Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Milyen évjárat az Omitok? (Tiedet látom, öcséd, brezsy)

Lehet nem kell olyan messzire mennetek, majd megkérdezem. :)

Igazán egy kérdés van nyitva, hogy az euro6 bevezetésével, amit 2012-re ígértek tényleg ugrik-e minden besorolás 1 kategóriát. Mert ha igen, akkor még másfél hónapig jó a kék ragacs. ;)

Igaz itt minden megtörténhet és az ellenkezője is, még mindig látni Trabit is pedig nagyon mondták azt is valamikor. :lol:

95-ös az enyém és asszem őszi.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, nem biztos, hogy az összes szelepfedél rossz amit eddig megvettél...ha mindig kinyomja a tömítést az olaj akkor ott az olajnyomás is nagyobb lehet a megengedettnél, ha van karterszellőztető rendszer akkor javallanám, hogy azt is takaríttasd ki a szelepfedél tömítés cserével egy időben, megnézetném az olajnyomás szelepet is, lehet, hogy el van koszolódva és nem vezeti le a túlnyomást... A szelepfedelet nem kell állat módra lehúzni, asszem 8Nm-rel mindössze, a manuálban benne van pontosan. Ez egy kicsit erősebb, mint amikor kézzel kajakra becsavarod. A karterszellőztetőt takarítani évente minimum egyszer, általában olajcserénél praktikus, de nem csak a dobozt hanem a belőle kiinduló csöveket is tisztán kell tartani a teljes hosszukban, a V6 osoknál így néz ki a szellőztető, szerintem a tiédben sem lehet nagyon másmilyen...: http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=90566.0 Sok sikert!

Azt megnézném, amikor a V6-on minden olajcserekor pucolod. Nyáron én is rámentem, hogy kipucolom, de komolyabb bontás nélkül esélytelen. Pl hf leszedés, váltó leszedés, kipuff csonk leszerelés.

Link to comment
Megosztás:

Maradjunk a max nyár végiben :) ősztől már 96-os modellek jöttek, amiben alap a digit, más a légzsák, és már nem infrás a kulcs. Babué 97.10. Havi, ami meg is kapta a kék matricát.

Ráadásul ahogy mondtad, még jobban is megy (hiába na, nincs széthajtva). :lol: ;)

Majd hívlak. :)

Link to comment
Megosztás:

Ma hívtam a pomáziakat, mondtam a motorkódot, és mondták hogy vihetem, mehet rá a kék matrica... jövő héten ugrok majd be

hozzájuk, remélem tényleg minden flottul megy majd. Ja, amúgy hivatalos NKH vizsgaállomás, úgy látszik van még pár értelmes

ember arrafelé is...

C20NE-re nem tudnak ilyet varázsolni? Ha kell, 100% etanollal megy mérésre - nem mintha szüksége lenne rá :lol: mármint nem füstöl ;)

Link to comment
Megosztás:

Dik mán Te! Nida hunnajd ír? Majd hoz délafrikábúúú...

-Elvámolnivalója?

-Áhh, csak két hordó...

-Tartalma?

-300liter etanol.

-Nagy buli lesz! :)

-...

:)

Apám mesélte, anno a kecskeméti reptéren 100%os (illetve csak 9x%, mivel ugye vizesedik) etanollal (technikai szesz, a MIG-ek fagymentesítőjébe) mentek a kétütemű motorok. Ugye az volt ingyé :lol:

Kevertek bele egy kis fáradtolajat, hogy a 2t azért ne égjen be, azt gyí! ;)

Szegény szovjet katonáknak meg csorgott a nyáluk utána... :P :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szegény szovjet katonáknak meg csorgott a nyáluk utána... ;) :) :)

Nem tudom hogy bírták... én megkóstoltam (illetve ledöntöttem belőle egy felest - igaz véletlenül), és ott helyben elszakadt a film... bár ahol akkoriban dolgoztam, volt olyan aki fele-fele arányban szódával higítva egy egész korsónyit megivott egyszerre... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy bírták... én megkóstoltam (illetve ledöntöttem belőle egy felest - igaz véletlenül), és ott helyben elszakadt a film... bár ahol akkoriban dolgoztam, volt olyan aki fele-fele arányban szódával higítva egy egész korsónyit megivott egyszerre... :lol:

jaja, apám is mondta, hogy a ruszkik azok tisztán nyomták, pont azért, mert a másodperc törtrésze alatt részegre ihatod magad ;)

az ínyence az valami málnával keverte, úgy nem csapta szét őket. annyira :)

valszeg Mo. első long-drinkje :)

Link to comment
Megosztás:

Motort?? Az vmi 3800 nál kezdődik ;) :) - ha motort cserélek akkor az lesz :)

Kipárologtatom belőle a benzint.. vagy fordítva :P :lol:

vagy veszel sok kommersz páleszt, és bepárlod :lol:

azért amúgy se kár :lol:

amúgy ha Brazíliának jössz haza, onnan tudsz hozni. asszem náluk van E100 forgalomban.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom hogy bírták... én megkóstoltam (illetve ledöntöttem belőle egy felest - igaz véletlenül), és ott helyben elszakadt a film... bár ahol akkoriban dolgoztam, volt olyan aki fele-fele arányban szódával higítva egy egész korsónyit megivott egyszerre... :lol:

Pápa, vagy Sármellék? Amúgy nem hinném, hogy az olajjal kevertet itták. A finomítatlan tiszta szesz volt olyan sötét színű, mint a kóla. Na azt vedelték rendesen...

Link to comment
Megosztás:

Pápa, vagy Sármellék? Amúgy nem hinném, hogy az olajjal kevertet itták. A finomítatlan tiszta szesz volt olyan sötét színű, mint a kóla. Na azt vedelték rendesen...

A bakonyi harcihelikoptereseknél is vedelték,csak azok baracklekvárral izesítették,meg egy kicsit felvizezték............. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A bakonyi harcihelikoptereseknél is vedelték,csak azok baracklekvárral izesítették,meg egy kicsit felvizezték............. ;)

azaz :lol:

később kicsesztek velük, mert denszeszre cserélték.

de a szomjas ruszki katonának nincs lehetetlen.

mondta apám, hogy 'buli' után napokig denszesz szaga volt a ruszki helyőrségnek :)

Link to comment
Megosztás:

Azt megnézném, amikor a V6-on minden olajcserekor pucolod. Nyáron én is rámentem, hogy kipucolom, de komolyabb bontás nélkül esélytelen. Pl hf leszedés, váltó leszedés, kipuff csonk leszerelés.

A korábban mellékelt linken levő fotón nagyon jól látszik a karterszellőztető két csonkja ahonnan kiindulva tisztán kell tartani a rendszert, de nincs leszedve szerintem semmi. A légelosztóban levő szellőztető csövecskéket szokták még tisztításra javasolni, de azon kívül nem nagyon szednek le egyebet. Magát a szellőztető dobozt ami a forgattyúsházon ül valóban nyűgös tisztítani, de nem is arra gondoltam hanem csak a csövekre. Bocs ha félreérthetően fogalmaztam!

Link to comment
Megosztás:

Üdv az ittlévőknek !

Mi a véleményetek: mennyi esélye van a hibamentes túlélésre az X20XEV - nek ( már gondolom: belsejének ), 1 vízpumpa szétesése és a vezérszíj lazulása - átugrása után ?? Amikor a hőfok kezdett emelkedni, én állítottam le a motort ( sztem akkor még a vezérszíj a helyén volt) , de az után lett indítózva, akkor már nem indult. Amúgy, a lakatostól vittem volna haza kicsikémet, h.sárvédő peremcsere után, de csak 2-3 km-t sikerült lemennem vele... :lol:

A történet folytatása ( és remélem a vége is) , röviden : Persze, az első lépés az volt, ( amig még nem tudtam hogy a vizpumpa esett szét) hogy megkérdeztem a lakatost mit tett az autóval. Szó nélkül elvállalta hogy átnézeti szerelő kollégájával, (?), és kb. 2 heti szerelés-huzavona-stb után: vízpumpa, vezérszíj, 8 db szelep, csiszolás, tömítések és a többi ezeket kísérő apróságok. A motort (remélem) rendbe hozták, ( egyenlőre úgy látszik). Elhoztam tőlük az autót, azzal hogy még állítani kell az alapjáraton, a gáz adagoláson, de már nem is érdekelt hogy miket dumál, csak már legyen vége a rossz álomnak..majd én beállítom.. Másnap reggel az akku teljesen üres lett. Már megszoktam hogy mester után mindig még nekem is rá kell dolgoznom hogy jó legyen, de ennyire?? A gáz mágnes szelepei állandó feszt kaptak valahonnan, a gáz elektronikája nem működött, a benzin szivattyú sem. 1 nap nyomozás után: a gáz vezérlőjének 1 vezetékét a test helyett a generátorra rakták, így az nem működött, de a gáz szelepeket nyitva tartotta ( amig az akkut le nem merítették), és a motor benzin üzemmódban gázt kapott. Nem értem hogy hogy is tudott így gyújtani, menni rendesen, már pedig tudott, 40 km át semmi jele nem volt az el..snak. Szerencsére ( !! ) a benzin szivattyú észrevétlenül meghalt ( igaz, ő már előbb is betegeskedett néha ), és így nem lett benzin-gáz keverék. Tegnap helyre raktam a téves bekötéseket, ma kapott új benzin szivattyút, szép hangja van, szépen megy, lehet hogy még lesz belőle autó...

