sgery Elküldve Január24, 2010 Megoszt Elküldve Január24, 2010 Srácok, létezik az, hogy 0°C alatt nem kapcsol be a klíma, valamin biztonsági intézkedés keretein belül? Egy hétig állt az autó, és az újbóli beindításnál a párásodó ablak gyorsabb szárítására benyomtam a klímát, de nem változott semmi. Se relé kattanás, se a kompresszor nem indult be. Ellenben -3°C volt. Egy héttel korábban +4°C-ben működött, az tuti, mert a párásodás ugyanígy megvolt, az eljárás ugyanez volt. Ha bárki tud valamit hozzászólni, szívesen veszem. Vagy legalább valami biztatót. :rolleyes: :D idézet a gyári kézikönyvből: "A légkondicionáló berendezés csak egy megadott hőmérséklet tartományban üzemel, automatikusan kikapcsol, ha a környezeti hőmérséklet +4C alá csökken" Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsomat Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 idézet a gyári kézikönyvből: "A légkondicionáló berendezés csak egy megadott hőmérséklet tartományban üzemel, automatikusan kikapcsol, ha a környezeti hőmérséklet +4C alá csökken" Ne csináld, hogy benne van a gyári könyvben! Legalább fél órán át nyálaztam, de nem találtam rá. Szégyen... Nagyon köszi mindenkinek, most megnyugodtam. :rolleyes: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozi82 Elküldve Január25, 2010 Megoszt Elküldve Január25, 2010 Na én is okosabb lettem itt csendben... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Április29, 2010 Megoszt Elküldve Április29, 2010 most töltettem, 8000Ft volt. Működik hibátlanul... Link to comment Megosztás: More sharing options...
sgery Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 most töltettem, 8000Ft volt. Működik hibátlanul... hol töltötték 8e-ért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lacee Elküldve Május1, 2010 Megoszt Elküldve Május1, 2010 budapest, szentmihály út 126. a szélvédőmet is ott cseréltem pár hete 18ért... :devlish: hol töltötték 8e-ért? Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Május5, 2010 Megoszt Elküldve Május5, 2010 Klímát is feltöltettem tegnap: 8e forint volt az egész ebben ami benne van: leszívás, nyomáspróba, tisztítás, vákumozás majd gáz és olaj töltése. (Debrecen, Puzdra u. 24. szám) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május5, 2010 Megoszt Elküldve Május5, 2010 Klímát is feltöltettem tegnap: 8e forint volt az egész ebben ami benne van: leszívás, nyomáspróba, tisztítás, vákumozás majd gáz és olaj töltése. (Debrecen, Puzdra u. 24. szám) Nekem is hátra van.Itt Kméten s detto ugyanennyiért csinálják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dudikov Elküldve Május15, 2010 Megoszt Elküldve Május15, 2010 sziasztok! nekem 1.6 x16xel vektrám van és arra lennék kíváncsi, hogy ha nem hűt a klíma akkor annak mi a menete hogy kiderítsem miért ? tippeket ötleteket várok, vagy vigyem szervizbe és majd megmondják? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május21, 2010 Megoszt Elküldve Május21, 2010 Azt meg tudja mondani valaki,hogy a digit klímásnál a hőfokot mi állítja? Értem arra, hogy ha legalacsonyabbra nyomom a klímát, akkor hűt mint a barom. Ha meg egy fokkal megemelem,akkor langyos levegőt fúj egyből. Manuálnál ugye fűtéscsap van, de ennél? Na meg hol található? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május21, 2010 Megoszt Elküldve Május21, 2010 Azt meg tudja mondani valaki,hogy a digit klímásnál a hőfokot mi állítja? Értem arra, hogy ha legalacsonyabbra nyomom a klímát, akkor hűt mint a barom. Ha meg egy fokkal megemelem,akkor langyos levegőt fúj egyből. Manuálnál ugye fűtéscsap van, de ennél? Na meg hol található? Én úgy gondolom, hogy elektromos moci mozgatja a fűtéskonzolban a lamellákat, és az így bejövő levegőt érzékeli a digitklíma kapcsolópaneljában található hőmérő.Asszem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május22, 2010 Megoszt Elküldve Május22, 2010 Múltkor a vaterán láttam egy hirdetést valami klíma állító elektronikáról. Egy kis fekete doboz volt azt hiszem 5000ft-ért. Pár hónapja mikor leszedtem a műanyag panelt a pedáloknál, pont van egy ilyesmi kütyü ott a fűtőradiátor oldalán. Nem néztem meg pontosan, mert nem azért szedtem szét, de olyan mintha ott lenne valami kütyü. De lehet az nem az. Amúgy most jó, és szabályozza rendesen. Viszont tegnap mikor leállítottam, olyat csinált, hogy a hőfok helyén megjelent két vízszintes csík, meg a világítása is úgy maradt a panelnak vagy 2 másodpercig. Talán ez lenne az? Én úgy gondolom, hogy elektromos moci mozgatja a fűtéskonzolban a lamellákat, és az így bejövő levegőt érzékeli a digitklíma kapcsolópaneljában található hőmérő.Asszem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
okiman Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Mennyire normális az ebben a nyári melegben, hogy klíma nélkül 88-92 cels a motorhőfokom, bekapcsolt klímánál ugyanez átlag 95-102 cels között ingadozik, de sosem hül 92 alá? motor x18xe és caravan Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június9, 2010 Megoszt Elküldve Június9, 2010 Mennyire normális az ebben a nyári melegben, hogy klíma nélkül 88-92 cels a motorhőfokom, bekapcsolt klímánál ugyanez átlag 95-102 cels között ingadozik, de sosem hül 92 alá? motor x18xe és caravan Mert a termosztát elvileg 92 fokon nyit, így tehát ismét elvileg az üzemi hőmérséklet elérése után mindig 92 fok a minimum. Az én órám nem mutat pontosan, de autópályán 140-150-es tempónál majdnem ott áll, ahol már kapcsolni szokott a venti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Teljesen normális. Nekem is ezt csinálja. Mennyire normális az ebben a nyári melegben, hogy klíma nélkül 88-92 cels a motorhőfokom, bekapcsolt klímánál ugyanez átlag 95-102 cels között ingadozik, de sosem hül 92 alá? motor x18xe és caravan Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Teljesen normális. Nekem is ezt csinálja. Szintén zenész. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 ÉN még nem hallottam menni a ventijeim. Egyetlen egyszer ment fel a hőfok (az óra szerint) 91-re. Tegnap a nagy melegben klímával 110-120-as tempónál 82 fok körüli értéket mutatott a hőfokjelző. Kezd gyanús lenni egyébként hogy rossz a hőmérő, mert nekem üzemi hőfoknak mindig kicsit 80 fok alattit mutat, de csak ha van menetszél, illetve olyan 70-es tempótól. Városban araszolgatva is épphogy nem éri el a 90 fokot. Vagy ez így normális? :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 ÉN még nem hallottam menni a ventijeim. Egyetlen egyszer ment fel a hőfok (az óra szerint) 91-re. Tegnap a nagy melegben klímával 110-120-as tempónál 82 fok körüli értéket mutatott a hőfokjelző. Kezd gyanús lenni egyébként hogy rossz a hőmérő, mert nekem üzemi hőfoknak mindig kicsit 80 fok alattit mutat, de csak ha van menetszél, illetve olyan 70-es tempótól. Városban araszolgatva is épphogy nem éri el a 90 fokot. Vagy ez így normális? :rolleyes: 1. hőfokjeladó nem van toppon 2. termosztát nem van toppon, bár ez látszana egy esetleges irreális fogyasztási adaton... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 1. hőfokjeladó nem van toppon 2. termosztát nem van toppon, bár ez látszana egy esetleges irreális fogyasztási adaton... 1. lehetséges. mit tudok vele csinálni? 2. irreális fogyasztási adatom még nem volt Link to comment Megosztás: More sharing options...
újraVectra Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 1. lehetséges. mit tudok vele csinálni? 2. irreális fogyasztási adatom még nem volt Szerintem először meg kellene mérni a motor (hengerfej) hőmérsékletét üzem meleg állapotban. Minden "valamire való" szerelőnek van már hőmérője. Az én ismerősömnek egy pisztoly szerű hőmérője van. Kis piros lézerpont jelzi a mérendő pontot, és úgy 5-10 cm-ről mér. Azt hiszem 1%-on belül van a pontossága. Így elég gyorsan kiderül, hogy a műszerfalad hőmutatója mennyire pontos. Ha pontos, (tehát a motornak alacsony az üzemi hőfoka) a termosztát haldoklik... Ha jelentősen eltér (vagyis a motor 90 fok, vagy picit több, de nem ezt mutatja a műszerfali mutató), a hőjeladót kellene megvizsgálni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Szerintem először meg kellene mérni a motor (hengerfej) hőmérsékletét üzem meleg állapotban. Minden "valamire való" szerelőnek van már hőmérője. Az én ismerősömnek egy pisztoly szerű hőmérője van. Kis piros lézerpont jelzi a mérendő pontot, és úgy 5-10 cm-ről mér. Azt hiszem 1%-on belül van a pontossága. Így elég gyorsan kiderül, hogy a műszerfalad hőmutatója mennyire pontos. Ha pontos, (tehát a motornak alacsony az üzemi hőfoka) a termosztát haldoklik... Ha jelentősen eltér (vagyis a motor 90 fok, vagy picit több, de nem ezt mutatja a műszerfali mutató), a hőjeladót kellene megvizsgálni... Köszi, megnézem/megnézzük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
okiman Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Naszóval! Kiderült miért ilyenek a hőfokadataim. Valszeg rossz a hőgombám. Az első ventifokozat nem van, a második ventifokozat meg megvan. 92 cels-nél kezdünk egyáltalán forogni... akkor viszont nagyon.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június10, 2010 Megoszt Elküldve Június10, 2010 Naszóval! Kiderült miért ilyenek a hőfokadataim. Valszeg rossz a hőgombám. Az első ventifokozat nem van, a második ventifokozat meg megvan. 92 cels-nél kezdünk egyáltalán forogni... akkor viszont nagyon.... 2db XEV-nél is matekoztam ezzel. :rolleyes: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
újraVectra Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Naszóval! Kiderült miért ilyenek a hőfokadataim. Valszeg rossz a hőgombám. Az első ventifokozat nem van, a második ventifokozat meg megvan. 92 cels-nél kezdünk egyáltalán forogni... akkor viszont nagyon.... Nekem X20XEV van, a klíma bekapcsolására indulnak a ventilátorok hőgombától függetlenül. A hőgomba "csak" testre kapcsolja a két fokozatot két lépésben. Viszont amikor az egyik 30A-es bizti elszállt, akkor csinálta, hogy csak az egyik fokozat ment. (azt nem derült ki mitől szállt el, mert egy jó bizti behelyezése óta minden rendesen müxik) Link to comment Megosztás: More sharing options...
újraVectra Elküldve Június11, 2010 Megoszt Elküldve Június11, 2010 Persze ezt most jól leírtam, de nekem is picit "ereszt" a hőgombánál, tehát ki lesz cserélve. Amiért mindezt leírom: akadt kérdésem. A kapcsolási rajz szerint 2db látszólag ugyanúgy működő hőgomba van a gépben. Az egyik a hűtővnetit kapcsolgatja, a másik a klímaventit. Az egyik hőgomba a hűtő jobb oldalán (ahol a jobboldali lámpa van, arra tippelek ez kapcsolgatja a hűtőventit) található (ennél "ereszt"), de hol található a másik?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts