Adam1 Elküldve Március28, 2012 Elküldve Március28, 2012 Ti mivel, mikor, milyen gyakran szoktátok tisztítani, fertőtleníteni a klímát? Kétféle tisztító van, a habos amit hosszú csővel be kell fújni a légcsatornákba, illetve az elpárologtatóra. A másik meg a hagyományos, beéső levegő keringetésre kapcsolsz, hátsó ülés mögé rakni a sprayt, és kifújni az összeset, miközben jár a ventilátor magas fokozaton. Szerintem a habos mindenképpen jobb. Ha ki van véve a fűtővventilátor, akkor tele lehet fújni vele a párologtató teljes környékét, plusz még a kondenzvíz kivezető csonknál is bedugni, befújni.
Adam1 Elküldve Március28, 2012 Elküldve Március28, 2012 Ti mivel, mikor, milyen gyakran szoktátok tisztítani, fertőtleníteni a klímát? Kétféle tisztító van, a habos amit hosszú csővel be kell fújni a légcsatornákba, illetve az elpárologtatóra. A másik meg a hagyományos, beéső levegő keringetésre kapcsolsz, hátsó ülés mögé rakni a sprayt, és kifújni az összeset, miközben jár a ventilátor magas fokozaton. Szerintem a habos mindenképpen jobb. Ha ki van véve a fűtővventilátor, akkor tele lehet fújni vele a párologtató teljes környékét, plusz még a kondenzvíz kivezető csonknál is bedugni, befújni. A másik kérdésem, hogy klíma beszerelés előtt kifertőtlenítsem valami szerrel a fűtő-hűtő boxot, vagy nem szükséges? Jelenleg ki van szerelve. Eddig annyit csináltam, hogy szétszedtem, kivettem a párologtatót, kifújattam levegővel, plusz a boxot teljesen kimostam, kitisztítottam vízzel.
Zsomat Elküldve Március29, 2012 Elküldve Március29, 2012 Egyetlen egyszer láttam a Lidl-ben klímatisztító (fertőtlenítő) spray-t, ezervalamennyiért. Ő a kettő kombinációja volt, már ami a felhasználást illeti, mert a pollenszűrőt kivéve kellett befújni, de nem hab volt. Fél palackot beküldtem a Vecibe anno, és utána többet se a szemem nem gyulladt be a klímától, se ECO-ra átkapcsolva nem jött a jellegzetes büdös szag. És ezt az állapotot az eladásig (kb. 2 év) tartani is tudta. Most persze az "új" autóhoz keresem a falkont, de rohadtul nem találom sehol, a Lidl-ben meg nincs. :(
rolika99 Elküldve Március29, 2012 Elküldve Március29, 2012 Egyetlen egyszer láttam a Lidl-ben klímatisztító (fertőtlenítő) spray-t, ezervalamennyiért. Ő a kettő kombinációja volt, már ami a felhasználást illeti, mert a pollenszűrőt kivéve kellett befújni, de nem hab volt. Fél palackot beküldtem a Vecibe anno, és utána többet se a szemem nem gyulladt be a klímától, se ECO-ra átkapcsolva nem jött a jellegzetes büdös szag. és ezt az állapotot az eladásig (kb. 2 év) tartani is tudta. Most persze az "új" autóhoz keresem a falkont, de rohadtul nem találom sehol, a Lidl-ben meg nincs. :( Praktiker,vagy esetleg egy fűtéstechnikai üzletbe nézd meg,pl. D-ÉG.
Zsomat Elküldve Március29, 2012 Elküldve Március29, 2012 Praktiker,vagy esetleg egy fűtéstechnikai üzletbe nézd meg,pl. D-ÉG. Jó ötlet, köszi a tippet! ;)
Bocsek Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Most prevent márkájú sprayt vettem, loctite is jó lehet de drágább. Metro-ba akciós volt... Nem a rendszerbe fújós habos verziók, bár azok tényleg hatékonyabbak lehetnek.
Adam1 Elküldve Március31, 2012 Elküldve Március31, 2012 Most prevent márkájú sprayt vettem, loctite is jó lehet de drágább. Metro-ba akciós volt... Nem a rendszerbe fújós habos verziók, bár azok tényleg hatékonyabbak lehetnek. Az a kicsi, kb 1-2 decis?
Bocsek Elküldve Április1, 2012 Elküldve Április1, 2012 Az a kicsi, kb 1-2 decis? Igen, a prevent és a loctite is 150ml-esek.
kornel1129 Elküldve Április17, 2012 Elküldve Április17, 2012 Sziasztok, egy 2000-s évjáratú Vectrám. Olyat csinál, hogy csak meleget fúj a digitklíma. Ha teljesen leveszem, bekapcso a klíma de akkor is meleget fúj. Nem a külső hőmérsekletet, hanem meleget. Nem tudom volt-e már valakinek ilyan problémája, ha igen leírná, hogy mi a megoldás? Köszönöm.
Big Boss Elküldve Április17, 2012 Elküldve Április17, 2012 Valószínűleg elszállt az egyik hőmérséklet érzékelője, jobb klímás meg tudja nézni műszerrel melyik a gond és kicseréli.
kornel1129 Elküldve Április18, 2012 Elküldve Április18, 2012 Valószínűleg elszállt az egyik hőmérséklet érzékelője, jobb klímás meg tudja nézni műszerrel melyik a gond és kicseréli. Köszönöm a segítséget :)
rolika99 Elküldve Április29, 2012 Elküldve Április29, 2012 Üdv,miből derül ki,hogy rossz a kompresszorom? Gáz van benne,forog a tárcsa is,de nem viszi az anyagot.
Ricsi89 Elküldve Április29, 2012 Elküldve Április29, 2012 Üdv,miből derül ki,hogy rossz a kompresszorom? Gáz van benne,forog a tárcsa is,de nem viszi az anyagot. Én mint hozzá nem értő azt mondanám, hogy vagy az elektromos kuplung dögölhetett be, vagy már az sem kap tápfeszt, ha tényleg van benne gáz és nem tiltja le semmi az indulást.
rolika99 Elküldve Április29, 2012 Elküldve Április29, 2012 Úgy mondom,hogy kompletten forog az egész,de valószínű,hogy akitől vettem,kókler módon töltette fel,mert egy csepp olaj se jött ki...Így vegyen az ember autót Ózdról... Én mint hozzá nem értő azt mondanám, hogy vagy az elektromos kuplung dögölhetett be, vagy már az sem kap tápfeszt, ha tényleg van benne gáz és nem tiltja le semmi az indulást.
belayb Elküldve Május3, 2012 Elküldve Május3, 2012 Sziasztok! A következő hibákat írja ki a digit klímám: 00055 - Replace Electronic Control Unit (ECU) Not present 00026 - Internal Blower Motor Not Active Not present Szerintetek ezek mit jelentenek? Üdv!
cserbinszky Elküldve Május3, 2012 Elküldve Május3, 2012 Sziasztok! A következő hibákat írja ki a digit klímám: 00055 - Replace Electronic Control Unit (ECU) Not present 00026 - Internal Blower Motor Not Active Not present Szerintetek ezek mit jelentenek? Üdv! Google a barátod....:))
belayb Elküldve Május3, 2012 Elküldve Május3, 2012 Google a barátod.... :)) Köszi az építő jellegű tartalmas választ. Az a helyzet, hogy tök hülye vagyok és azt se tudom hogy mi az a Google.
cserbinszky Elküldve Május3, 2012 Elküldve Május3, 2012 Köszi az építő jellegű tartalmas választ. Az a helyzet, hogy tök hülye vagyok és azt se tudom hogy mi az a Google. Az első az hogy cseréld ki a vezérlőegységet.Ezt már énis láttam az enyémnél.Simán kitöröltem.A második a belső motorra utal...De egyik sincs "jelen".Ha működik minden rendesen ne foglalkozz vele.
belayb Elküldve Május4, 2012 Elküldve Május4, 2012 Az első az hogy cseréld ki a vezérlőegységet.Ezt már énis láttam az enyémnél.Simán kitöröltem.A második a belső motorra utal...De egyik sincs "jelen".Ha működik minden rendesen ne foglalkozz vele. Köszi szépen a választ. Az a helyzet, hogy a klímakompresszoron kívül minden működik :-) . Ha a relét manuálisan működtetem, akkor bekapcsol a kompresszor. Arra gyanakszom, hogy elillant a gáz a rendszerből. A hibaüziket töröltem, azóta nem jött vissza.
cserbinszky Elküldve Május4, 2012 Elküldve Május4, 2012 Köszi szépen a választ. Az a helyzet, hogy a klímakompresszoron kívül minden működik :-) . Ha a relét manuálisan működtetem, akkor bekapcsol a kompresszor. Arra gyanakszom, hogy elillant a gáz a rendszerből. A hibaüziket töröltem, azóta nem jött vissza. Úgy tudod a legegyszeűbben ellenőrizni,hogy ahol vannak a szelepek ahol töltéskor rácsatlakoznak benyomod.De vigyázz,mert ha van benne gáz könnyen fagyási sérüléseket szenvedhetsz.
belayb Elküldve Május4, 2012 Elküldve Május4, 2012 Úgy tudod a legegyszeűbben ellenőrizni,hogy ahol vannak a szelepek ahol töltéskor rácsatlakoznak benyomod.De vigyázz,mert ha van benne gáz könnyen fagyási sérüléseket szenvedhetsz. Hát benyomtam őket, de elég lightosan jött belőle. Fagyási sérülésről még csak beszélni sem tudunk sajnos... Ezt bizony tölteni kell.
Adam1 Elküldve Május5, 2012 Elküldve Május5, 2012 Ti ha hosszabb ideig használjátok a klímát, akkor a kocsi leállítása előtt ki szoktátok szárítani? Úgy értem, mész az autóval, megállás előtt 5-10 perccel kinyomod a klímát, a ventilátor megy tovább. Majd utánna Mert azt vettem észre, ha mindezt nem teszem meg, kicsit érdekes szaga van a befújt levegőnek. Olyan, mint amikor meleg kánikula után hirtelen elkezd esni az eső, és felveri a port.
rolika99 Elküldve Május5, 2012 Elküldve Május5, 2012 Ti ha hosszabb ideig használjátok a klímát, akkor a kocsi leállítása előtt ki szoktátok szárítani? Úgy értem, mész az autóval, megállás előtt 5-10 perccel kinyomod a klímát, a ventilátor megy tovább. Majd utánna Mert azt vettem észre, ha mindezt nem teszem meg, kicsit érdekes szaga van a befÚjt levegőnek. Olyan, mint amikor meleg kánikula után hirtelen elkezd esni az eső, és felveri a port. Én nem szoktam kikapcsolni,a pára "szagát" akkor érezni,amikor indulok a kocsival,bár nekem automata klímás,és állandóan megy tulajdonképpen,kivéve télen,illetve tavaszi-őszi reggeleken nem indítom be,de azért kell a klímát tisztítani.
Adam1 Elküldve Május5, 2012 Elküldve Május5, 2012 Én nem szoktam kikapcsolni,a pára "szagát" akkor Érezni,amikor indulok a kocsival,bár nekem automata klímás,És állandóan megy tulajdonkÉppen,kivÉve tÉlen,illetve tavaszi-őszi reggeleken nem indítom be,de azÉrt kell a klímát tisztítani. Ha kílmázol, akkor tiszta víz lesz a párologtató, illetve környéke, alul elked kifolyni belőle a víz. Namost, ha kikapcsolod a ventilátort, akkor az ott be fog dohosodni, egy idő után, mivel nem tud kiszáradni. Viszont ha járatod tovább a ventilátort 5-10 percig, akkor szépen kiszárítja a párologtatót, nem dohosodik be. És kellemetlen szaga sem lesz.
Ricsi89 Elküldve Május7, 2012 Elküldve Május7, 2012 Szerintem nekem is elszökött a gáz, alul az egyik cső hozzáért egy másikhoz, most vettem észre, és ahol találkoztak, ott az egyik csövön aluporos olaj szerű anyag volt. Szerintem ott eldörzsölte a másik cső. :( Kb 1cm hosszan érzem, hogy mintha rés lenne a csövön. Klímát bekapcsolva semmi nem történik, a venti sem kapcsol be. Az a cső dörzsölődött ki, ami alul megy és rajta van két talán nyomáskapcsoló. Esetlegesen le kellene szigetelnem a rést, hogy pára, stb ne menjen be?
Recommended Posts