Omegatd Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Sziasztok! Egy 2001. szeptemberi, 2.5 DTI motoros Omegám van. Sajnos a hosszú ékszíj feszítőgörgőjét tartó rúd (amit hátulról egy tekercs-rugó feszít) Háza, vagy tartóbakja vagy mije kikopott, a rúd már nem vízszintesen, a görgő pedig nem "spúrban" áll, így az ékszíj állandóan leesik, elszakad. Már elszántam magam ennek a tartónak (valaki azt mondta, ez nem más, mint az "alsó vezérlés-fedél") a cseréjére, csak azt lenne jó tudni, hogy az Y 25 DT motor (2497 ccm, soros hat hengeres, 151 LE-s common rail diesel) melyik BMW-ben lévővel egyezik meg? Nem ez lenne az első eset, hogy a sokak által nagy rablónak tartott Wallis-nál szinte feléért kapom meg ugyanazt, mint az Opel szaküzletben... Tud valaki egy biztosat, hogy melyik BMW motorjával egyezik meg az enyém? Előre is köszi! :huh: Nem fogod feléért megkapni. Az öntvény ára 20-40 ezer... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Hívd fel ezt a fószert, szerintem tud segíteni. http://racing-bazar....ott_alkatreszei Ez pont az az alkatrész, amit bontottan kell beszerezni. Miért nem veszitek meg bontóból a féktárcsákat, fékbetéteket... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Senki többet harmadszor?? :blush: :hiya: :icon11: Akko megy a kukába.... :unsure: Ha mégis kuka, inkább add nekem... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Az R 25 - 28 -as váltókat melyik típusú omegákra szerelték? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zozor Elküldve Február14, 2013 Megoszt Elküldve Február14, 2013 Ez pont az az alkatrész, amit bontottan kell beszerezni. Miért nem veszitek meg bontóból a féktárcsákat, fékbetéteket... Hát, akkor lehet nem jön be- egy próbát megér. Talán azt a feszítőt lehet cserélni, ha nem, akkor úgyis csak az eredeti (vagyis új) marad. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Az R 25 - 28 -as váltókat melyik típusú omegákra szerelték? R28 csak a 3.0V6-3.2V6, az R25 az összes többihez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Értem. Köszönöm szépen! :icon1: És ezeken a váltókon belül létezik több féle? Gondolok például az áttételre... Motor típusoktól függően, vagy, hogy diesel, benzin... R28 csak a 3.0V6-3.2V6, az R25 az összes többihez. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 R28 csak a 3.0V6-3.2V6, az R25 az összes többihez. Tudtommal a C30SE ISS R28... Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Tudtommal a C30SE ISS R28... De ez a B Omega rovat :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kori Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Értem. Köszönöm szépen! :icon1: És ezeken a váltókon belül létezik több féle? Gondolok például az áttételre... Motor típusoktól függően, vagy, hogy diesel, benzin... Elvileg az áttétel fix, de a 2,5Td váltó nem jó semmi másra. De itt nézz körül: opel-infos.de Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Február15, 2013 Megoszt Elküldve Február15, 2013 Azt nem tudjátok, hogy az Omega B és a Calibra hátsó féltengelyei között van-e valami különbség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
