Adam1 Elküldve Július23, 2015 Elküldve Július23, 2015 Vagy az vagy a szervomotor. De inkább a vezérlő rossz szerintem. Viszont OP-COM interfésszel lehet rajta valamit nézegetni. 1
Attix70 Elküldve Július24, 2015 Elküldve Július24, 2015 (edited) Sziasztok ! A belső hűtés során keletkező kondenzvíz hol van kivezetve (lehet , hogy meg kellene tisztítanom) ? vectra b x20dth, digit klímás. Üdv, Atti MEGOLDÓDOTT ! Üdv, Módosítva Július24, 2015 : Attix70
Sheffy Miles Elküldve Augusztus7, 2015 Elküldve Augusztus7, 2015 Sziasztok, klímával van egy kis gondom hátha tudtok segíteni vagy ötletetek van mit csináljak... Klímakompresszor új, az ki lett cserélve, fel lett töltve a rendszer. Megy a klíma viszont nagyon nehezen kezd el hűteni (18-20 fokos a leghidegebb amit fúj), aztán ahogy a vízhőfok felmegy 90 foka (vagy picit fölé) akkor kezd el normálisan hideget fújni. Klímás annyit mondott hogy nagy a nyomás a rendszerben (ami a hűtőben van), tehát hogy nem tudja normálisan visszahűteni a gázt, és szerinte a venti nem kapcsol nagyobb fokozatra ez a gond. Mind a két venti forog, azonban hallani nem hallod, ebből gondolom én is hogy nem kapcsol magasabb fordulatra illetve mivel nagy lesz a nyomás, gondolom már emiatt is kéne kapcsoljon a venti. Ha a klímahűtőt kicsit megfröcskölöm vizzel, a nyomás szinte azonnal helyre áll és iszonyt hűt a klíma, aztán pár perc múla ugyan úgy elkezd felmenni a nyomás a rendszerben és csökken a hűtés. Ezt sikerült találnom a neten, de nem tudom mit ellenőrizzek vagy mit cseréljek. Első körben a klímahűtő ventire gondoltam, hogy azt cserélném az ellenállás miatt hátha az rossz, mert az ugye egyben van a ventivel. Előre is köszönöm a segítséget! Ui: 3 szerelőnél is voltam, kettő klímásnál. Klímás azt mondja hogy mivel hűt a klíma az jó (az hogy nagy a nyomás a rendszer őt nem érdekli), szerelő meg szimplán vállat von hogy nem tudja.
gyuros Elküldve Augusztus8, 2015 Elküldve Augusztus8, 2015 (edited) Sziasztok, klímával van egy kis gondom hátha tudtok segíteni vagy ötletetek van mit csináljak... Klímakompresszor új, az ki lett cserélve, fel lett töltve a rendszer. Megy a klíma viszont nagyon nehezen kezd el hűteni (18-20 fokos a leghidegebb amit fúj), aztán ahogy a vízhőfok felmegy 90 foka (vagy picit fölé) akkor kezd el normálisan hideget fújni. Klímás annyit mondott hogy nagy a nyomás a rendszerben (ami a hűtőben van), tehát hogy nem tudja normálisan visszahűteni a gázt, és szerinte a venti nem kapcsol nagyobb fokozatra ez a gond. Mind a két venti forog, azonban hallani nem hallod, ebből gondolom én is hogy nem kapcsol magasabb fordulatra illetve mivel nagy lesz a nyomás, gondolom már emiatt is kéne kapcsoljon a venti. Ha a klímahűtőt kicsit megfröcskölöm vizzel, a nyomás szinte azonnal helyre áll és iszonyt hűt a klíma, aztán pár perc múla ugyan úgy elkezd felmenni a nyomás a rendszerben és csökken a hűtés. Ezt sikerült találnom a neten, de nem tudom mit ellenőrizzek vagy mit cseréljek. Első körben a klímahűtő ventire gondoltam, hogy azt cserélném az ellenállás miatt hátha az rossz, mert az ugye egyben van a ventivel. Előre is köszönöm a segítséget! Ui: 3 szerelőnél is voltam, kettő klímásnál. Klímás azt mondja hogy mivel hűt a klíma az jó (az hogy nagy a nyomás a rendszer őt nem érdekli), szerelő meg szimplán vállat von hogy nem tudja. Dugulás is lehet a rendszerben vagy a klímahűtődben és nem kering rendesen a cucc benne igy nincs megfelelő hűtése a klímahűtődnek hameg lelocsolod akkor megkapja a rendes hűtést... Ez oka lehet a nagy nyomásnak is... Nekem is nemrég lett kész a klímám új kompresszor új hűtő új szárítószűrő és 4-5 fokos levegőt fúj... A szárítószűrő szűri ki a rendszerből a piszkokat. Lehet kellett volna egy belső rendszer tisztítás... Ha meg tényleg dugulás okozza ezt neked valahol akkor majd nem hogy gondot is okozhat. De a kompresszorban van egy szelep ami kiengedi a gázt a rendszerből ha teljes lenne a dugulás és nagyon megnőne a nyomás...Azaz nem nyomna szét semmit.. Ha bekapcsolom a klímát autó beindítás után legyen 35 fokis forró műszerfallal is kb 3-4 másodperc ésmár érezhető a hideg levegő.. Módosítva Augusztus8, 2015 : gyuros
gyuros Elküldve Augusztus8, 2015 Elküldve Augusztus8, 2015 Ugyanakkor nekem is lenne egy kérdésem. Klíma használatakor váltásnál amikor kinyomom a kuplungot akkor leesik az alapjárat 500-600 fordulatra de voltmár hogy 400körülre is mint ami majdnem leáll.. Ez mért lehet?? Az alapjárati motor egyébként rendesen működik... Válaszokat előre is köszönöm. Üdv
UrsaeMinoris Elküldve Augusztus10, 2015 Elküldve Augusztus10, 2015 Segítséget kérek Vectra B 2.2i hűtőmodul teljes működésével kapcsolatban,szerintem a kondenzátor és a vízhűtő ventilátorai nem jól működnek.Egy ehhez hasonló leírásra gondolok ami egy más tipusú opel leírása: Klíma üzem: Klíma bekapcsol 12-14 bar-nál indul az első venti és a hátsó 1es fokozaton ha tovább nő a nyomás akkor, 20-22 barnál indul az első venti 2es en a hátsó marad 1es majd 24-25 nél a hátsó is felkapcsol 2es re ha ez sem elég akkor vhol 28 barnál lelövi a rendszer a komprit még a nyomás nem megy 24 bar alá. Vízhűtésnél 95 fokál indul a az első és a hátsó venti is 88 foknál kapcsol ki. Ha nem képes lehűteni a vizet és az vagy tovább növekszik 105 foknál vagy 95-100 fokos tartományban marad 180 mp ig akkor indul mindkét venti 2es en. Vegyes üzem: Tehát klíma üzemel és a motor 95 fok fölé növekszik (ez nem normális üzemállapot ugyanis az alapban járó ventiknek képesnek kell lennie 95 fok alatt tartani a vizet) akkor is indul mind2 venti teljes gázon. Egyéb védelmi funkciói a hűtőmodulnak: Szakadt hűtővíz jeladó köre esetén mind2 venti a gyújtás ráadása után indul 1es fokozaton+hűtés és ECU lámpa világít. Szakadt vagy nem jelenlévő venti esetén ha az első venti nincsen jelen vagy a csati nincsen rádugva mihelyst indul a klíma hibajelző kivilágít +hátsó venti teljes gőzzel üzemel. Ha a hátsó hiányzik vagy szakadt a köre akkor a klíma nem indul illetve ha üzem közben következik be akkor lekapcsolja. Illetve a hátsó hibánál folyamatosan megy az első és villog a hibajelző lámpa. Köszönöm előre!
gdaniel Elküldve Augusztus12, 2015 Elküldve Augusztus12, 2015 Hello olyan gondom lenne, hogy ha a klíma be van kapcsolva akkor leesik a fordulatszám 450re majd fel700 körülre és vissza alapjárat esetén. A gép egy automata x20xev. Mi okozhatja ezt elsősorban? Előre is kösz!
Sheffy Miles Elküldve Augusztus14, 2015 Elküldve Augusztus14, 2015 Dugulás is lehet a rendszerben vagy a klímahűtődben és nem kering rendesen a cucc benne igy nincs megfelelő hűtése a klímahűtődnek hameg lelocsolod akkor megkapja a rendes hűtést... Ez oka lehet a nagy nyomásnak is... Nekem is nemrég lett kész a klímám új kompresszor új hűtő új szárítószűrő és 4-5 fokos levegőt fúj... A szárítószűrő szűri ki a rendszerből a piszkokat. Lehet kellett volna egy belső rendszer tisztítás... Ha meg tényleg dugulás okozza ezt neked valahol akkor majd nem hogy gondot is okozhat. De a kompresszorban van egy szelep ami kiengedi a gázt a rendszerből ha teljes lenne a dugulás és nagyon megnőne a nyomás...Azaz nem nyomna szét semmit.. Ha bekapcsolom a klímát autó beindítás után legyen 35 fokis forró műszerfallal is kb 3-4 másodperc ésmár érezhető a hideg levegő.. Sziasztok, Megoldódott a problémám. A gond az volt hogy bár feltöltötték a rendszerem, és igy a nyomásértékek jók voltak, csak a hűtőközeg 300 gramm volt a szükséges 700-900 gramm helyett... Sikerült találnom egy rendes klímást aki egyből azzal kezdte hogy leszívta a gázt és kiderült mi a gond. Levákumolta, mondta nyomást tartja, dugulás nincsen, minden érték jó. Mostmár álló helyzetben a leghidegebb levegő 5 fokos, menet közben 1,5 fokos. Szóval működik rendesen :)
Nagymate Elküldve Augusztus16, 2015 Elküldve Augusztus16, 2015 Szevasztok, kéne egy kis segítség. Nem találom a klíma kondenzvíz kivezetőt :( 1.6 x16xel 1996 b1
Adam1 Elküldve Augusztus16, 2015 Elküldve Augusztus16, 2015 Szevasztok, kéne egy kis segítség. Nem találom a klíma kondenzvíz kivezetőt :( 1.6 x16xel 1996 b1 A tűzfalon, a motortérben a váltó rudazattól jobbra.
Attix70 Elküldve Augusztus25, 2015 Elküldve Augusztus25, 2015 Sziasztok, Lecseréltem egy gombát ahol szivárgott a gáz de még mindig valahol el megy a gáz kb. 2 hét alatt. Hol lehet még valami gond ? Az utastérben nem szokott probléma lenni (a belső radiátor csatlakozónál) ? Üdv, Atti
Adam1 Elküldve Augusztus28, 2015 Elküldve Augusztus28, 2015 Bárhol lehet gond. De a leggyakoribb a klímahűtőnél, és a kompresszornál. A belső utastéri elpárologtatónál viszonylag ritka.
Sheffy Miles Elküldve Augusztus31, 2015 Elküldve Augusztus31, 2015 Sziasztok, Valaki szerelte már át a kesztyűtartóját hűthetőre? Kérdésem az lenne hogy a cső ami hűti a kesztyűtartót azt hova kéne dugni? illetve ehhez mennyire kell megbontani a kocsit?
rattila Elküldve Október3, 2015 Elküldve Október3, 2015 Sziasztok! Szükségem lenne 1998-as B1 es Vectra vízhűtőre. A kocsi benzines 1.8-as klíma nélküli. Az lenne a kérdésem, hogy csak az 1.8-as motorhoz való hűtő megfelelő (ha bontóból venném)? Vagy esetleg jó az 1.6-os vagy valamilyen Astra hűtője is? Köszönöm!
Tápiószecső Elküldve November24, 2015 Elküldve November24, 2015 Digit klímánál másnak is azt csinálja, hogy ablakra fújásnál egyből "Auto"-t kapcsol? És az Auto másnál is a legnagyobb fokozatot jelent? Mi az "Auto" funkció értelme?
Big Boss Elküldve November25, 2015 Elküldve November25, 2015 Digit klímásnál ha benyomod az ablakrafújást akkor bekapcsolja azt a programot ami a leggyorsabban leszedi a párát az ablakról. (ez autómata venti szabályozást is jelent, ezért ír ott A betűt) Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy benyomja a klímát és maxon fújja az ablakot. Amíg nálam volt az autó sztem kb 1perc után mindig visszakapcsoltam a rendes "auto" módra mert kb annyi bőven elég volt mindig, de emlékeim szerint ha úgyhagyod akkor egy idő után úgy dönt h páramentesítve van és lejjebb tekeri a fújást.
Tápiószecső Elküldve November26, 2015 Elküldve November26, 2015 Rendben, tehát nem egyedi a jelenség. Mindazonáltal teljesen illogikus. Ha a páramentesítést mondjuk az Auto funkció takarná, és páramentesíteni akarok, akkor azt nyomom be. Ha az ablakrafújás jelent egyben páramentesítést, akkor meg felesleges az Auto-t bekapcsolnia hozzá. Én legtöbbször 1-5-ig használom a venti fokozatokat, és rettentően idegesítő, hogy ablakrafújásnál feltolja rögtön 9-re, ami jóval hangosabb, mint a lenti fokozatok. Egyébként sokszor (sőt a legtöbbször) úgy akarok ablakra fújni, hogy nem akarok páramentesíteni. Csak úgy tudom elkerülni, ha az átváltás után szinte azonnal nyomok egy venti sebesség állítást is. (fel vagy le mindegy) Egyszer megpróbáltam kivárni, hogy átállítsa magát Auto-ról, de pár perc után meguntam. Nem változott. Akkor most már csak azt lenne jó tudni, hogy külön érzékelője van, ami visszakapcsolja (és ami esetleg meg tud hibásodni), vagy időlimites, vagy nem is vált vissza.
Attix70 Elküldve December4, 2015 Elküldve December4, 2015 Sziasztok, Vectra B1 X20DTH-ba szeretnék állófűtést berakni (digit klímás). Valaki tudna róla infót adni hogyan is működik (honnan és hogyan tudom vezérelni) ? Üdv, Atti
Feri9124 Elküldve December12, 2015 Elküldve December12, 2015 Sziasztok Nem tudja valaki hogy a klíma vezérlőtöl miert jön valami furcsa bugo zugo vagy nem is tudom milyen hang es ha sokáig megy akkor megáll a ventilator
lajoska36 Elküldve Február19, 2016 Elküldve Február19, 2016 Sziasztok. Most vettem egy B vectrát és az a problémám hogy egyáltalán nem fűt.Digitális a klímám a venti meg a fűtésterelések mennek azzal nincs gond a termosztát is új de nem jön meleg sehogyan.Még csak langyos levegő sem. Mi lehet a baj szerintetek???
Foghorn Elküldve Április20, 2016 Elküldve Április20, 2016 (edited) Mehetek megint a klímáshoz. Tavaly nyár közepén először a (szemből nézve) bal oldali kettős klímacső csere történt meg, mert -vélhetően- egy korábbi karambolnál egy centis vágás keletkezett az egyik gumi szakaszon. Ez az, ami 90 fokban befordul a tűzfal elé. 10 ezer volt bontva, szerelés baráti áron a csepeli Kwik Fit-ben, csak a töltést kellett csengetni. Ezután 3 hét alatt elment minden hűtés. Bp. Gyömrői út, klímás, kompresszor felújítás sírós áron. Természetesen nyomáspróbával. Most kipróbáltam a napokban, ohne gas, nem működik. Felgyújtom. Módosítva Április20, 2016 : Foghorn
Foghorn Elküldve Április20, 2016 Elküldve Április20, 2016 Hol keresendő a hiba, ha a venti kapcsolót nullára tekerem, 1-es fokozatnak megfelelően fúj továbbra is?
tgabika76 Elküldve Április20, 2016 Elküldve Április20, 2016 7 órája, Foghorn írta: Hol keresendő a hiba, ha a venti kapcsolót nullára tekerem, 1-es fokozatnak megfelelően fúj továbbra is? Sehol. Bekapcsolt klímánál annak így kell lennie, hogy nehogy lefagyjon a párologtató.
Adam1 Elküldve Április22, 2016 Elküldve Április22, 2016 On 20/04/2016 at 1:28 PM, Foghorn said: Mehetek megint a klímáshoz. Tavaly nyár közepén először a (szemből nézve) bal oldali kettős klímacső csere történt meg, mert -vélhetően- egy korábbi karambolnál egy centis vágás keletkezett az egyik gumi szakaszon. Ez az, ami 90 fokban befordul a tűzfal elé. 10 ezer volt bontva, szerelés baráti áron a csepeli Kwik Fit-ben, csak a töltést kellett csengetni. Ezután 3 hét alatt elment minden hűtés. Bp. Gyömrői út, klímás, kompresszor felújítás sírós áron. Természetesen nyomáspróbával. Most kipróbáltam a napokban, ohne gas, nem működik. Felgyújtom. Valahol ereszt. A klímahűtő szokott még kirohadni.
erghef Elküldve Május29, 2016 Elküldve Május29, 2016 Üdv! 2literes benzineshez jó az 1.6 klímahűtője?
Recommended Posts