Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Légkondicionáló rendszer (klíma) és fűtőrendszer


azym

Recommended Posts

Sziasztok!

Új vagyok itt és a segítségeteket kérném.

Adott egy b vectra 2.0 dti digit klíma ami nem fűt.

Egyszer fűt kicsit egyszer semmit. Nem régóta van nálam. Radiátorba menő csövek melegek, bármire állítom alig valami. Ha esetleg tudtok segíteni nagyon megköszönöm.

Tisztelettel:Pmikes

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
On ‎2016‎.‎11‎.‎02‎. at 4:30 PM, Pmikes said:

Sziasztok!

Új vagyok itt és a segítségeteket kérném.

Adott egy b vectra 2.0 dti digit klíma ami nem fűt.

Egyszer fűt kicsit egyszer semmit. Nem régóta van nálam. Radiátorba menő csövek melegek, bármire állítom alig valami. Ha esetleg tudtok segíteni nagyon megköszönöm.

Tisztelettel:Pmikes

Digit klíma vezérlő hiba lehet.

Link to comment
Megosztás:

  • 6 months later...

Astra g dti klíma.

Pár kérdés op-com szerint 1.8bar van a rendszerben ez jó vagy rossz?

Nagyobb problémát az okozza hogy nincs 12v a kompresszor kuplungnál. 40 es biztosíték kiég. Ha benyomom a klíma főkapcsolót piros lámpa ok a belső ventilátor fúj egy kicsit. A külsők semmi. Lehet hogy a hűtés vezérlő okozza, zárlatos? Tettem a nyomás érzékelő helyett egy kapcsolót ha nincs gaz a rendszerben csak hogy meglássam hogy nem e az tiltja a rendszert és  hogy van e 12 v a kuplungnál kapcsolon (potentiometer) be allitottam 19 bar ra ekkor a külső venti is elkezdett dolgozni de nem lett meg a 12v. a kuplungnal hogy behuzon a tarcsa.

:brooding:

Hibakód p0530A/c pressure sensor 

P1530 compressor cut off rellay primary circuit open .

Válaszokat köszönöm előre is;)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali.

Tudja esetleg valaki, hogy a manuális klímánál ha bekapcsolom akkor melyik relé felelős a két ventilátor bekapcsolásáért??
Az  a jelenségem hogy ha bekapcsolom a klímát akkor ha olyan kedve van nem kapcsol be a két ventilátor.
Amikor nem kapcsol be csak a klímahűtő ventilátora kapcsol melegedéskor nagy fordulaton.
Egyébként semmi rendelleneset nem venni észre azon kívül, hogy hol bekapcsol rendesen a klíma bekapcsolásakor a ventilátorok is hol pedig nem.
Gondoltam ha reléje van és azt nézném meg először hátha megoldaná a problémát és nem kéne esetleges vezeték hibát keresgélnem.

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

A következő lenne a hibajelenségem, az alany egy 2001-es B Vectra Z16XE motor, digitklíma:

Benyomom az Auto gombot a panelen, nyöszörög bent a műszerfalban valami, majd csend, kompresszor kuplungját behúzza. Majd egy pár percel később észhez tér, elkezdi nyomni befelé a hideget rendesen, majd egy pár perc múlva, tipikusan miután kezd esni a venti fordulatszáma, paff, megáll. Majd pár percre rá megint elindul és ez a végtelenségig. Amikor nem akar beindulni, akkor sehogysem. Sem ki-bekapcs, sem hőfok, sem venti állítás, sem ECO kapcsolóra nem reagál.
Gáz van a rendszerben, májusban lett feltöltve, nem ereszt a rendszer (2 nyomáskapcsoló cserélve)

Ha valaki találkozott már ilyennel vagy lenne tippje mit kéne megnézetnem, azt előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, llwynog said:

Sziasztok!

A következő lenne a hibajelenségem, az alany egy 2001-es B Vectra Z16XE motor, digitklíma:

Benyomom az Auto gombot a panelen, nyöszörög bent a műszerfalban valami, majd csend, kompresszor kuplungját behúzza. Majd egy pár percel később észhez tér, elkezdi nyomni befelé a hideget rendesen, majd egy pár perc múlva, tipikusan miután kezd esni a venti fordulatszáma, paff, megáll. Majd pár percre rá megint elindul és ez a végtelenségig. Amikor nem akar beindulni, akkor sehogysem. Sem ki-bekapcs, sem hőfok, sem venti állítás, sem ECO kapcsolóra nem reagál.
Gáz van a rendszerben, májusban lett feltöltve, nem ereszt a rendszer (2 nyomáskapcsoló cserélve)

Ha valaki találkozott már ilyennel vagy lenne tippje mit kéne megnézetnem, azt előre is köszönöm!

Szia!

Csak így tippre, nem lehet, hogy maga a vezérlőd adta meg magát? Jófogáson most árulnak egyet 2500Ft-ért.

Szerintem ennyit megér. Így legalább a vezérlőt kiszűrheted a körből, ha esetleg ezzel sem menne. 

 

Üdv:

Gábor

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv.

Mi lehet az oka annak, hogy ha bekapcsolom a klímát (manuális) akor a 2 ventilátor elindul majd valamikor leáll és olyankor csak a klímahűtő ventilátora kibe kapcsol maxon? Van hogy else indulnak.

Mi vezérli? Mi kapcsolja a ventiket?

Vezetékeket már üzem közbe átmozgattam. Nemvolt reakció.

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Van egy 2001-es B vectrám 2.0 DTI Y20DTH.

Reggeli induláskor működik jól a klíma, akár alapjáraton is hűt rendesen sokáig, aztán gondol egyet, és csak meleg párás levegőt kezd el fújni.

A rendszer fel van töltve az előírás szerint 750g gázzal, nem ereszt sehol.

Amikor előjön a hiba, nem tudok mit kezdeni vele, lekapcsolom és reggel megint működik hiba nélkül.

Van úgy, hogy 2-3 napig sem jön elő a hba aztán ismét, teljesen változó a hiba előfordulása.

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Opel vectra b 1.6 benzines kocsim van. A klímacső a jobb oldalon (ha szemből állunk) a csatlakozásnál lenyomta magát. Találtam egy szépen elrohadt zégergyűrűt a műanyag fekete csatlakozó után. Jelenleg össze lehet dugni, de nincs ami összefogja a csatlakozást. A zégergyűrű nem értem milyen célt szolgált, egyszerűen nem tudom stabilizálni a csatlakozást. Több helyen érdeklődtem, mivel lehetne ezt megoldani, de nem kaptam semmilyen érdemleges választ. Nem tudom hogy kellene kinéznie gyárilag. Maradjon a hegesztés? 

 

Kérlek segítsetek! 

 

Előre is köszönöm! 

Módosítva : Susztika1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Üdv mindenkinek.1997-es X20XEV-es vectra manuál klímás átlagba ha bekapcsolom elindul rendesen mind a két ventillátor (klímahűtőé, vízhűtőé) aztán amikor úgy gondolja kikapcsol persze a klíma megy tovább a vízhőfok meg szökik felfele.
Mi az ami vezérli ilyen esetben ezt a két ventilátort? Csatoltam képet azok nyomáskapcsolók. Szerelő adta a tippet hogy ha működés közbe lehúzom és leáll a venti akkor az a ludas de az nemjöttbe.. Ha lehúzom az egyes jelölésűt akkor leáll a kompresszor ha lehúzom a kettes jelölésűt akkor semmi változás mükszik tovább.. Rákeresve a neten elvileg mind a kettő nyomáskapcsoló. mi célja a kettes jelölésűnek? Pót darab? Érdemes cserélnem újra?
Beszélt valami klíma vezérlőről is. Mondom az szerintem csak a digitklímásokba van..?


http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=46620180517_130628.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy B Vectra digit klíma előtét ellenállását hol keressem, hogy tudom ki szerelni. Igazából arra gyanakszok, mert a fűtés és a hűtés is csak a legnagyobb fokozatban működik. Elektro műszerész ismerősöm meg javítaná, csak ki kellene szerelnem. Előre is köszi a válaszokat. 

Link to comment
Megosztás:

  • 8 months later...

Sziasztok! Vettem nemregiben munkas autónak használt 1.7td isuzu mocis b vectrát! Van eleg sok zavaró problemam vele kapcsolatban, első körben a fűtes alapjaraton 85hőfok a vìz ès csak hideget fújja menet közben 80fok mondhatni meleget kb de inkább lagyosat mi lehet a hiba oka??

 

Link to comment
Megosztás:

45 perce, Armin2015 írta:

Sziasztok! Vettem nemregiben munkas autónak használt 1.7td isuzu mocis b vectrát! Van eleg sok zavaró problemam vele kapcsolatban, első körben a fűtes alapjaraton 85hőfok a vìz ès csak hideget fújja menet közben 80fok mondhatni meleget kb de inkább lagyosat mi lehet a hiba oka??

 

Szia,

szerintem eljott a futoradiator csereje, nehany ezer huf es nem is bonyolult a csere. Nekem is ez volt, csere utan mar kek vizhonel is langyosat fúj.

Link to comment
Megosztás:

 

 

9 órája, Armin2015 írta:

Sziasztok! Vettem nemregiben munkas autónak használt 1.7td isuzu mocis b vectrát! Van eleg sok zavaró problemam vele kapcsolatban, első körben a fűtes alapjaraton 85hőfok a vìz ès csak hideget fújja menet közben 80fok mondhatni meleget kb de inkább lagyosat mi lehet a hiba oka??

 

 

8 órája, kadett17dforever írta:

Szia,

szerintem eljott a futoradiator csereje, nehany ezer huf es nem is bonyolult a csere. Nekem is ez volt, csere utan mar kek vizhonel is langyosat fúj.

Termosztát? Ha a radiátor van eltömődve mosni nem lehetne csere előtt? 

Link to comment
Megosztás:

15 órája, kadett17dforever írta:

Ha termosztát lenne akkor a víz is nehezen melegedne. 

A menetkozbeni 80 fok körüli hőfok ebben az időben normális ennél s motornál, nekem is ilyen van. 

Mosni nem érdemes nem sokat ér... 

Én mostam és csak vízzel ( nem vízkőoldóval, vagy trisóval) a radiátort lekötve , oda vissza folyás irányban és ellenáramban elég fekete trutyi jött ki belőle, és jobb lett a fűtés. Mivel pénzbe nem kerül érdemes megpróbálni nagyobb bontás vagy csere előtt. Ha klímás az autó és van benne fűtéscsap vákumos vagy elektromos működésű arra is rá lehet nézni hogy rendesen kinyitott-e. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Vettem nemregiben munkas autónak használt 1.7td isuzu mocis b vectrát! Van eleg sok zavaró problemam vele kapcsolatban, első körben a fűtes alapjaraton 85hőfok a vìz ès csak hideget fújja menet közben 80fok mondhatni meleget kb de inkább lagyosat mi lehet a hiba oka??

 

Link to comment
Megosztás:

Nem klìmás, gondoltam rá hogy levegős lehet de ma kiderìtettem hogy nem az hamar elèri az üzemi hófokot a motor de mar most menet közben is hideget fúj! Pl elindulok itthonrol kiállok a garázsból fűtèsgomb 0ra tekerve jaratom 10percet elindulok vele par km utan feltekerem 2esre lanyos 3as mar majdnem hideg 4es teljesen hideg vissza 0ra par km utan 2es es megint lanygyos biztos h mas nm okozhatja a radiátorom kìvűl?

Link to comment
Megosztás:

1 perc, Armin2015 írta:

Nem klìmás, gondoltam rá hogy levegős lehet de ma kiderìtettem hogy nem az hamar elèri az üzemi hófokot a motor de mar most menet közben is hideget fúj! Pl elindulok itthonrol kiállok a garázsból fűtèsgomb 0ra tekerve jaratom 10percet elindulok vele par km utan feltekerem 2esre lanyos 3as mar majdnem hideg 4es teljesen hideg vissza 0ra par km utan 2es es megint lanygyos biztos h mas nm okozhatja a radiátorom kìvűl?

A motortérben a szélvédő alatt kábé középen megy be és jön ki a radiátor két csöve. ha mindegyik cső meleg akkor a radiátor jó, nincs dugulás. Ha csak az egyik ( ha jól tudom az áramlás irányát az akku felöli) akkor lehet rá gyanakodni hogy eldugult. Ha 4-esen fújatva visszahül, akkor lehet némi áramlás de minimális, ezért tudja a levegő lehűteni azt a kevéske hűtőfolyadékot ami átmegy rajta. 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Armin2015 írta:

Holnap átfogom nezni tüzetesebben a csöveket, van mèg jó pár dolog ami zavar 3.dìzel aútóm jogsi óta 3benzinesem is volt jelenleg is van benzines kocsim de nem eri meg meloba jarni vele 3000km havi

Én is havi 4000 kmt járok az isuzu td vel 2 éve lassan. Amióta ez a hosszú távozás van azóta minimális a hiba szerencsére, erre teremtettek egy jó diesel motort. Időnként apróság jönnek a korból adódoan, de nem. Vészes. 

Amúgy osztom hogy ennyit járni benzinessel abszolút nem éri meg még 35 ft üzemanyag diffi mellett sem. 

Nézd át a vizrendszert és meg lesz a hiba. Amit az egyik forum társ írt, hogy a radiátor felé menő és jövő cső sok mindent elarul. Egyébként az enyém is marha rossz fűtéssel rendelkezett, de radiátor csere után meg lehet sülni benne. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.