Link to comment
Megosztás:

A történet folytatása ( és remélem a vége is) , röviden : Persze, az első lépés az volt, ( amig még nem tudtam hogy a vizpumpa esett szét) hogy megkérdeztem a lakatost mit tett az autóval. Szó nélkül elvállalta hogy átnézeti szerelő kollégájával, (?), és kb. 2 heti szerelés-huzavona-stb után: vízpumpa, vezérszíj, 8 db szelep, csiszolás, tömítések és a többi ezeket kísérő apróságok. A motort (remélem) rendbe hozták, ( egyenlőre úgy látszik). Elhoztam tőlük az autót, azzal hogy még állítani kell az alapjáraton, a gáz adagoláson, de már nem is érdekelt hogy miket dumál, csak már legyen vége a rossz álomnak..majd én beállítom.. Másnap reggel az akku teljesen üres lett. Már megszoktam hogy mester után mindig még nekem is rá kell dolgoznom hogy jó legyen, de ennyire?? A gáz mágnes szelepei állandó feszt kaptak valahonnan, a gáz elektronikája nem működött, a benzin szivattyú sem. 1 nap nyomozás után: a gáz vezérlőjének 1 vezetékét a test helyett a generátorra rakták, így az nem működött, de a gáz szelepeket nyitva tartotta ( amig az akkut le nem merítették), és a motor benzin üzemmódban gázt kapott. Nem értem hogy hogy is tudott így gyújtani, menni rendesen, már pedig tudott, 40 km át semmi jele nem volt az el..snak. Szerencsére ( !! ) a benzin szivattyú észrevétlenül meghalt ( igaz, ő már előbb is betegeskedett néha ), és így nem lett benzin-gáz keverék. Tegnap helyre raktam a téves bekötéseket, ma kapott új benzin szivattyút, szép hangja van, szépen megy, lehet hogy még lesz belőle autó...

Karácsonyra JÓ autót hoz "dzsízász"... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A történet folytatása ( és remélem a vége is) , röviden : Persze, az első lépés az volt, ( amig még nem tudtam hogy a vizpumpa esett szét) hogy megkérdeztem a lakatost mit tett az autóval. Szó nélkül elvállalta hogy átnézeti szerelő kollégájával, (?), és kb. 2 heti szerelés-huzavona-stb után: vízpumpa, vezérszíj, 8 db szelep, csiszolás, tömítések és a többi ezeket kísérő apróságok. A motort (remélem) rendbe hozták, ( egyenlőre úgy látszik). Elhoztam tőlük az autót, azzal hogy még állítani kell az alapjáraton, a gáz adagoláson, de már nem is érdekelt hogy miket dumál, csak már legyen vége a rossz álomnak..majd én beállítom.. Másnap reggel az akku teljesen üres lett. Már megszoktam hogy mester után mindig még nekem is rá kell dolgoznom hogy jó legyen, de ennyire?? A gáz mágnes szelepei állandó feszt kaptak valahonnan, a gáz elektronikája nem működött, a benzin szivattyú sem. 1 nap nyomozás után: a gáz vezérlőjének 1 vezetékét a test helyett a generátorra rakták, így az nem működött, de a gáz szelepeket nyitva tartotta ( amig az akkut le nem merítették), és a motor benzin üzemmódban gázt kapott. Nem értem hogy hogy is tudott így gyújtani, menni rendesen, már pedig tudott, 40 km át semmi jele nem volt az el..snak. Szerencsére ( !! ) a benzin szivattyú észrevétlenül meghalt ( igaz, ő már előbb is betegeskedett néha ), és így nem lett benzin-gáz keverék. Tegnap helyre raktam a téves bekötéseket, ma kapott új benzin szivattyút, szép hangja van, szépen megy, lehet hogy még lesz belőle autó...

Ez nem meglepő. Javítottam vakolatot, csempézést kőműves után, szegélyeket, ablakot festettem festő után.

És csodálkoznak a 'szakik' hogy mindenki inkább sajátkezűleg old meg amit csak lehet!? Akkor legalább csak magát szidhatja az ember... :lol:

Amúgy minden jó, ha jó a vége, örülj hogy csak pár apró elkötésed volt. Amúgy gáz-benzinnél nem lett volna semmi para, egyszerűen nem indult volna el a gép, vagy ha el is indul, azzal nem mész egy fél métert se ;)

A benzinszivattyú meg az ág esete a szegény emberrel! :)

A baj csőstül jön :)

Link to comment
Megosztás:

No, voltam ma Pomázon az NKH vizsgaállomáson, készségesen bevizsgálták az autót, és megkapta végre a megérdemelt kék plecsnit.

Utána persze még okmányiroda, és a harmadik okmányirodában sikerült is nyitvatartási ügyben elintézni... (11.ker-ben csak kerületi lakosokat

intéznek, jogszerűtlenül szerintem... Budaörsön csak netes előzetes jelentkezéssel fogadnak embert már... végül Érden egy óra várakozzásal

sikerült elintézni).

2750HUF a felülvizsgálat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.