lehet tudni.

Ha esetleg tudja valaki, pontosan mit is kell csinálni még, hogy a középkonzol előrehúzható legyen annyira, hogy kényelmesen lehessen szerelgetni mögötte, az ne kíméljen.

Köszönöm

cszoli

mindent jól csináltál, de még a vészvillogó gomját kellett volna leszedned és úgy előre húzni nyugodtan a középső szellőzőkről! 8)

Link to comment
Megosztás:

És a fűtőszabályzókat ki kell pattintani? Ha kipattintom nem ugrik szét semmi (bowdenek, stb...) ???

Nem tudom neked melyik verzió van pontosan, mert tudtommal ebből is van 2 fajta, de kompletten ki lehet szedni/pattintani az egész sor fűtés/hűtés gombot hátrafelé a fekete lapos dobozával és a bowdenekkel együtt kompletten a középkonzolból csak keresd meg a "körmöket" hozzá (le ne törd)! Bár már Én is van, vagy fél éve hogy kivettem, úgyhogy minden részletre már nem emlékszem de valahol...talán a rádió keretét ha kiveszed ott is kell lennie 1 csavarnak (természetesen torx a kicsike). :wink: Csak körűltekintően!

Link to comment
Megosztás:

a TIS ezt irja:

Műszerfalborítás ki- és beszerelése

Ki- és leszerelés

Hamutartó elől – lásd "Hamutartó elől ki- és beszerelése".

Térképtartó, műszerfalborítás fedelet kipattintani.

Rádió és rádiórekesz – lásd a következő munkaműveleteket "Rádió ki- és beszerelése" és "Rádiórekesz ki- és beszerelése" "R" csoportban.

Navigációs rendszerrel szerelt gépkocsiknál: NCDR 3000 – lásd az "NCDR 3000 ki- és beszerelése" munkaműveletet az "N" fejezetben.

Műszerfal-kárpitozás blendéjét meglazítani. Fűtés/klímaberendezés (2) kezelő készülékét a műszerfal-kárpitozás blendéjéből kicsatolni. Kevertlevegő húzószemének házát középen (1) a műszerfal-kárpitozás blendéjéből hátrafelé kinyomni.

Multi-Info-Display/Triple-Info-Display – lásd a következő munkaműveletet "Multi-Info-Display/Triple-Info-Display ki- és beszerelése" "N" csoportban.

Műszerfalborítás fedél.

Be- és felszerelés

Műszerfal-kárpitozás borítása, Multi-Info-Display / Triple-Info-Display, középső kevert levegő fúvóka, fűtés/klímaberendezés kezelőelemei, rádió fiókrésze, rádió, NCDR 3000, rakodópolc, első hamutartó.

tis1.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Légyszi segítsetek!

Van egy 1.4 16V G Astrám anno 1999. Nem működik rajta a belső-levegő keringetést kapcsoló gomb. Vagyis a gomb működik, de a levegő mindig belső keringetésre van kapcsolva. Hol van a lezáró "szelep"? Van hozzá külön relé, biztosíték?

Még egy kérdés. Van valakinek hozzá elektromos rajza? És el is tudná küldeni? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Légyszi segítsetek!

Van egy 1.4 16V G Astrám anno 1999. Nem működik rajta a belső-levegő keringetést kapcsoló gomb. Vagyis a gomb működik, de a levegő mindig belső keringetésre van kapcsolva. Hol van a lezáró "szelep"? Van hozzá külön relé, biztosíték?

Még egy kérdés. Van valakinek hozzá elektromos rajza? És el is tudná küldeni? Köszi!

Se relé se bizti tudtommal!

A csappantyút a kocsiban ülve jobb oldalona a kesztűtartó mögött találod a működtető motorral együtt. HA egyáltalán a moci működik azt hallanod kell. Ez egy forgásirányváltós kicsi motor hajtással, könnyne lehet, hogy csak a csappanytúház kiszerlése után tudod levenni. ha gondolod az enyémről küldök klépet hol van illetve hogy néz ki!

Csao!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget! Megtaláltam a motort, ki is vettem, meg is néztem.

A következőt tapasztaltam: A motor működik, a kapcsoló váltja az irányt, vagyis minden rendben, látszólag. :)

De: A motor folyamatosan forog. A gomb megnyomására irányt vált, de nem áll meg egyik végállásban sem. Csak azért áll meg,

mert nem tud tovább forogni, de feszültséget folyamatosan kap.

A kérdésem a következő: Ennek így kell működni? Vagy van valahol egy vezérlő elektronika hozzá, ami figyeli a motor állapotát

és ha kell lekapcsolja a feszültséget? (ha van ilyen ez nem működik nekem?) És ha van ilyen ez hol lehet?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a segítséget! Megtaláltam a motort, ki is vettem, meg is néztem.

A következőt tapasztaltam: A motor működik, a kapcsoló váltja az irányt, vagyis minden rendben, látszólag. :)

De: A motor folyamatosan forog. A gomb megnyomására irányt vált, de nem áll meg egyik végállásban sem. Csak azért áll meg,

mert nem tud tovább forogni, de feszültséget folyamatosan kap.

A kérdésem a következő: Ennek így kell működni? Vagy van valahol egy vezérlő elektronika hozzá, ami figyeli a motor állapotát

és ha kell lekapcsolja a feszültséget? (ha van ilyen ez nem működik nekem?) És ha van ilyen ez hol lehet?

Köszi!

az folyamatosan forog, nincs végállása

Link to comment
Megosztás:

az folyamatosan forog, nincs végállása

Ahogy a főnök úr mondja ..nincs végállás és semmi egyéb jelzés az csak forog folyamatosan, ha kézben van illetve nincs lefogva( ez biztosítja, hogy mindíg neki feszüljön a "tömítés" rendesen....

Motor kihajtás akkor nincs rongálódva ha jól értem... :?:

Akkor most javasolnám, hogy próbáld meg kiszerelni a casppantyú házat,de vigyázz a tűzfalnál lévő tömítésre meg ne sérüljön, mert az gáz lehet..(esetleg beázhat miatta a kocsi.. :!: ) és vedd ki belőle a csappanytyút, ha minden igaz akkor mind a 2 végén azonos a csatlakozás (tehát azon a végén is olyan van ahol nem csatlakozik a moci) így csak meg kell fordítanod, hogy az egészben lévő csatlakozások találkozzanak és már rndben is lesz!

Jó munkát! :D

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Sziasztok

Mitől van az hogy mióta szétszedték a kocsit, és raktak bele központit, riasztót stb... néha nyöszörög a középkonzolnál legfelül (a dátum, meg hömérséklet kijelzőnél) pedig a csóka aki csinálta, azt mindta minden okés, és jól van összerakva, vmi pöcök törhetett le?

Nem mintha nagyon hangos lenne meg zavaró, de azért egy 5 hónapos autó még egy ici-picit se nyöszörögjön.

Vagy az utak is szátrázhatják?

Link to comment
Megosztás:

Nem mintha nagyon hangos lenne meg zavaró, de azért egy 5 hónapos autó még egy ici-picit se nyöszörögjön.

ha gyári központi zárat és riasztót rendeltél volna bele, akkor nem nyöszörögne.

itt asszem nem az 5 hónapos autó a szar, hogy nyöszörög....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Mitől van az hogy mióta szétszedték a kocsit, és raktak bele központit, riasztót stb... néha nyöszörög a középkonzolnál legfelül (a dátum, meg hömérséklet kijelzőnél) pedig a csóka aki csinálta, azt mindta minden okés, és jól van összerakva, vmi pöcök törhetett le?

Nem mintha nagyon hangos lenne meg zavaró, de azért egy 5 hónapos autó még egy ici-picit se nyöszörögjön.

Vagy az utak is szátrázhatják?

Sztem a Bp-i utak, meg a hideg is közrejátszhatnak. Hidegben amikor elindulok nekem is nyöszörög picit. Nem kell törődni vele. Ha gondolod, fújhatsz óvatosan egy kis WD40-et az óra függőleges síkjának és a középkonzol vízszintes síkjának találkozási éleihez, de nem biztos, hogy segíteni fog, mivel lehet, hogy nem itt nyöszörög neked... Nekem volt olyan időszak, hogy nyöszörgött, befújtam egy picit, azóta nem nagyon teszi, max hidegben elindulás után nyekken 1-et 2-őt a műszerfal, amíg nem melegszik be. Ha nagyon zavar, esetleg műszerfalápoló spray-vel óvatosan kis mennyiségben végigmehetsz a középkonzol körüli résen, vagy nyomogasd meg kicsit kézzel a konzolt, talán elmúlik... De akár lehet, hogy egy idő után magától is elmúlik: voltak nekem ilyen típusú "zajaim" is (mióta nem törődöm velük, mintha megérezték volna, és maguktól elmúltak :wink:).

Link to comment
Megosztás:

köszönöm, megpróbálom :)

Uhu: igazad van, csak éppen sajnos nem vagyok teletömve pénzzel, ezért kellett ez a megoldás, egyébként meg tökéletes meg vagyok vele elégedve, és fele annyiba se került.

bááár az elektromos ablak lehetne gyorsabb is, de akkor is megérte

Link to comment
Megosztás:

köszönöm, megpróbálom :)

Uhu: igazad van, csak éppen sajnos nem vagyok teletömve pénzzel, ezért kellett ez a megoldás, egyébként meg tökéletes meg vagyok vele elégedve, és fele annyiba se került.

bááár az elektromos ablak lehetne gyorsabb is, de akkor is megérte

ez igaz, én sem vagyok igengazdag csávó.

De ha közel 3 millioért veszek egy autót, akkor nagyon fájna, ha gagyi magyar riasztó centrál, és elektromos ablak lenne benne.

kókler szedje darabokra, és rakja össze, vagy jól, vagy nem.

Én biztosan gyárit tettem volna bele, hogy miért? azért mert az jó.

az müködni fog 5 év mulva is.

és nem szedik darabokra az uj autómat.

ÉS nem nyöszörög semmi.....

Majd amikor a porvédő elörekszik ugy 1-2 éves korában, és befagy, a centrál, amikor a ablakemelő nem müködik rendesen, szorul, lóg, nyekereg, és kezdődik a szívás, amajd akkor fogod sajnálni, hogy nem a gyárit tetted bele.......

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Nekem univerzális ablakemelő volt a 2 első ajtóba .nyáron rohadt hangosan zakatol, télen pedig alig megy.Ezel vettem az autót .

Később elromlott az egyik eltört benne egy műanyag ,tettem helyette bontott gyárit ,ég és föld a külömbség.

természetesen a gyári javára.

ui,

lehet hogy a bontott olcsóbb is mint az univerzális új !!

Link to comment
Megosztás:

köszi :wink:

én tettem utángyártott ablakemelőt / újat!! / a kadettomba.

rettenet szar volt. pedig minőségi cucc volt....

ugyanez a nem gyári központizárnál: télen befagyott. rendszeresen.

4 év alatt mind a 4 motor szépen beszart egyesével.

és az uij is befagyott.....

Az AstrámbN gyári minden. érdekes: müködik, és nem fagy be. az ablak nem nyekereg. stb.......

Link to comment
Megosztás:

azt hiszem ezekből a cumókból én is csak gyárit raknék bele. a rekordomba utólag raktam elektromos ablakot, de sikerült bontottan venni mind a négy ajtóba, de a kapcsolója elég sokat szarakodott, a centrál motorjain a gumiharangok szét vannak szakadva, de még egy sem halt meg. az omiban gyári a riasztó és azzal sincs semmi problémám, de láttam már mikor szervízben utólag rakják be a a riasztót és elég szomorú látvány volt az új autó ízekre szedése.

Link to comment
Megosztás:

Annyit hozzáfűznék az univerzális dolgokhoz, hogy ezeket mindíg inkább úgy kell tekinteni, mintha bérelnéd őket. Ez vonatkozik a Spal ablakemelőre, meg a kínai központizárra is. Cserében ott van az Autolift, ami a gyári ablakemelők majdnem pontos mását gyártja, és legalább addíg tart, mint a gyári! Persze a Spal-nak két és fél - háromszorosába is kerül.

Központizár szinten jobb választás a gyári. Az Uhu által említett befagyás elhelyezés kérdése, a gyári valszeg olyan helyen van - általában a zárszerkezettel egybeépítve - ahol nem folyik rá a víz. A magyar központizárakat kicsit megvédeném, az Autront nagyon korrekt, precíz cégnek tartom. Régen tényleg jellemző volt, hogy szétszakadozik a porvédő a zármotorjaikon, ami aztán azok halálához vezetett, de ezt a hibát már rég megoldották. Ezzel együtt egy utólag beszerelt zárszett soha nem fogja reteszelni az ajtókat :!:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 months later...

Hi

Van egy olyan gondom hogy a középkonzolon a klíma szabályzóknál nem világít semmi. Éjszaka csak győzöm kitalálni hogy éppen mit tekergetek. Ki lehet az izzót cserélni otthon vagy forduljak szakemberhez (opel szervíz) :?: Ha túl nagy meló szétszedni akkor inkább elviszem a szervízbe. Nem akarok bent elrontani semmit. Tényleg tudja valaki mi pénz egy 90000km-es szervíz?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.