Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

sziasztok!

volt itt szó az elmúlt napokban a környezet védelmi besorolásról.

nekem hátúl piros van felragasztva és az nagyon nem jó. a műszakinál ezt tették fel tavaly és semmit nem mondtak. most visszamentem és valami olyat hablatyoltak, hogy menjek el a mozaikba és majd ott varázsolnak rá jó pénzért másmilyet. ez hogy van? nem értem. a műszakinál megmalmoztak?

az autóm 2000-ben gyártott.v6

Sajnos mi országunkban mindenhez Neked kell értened, és mindenre Neked kell figyelned (jogszbályi háttér is!!), ennek hiányában szívsz.

Az is lehet, hogy azért kaptál pirosat mert mondjuk sok olajat eszik vagy döglött a katalizátor(ok), de ezt vagy tudod vagy illett volna közölniük. Ellenkező esetben az első részben említett dolog áll fenn - értsd hozzá nem értés és impotencia a közegek részéről gyakorlatban, illetve a jogszabályi szinten is illetve hanyagság.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem Mindenkinek!

Sajnos egy állandó problémával küzdök a szelepfedél tömítésem pár hónap után mindig engedi az olajt! :lol:

Sajnos a y22xe műanyag szelepfedeles a gyári tömítés is enged, de pasztát csak a legvégső esetben szeretnék használni.

Szóval adott az utánagyártottak listája Ajusa, Elwis, Febi, Reinz, Erling. De melyiket érdemes választani?

Minden segítséget szívesen fogadok.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem Mindenkinek!

Sajnos egy állandó problémával küzdök a szelepfedél tömítésem pár hónap után mindig engedi az olajt! :lol:

Sajnos a y22xe műanyag szelepfedeles a gyári tömítés is enged, de pasztát csak a legvégső esetben szeretnék használni.

Szóval adott az utánagyártottak listája Ajusa, Elwis, Febi, Reinz, Erling. De melyiket érdemes választani?

Minden segítséget szívesen fogadok.

Mindegyik engedni fog, ha a gyári is ereszt.

El van vetemedve a fedél, valamelyik szerelő nem szépen húzta le.

Pasztával tuti módon össze lehet illeszteni, Opeles szerelő mondta, hogy anélkül nem is nagyon rakják össze (fekete Würth).

Nekem is csöpögött tömítéscsere után, mint a vőlegényé... Aztán szétszedtem, új tömítés, plusz vékonyan tömítőpaszta, és azóta tartja az olajat.

Úgyhogy fedél hornyát szépen kitakarítani, olajmentesíteni, a hengerfejet is, aztán új tömítés, paszta okosan, helyére rak, és a csavarokat átlósan jó sok lépésben lehúzni (koppanásig, mert a fém betét miatt nem lehet túlhúzni), kivárni míg a paszta kikeményedik, és go.

Másik szelepfedéllel meg az a baj, hogy ugye bontottan lutri, újat venni meg szerintem igencsak horror.

Link to comment
Megosztás:

igen érdekes ez a piros-kék plakett dolog.

"Az X30XE egy Opel benzinmotor . Ez egy 2960 cc (3.0L) 24 szelepes, DOHC V6-os motor , 155 kilowatt (208 LE).

Károsanyag-kibocsátás szintje: 94/12/EK"by Wikipédia

"A 94/12/EK irányelv az EURO 2-es emissziós határértékeket határozza meg mindenféle szennyező anyagra,egyben módosítja a gépjárművek gyártásakor alkalmazott ellenőrzési eljárásokat."

Hát itt az van, hogy 94/12/EK=EURO 2 nem az, hogy 1996.01.01=EURO 2

nem tudja az ember, hogy ilyenkor sírjon vagy nevessen :lol:

Link to comment
Megosztás:

igen érdekes ez a piros-kék plakett dolog.

"Az X30XE egy Opel benzinmotor . Ez egy 2960 cc (3.0L) 24 szelepes, DOHC V6-os motor , 155 kilowatt (208 LE).

Károsanyag-kibocsátás szintje: 94/12/EK"by Wikipédia

"A 94/12/EK irányelv az EURO 2-es emissziós határértékeket határozza meg mindenféle szennyező anyagra,egyben módosítja a gépjárművek gyártásakor alkalmazott ellenőrzési eljárásokat."

Hát itt az van, hogy 94/12/EK=EURO 2 nem az, hogy 1996.01.01=EURO 2

nem tudja az ember, hogy ilyenkor sírjon vagy nevessen :lol:

Az a baj, hogy az Nkh-hoz nem jutott még el ez az info. 1994 óta se ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma hívtam a pomáziakat, mondtam a motorkódot, és mondták hogy vihetem, mehet rá a kék matrica... jövő héten ugrok majd be

hozzájuk, remélem tényleg minden flottul megy majd. Ja, amúgy hivatalos NKH vizsgaállomás, úgy látszik van még pár értelmes

ember arrafelé is...

Link to comment
Megosztás:

Ma hívtam a pomáziakat, mondtam a motorkódot, és mondták hogy vihetem, mehet rá a kék matrica... jövő héten ugrok majd be

hozzájuk, remélem tényleg minden flottul megy majd. Ja, amúgy hivatalos NKH vizsgaállomás, úgy látszik van még pár értelmes

ember arrafelé is...

Jövünk mi is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ma felraktam a téli kerekeket az Omegára. Mikor megláttam a hátsó gumijaim, majdnem leszakadt a pofám. A jobb hátsót annyira megette, hogy egy 8 centi hosszú részen kilóg a vászon, és hullámosra van kopva mindkettő felülete. Ezt látva, mindjárt kételkedni kezdtem, hogy 40-60 között a kerékcsapágy, 120-130-nál a difi búg. Gyorsan elmentem egy próbakörre, és síri csönd volt az autóban. Még jó hogy nem álltam neki kicserélni a csapágyakat, és a difit, pedig már megvettem mindet. Bár a frissen beszerzett difit most fogom cseréltetni, mert a behajtás csapágyai iszonyúan búgnak.

Link to comment
Megosztás:

Jövünk mi is :)

Milyen évjárat az Omitok? (Tiedet látom, öcséd, brezsy)

Lehet nem kell olyan messzire mennetek, majd megkérdezem. :)

Igazán egy kérdés van nyitva, hogy az euro6 bevezetésével, amit 2012-re ígértek tényleg ugrik-e minden besorolás 1 kategóriát. Mert ha igen, akkor még másfél hónapig jó a kék ragacs. ;)

Igaz itt minden megtörténhet és az ellenkezője is, még mindig látni Trabit is pedig nagyon mondták azt is valamikor. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Milyen évjárat az Omitok? (Tiedet látom, öcséd, brezsy)

Lehet nem kell olyan messzire mennetek, majd megkérdezem. :)

Igazán egy kérdés van nyitva, hogy az euro6 bevezetésével, amit 2012-re ígértek tényleg ugrik-e minden besorolás 1 kategóriát. Mert ha igen, akkor még másfél hónapig jó a kék ragacs. ;)

Igaz itt minden megtörténhet és az ellenkezője is, még mindig látni Trabit is pedig nagyon mondták azt is valamikor. :lol:

Ez a 2012 úgy néz ki, csúszik kicsit, ezt találtam.

Link to comment
Megosztás:

Milyen évjárat az Omitok? (Tiedet látom, öcséd, brezsy)

Lehet nem kell olyan messzire mennetek, majd megkérdezem. :)

Igazán egy kérdés van nyitva, hogy az euro6 bevezetésével, amit 2012-re ígértek tényleg ugrik-e minden besorolás 1 kategóriát. Mert ha igen, akkor még másfél hónapig jó a kék ragacs. :)

Igaz itt minden megtörténhet és az ellenkezője is, még mindig látni Trabit is pedig nagyon mondták azt is valamikor. :lol:

Üdv

94-es X20XEV-m van, "természetesen" piros plecsnivel. Ha megtudsz valami okosságot, engem is érdekelne ;)

A vicc pedig:

X - Exhaust emissions level: 94/12/EC, stage 2

20 - 2.0 L

X - Compression ratio - 10.0–11.5:1

E - Mixture system - Injection

V - Specific version - Volume Model

Csak ugye a mindenható NKH erről nem óhajt tudomást venni.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözletem Mindenkinek!

Sajnos egy állandó problémával küzdök a szelepfedél tömítésem pár hónap után mindig engedi az olajt! :lol:

Sajnos a y22xe műanyag szelepfedeles a gyári tömítés is enged, de pasztát csak a legvégső esetben szeretnék használni.

Szóval adott az utánagyártottak listája Ajusa, Elwis, Febi, Reinz, Erling. De melyiket érdemes választani?

Minden segítséget szívesen fogadok.

Üdv, nem biztos, hogy az összes szelepfedél rossz amit eddig megvettél...ha mindig kinyomja a tömítést az olaj akkor ott az olajnyomás is nagyobb lehet a megengedettnél, ha van karterszellőztető rendszer akkor javallanám, hogy azt is takaríttasd ki a szelepfedél tömítés cserével egy időben, megnézetném az olajnyomás szelepet is, lehet, hogy el van koszolódva és nem vezeti le a túlnyomást... A szelepfedelet nem kell állat módra lehúzni, asszem 8Nm-rel mindössze, a manuálban benne van pontosan. Ez egy kicsit erősebb, mint amikor kézzel kajakra becsavarod. A karterszellőztetőt takarítani évente minimum egyszer, általában olajcserénél praktikus, de nem csak a dobozt hanem a belőle kiinduló csöveket is tisztán kell tartani a teljes hosszukban, a V6 osoknál így néz ki a szellőztető, szerintem a tiédben sem lehet nagyon másmilyen...: http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=90566.0 Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Üdv, nem biztos, hogy az összes szelepfedél rossz amit eddig megvettél...ha mindig kinyomja a tömítést az olaj akkor ott az olajnyomás is nagyobb lehet a megengedettnél, ha van karterszellőztető rendszer akkor javallanám, hogy azt is takaríttasd ki a szelepfedél tömítés cserével egy időben, megnézetném az olajnyomás szelepet is, lehet, hogy el van koszolódva és nem vezeti le a túlnyomást... A szelepfedelet nem kell állat módra lehúzni, asszem 8Nm-rel mindössze, a manuálban benne van pontosan. Ez egy kicsit erősebb, mint amikor kézzel kajakra becsavarod. A karterszellőztetőt takarítani évente minimum egyszer, általában olajcserénél praktikus, de nem csak a dobozt hanem a belőle kiinduló csöveket is tisztán kell tartani a teljes hosszukban, a V6 osoknál így néz ki a szellőztető, szerintem a tiédben sem lehet nagyon másmilyen...: http://www.omegaowners.com/forum/index.php?topic=90566.0 Sok sikert!

Amúgy ja, a kartergáz is kinyomhatja, a szelepfedél és a szívócső közti csöveket is érdemes megnézni, általában egy anyaggá válnak pár év alatt. Pucolni necces, mert általában elmállanak maguktól.

A túl nagy olajnyomás nemhiszem hogy kinyomná a szelepfedél tömítést. Akkora furatok vannak a hengerfejben az olajnak, hogy ha vödörből öntöd, akkor se egyszerű túltölteni :lol:

Előbb kezdi ki a szimmeringeket.

Viszont a kartergáz az sanszos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.