city754 Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Hívd fel ezt a fószert, szerintem tud segíteni. http://racing-bazar....ott_alkatreszei Köszi szépen, időközben kiderült, hogy az E39-es, 525d-ben van ugyanez a motor, ami az Omegában mégsem teljesen ugyanaz... Csak a blokk. Egy csomó szerelvény más, pl. az ékszíj vezetése és feszítése is más, mert máshol van pl. a szervópumpa, a generátor, meg mittudomén-mi. Szóval ez a nyavalyás öntvény azért van 80ezer körül az Opelnél, mert nem ugyanaz, mint a Wallis 48ezres tartója... Ja! és a szerelő jó híre: ahhoz, hogy a 80ezres öntvényt ki tudja cserélni, le kéne venni a hengerfejet (jól kezdődik!), azután a vezérlést szétborítani, mert valami mögött van ez a sz@r... Szóval az egészben nem is az öntvény ára lenne a legfájóbb, hanem a többi, meg a többi... :pinch: Így sajna marad a sufni-tuning, az oválisra kopott lyukat ott, a helyén felfúrni szabályos körre, oszt perselyt bele! Azé' mondom, óvakodjatok ilyen öszvér autóktól, mert én 6 éve szívok ezzel a remek, BMW motoros (de mégsem teljesen) Omegával, egy csomó alkatrész az Opelnál nem mindig kapható hozzá, a BMW meg nem egyezik... Bontott alkatrésszel ugyanez a helyzet... Köszi még1x a segítséget, jó 7végét mindenkinek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Így sajna marad a sufni-tuning, az oválisra kopott lyukat ott, a helyén felfúrni szabályos körre, oszt perselyt bele! Azé' mondom, óvakodjatok ilyen öszvér autóktól, mert én 6 éve szívok ezzel a remek, BMW motoros (de mégsem teljesen) Omegával, egy csomó alkatrész az Opelnál nem mindig kapható hozzá, a BMW meg nem egyezik... Bontott alkatrésszel ugyanez a helyzet... Köszi még1x a segítséget, jó 7végét mindenkinek! Ha rendesen meg van csinálva, miért lenne sufni-tuning? Csak ügyesen kell megcsinálni. Nem-öszvér autó a mai világban!? :D :D Egy svéd gyártású (Volvo), de kínai autót vezetek, ami német padlólemezen van (Ford), és francia motor van benne (PSA). Akkor!? :D Ja, és a múltkor az olasz vezérlő ment gallyra benne, szerencsére polcról cserélték, gariban :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Azt nem tudjátok, hogy az Omega B és a Calibra hátsó féltengelyei között van-e valami különbség? Öcsém, kaptál már elég segítséget, de megköszönni, eddig elfelejtetted! Különben meg gugli, opel-info, TIS! Ezekre megkapod a választ. De tőlem kapsz fél választ! Nincs hátsó féltengely a Kolibriben... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Öcsém, kaptál már elég segítséget, de megköszönni, eddig elfelejtetted! Különben meg gugli, opel-info, TIS! Ezekre megkapod a választ. De tőlem kapsz fél választ! Nincs hátsó féltengely a Kolibriben... Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került. Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Öcsém, kaptál már elég segítséget, de megköszönni, eddig elfelejtetted! Különben meg gugli, opel-info, TIS! Ezekre megkapod a választ. De tőlem kapsz fél választ! Nincs hátsó féltengely a Kolibriben... Öcsém... jajj de sok mindent kérdeztem... :blink: 1-2 kérdésem volt... de azért mert nem írom oda, attól még hálás vagyok a "Hasznos" válaszokért. Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee... Kerestem már google-ben is, de nem igazán lehet ilyen kérdésekre választ találni és amúgy is sokkal jobb és hasznosabb itt, olyan tapasztalt emberektől hasznos infót kapni, mint a google-n keresgélni!! És a válaszod helytelen, ugyan is van hátsó féltengely a Calibrában!!!!!!! A 4x4 -ben!!! Ja és szerintem azért van ez a fórum, hogy meg tudjunk beszélni mindent! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tyson05 Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került. Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű... De van ABS gyűrű! Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került. Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű... ABS gyűrű még csak-csak volna, sztem a nyomtávok nem egyeznek, ebből kifolyólag pedig a féltengely hossza sem, de ez csak tipp. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 ABS gyűrű még csak-csak volna, sztem a nyomtávok nem egyeznek, ebből kifolyólag pedig a féltengely hossza sem, de ez csak tipp. Ja, többek között... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Sztem a 4WD-sre gondolt. de kétlem hogy ugyanaz a féltengely lenne hátul, tekintve, hogy a Calibra alá az A Omega / A Vectra 4x4 diffiműve került. Egyszer cseréltem ilyet, de nem rémlik már pontosan hogy mi is a különbség, de pl rémképeim szerint a Calibránál pl nincs ABS gyűrű... Tudom, hogy arra gondolt, azért írtam a fél választ. Az A Vectra stimmel, de az A Omega szerintem nem. Ugyanis első kerekesek, csak van kihajtás hátra ISS. De nyomtáv és kerékagy méretbeli különbségek ISS vannak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Öcsém... jajj de sok mindent kérdeztem... :blink: 1-2 kérdésem volt... de azért mert nem írom oda, attól még hálás vagyok a "Hasznos" válaszokért. Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee... Kerestem már google-ben is, de nem igazán lehet ilyen kérdésekre választ találni és amúgy is sokkal jobb és hasznosabb itt, olyan tapasztalt emberektől hasznos infót kapni, mint a google-n keresgélni!! És a válaszod helytelen, ugyan is van hátsó féltengely a Calibrában!!!!!!! A 4x4 -ben!!! Ja és szerintem azért van ez a fórum, hogy meg tudjunk beszélni mindent! Jó hogy megmondod mire való a fórum. A pofád meg befogásra! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Tisztelt Vetőség és Moderatúra! Ilyenkor hol vagytok és merre jártok? Mindenféle seggfej beszólhat nekem és hagyjátok! Hol van ilyenkor a nagy és igazságos Uhuhu? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vectra V6 Elküldve Február16, 2013 Megoszt Elküldve Február16, 2013 Öcsém... jajj de sok mindent kérdeztem... :blink: 1-2 kérdésem volt... de azért mert nem írom oda, attól még hálás vagyok a "Hasznos" válaszokért. Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee... Kerestem már google-ben is, de nem igazán lehet ilyen kérdésekre választ találni és amúgy is sokkal jobb és hasznosabb itt, olyan tapasztalt emberektől hasznos infót kapni, mint a google-n keresgélni!! És a válaszod helytelen, ugyan is van hátsó féltengely a Calibrában!!!!!!! A 4x4 -ben!!! Ja és szerintem azért van ez a fórum, hogy meg tudjunk beszélni mindent! " Amúgy meg mindig minden válaszra oda kell írni, hogy kösz? Na nee." -Pedig illene...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Február17, 2013 Megoszt Elküldve Február17, 2013 Tudom, hogy arra gondolt, azért írtam a fél választ. Az A Vectra stimmel, de az A Omega szerintem nem. Ugyanis első kerekesek, csak van kihajtás hátra ISS. De nyomtáv és kerékagy méretbeli különbségek ISS vannak... rémképeimben ez volt, hogy azt a diffit rakták a Vectra/Calibra 4x4 alá, ami az A Omega/B Senator-ban volt... Nyomtáv különbség ne zavarjon senkit, max egy kicsit kijjebb lóg a felni a Calibra alól, kb 5-5 centivel :D :D :D :D :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február17, 2013 Megoszt Elküldve Február17, 2013 ...de ha a féltengely hosszabb akkor ugye nem jó a Calibra gyári lengőkarja sem mert a kerékagy nem "találkozna" a féltengely végével, tehát az lesz a vége hogy egyedileg kell gyártatni féltengelyeket. Az meg azért nem kis meló, meg lehet kérdezni Demót mennyit szívott a Corsánál, pedig ott csak kb. 200LE-t kellett átvinni... nem úgy van az hogy csak úgy megesztergáljuk Barkas féltengelyből oszt jó lesz... :D Az Omega féltengely kettévág-összehegeszt meg végképp kiesett, mert a hegesztésnél el fogja nyírni a nyomaték, szvsz még akkor is ha dörzshegesztéssel próbálkozik (használnak még ilyet egyáltalán?), a sima CO-t főleg... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts