kori Elküldve Április19, 2013 Elküldve Április19, 2013 Csak jó időben használom. Havat kb 4-5 éve nem látott :D Arra van egy Rekord, amibe szintén belemegy évi 4-5e.
skyrangr Elküldve Április19, 2013 Elküldve Április19, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést?Van 1 barátom,aki kb 50ezer ft-ból annó megcsinálta az autóját és az érdekelne,működne-ez pl az Omegán?Elmondom pontosan,mi is volt:Egy 1.5-ös papíron 90 lova daewoo nexiája (GM származék) volt a havernak és azt csinálták,belepakolták a daewoo lanos (ugyancsak gm alkatrészekkel) 1.6 motorjának spricnijeit meg a szívótorkot (változó geometriás,nem olyan,mint a nexiáé) a nexiába,ez gyakorlatilag egy az egyben ment,mindenféle átalakítás nélkül még a gázbowden is tökéletesen passzolt.A haver elektronikai zseni és van neki mindenféle autóhoz szoftverbuzeráló cucc,kiolvasta az ECU-t,a megfelelő részeket egy orosz chiptuningos haverjával átírták,hogy az 1.6 injektorok jól működjenek,tiltást tolták még ki,meg minden,aztán vett egy eepromot,amit már az átírt programmal töltött fel és kicserélte az ECU-jában.Házilag kiberhelték a kipufogókat,hogy nyitottabb legyen az is 1 picit.A végeredmény padon mért 105LE és 155NM.Szóval ezalapján gondoltam én,mi lenne,ha pl a 2,5 injektorokat meg a 2.2 szívosort tennénk fel az x20xev-re?Az ECU-t azt a haver meg is tudná oldani...Az ilyen DBilas szívósor meg ilyesmi azért húzós tétel,kb a kocsi ára. :( Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral? KösziLehet tuningolni, de nem 50000Ft-ból.Eleve:-spricni az, amivel a virágokat permetezik. te injektorokra, vagy befecskendezőkre gondolhatsz.-a 2,5-es motor hengerenkénti űrtartalma kisebb mint a 2literesé, tehát valszeg kisebb, vagy legalábbis ugyanakkora befecskendezők vannak bennük.-a 2,2-es szívósora miben jobb mint a 2,0-esé? teljesítményileg semmiben.-amíg az autóban Simtec vezérlés van, teljesen értelmetlen a tuningja (valószínű a világ egyik leglomhább vezérlése)Ha hiányzik a plusz ménes, jobban jársz, hogy ha lecseréled egy nagyobb motorosra az autót. Végén lehet hogy olcsóbban jársz mint a tuningolással...
skyrangr Elküldve Április19, 2013 Elküldve Április19, 2013 Ettől én még messze vagyok, és ha így marad, akkor sokára is lesz. Most 220e km van benne és évi 5-6e-rel nől :D6éve van meg az Omega, ebből állt 1,5 évet, és eddig kapott 90e km-t :) 1
tgabika76 Elküldve Április19, 2013 Elküldve Április19, 2013 Ha egyszer eladnád előre kell majd tekerni, mert nem hiszik el :D Eddig azt hittem én megyek keveset évi 12 ezerrel. 5 éve van nálam a Coupé, és ezalatt mentem vele 12e km-t... mentségemre szolgáljon hogy csak nyáron (áprilistól októberig) használom, akkor is csak hétvégén, mert amúgy van céges autó. Tehát erősen hobbicélú felhasználás, effektíve 50-60 napot gurul talán egy évben. :blush:
kori Elküldve Április25, 2013 Elküldve Április25, 2013 Megvan az automata fokozatjelzőjének és a tetőablak kapcsolójának a ledesítése. Mindkét helyre smd led lett berakva. Sajnos a fokozatok kiképzése nagyon erősen világít, egyelőre duplán fogott papírlapot tettem a ledek elé. A betűk megvilágítása szuper halvány, de nem olyan egyenletes mint a gyári, így oda is ki kell találnom mi legyen, de sztem befaragok még pár ledet. A tetőablak kapcsoló nem volt egyszerű. Minden ikon mögé tettem egy ledet plusz a forgókapcsolóba hármat, egymáshoz forrasztva. Mivel egyenként itt is piszok erős lett volna, sorba kellett kötni 4 darabot, és úgy mehetett rá az ellenállás. Ide összesen 16 ledet használtam fel. Megérte, mert iszonyat jó lett. Holnap nekiállok a gyári magnónak. Ottis minden gomb mögé kell egy led, és valószínű hogy sorba is kell kötnöm párat, hogy ne égesse ki a szemem sötétben. Ha megvagyok mindennel, akkor frissítem a ledes leírást. Elképzelhető, hogy a világításkapcsolót átszerelem smd ledesre, a hagyományos helyett.
kori Elküldve Április27, 2013 Elküldve Április27, 2013 Ha mégegyszer neki akarok állni a ledesítésnek, inkább lőjenek le. Itt a majdnem végleges verzió. Holnap még a világításkapcsolóról csinálok pár képet és azt is beszúrom a doksiba. Innen letölthető: https://www.dropbox.com/s/toljc4dmbpz9idj/Ledes%C3%ADt%C3%A9s.docx Beraktam a linkeket, amik még éltek, hogy miket és honnan rendeltem.
kazsemestor Elküldve Április29, 2013 Elküldve Április29, 2013 Sziasztok! Most néztem,hogy kezd elöregedni a hosszbordás szíjam (azt a vezérlésnél nem cseréltem le). Nézegettem másikat,de a kocsihoz 2-t is kidobnak,1725mm hosszút és 1900mm hosszút. Gondoltam,egyik a nemklímás,de nem,mindkettő klímáshoz való,a szerelőnek sincs ötlete,melyiket vegyem... Van ötlet,melyik méret való rá?(x20xev) Köszi
skyrangr Elküldve Április29, 2013 Elküldve Április29, 2013 Sziasztok! Most néztem,hogy kezd elöregedni a hosszbordás szíjam (azt a vezérlésnél nem cseréltem le).Nézegettem másikat,de a kocsihoz 2-t is kidobnak,1725mm hosszút és 1900mm hosszút.Gondoltam,egyik a nemklímás,de nem,mindkettő klímáshoz való,a szerelőnek sincs ötlete,melyiket vegyem...Van ötlet,melyik méret való rá?(x20xev) KösziNyugodtan vedd meg a hosszút, ha gyári klímás az autód.A rövid szíj a nem-klímáshoz való. Valószínűleg hibás az adatbázis. 1
kazsemestor Elküldve Április29, 2013 Elküldve Április29, 2013 Nyugodtan vedd meg a hosszút, ha gyári klímás az autód. A rövid szíj a nem-klímáshoz való. Valószínűleg hibás az adatbázis. Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való. Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :) Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni? Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni?
skyrangr Elküldve Április29, 2013 Elküldve Április29, 2013 Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való.Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :)Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni?Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni?Természetesen ennek is van élettartama, jobb nem megvárni, mert elég szar, ha beékelődik a csapágy, elfüstöl/leugrik a szíj, te meg ottmaradsz valahol az út szélén, generátor, szervó, és klíma nélkül (utóbbi kettő még a kisebb probléma)...Tehát persze hogy érdemes cserélni...De hallod úgy is, ha surrog a csapágya, meg észreveszed, ha esetleg a rugója nem feszít már eleget. 1
csiziktomi Elküldve Április29, 2013 Elküldve Április29, 2013 Hát sose gondoltam volna,hogy ennyire nem lehet eladni az omegámat:( Szép nagy autó relatíve normális fogyival és mindenki sokallja az árat (ami tegyük hozzá 350) Asszem lesz egy kabrióm ha befordulok:)
hakapeszimaki Elküldve Április29, 2013 Elküldve Április29, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést?Van 1 barátom,aki kb 50ezer ft-ból annó megcsinálta az autóját és az érdekelne,működne-ez pl az Omegán?Elmondom pontosan,mi is volt:Egy 1.5-ös papíron 90 lova daewoo nexiája (GM származék) volt a havernak és azt csinálták,belepakolták a daewoo lanos (ugyancsak gm alkatrészekkel) 1.6 motorjának spricnijeit meg a szívótorkot (változó geometriás,nem olyan,mint a nexiáé) a nexiába,ez gyakorlatilag egy az egyben ment,mindenféle átalakítás nélkül még a gázbowden is tökéletesen passzolt.A haver elektronikai zseni és van neki mindenféle autóhoz szoftverbuzeráló cucc,kiolvasta az ECU-t,a megfelelő részeket egy orosz chiptuningos haverjával átírták,hogy az 1.6 injektorok jól működjenek,tiltást tolták még ki,meg minden,aztán vett egy eepromot,amit már az átírt programmal töltött fel és kicserélte az ECU-jában.Házilag kiberhelték a kipufogókat,hogy nyitottabb legyen az is 1 picit.A végeredmény padon mért 105LE és 155NM.Szóval ezalapján gondoltam én,mi lenne,ha pl a 2,5 injektorokat meg a 2.2 szívosort tennénk fel az x20xev-re?Az ECU-t azt a haver meg is tudná oldani...Az ilyen DBilas szívósor meg ilyesmi azért húzós tétel,kb a kocsi ára. :( Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral? Köszic18xe vezérműtengelyekkel lehet legkönyebben némi kraftot hozni xev-ben. Elég ritka dolog bontva.Átírt vezérlő,meg c20xe leömlő ráalakítva. Így kicsit több lesz,mint 150le és ugyanúgy marad 6000-nél a teljesítménycsúcs.Még talán ha nem is ötvenből,de 100pénzből kijön egy ilyen tuning. Ha komolyabban megtengelyezed 266-272fok,akkor már 4-1 leömlő meg gyárinál jobb szívósor és simán 7500nál lehet a teljesítménycsúcs 180-190le-vel. Viszont omegában egy ilyen forgós motor legalább akkora emberiség elleni vétek,mint mikor a halálos iram valamelyik részében túrós supra motort tettek egy mustang-ba.A másik dolog pedig,hogy +15le egy 1.5tonnás bódéban azt szinte meg sem érzed. 2
kori Elküldve Április30, 2013 Elküldve Április30, 2013 Hát sose gondoltam volna,hogy ennyire nem lehet eladni az omegámat:( Szép nagy autó relatíve normális fogyival és mindenki sokallja az árat (ami tegyük hozzá 350) Asszem lesz egy kabrióm ha befordulok:) Miért akarod eladni?
Omegatd Elküldve Április30, 2013 Elküldve Április30, 2013 Hát sose gondoltam volna,hogy ennyire nem lehet eladni az omegámat:( Szép nagy autó relatíve normális fogyival és mindenki sokallja az árat (ami tegyük hozzá 350) Asszem lesz egy kabrióm ha befordulok:) Mutass valami linket!
csiziktomi Elküldve Május1, 2013 Elküldve Május1, 2013 Miért akarod eladni? Van itthon három autó:) kicsit sok Meg most megvan a 2.5 dti elég az:) 1
csiziktomi Elküldve Május1, 2013 Elküldve Május1, 2013 Mutass valami linket! http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/omega_b/opel_omega_b_2.0_16v_gl-6796400
Gabo Elküldve Május1, 2013 Elküldve Május1, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék,hogy valaki csinált-e már x20xev omegánál valami lóerőnövelést? Esetleg Valaki,aki mást csinált és eredményesen a motorral? Köszi Én Z22XE-t tuningoltam 145 ről 218 LE-re... olyan jól sikerült, hogy még környezetvédelmi osztályt is ugrottam :P :D a "trükköket" leírták. Anno én is álmodoztam 200 LE-s C20NE-ről, de egyszerűbb venni egy nagymotort, hozzá méretezett mindennel..
Gabo Elküldve Május1, 2013 Elküldve Május1, 2013 Igen,közben személyesen is voltam 1 másik boltban,ott is mondták,hogy a klímáshoz a 1903mm-es való. Meg is vettem,gates-t,mert a vezérlés is az. :) Ennek a feszítőjét is érdemes lenne cserélni? Vagy csak a vezérlésnél szokás az összes feszítőt-vezetőt kicserélni? A veszítőjét mindenképp cseréld, hacsak nem akarsz úgy járni mint én, hogy M0áson 110nél beáll a feszítőgörgő és elszállt a szíj
skyrangr Elküldve Május3, 2013 Elküldve Május3, 2013 A veszítőjét mindenképp cseréld, hacsak nem akarsz úgy járni mint én, hogy M0áson 110nél beáll a feszítőgörgő és elszállt a szíjNa, szintén zenész!? :Dnekem a 15000km-el előtte cserélt görgő állt keresztbe, azt nem vettem észre hogy leesett a szíj. Csak hogy halkul a rádió... mai napig nem értem, hogy miért nem világolt a töltésjelző... :DSzerencsére 2,5 óra alatt kerítettem egy másik akksit, amivel hazaosontam, félhomályban, gyertyányi lámpákkal :DÉn Z22XE-t tuningoltam 145 ről 218 LE-re... olyan jól sikerült, hogy még környezetvédelmi osztályt is ugrottam :P :D a "trükköket" leírták. Anno én is álmodoztam 200 LE-s C20NE-ről, de egyszerűbb venni egy nagymotort, hozzá méretezett mindennel..arról nem is beszélve, hogy valszeg olcsóbb lesz, és megbízhatóbb :)
crka Elküldve Május6, 2013 Elküldve Május6, 2013 Hello, Ez az anyósülés elötti rész, a motortérbQl fényképezve, az ott a fütömotor, ha jólsejtem, nem elötte kéne lennie a pollenszürönek?http://b21.hu/wtf.jpg Hirtelen esett nagyon mennyiségü esö, anyósülés elött lábtérnél megállt a viz. ha az ott a fütömotor akkor annak a házából folyt be a víz. Nem volt kitakarítva a vízelvezetö, a sok trutyi eltömítette.
tgabika76 Elküldve Május6, 2013 Elküldve Május6, 2013 Itt van hogy hol kéne lennie a pollenszűrőnek: https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_all/einbau/HBQqmmmv.pdf 1
imici Elküldve Május7, 2013 Elküldve Május7, 2013 Sziasztok! 95-ös, 2.0, 16V, X20XEV-hez (B Omega) nem tudtok eladó, vagy olyat aki javítani tud ilyen 1 gombos távírányítót (az új naggggyon drága, 15-29000-Ft-ig) Pesten, vagy környékén? http://bolthely.hu/obddiag/id/16701_AKRM64_Omega_1_gombos_kulonallo_taviranyito_ Köszönöm segítségeteket előre is. Imi
rübi Elküldve Május8, 2013 Elküldve Május8, 2013 Sziasztok. Sajnos cserélnem kell a 99-es sedan omegámban az első szélvédőmet. A kérdés az lenne, hogy a caraván omegákban lévő szélvédő jó a sedánba????
tgabika76 Elküldve Május8, 2013 Elküldve Május8, 2013 Igen. Sőt évjárat szerinti megkötés sincs, B1 szélvédő is jó a B2-be és viszont. 1
skyrangr Elküldve Május10, 2013 Elküldve Május10, 2013 na, a mai napom meg-Omegátlanodtam... elment a verda 3000Sek-ért, egy svédnek. állítólag roncs-rallyautó lesz belőle...jól szolgált, futott nálam vagy 100e km-t, ezalatt egyszer állt meg, felrobbant a generátor töltőhíd, és felforralta az akksit. de ez megbocsájtható bűn, mert ezt se rossz helyen tette :) 1
Recommended Posts