Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Köszönöm azt hiszem az idő hiánya miatt a rövidebb szíjat fogom használni.

Vagyis nem tudom néztem a feszítökereket a klimásé bordás és 76 mm vagyis belül van és autómata a klima nélkülié sima és 70 mm ez kívülről feszít és spanolós.

Elvileg jónak kellene lennie. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Vagyis nem tudom néztem a feszítökereket a klimásé bordás és 76 mm vagyis belül van és autómata a klima nélkülié sima és 70 mm ez kívülről feszít és spanolós.

Elvileg jónak kellene lennie. :confused:

Probléma nélkül felmegy rá, és használható vele. Kipróbáltam, több alkalommal is (klímás volnék/voltam, vagymi).

(Amúgy tök egyszerű az ok, hogy miért rugós a klímásé... a klíma kompresszora on/off jellegű, tehát amikor behúz a mágnestekercs, akkor hirtelen teljes terhelésen megy a kompresszor. hogy ne rángassa a szíjat, ezért kell a rugós feszítő bele. )

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Probléma nélkül felmegy rá, és használható vele. Kipróbáltam, több alkalommal is (klímás volnék/voltam, vagymi).

(Amúgy tök egyszerű az ok, hogy miért rugós a klímásé... a klíma kompresszora on/off jellegű, tehát amikor behúz a mágnestekercs, akkor hirtelen teljes terhelésen megy a kompresszor. hogy ne rángassa a szíjat, ezért kell a rugós feszítő bele. )

Köszönöm már rendelem is a szíjat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eladó sorba került kedvenc Omegám, hű harcostársam. Ha érdekel valakit, vagy valakinek az ismerősét, szívesen állok rendelkezésre, minden felmerülő kérdésre őszintén és szívesen válaszolok.

Egy régi ismerősöm - jelenleg autókereskedő - 450 ezret ígért érte, de gondoltam, ennyiért legyen inkább olyané, aki értékeli és nem 2-300 ezret keresni akar rajta...

Főbb adatok: 2001. szeptemberi, augusztus végéig van rajta műszaki.

Lépcsőshátú, illetve sedan kivitel, 2.5-ös, 24 szelepes turbodiesel, 150 LE-s. Már az újabb, common rail BMW motoros. Motorkód Y 25 DT

Korához képest meglepően szép belsővel, egyedül a vezető ülés bal oldalsó része van kikopva-szakadva, a ki-beszállások okozta igénybevétel miatt, illetve a hűtés-fűtés ventillátor fordulat állító gombjairól kopott le a szitázás.

Gyönyörű diplomata kék színű, nagyon elegáns megjelenésű, tekintélyt parancsoló darab.

Felszereltség: állítható kormány, távvezérelhető centrálzár, elektromos ablakok elől-hátul, elektromosan állítható és -fűthető tükrök, két zónás digit klíma (fagyasztóként is használható, idén tavasszal lett kompletten átvizsgálva, klíma-hűtő és szárító szűrő cserélve, feltöltve!), manuális, 5 sebességes váltó, gyári 16 collos könnyűfém felnik, "B"-oszloptól hátrafelé sötétített üvegek, tempomat, 4 légzsák, kipörgésgátló, autótelefon, Philips gyári kazettás és CD-s rádió, 4 CD-s tárral, 6 hangszóró, rendszeresen karbantartott, abszolúte nem dohányzó, törzskönyv.

2007 nyarán, 175.ezer km-rel lett behozva, azóta taxiként használom. Jelenleg 465 ezer km-t mutat az óra...

NO NEM KELL MEGIJEDNI!!! A sok előítélet helyett elmondanám, hogy nálam az autó hibátlan, kifogástalan működőképessége létkérdés! Ezért nem engedhetem meg magamnak, hogy valami ne, vagy ne tökéletesen működjön.

Sajnos ez az első turbo-s autóm, így megfelelő ismeretek híján 2009-2010 tájékán a turbo meghibásodása folytán néhány óra alatt az összes motorolajat kinyomta és mire észrevettem, hogy baj van, csapágyas lett a motor, ezért 270 ezernél generáloztuk a vasat. Összes csapágy csere, gépműhely, hengerfej felújítás, új gyűrűk, vadi új vezérlés, minden tömítés csere, turbó csere.

Többe került (kb kétszer annyiba), mint egy másik motort beledobni, de akkor épp nem találtam a net-en ilyen motort bele, nekem meg ugye sürgős volt a dolog...

Szóval nyugodtan vehetjük úgy, hogy a motorban kevesebb, mint 200 ezer km van.

Azóta pedig úgy vigyázok a turbóra (is), mint a szemem fényére. Bár nemigen fogyaszt motorolajat, gyakran ellenőrzöm a szintet, s csak Castrol olajat használok, 12-15 ezrenként csere, összes szűrővel együtt.

Nem hazudnám, hogy sérülésmentes, de a taxizás közben olykor előforduló sérülések mindig patentül javítva lettek, aranykezű lakatos és fényező által. Ha olyan volt a bibi, inkább jó állapotú bontott sárvédő került rá, mint agyon kalapálják és egy év múlva rohadni kezdjen.

Évenkénti műszaki vizsga, plusz a City taxi etikai bizottsága is évenként szemlézi az autókat.

Ez az Omega a piacvezető, 17-szeres Best of Taxi Company címre oly büszke cégnél 12 évesen is a KIEMELT kategóriába tartozik, műszaki - esztétikai állapota folytán.

Szóval, ha valakit érdekel, vagy tudtok olyan Omega fan-ról, aki ilyesmire áhítozik, ne titkolózzatok! Esetleg némi jutalék is szóba kerülhet... Ha van érdeklődő, fényképeket is készítek majd, illetve feltöltöm az ADOK - VESZEK topikba is.

A lóerő legyen mindenkivel! Üdv, city754

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eladó sorba került kedvenc Omegám, hű harcostársam. Ha érdekel valakit, vagy valakinek az ismerősét, szívesen állok rendelkezésre, minden felmerülő kérdésre őszintén és szívesen válaszolok.

Egy régi ismerősöm - jelenleg autókereskedő - 450 ezret ígért érte, de gondoltam, ennyiért legyen inkább olyané, aki értékeli és nem 2-300 ezret keresni akar rajta...

Főbb adatok: 2001. szeptemberi, augusztus végéig van rajta műszaki.

Lépcsőshátú, illetve sedan kivitel, 2.5-ös, 24 szelepes turbodiesel, 150 LE-s. Már az újabb, common rail BMW motoros. Motorkód Y 25 DT

Korához képest meglepően szép belsővel, egyedül a vezető ülés bal oldalsó része van kikopva-szakadva, a ki-beszállások okozta igénybevétel miatt, illetve a hűtés-fűtés ventillátor fordulat állító gombjairól kopott le a szitázás.

Gyönyörű diplomata kék színű, nagyon elegáns megjelenésű, tekintélyt parancsoló darab.

Felszereltség: állítható kormány, távvezérelhető centrálzár, elektromos ablakok elől-hátul, elektromosan állítható és -fűthető tükrök, két zónás digit klíma (fagyasztóként is használható, idén tavasszal lett kompletten átvizsgálva, klíma-hűtő és szárító szűrő cserélve, feltöltve!), manuális, 5 sebességes váltó, gyári 16 collos könnyűfém felnik, "B"-oszloptól hátrafelé sötétített üvegek, tempomat, 4 légzsák, kipörgésgátló, autótelefon, Philips gyári kazettás és CD-s rádió, 4 CD-s tárral, 6 hangszóró, rendszeresen karbantartott, abszolúte nem dohányzó, törzskönyv.

2007 nyarán, 175.ezer km-rel lett behozva, azóta taxiként használom. Jelenleg 465 ezer km-t mutat az óra...

NO NEM KELL MEGIJEDNI!!! A sok előítélet helyett elmondanám, hogy nálam az autó hibátlan, kifogástalan működőképessége létkérdés! Ezért nem engedhetem meg magamnak, hogy valami ne, vagy ne tökéletesen működjön.

Sajnos ez az első turbo-s autóm, így megfelelő ismeretek híján 2009-2010 tájékán a turbo meghibásodása folytán néhány óra alatt az összes motorolajat kinyomta és mire észrevettem, hogy baj van, csapágyas lett a motor, ezért 270 ezernél generáloztuk a vasat. Összes csapágy csere, gépműhely, hengerfej felújítás, új gyűrűk, vadi új vezérlés, minden tömítés csere, turbó csere.

Többe került (kb kétszer annyiba), mint egy másik motort beledobni, de akkor épp nem találtam a net-en ilyen motort bele, nekem meg ugye sürgős volt a dolog...

Szóval nyugodtan vehetjük úgy, hogy a motorban kevesebb, mint 200 ezer km van.

Azóta pedig úgy vigyázok a turbóra (is), mint a szemem fényére. Bár nemigen fogyaszt motorolajat, gyakran ellenőrzöm a szintet, s csak Castrol olajat használok, 12-15 ezrenként csere, összes szűrővel együtt.

Nem hazudnám, hogy sérülésmentes, de a taxizás közben olykor előforduló sérülések mindig patentül javítva lettek, aranykezű lakatos és fényező által. Ha olyan volt a bibi, inkább jó állapotú bontott sárvédő került rá, mint agyon kalapálják és egy év múlva rohadni kezdjen.

Évenkénti műszaki vizsga, plusz a City taxi etikai bizottsága is évenként szemlézi az autókat.

Ez az Omega a piacvezető, 17-szeres Best of Taxi Company címre oly büszke cégnél 12 évesen is a KIEMELT kategóriába tartozik, műszaki - esztétikai állapota folytán.

Szóval, ha valakit érdekel, vagy tudtok olyan Omega fan-ról, aki ilyesmire áhítozik, ne titkolózzatok! Esetleg némi jutalék is szóba kerülhet... Ha van érdeklődő, fényképeket is készítek majd, illetve feltöltöm az ADOK - VESZEK topikba is.

A lóerő legyen mindenkivel! Üdv, city754

Vezérlés csere mikor volt?

Link to comment
Megosztás:

Vezérlés csere mikor volt?

Sajnos egészen pontos választ nem tudok adni, mert csak addig őrizgettem a generállal meg a turbócserével kapcsolatos számlákat, amíg garanciális volt a sztori, de 2009 nyarán, és kb 270 valamennyi ezer km-nél történt.

Igazság szerint először én nem is igazán értettem, miért kellett a vezérlést is teljesen újra cserélni, lánc, vezetők, feszítőpatron, meg ami kell, mert úgy jöttem haza az autóval, hogy egy szikrányi hangja nem volt gyanús neki, csak az utolsó, fékezéses kanyarban egy fél másodpercre bevillant az olajnyomás lámpája. De rögtön el is aludt. Ugyanakkor, mikor hazaértem, gyönyörűen dorombolt a 6 henger, mint mindig. Ennek ellenére, miután leállítottam, megnéztem az olajszintet, és lemerevedtem, mert a pálca nem ért bele az olajba... Gyorsan felszaladtam a tartalék olajért (a lakásban tartom, mert, mint mondtam nem fogyaszt olajat a motor, minek lötykölném állandóan a csomiban) és belezúdítottam vagy 2 litert, ami a kannában volt. Meg se' látszott.

És többé be sem indult. Hiába mondtam a szerelőnek, hogy gyönyörűen járt a motor, én állítottam le, nem a vezérlés "ment el", azt mondta, ki tudja mennyit ment szárazon, ő nem rakja össze a régi vezérléssel.

Átgondolva a dolgot, igazat adtam neki. Szóval, mint mondtam, valamivel kevesebb, mint 200 ezer van most a felújított motorban, vezérlésben, hengerfejben, új turbóban.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos egészen pontos választ nem tudok adni, mert csak addig őrizgettem a generállal meg a turbócserével kapcsolatos számlákat, amíg garanciális volt a sztori, de 2009 nyarán, és kb 270 valamennyi ezer km-nél történt.

Igazság szerint először én nem is igazán értettem, miért kellett a vezérlést is teljesen újra cserélni, lánc, vezetők, feszítőpatron, meg ami kell, mert úgy jöttem haza az autóval, hogy egy szikrányi hangja nem volt gyanús neki, csak az utolsó, fékezéses kanyarban egy fél másodpercre bevillant az olajnyomás lámpája. De rögtön el is aludt. Ugyanakkor, mikor hazaértem, gyönyörűen dorombolt a 6 henger, mint mindig. Ennek ellenére, miután leállítottam, megnéztem az olajszintet, és lemerevedtem, mert a pálca nem ért bele az olajba... Gyorsan felszaladtam a tartalék olajért (a lakásban tartom, mert, mint mondtam nem fogyaszt olajat a motor, minek lötykölném állandóan a csomiban) és belezúdítottam vagy 2 litert, ami a kannában volt. Meg se' látszott.

És többé be sem indult. Hiába mondtam a szerelőnek, hogy gyönyörűen járt a motor, én állítottam le, nem a vezérlés "ment el", azt mondta, ki tudja mennyit ment szárazon, ő nem rakja össze a régi vezérléssel.

Átgondolva a dolgot, igazat adtam neki. Szóval, mint mondtam, valamivel kevesebb, mint 200 ezer van most a felújított motorban, vezérlésben, hengerfejben, új turbóban.

Ez így tökéletes, csak az a gond, 200000-nél kell cserélni a komplett vezérlést, ami közel 200000 forint...

Link to comment
Megosztás:

Ez így tökéletes, csak az a gond, 200000-nél kell cserélni a komplett vezérlést, ami közel 200000 forint...

Kevesebbre emlékszem, de persze az évekkel ezelőtt, nem 300-as euro árfolyamnál volt...

Most kértem árajánlatot két helyről is, az egyik a csepeli ZS+U, a másik egy szigetszentmiklósi cég. Mindketten nagyon igyekeznek a legjobb árakat ajánlani, s emellett széles választékkal próbálnak csábítani.

Pl. amikor anno vezérlés szettet kerestem, égen-földön nem volt, Csergőék azt mondták jelenleg rendelni sem tudnak. Ugyanezt mondták a vezérlés-fedél tömítésre is. Szétküldtem 20 e-mail-t, kb 12 válasz érkezett, ebből egy alkatrész-kereskedő azt mondta, ez nem láncos motor :huh: . A többiek azt mondták, ebből csak a gyári lenne, de most épp nincs, rendelni sem tudják...

Egyedül a ZS+U mondta, hogy pár nap és itt lesz. Kérdeztem, mi a titok? Visszakérdeztek: ez BMW motor nem? Hát nemcsak opel cikkszámon, hanem bömösön is érdemes rákeresni...

Ha megjönnek az ajánlatok, közzéteszem, hátha érdekel valakit.

S hogy lássátok, kompromisszumkész vagyok, komoly érdeklődő vételi szándéka esetén megveszem a vezérlés szet-et és az árának a felét elengedem az autó árából.

Vélemény? :unsure:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kevesebbre emlékszem, de persze az évekkel ezelőtt, nem 300-as euro árfolyamnál volt...

Most kértem árajánlatot két helyről is, az egyik a csepeli ZS+U, a másik egy szigetszentmiklósi cég. Mindketten nagyon igyekeznek a legjobb árakat ajánlani, s emellett széles választékkal próbálnak csábítani.

Pl. amikor anno vezérlés szettet kerestem, égen-földön nem volt, Csergőék azt mondták jelenleg rendelni sem tudnak. Ugyanezt mondták a vezérlés-fedél tömítésre is. Szétküldtem 20 e-mail-t, kb 12 válasz érkezett, ebből egy alkatrész-kereskedő azt mondta, ez nem láncos motor :huh: . A többiek azt mondták, ebből csak a gyári lenne, de most épp nincs, rendelni sem tudják...

Egyedül a ZS+U mondta, hogy pár nap és itt lesz. Kérdeztem, mi a titok? Visszakérdeztek: ez BMW motor nem? Hát nemcsak opel cikkszámon, hanem bömösön is érdemes rákeresni...

Ha megjönnek az ajánlatok, közzéteszem, hátha érdekel valakit.

S hogy lássátok, kompromisszumkész vagyok, komoly érdeklődő vételi szándéka esetén megveszem a vezérlés szet-et és az árának a felét elengedem az autó árából.

Vélemény? :unsure:

Próbáld itt elég olcsók én csak náluk vásárolok.

http://alkatreszek.hu/

Link to comment
Megosztás:

Ez az ajánlat ma érkezett, ha jól számolom, 70 ezer alatt van a teljes szet ára, meg persze a munkadíj.

HA jól emlékszem, a vezérlésfedél-tömítés a Wallisnál volt csak éppen, 6-7 ezer körül, úgy, hogy benne volt a vízpumpa- tömítés is.

Szóval, a vezérlés-csere (ha egyáltalán tényleg szükséges 200 ezernél - van, aki vitatja ezt láncos motor esetében - ) mindenképpen jóval alatta marad a 200 ezer Ft-nak.

A korábbi ajánlatom ezzel együtt, továbbra is érvényes!

Árajánlat

Köszönjük az érdeklődését.

A kért alkatrészekre az alábbi kedvezményes árajánlatot adjuk ( áfás átadási árak) :

Rizikó: Hibás vagy általunk rosszul kikeresett alkatrészeket saját költségünkönfutárszolgálattal visszahozzuk!

  1. FELSŐ VEZÉRMŰLÁNC KÉSZLET: 42580FT (FEBI) A SZETT TARTALMA: 1DB VEZÉRMŰLÁNC + 3DB VEZETŐSÍN + 1DB FESZÍTŐ. VÁRHATÓ ÉRKEZÉS 1 NAP
  2. ALSÓ VEZÉRMŰLÁNC KÉSZLET: 26654FT (FEBI) A SZETT TARTALMA: 1DB VEZÉRMŰLÁNC + 2DB VEZETŐSÍN + 1DB FESZÍTŐ. VÁRHATÓ ÉRKEZÉS 1 NAP.

Áraink 2 hétig, illetve a raktár készlet erejéig érvényesek.

Abban az esetben, ha az árakat megfelelőnek találja, megrendelheti az alkatrésztüzletünkben ezen e-mail bemutatásával, vagy küldje vissza az árajánlatot aMEGRENDELEMszóval .

Kérjük tüntesse fel az átvétel módját is . ( futárszolgálat vagy személyes átvétel )

Amennyiben az általunk ajánlott ár nem megfelelő éljen az ÁRGARANCIÁVAL !

Fenti ajánlatunk kizárólagosan csak az Ady Endre úton található üzletünkreérvényes!

A raktáron nem lévő alkatrészek többségét , központi raktárunkból max. 1 -24 órán belül biztosítjuk.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A megrendelt alkatrészeket az ország bármely pontjára munkanapokon 24 - 48 óránbelül eljuttatjuk !

Nettó szállítási áraink: 20 kg-ig : 899.-Ft/ cím , 20kg-tól : 999-Ft/ cím -előre utalással ! 40 kg-tólkérjen egyedi árat.

Utánvét beszedési díj : 290.-Ft +áfa/ számla.

A szállítás 30 000Ft fölötti rendelés esetén ingyenes max. 20kg-ig!!!

Alkatrészkereső webshopunk : http://www.zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus

több mint 2,5 millió cikkszám, raktárkészlet infó, eurós árak is , referenciák, képek, …stb.

Amennyiben bármilyen kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!

Tisztelettel:

Link to comment
Megosztás:

Ez az ajánlat ma érkezett, ha jól számolom, 70 ezer alatt van a teljes szet ára, meg persze a munkadíj.

HA jól emlékszem, a vezérlésfedél-tömítés a Wallisnál volt csak éppen, 6-7 ezer körül, úgy, hogy benne volt a vízpumpa- tömítés is.

Szóval, a vezérlés-csere (ha egyáltalán tényleg szükséges 200 ezernél - van, aki vitatja ezt láncos motor esetében - ) mindenképpen jóval alatta marad a 200 ezer Ft-nak.

A korábbi ajánlatom ezzel együtt, továbbra is érvényes!

Árajánlat

Köszönjük az érdeklődését.

A kért alkatrészekre az alábbi kedvezményes árajánlatot adjuk ( áfás átadási árak) :

Rizikó: Hibás vagy általunk rosszul kikeresett alkatrészeket saját költségünkönfutárszolgálattal visszahozzuk!

  1. FELSŐ VEZÉRMŰLÁNC KÉSZLET: 42580FT (FEBI) A SZETT TARTALMA: 1DB VEZÉRMŰLÁNC + 3DB VEZETŐSÍN + 1DB FESZÍTŐ. VÁRHATÓ ÉRKEZÉS 1 NAP
  2. ALSÓ VEZÉRMŰLÁNC KÉSZLET: 26654FT (FEBI) A SZETT TARTALMA: 1DB VEZÉRMŰLÁNC + 2DB VEZETŐSÍN + 1DB FESZÍTŐ. VÁRHATÓ ÉRKEZÉS 1 NAP.

Áraink 2 hétig, illetve a raktár készlet erejéig érvényesek.

Abban az esetben, ha az árakat megfelelőnek találja, megrendelheti az alkatrésztüzletünkben ezen e-mail bemutatásával, vagy küldje vissza az árajánlatot aMEGRENDELEMszóval .

Kérjük tüntesse fel az átvétel módját is . ( futárszolgálat vagy személyes átvétel )

Amennyiben az általunk ajánlott ár nem megfelelő éljen az ÁRGARANCIÁVAL !

Fenti ajánlatunk kizárólagosan csak az Ady Endre úton található üzletünkreérvényes!

A raktáron nem lévő alkatrészek többségét , központi raktárunkból max. 1 -24 órán belül biztosítjuk.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A megrendelt alkatrészeket az ország bármely pontjára munkanapokon 24 - 48 óránbelül eljuttatjuk !

Nettó szállítási áraink: 20 kg-ig : 899.-Ft/ cím , 20kg-tól : 999-Ft/ cím -előre utalással ! 40 kg-tólkérjen egyedi árat.

Utánvét beszedési díj : 290.-Ft +áfa/ számla.

A szállítás 30 000Ft fölötti rendelés esetén ingyenes max. 20kg-ig!!!

Alkatrészkereső webshopunk : http://www.zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus

több mint 2,5 millió cikkszám, raktárkészlet infó, eurós árak is , referenciák, képek, …stb.

Amennyiben bármilyen kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!

Tisztelettel:

Hát ja. 70 a 2 lánc sallangokkal. Nagyjából ennyi volt 8 éve ISS. Munkadíj, hengerfej tömítés, szelepfedél tömítés, meg mellé a kötelező dolgok, olaj, folyadékok, vízpumpa és mindjárt 200...

Link to comment
Megosztás:

Hát ja. 70 a 2 lánc sallangokkal. Nagyjából ennyi volt 8 éve ISS. Munkadíj, hengerfej tömítés, szelepfedél tömítés, meg mellé a kötelező dolgok, olaj, folyadékok, vízpumpa és mindjárt 200...

Ja, ja, ja... Így igazad lehet... A hengerfej-, a szelepfedél tömítést, meg a többi dolgot amit írtál anno úgyis meg kellett vennem, mert szét volt borítva, ezért nem számoltam bele a vezérlés-cserébe...

No de olyan tragikus az a 200ezer km egy láncos vezérlés esetén? Nekem azt mondták, kétszer ennyit is elmegy és amíg nincs hangja... Nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Amennyire tudom vezérműláncra nincs is gyárilag meghatározott csereintervallum. akkor kell cserélni ha már megnyúlt, azt meg lehet hallani a hangján. Amúgyis elég szélsőséges lehet ez az intervallum: kíméletlen gázpedálkezeléssel (sok terhelésváltással), akár 30e km alatt is ki lehet nyírni egy vezérműláncot, de óvatosan közlekedve még 300e km-t is megtehet.

Link to comment
Megosztás:

Amennyire tudom vezérműláncra nincs is gyárilag meghatározott csereintervallum. akkor kell cserélni ha már megnyúlt, azt meg lehet hallani a hangján. Amúgyis elég szélsőséges lehet ez az intervallum: kíméletlen gázpedálkezeléssel (sok terhelésváltással), akár 30e km alatt is ki lehet nyírni egy vezérműláncot, de óvatosan közlekedve még 300e km-t is megtehet.

Ez megint honnan vetted? Legalább ne dezinformáld az embereket. Eddig ISS szakadtak a láncok, pont az ilyen hozzá állás és információ miatt...

Link to comment
Megosztás:

Onnan hogy egyetlen forrásban (szerelési könyv, szervizprogramok) sem találtam semmilyen infót arra vonatkozóan hogy mikor kéne cserélni. Volt ahol írták hogy harmincezrenként ajánlott ellenőrizni a láncot, de kötelező cseréről nem találtam adatot. Egyébként egyetlen láncos Opel-motornál sincsen gyárilag meghatározott csereintervallum, meglepődnék ha az Omega kivétel lenne.

Update: mivel ez a motor BMW-származék, a biztonság kedvéért megnéztem a BMW-ket is, de ők sem írnak elő csereintervallumot a vezérműláncra.

Link to comment
Megosztás:

Onnan hogy egyetlen forrásban (szerelési könyv, szervizprogramok) sem találtam semmilyen infót arra vonatkozóan hogy mikor kéne cserélni. Volt ahol írták hogy harmincezrenként ajánlott ellenőrizni a láncot, de kötelező cseréről nem találtam adatot. Egyébként egyetlen láncos Opel-motornál sincsen gyárilag meghatározott csereintervallum, meglepődnék ha az Omega kivétel lenne.

Update: mivel ez a motor BMW-származék, a biztonság kedvéért megnéztem a BMW-ket is, de ők sem írnak elő csereintervallumot a vezérműláncra.

Az egyik szerelőm nekem is 200-ra mondta, hogy illik azért egy cserét ott megtenni.

Link to comment
Megosztás:

a modern láncos motornál nemigen hallani, ha már megnyúlt a lánc. a feszítő feszíti, amíg csak tudja, aztán amikor már jól megnyúlt, "laza mint a Rigalánc", a feszítő meg teljesen kint van, visszavált egy kissé mérgesebbet a sofőr, és már rotty is, görbülnek a szelepek...

ugyan benzines, meg nem is Omega motor, de pl a Family 2-es, 2,2-es Ecotec motor 100e km alatt is megeheti a láncot, még normál használat mellett is.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok !

X25XE (2.5 V6) Motornál hideg indításkor az alapjárat fel megy 1500-ra és hörgő, kerregő hangot ad a motor 2-3 másodpercig.

Mi adhatja a hangot szerintetek ? Csapágy ? Hidrotőke ?

A választ előre is köszönöm.

Nehéz megmondani. Én hidrotőkére tippelnék, elengedi az olajat, de ahogy megvan az olajnyomás újra megtelik és elhallgat. Okozhatja öreg besűrűsödött olaj, esetleg az olajszivattyú elégtelensége. Ha pár alkalommal félidőnél cserélsz olajat esetleg Wynn's Lifter treatment - tel is átmosod a rendszert az segíthet. Nekem ez bevált.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.