warwolf Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Az egyik hőgomba a hűtő jobb oldalán (ahol a jobboldali lámpa van, arra tippelek ez kapcsolgatja a hűtőventit) található (ennél "ereszt"), de hol található a másik?? Alatta? Nálam legalább is. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Nemrég itt a melegben vettem észre, hogy ha a lábtérre fújatom a levegőt, akkor alig érezni lábnál, szinte csak a 3-as fokozaton. Viszont közben a felső levegőfújókon ugyanannyira jön a levegő, mintha arra lenne állítva eggyel kisebb fokozaton. Szerintetek miért lehet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
újraVectra Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Alatta? Nálam legalább is. :rolleyes: Közben megnéztem egy leírást (így csináld - Vectra B. pdf), talán jól gondolom, a nagynyomású klímacsőben ami a kompresszortól jön, van két érzékelő, ezek közül az egyik a klimaventilátor kapcsoló (a másik a nyomásérzékelő). Link to comment Megosztás: More sharing options...
okiman Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Nya kiderült hogy a klímámba is csak 630gr volt a 900 helyett. A szerelőm szerint ez is befolyásolhatja a hőfokokat( melegebb a klímahűtőm ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Hát én nem tudom ki kivel van, de szerintem a ventik több helyről is kaphatják a jelet, mivel: a motortérben az AGR szelep környékén van egy doboz, amiben két bizti meg egy relé van. Mivel valószínűleg meghalt a hűtőben a hőgombám így a külső ventim ment egyfolytában, ezért ebben a dobozban lévő zöld bizti kihúzása után szépen le is állt. Csakhogy amikor felmelegszik a hűtővizem, a külső venti kapcsol be. Most akkor minek a biztijét is húztam ki akkor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
újraVectra Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Hát én nem tudom ki kivel van, de szerintem a ventik több helyről is kaphatják a jelet, mivel: a motortérben az AGR szelep környékén van egy doboz, amiben két bizti meg egy relé van. Mivel valószínűleg meghalt a hűtőben a hőgombám így a külső ventim ment egyfolytában, ezért ebben a dobozban lévő zöld bizti kihúzása után szépen le is állt. Csakhogy amikor felmelegszik a hűtővizem, a külső venti kapcsol be. Most akkor minek a biztijét is húztam ki akkor? Annyira tényleg nem egyszerű... logikai kapcsolatot eszeltek ki az Opel okosai relékkel. Gyújtáson megy a klíma vagy nem, kikapcsolt gyújtásnál túl meleg a hűtőradiátor, és még lehet, hogy van más variácció is. Vagyis amit Te kihúzhattál 30A-es bizti (ebből ugye 2 van), a direkt akkumlátorról kapcsolást biztosítják (kikapcsolt gyújtásnál forog a belső venti). De van egy másik áramkörrész ami gyújtáson működtet reléket, és így a ventilátorokat. Csak a vízhűtés két körös, amiből az egyik kétsebességű, és még ott van a klímahűtés, és a két rendszer összefügg. Tehát relék vagy biztosítékok kihúzása esetén "keresztbe" folyó áram is előfordulhat (vagyis a ventilátorok akár sorbakötődhetnek...) Nem biztos, hogy a hőgombád elromlott. Ki kell mérni, csak akkor lehetsz benne biztos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Jövő hétvégén lesz az orvoslása a hűtőnek, majd akkor tudom csak kimérni őket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Klímatisztító habbal van tapasztalatotok? Én jómultkor (kb egy hónapja) spray-t használtam, nagyon jó volt meg minden. Eddig... Megint egy kicsit büdöset fúj be. Úgy gondoltam hogy befújom aztán legalább a nyarat kibírja, de nem. Habnál olvastam hogy már a motortérben a csövekbe is lehet nyomni, hátha úgy a gyökerétől szüntetné meg a prolémát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Habnál olvastam hogy már a motortérben a csövekbe is lehet nyomni, hátha úgy a gyökerétől szüntetné meg a prolémát. Én használtam, elég sok minden kijött belőle.De Vectránál a motortérben nincs semmi, szal oda ne fújj be! :rolleyes: Kapni fogsz hozzá egy műa.csövet, azt dugdosd le a szellőző rostélyokon, amennyire csak lehet és mozgatva húzd ki miközben nyomod neki! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Én használtam, elég sok minden kijött belőle.De Vectránál a motortérben nincs semmi, szal oda ne fújj be! :rolleyes: Kapni fogsz hozzá egy műa.csövet, azt dugdosd le a szellőző rostélyokon, amennyire csak lehet és mozgatva húzd ki miközben nyomod neki! ;) Légszűrő házát telinyomom, az nem jó? :D :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Légszűrő házát telinyomom, az nem jó? :D :D :D :D Jobb, ha kislagolod! :rolleyes: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Június12, 2010 Megoszt Elküldve Június12, 2010 Akkor már inkább a pollenszűrő alatt fujj be! Én úgy fújtam be tisztítóval. Légszűrő házát telinyomom, az nem jó? :rolleyes: ;) :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Június14, 2010 Megoszt Elküldve Június14, 2010 Sziasztok! Egy kis tapasztalat, tanács kellene. Klíma párologtatók kellene cserélnem, a műszerfal ki és beszereléséhez kellene segítség, leírás, esetleg robbantott ábra, mire kell figyelni, buktatók stb. Várom segítségeteket - Vectra B '96 X20XEV. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június16, 2010 Megoszt Elküldve Június16, 2010 Sziasztok! Egy kis tapasztalat, tanács kellene. Klíma párologtatók kellene cserélnem, a műszerfal ki és beszereléséhez kellene segítség, leírás, esetleg robbantott ábra, mire kell figyelni, buktatók stb. Várom segítségeteket - Vectra B '96 X20XEV. http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...atalakitas.html Itt kapsz 1 kis segítséget leírással és képekkel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Június19, 2010 Megoszt Elküldve Június19, 2010 Na megvolt a párologtató csere, nem kellett kivenni az egész műszerfalat, csak a jobb oldali lábtér burkolatot, onnan kivehető, igaz nem egyszerű. Még a kompresszor tömszelencét kell kicserélni, utána feltölteni, és élvezhetem a hideget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június19, 2010 Megoszt Elküldve Június19, 2010 Na megvolt a párologtató csere, nem kellett kivenni az egész műszerfalat, csak a jobb oldali lábtér burkolatot, onnan kivehető, igaz nem egyszerű. Még a kompresszor tömszelencét kell kicserélni, utána feltölteni, és élvezhetem a hideget. Egybe van építve a fűtőradiátorral? Vagy hogy van megoldva? Előtte, van, vagy mögötte (a levegő áramlásához viszonyítva) ? Gondolom a kesztyűtartót is kivetted, és a középkonzolt is hátrahúztad, vagy sem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Június19, 2010 Megoszt Elküldve Június19, 2010 Egybe van építve a fűtőradiátorral? Vagy hogy van megoldva? Előtte, van, vagy mögötte (a levegő áramlásához viszonyítva) ? Gondolom a kesztyűtartót is kivetted, és a középkonzolt is hátrahúztad, vagy sem? A klímaradiátor van elöl, azon keresztül jön be a levegő utána megy a fűtéshez. A fűtésegység jobb oldalát kell kivágni és onnan ki lehet húzni jobbra az egészet, majd egy másik műanyag lappal letakarni, szigetelni a kivágott részt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 A klímaradiátor van elöl, azon keresztül jön be a levegő utána megy a fűtéshez. A fűtésegység jobb oldalát kell kivágni és onnan ki lehet húzni jobbra az egészet, majd egy másik műanyag lappal letakarni, szigetelni a kivágott részt. Kivágni??? Nem hangzik valami barátságosan... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Kivágni??? Nem hangzik valami barátságosan... Én sem akartam elhinni, hogy így is lehet cserélni - TIS-ben olvastam - de ha nem akarod az egész műszerfalat kivenni, hogy kivehesd a fűtőegységet akkor csak így lehet cserélni. Egyébkánt takarólapot a kivágás helyére készen is gyárt az Opel. Ha kell, készítettem néhány fényképet is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Nekem a fűtőradiátor gond nélkül kijött a helyéről.Picit talán feszegetni kellett.De vágni nem.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Ha kell, készítettem néhány fényképet is. Érdekel igen, feltehetnéd valahova... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szepi-Caravan Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Sziasztok! Utólag szeretnék klímát rakni a TDS-embe! Felfogatás szempontjából(gondolok itt a hűtőre,kompresszorra,csövekre) mindegy hogy benzines vagy dízel "F"-ből veszem ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szepi-Caravan Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Bocsi! Át tudná valaki rakni az ASTRA F-be? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kocka Elküldve Június22, 2010 Megoszt Elküldve Június22, 2010 Képek és leírás a párologtató cseréhez: Párologtató csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Július5, 2010 Megoszt Elküldve Július5, 2010 A klímahűtőt a hűtővíz hűti, vagy csak a menetszél plusz a rajta lévő ventilátor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts