kori Elküldve Április19, 2013 Megoszt Elküldve Április19, 2013 Csak jó időben használom. Havat kb 4-5 éve nem látott :D Arra van egy Rekord, amibe szintén belemegy évi 4-5e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Április19, 2013 Megoszt Elküldve Április19, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést?Van 1 barátom,aki kb 50ezer ft-ból annó megcsinálta az autóját és az érdekelne,működne-ez pl az Omegán?Elmondom pontosan,mi is volt:Egy 1.5-ös papíron 90 lova daewoo nexiája (GM származék) volt a havernak és azt csinálták,belepakolták a daewoo lanos (ugyancsak gm alkatrészekkel) 1.6 motorjának spricnijeit meg a szívótorkot (változó geometriás,nem olyan,mint a nexiáé) a nexiába,ez gyakorlatilag egy az egyben ment,mindenféle átalakítás nélkül még a gázbowden is tökéletesen passzolt.A haver elektronikai zseni és van neki mindenféle autóhoz szoftverbuzeráló cucc,kiolvasta az ECU-t,a megfelelő részeket egy orosz chiptuningos haverjával átírták,hogy az 1.6 injektorok jól működjenek,tiltást tolták még ki,meg minden,aztán vett egy eepromot,amit már az átírt programmal töltött fel és kicserélte az ECU-jában.Házilag kiberhelték a kipufogókat,hogy nyitottabb legyen az is 1 picit.A végeredmény padon mért 105LE és 155NM.Szóval ezalapján gondoltam én,mi lenne,ha pl a 2,5 injektorokat meg a 2.2 szívosort tennénk fel az x20xev-re?Az ECU-t azt a haver meg is tudná oldani...Az ilyen DBilas szívósor meg ilyesmi azért húzós tétel,kb a kocsi ára. :( Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral? KösziLehet tuningolni, de nem 50000Ft-ból.Eleve:-spricni az, amivel a virágokat permetezik. te injektorokra, vagy befecskendezőkre gondolhatsz.-a 2,5-es motor hengerenkénti űrtartalma kisebb mint a 2literesé, tehát valszeg kisebb, vagy legalábbis ugyanakkora befecskendezők vannak bennük.-a 2,2-es szívósora miben jobb mint a 2,0-esé? teljesítményileg semmiben.-amíg az autóban Simtec vezérlés van, teljesen értelmetlen a tuningja (valószínű a világ egyik leglomhább vezérlése)Ha hiányzik a plusz ménes, jobban jársz, hogy ha lecseréled egy nagyobb motorosra az autót. Végén lehet hogy olcsóbban jársz mint a tuningolással... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Április19, 2013 Megoszt Elküldve Április19, 2013 Ettől én még messze vagyok, és ha így marad, akkor sokára is lesz. Most 220e km van benne és évi 5-6e-rel nől :D6éve van meg az Omega, ebből állt 1,5 évet, és eddig kapott 90e km-t :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április19, 2013 Megoszt Elküldve Április19, 2013 Ha egyszer eladnád előre kell majd tekerni, mert nem hiszik el :D Eddig azt hittem én megyek keveset évi 12 ezerrel. 5 éve van nálam a Coupé, és ezalatt mentem vele 12e km-t... mentségemre szolgáljon hogy csak nyáron (áprilistól októberig) használom, akkor is csak hétvégén, mert amúgy van céges autó. Tehát erősen hobbicélú felhasználás, effektíve 50-60 napot gurul talán egy évben. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Megvan az automata fokozatjelzőjének és a tetőablak kapcsolójának a ledesítése. Mindkét helyre smd led lett berakva. Sajnos a fokozatok kiképzése nagyon erősen világít, egyelőre duplán fogott papírlapot tettem a ledek elé. A betűk megvilágítása szuper halvány, de nem olyan egyenletes mint a gyári, így oda is ki kell találnom mi legyen, de sztem befaragok még pár ledet. A tetőablak kapcsoló nem volt egyszerű. Minden ikon mögé tettem egy ledet plusz a forgókapcsolóba hármat, egymáshoz forrasztva. Mivel egyenként itt is piszok erős lett volna, sorba kellett kötni 4 darabot, és úgy mehetett rá az ellenállás. Ide összesen 16 ledet használtam fel. Megérte, mert iszonyat jó lett. Holnap nekiállok a gyári magnónak. Ottis minden gomb mögé kell egy led, és valószínű hogy sorba is kell kötnöm párat, hogy ne égesse ki a szemem sötétben. Ha megvagyok mindennel, akkor frissítem a ledes leírást. Elképzelhető, hogy a világításkapcsolót átszerelem smd ledesre, a hagyományos helyett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Április27, 2013 Megoszt Elküldve Április27, 2013 Ha mégegyszer neki akarok állni a ledesítésnek, inkább lőjenek le. Itt a majdnem végleges verzió. Holnap még a világításkapcsolóról csinálok pár képet és azt is beszúrom a doksiba. Innen letölthető: https://www.dropbox.com/s/toljc4dmbpz9idj/Ledes%C3%ADt%C3%A9s.docx Beraktam a linkeket, amik még éltek, hogy miket és honnan rendeltem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kazsemestor Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Sziasztok! Most néztem,hogy kezd elöregedni a hosszbordás szíjam (azt a vezérlésnél nem cseréltem le). Nézegettem másikat,de a kocsihoz 2-t is kidobnak,1725mm hosszút és 1900mm hosszút. Gondoltam,egyik a nemklímás,de nem,mindkettő klímáshoz való,a szerelőnek sincs ötlete,melyiket vegyem... Van ötlet,melyik méret való rá?(x20xev) Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Sziasztok! Most néztem,hogy kezd elöregedni a hosszbordás szíjam (azt a vezérlésnél nem cseréltem le).Nézegettem másikat,de a kocsihoz 2-t is kidobnak,1725mm hosszút és 1900mm hosszút.Gondoltam,egyik a nemklímás,de nem,mindkettő klímáshoz való,a szerelőnek sincs ötlete,melyiket vegyem...Van ötlet,melyik méret való rá?(x20xev) KösziNyugodtan vedd meg a hosszút, ha gyári klímás az autód.A rövid szíj a nem-klímáshoz való. Valószínűleg hibás az adatbázis. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kazsemestor Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Nyugodtan vedd meg a hosszút, ha gyári klímás az autód. A rövid szíj a nem-klímáshoz való. Valószínűleg hibás az adatbázis. Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való. Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :) Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni? Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való.Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :)Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni?Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni?Természetesen ennek is van élettartama, jobb nem megvárni, mert elég szar, ha beékelődik a csapágy, elfüstöl/leugrik a szíj, te meg ottmaradsz valahol az út szélén, generátor, szervó, és klíma nélkül (utóbbi kettő még a kisebb probléma)...Tehát persze hogy érdemes cserélni...De hallod úgy is, ha surrog a csapágya, meg észreveszed, ha esetleg a rugója nem feszít már eleget. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csiziktomi Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Hát sose gondoltam volna,hogy ennyire nem lehet eladni az omegámat:( Szép nagy autó relatíve normális fogyival és mindenki sokallja az árat (ami tegyük hozzá 350) Asszem lesz egy kabrióm ha befordulok:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hakapeszimaki Elküldve Április29, 2013 Megoszt Elküldve Április29, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést?Van 1 barátom,aki kb 50ezer ft-ból annó megcsinálta az autóját és az érdekelne,működne-ez pl az Omegán?Elmondom pontosan,mi is volt:Egy 1.5-ös papíron 90 lova daewoo nexiája (GM származék) volt a havernak és azt csinálták,belepakolták a daewoo lanos (ugyancsak gm alkatrészekkel) 1.6 motorjának spricnijeit meg a szívótorkot (változó geometriás,nem olyan,mint a nexiáé) a nexiába,ez gyakorlatilag egy az egyben ment,mindenféle átalakítás nélkül még a gázbowden is tökéletesen passzolt.A haver elektronikai zseni és van neki mindenféle autóhoz szoftverbuzeráló cucc,kiolvasta az ECU-t,a megfelelő részeket egy orosz chiptuningos haverjával átírták,hogy az 1.6 injektorok jól működjenek,tiltást tolták még ki,meg minden,aztán vett egy eepromot,amit már az átírt programmal töltött fel és kicserélte az ECU-jában.Házilag kiberhelték a kipufogókat,hogy nyitottabb legyen az is 1 picit.A végeredmény padon mért 105LE és 155NM.Szóval ezalapján gondoltam én,mi lenne,ha pl a 2,5 injektorokat meg a 2.2 szívosort tennénk fel az x20xev-re?Az ECU-t azt a haver meg is tudná oldani...Az ilyen DBilas szívósor meg ilyesmi azért húzós tétel,kb a kocsi ára. :( Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral? Köszic18xe vezérműtengelyekkel lehet legkönyebben némi kraftot hozni xev-ben. Elég ritka dolog bontva.Átírt vezérlő,meg c20xe leömlő ráalakítva. Így kicsit több lesz,mint 150le és ugyanúgy marad 6000-nél a teljesítménycsúcs.Még talán ha nem is ötvenből,de 100pénzből kijön egy ilyen tuning. Ha komolyabban megtengelyezed 266-272fok,akkor már 4-1 leömlő meg gyárinál jobb szívósor és simán 7500nál lehet a teljesítménycsúcs 180-190le-vel. Viszont omegában egy ilyen forgós motor legalább akkora emberiség elleni vétek,mint mikor a halálos iram valamelyik részében túrós supra motort tettek egy mustang-ba.A másik dolog pedig,hogy +15le egy 1.5tonnás bódéban azt szinte meg sem érzed. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Április30, 2013 Megoszt Elküldve Április30, 2013 Hát sose gondoltam volna,hogy ennyire nem lehet eladni az omegámat:( Szép nagy autó relatíve normális fogyival és mindenki sokallja az árat (ami tegyük hozzá 350) Asszem lesz egy kabrióm ha befordulok:) Miért akarod eladni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Április30, 2013 Megoszt Elküldve Április30, 2013 Hát sose gondoltam volna,hogy ennyire nem lehet eladni az omegámat:( Szép nagy autó relatíve normális fogyival és mindenki sokallja az árat (ami tegyük hozzá 350) Asszem lesz egy kabrióm ha befordulok:) Mutass valami linket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
csiziktomi Elküldve Május1, 2013 Megoszt Elküldve Május1, 2013 Miért akarod eladni? Van itthon három autó:) kicsit sok Meg most megvan a 2.5 dti elég az:) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csiziktomi Elküldve Május1, 2013 Megoszt Elküldve Május1, 2013 Mutass valami linket! http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_b/opel_omega_b_2.0_16v_gl-6796400 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május1, 2013 Megoszt Elküldve Május1, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést? Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral? Köszi Én Z22XE-t tuningoltam 145 ről 218 LE-re... olyan jól sikerült, hogy még környezetvédelmi osztályt is ugrottam :P :D a "trükköket" leírták. Anno én is álmodoztam 200 LE-s C20NE-ről, de egyszerűbb venni egy nagymotort, hozzá méretezett mindennel.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Május1, 2013 Megoszt Elküldve Május1, 2013 Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való. Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :) Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni? Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni? A veszítőjét mindenképp cseréld, hacsak nem akarsz úgy járni mint én, hogy M0áson 110nél beáll a feszítőgörgő és elszállt a szíj Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május3, 2013 Megoszt Elküldve Május3, 2013 A veszítőjét mindenképp cseréld, hacsak nem akarsz úgy járni mint én, hogy M0áson 110nél beáll a feszítőgörgő és elszállt a szíjNa, szintén zenész!? :Dnekem a 15000km-el előtte cserélt görgő állt keresztbe, azt nem vettem észre hogy leesett a szíj. Csak hogy halkul a rádió... mai napig nem értem, hogy miért nem világolt a töltésjelző... :DSzerencsére 2,5 óra alatt kerítettem egy másik akksit, amivel hazaosontam, félhomályban, gyertyányi lámpákkal :DÉn Z22XE-t tuningoltam 145 ről 218 LE-re... olyan jól sikerült, hogy még környezetvédelmi osztályt is ugrottam :P :D a "trükköket" leírták. Anno én is álmodoztam 200 LE-s C20NE-ről, de egyszerűbb venni egy nagymotort, hozzá méretezett mindennel..arról nem is beszélve, hogy valszeg olcsóbb lesz, és megbízhatóbb :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
crka Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Hello, Ez az anyósülés elötti rész, a motortérbQl fényképezve, az ott a fütömotor, ha jólsejtem, nem elötte kéne lennie a pollenszürönek?http://b21.hu/wtf.jpg Hirtelen esett nagyon mennyiségü esö, anyósülés elött lábtérnél megállt a viz. ha az ott a fütömotor akkor annak a házából folyt be a víz. Nem volt kitakarítva a vízelvezetö, a sok trutyi eltömítette. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május6, 2013 Megoszt Elküldve Május6, 2013 Itt van hogy hol kéne lennie a pollenszűrőnek: https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBQqmmmv.pdf 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imici Elküldve Május7, 2013 Megoszt Elküldve Május7, 2013 Sziasztok! 95-ös, 2.0, 16V, X20XEV-hez (B Omega) nem tudtok eladó, vagy olyat aki javítani tud ilyen 1 gombos távírányítót (az új naggggyon drága, 15-29000-Ft-ig) Pesten, vagy környékén? http://bolthely.hu/obddiag/id/16701_AKRM64_Omega_1_gombos_kulonallo_taviranyito_ Köszönöm segítségeteket előre is. Imi Link to comment Megosztás: More sharing options...
rübi Elküldve Május8, 2013 Megoszt Elküldve Május8, 2013 Sziasztok. Sajnos cserélnem kell a 99-es sedan omegámban az első szélvédőmet. A kérdés az lenne, hogy a caraván omegákban lévő szélvédő jó a sedánba???? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május8, 2013 Megoszt Elküldve Május8, 2013 Igen. Sőt évjárat szerinti megkötés sincs, B1 szélvédő is jó a B2-be és viszont. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Május10, 2013 Megoszt Elküldve Május10, 2013 na, a mai napom meg-Omegátlanodtam... elment a verda 3000Sek-ért, egy svédnek. állítólag roncs-rallyautó lesz belőle...jól szolgált, futott nálam vagy 100e km-t, ezalatt egyszer állt meg, felrobbant a generátor töltőhíd, és felforralta az akksit. de ez megbocsájtható bűn, mert ezt se rossz helyen tette :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts