Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


azym

Recommended Posts

Nemrég itt a melegben vettem észre, hogy ha a lábtérre fújatom a levegőt, akkor alig érezni lábnál, szinte csak a 3-as fokozaton. Viszont közben a felső levegőfújókon ugyanannyira jön a levegő, mintha arra lenne állítva eggyel kisebb fokozaton. Szerintetek miért lehet?

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem tudom ki kivel van, de szerintem a ventik több helyről is kaphatják a jelet, mivel: a motortérben az AGR szelep környékén van egy doboz, amiben két bizti meg egy relé van. Mivel valószínűleg meghalt a hűtőben a hőgombám így a külső ventim ment egyfolytában, ezért ebben a dobozban lévő zöld bizti kihúzása után szépen le is állt. Csakhogy amikor felmelegszik a hűtővizem, a külső venti kapcsol be. Most akkor minek a biztijét is húztam ki akkor?

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem tudom ki kivel van, de szerintem a ventik több helyről is kaphatják a jelet, mivel: a motortérben az AGR szelep környékén van egy doboz, amiben két bizti meg egy relé van. Mivel valószínűleg meghalt a hűtőben a hőgombám így a külső ventim ment egyfolytában, ezért ebben a dobozban lévő zöld bizti kihúzása után szépen le is állt. Csakhogy amikor felmelegszik a hűtővizem, a külső venti kapcsol be. Most akkor minek a biztijét is húztam ki akkor?

Annyira tényleg nem egyszerű... logikai kapcsolatot eszeltek ki az Opel okosai relékkel. Gyújtáson megy a klíma vagy nem, kikapcsolt gyújtásnál túl meleg a hűtőradiátor, és még lehet, hogy van más variácció is. Vagyis amit Te kihúzhattál 30A-es bizti (ebből ugye 2 van), a direkt akkumlátorról kapcsolást biztosítják (kikapcsolt gyújtásnál forog a belső venti). De van egy másik áramkörrész ami gyújtáson működtet reléket, és így a ventilátorokat. Csak a vízhűtés két körös, amiből az egyik kétsebességű, és még ott van a klímahűtés, és a két rendszer összefügg. Tehát relék vagy biztosítékok kihúzása esetén "keresztbe" folyó áram is előfordulhat (vagyis a ventilátorok akár sorbakötődhetnek...)

Nem biztos, hogy a hőgombád elromlott. Ki kell mérni, csak akkor lehetsz benne biztos.

Link to comment
Megosztás:

Klímatisztító habbal van tapasztalatotok? Én jómultkor (kb egy hónapja) spray-t használtam, nagyon jó volt meg minden. Eddig... Megint egy kicsit büdöset fúj be. Úgy gondoltam hogy befújom aztán legalább a nyarat kibírja, de nem.

Habnál olvastam hogy már a motortérben a csövekbe is lehet nyomni, hátha úgy a gyökerétől szüntetné meg a prolémát.

Link to comment
Megosztás:

Habnál olvastam hogy már a motortérben a csövekbe is lehet nyomni, hátha úgy a gyökerétől szüntetné meg a prolémát.

Én használtam, elég sok minden kijött belőle.De Vectránál a motortérben nincs semmi, szal oda ne fújj be! :rolleyes: Kapni fogsz hozzá egy műa.csövet, azt dugdosd le a szellőző rostélyokon, amennyire csak lehet és mozgatva húzd ki miközben nyomod neki! ;)

Link to comment
Megosztás:

Én használtam, elég sok minden kijött belőle.De Vectránál a motortérben nincs semmi, szal oda ne fújj be! :rolleyes: Kapni fogsz hozzá egy műa.csövet, azt dugdosd le a szellőző rostélyokon, amennyire csak lehet és mozgatva húzd ki miközben nyomod neki! ;)

Légszűrő házát telinyomom, az nem jó? :D :D :D :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis tapasztalat, tanács kellene. Klíma párologtatók kellene cserélnem, a műszerfal ki és beszereléséhez kellene segítség, leírás, esetleg robbantott ábra, mire kell figyelni, buktatók stb.

Várom segítségeteket - Vectra B '96 X20XEV.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis tapasztalat, tanács kellene. Klíma párologtatók kellene cserélnem, a műszerfal ki és beszereléséhez kellene segítség, leírás, esetleg robbantott ábra, mire kell figyelni, buktatók stb.

Várom segítségeteket - Vectra B '96 X20XEV.

http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...atalakitas.html

Itt kapsz 1 kis segítséget leírással és képekkel.

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt a párologtató csere, nem kellett kivenni az egész műszerfalat, csak a jobb oldali lábtér burkolatot, onnan kivehető, igaz nem egyszerű.

Még a kompresszor tömszelencét kell kicserélni, utána feltölteni, és élvezhetem a hideget.

Link to comment
Megosztás:

Na megvolt a párologtató csere, nem kellett kivenni az egész műszerfalat, csak a jobb oldali lábtér burkolatot, onnan kivehető, igaz nem egyszerű.

Még a kompresszor tömszelencét kell kicserélni, utána feltölteni, és élvezhetem a hideget.

Egybe van építve a fűtőradiátorral? Vagy hogy van megoldva? Előtte, van, vagy mögötte (a levegő áramlásához viszonyítva) ?

Gondolom a kesztyűtartót is kivetted, és a középkonzolt is hátrahúztad, vagy sem?

Link to comment
Megosztás:

Egybe van építve a fűtőradiátorral? Vagy hogy van megoldva? Előtte, van, vagy mögötte (a levegő áramlásához viszonyítva) ?

Gondolom a kesztyűtartót is kivetted, és a középkonzolt is hátrahúztad, vagy sem?

A klímaradiátor van elöl, azon keresztül jön be a levegő utána megy a fűtéshez.

A fűtésegység jobb oldalát kell kivágni és onnan ki lehet húzni jobbra az egészet, majd egy másik műanyag lappal letakarni, szigetelni a kivágott részt.

Link to comment
Megosztás:

A klímaradiátor van elöl, azon keresztül jön be a levegő utána megy a fűtéshez.

A fűtésegység jobb oldalát kell kivágni és onnan ki lehet húzni jobbra az egészet, majd egy másik műanyag lappal letakarni, szigetelni a kivágott részt.

Kivágni??? Nem hangzik valami barátságosan...

Link to comment
Megosztás:

Kivágni??? Nem hangzik valami barátságosan...

Én sem akartam elhinni, hogy így is lehet cserélni - TIS-ben olvastam - de ha nem akarod az egész műszerfalat kivenni, hogy kivehesd a fűtőegységet akkor csak így lehet cserélni. Egyébkánt takarólapot a kivágás helyére készen is gyárt az Opel.

Ha kell, készítettem néhány fényképet is.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.