Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


morg

Recommended Posts

Max meginvitál a yard egy soron kívüli vizsgára... Amit természetesen NKH előtt kell teljesíteni. Amihez sok sikert :lol:

Mit jelent, hogy félig fóliázott? Amúgy az ilyen dolgokat a 6/1990. (V.12.) KöHéM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről és a 5/1990. (V.12.) KöHéM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról írja le pontosan...

Link to comment
Megosztás:

Nekem fordítva volt. Nem volt vonóhorog, és be volt írva. Műszakin megkérdezte a pacák, kell?

Mondtam nem. Aszongya jó, mert csak akkor lehet műszakiztatni vonóhoroggal, ha rajta van (látszania kell a fényképeken).

Amúgy elvileg nem lehet rajta, ha nincs beírva a forgalmiba. Ha nem vontatsz, a rendőr akkor is kiszúrhatja egy forgalmi ellenőrzésen. És akkor kapsz egy NKH-s soronkívüli vizsgát, amin bukta, ha nincs a hivatalos beépítésről papír.

Sőt, állítólag van valami rendelet, ami előírja, hogy csak akkor lehet fenn, ha vontatsz, különben nem...

Link to comment
Megosztás:

Sőt, állítólag van valami rendelet, ami előírja, hogy csak akkor lehet fenn, ha vontatsz, különben nem...

És akkor elvileg, ha nem leszedhető a vonóhorog, akkor miután leakasztom az utánfutit, leflexelem a vonószemet? :lol:

Vontatás előtt meg előveszem a zsebemből a zseb-hegesztő apparátot, és felpöttyözöm a vonószemet? :lol:

Na elmennek a sunyiba...

Persze érthető lenne, balesetvédelem, miegymás. Persze amikor a Navara orrára fel van csavarozva 120kilónyi krómacél, vadrács néven (pedig erdőt valószínű hogy csak az autópályáról lát a kocsi), akkor az ok...

Link to comment
Megosztás:

Nekem nagyon rég volt egy feliciám, annál a vizsgán derült ki hogy nincs beírva a vonóhorog a forgalmiba. Simán levetettem, mert eladás elött volt az autó...na de hogy megint rólam szóljon egy kicsit a történet. Sajnos a Blazer visszakerült Attilához mert nem ment át az eredetvizsgán. USA autókon ugye szegecselt plaketten van az alvázszám és senki sem merte bevállalni mert látszik rajta valami. Mondták hogy vegyem ki a műszerfalat és vigyem vissza az autót. Attila most végigjárja a dolgot, AF-es alvázszám vagy valami....a lényeg hogy megint nincs autóm és már tényleg kéne...ha tud valaki egy jó 2.5 V6 caravan-t vagy hasonlót akkor szóljon....2.5 TD-ken is gondolkozom csak nem tudom még hogy kell-e a szopás....

Link to comment
Megosztás:

Nekem nagyon rég volt egy feliciám, annál a vizsgán derült ki hogy nincs beírva a vonóhorog a forgalmiba. Simán levetettem, mert eladás elött volt az autó...na de hogy megint rólam szóljon egy kicsit a történet. Sajnos a Blazer visszakerült Attilához mert nem ment át az eredetvizsgán. USA autókon ugye szegecselt plaketten van az alvázszám és senki sem merte bevállalni mert látszik rajta valami. Mondták hogy vegyem ki a műszerfalat és vigyem vissza az autót. Attila most végigjárja a dolgot, AF-es alvázszám vagy valami....a lényeg hogy megint nincs autóm és már tényleg kéne...ha tud valaki egy jó 2.5 V6 caravan-t vagy hasonlót akkor szóljon....2.5 TD-ken is gondolkozom csak nem tudom még hogy kell-e a szopás....

Bocs, hogy belepofázok, csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy nekünk eddig 2db 2.5TD Omival volt dolgunk, és motorikusan mindegyik tökéletes, pedig az egyik '94-es, és külföldről jött. Sztem nem kell annyira félni tőle, egy V6-tal több a szopás az itt olvasottak alapján. Ráadásul a TD-t akár egy BMW szervízbe is elviheted szükség esetén, mivel ezt a motort jól ismerik. A megvételnél kell odafigyelni, pl. nem csak a hidegen való indulást kell ellenőrizni, mint általában a dieseleknél, hanem üzemmeleg állapotban leállítva 15-20 perc várakozás után is meg kell próbálni beindítani. Ha ilyenkor nehezen indul, az adagolóhoz kell nemsokára hozzányúlni (HDK-fej kopott).

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy belepofázok, csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy nekünk eddig 2db 2.5TD Omival volt dolgunk, és motorikusan mindegyik tökéletes, pedig az egyik '94-es, és külföldről jött. Sztem nem kell annyira félni tőle, egy V6-tal több a szopás az itt olvasottak alapján. Ráadásul a TD-t akár egy BMW szervízbe is elviheted szükség esetén, mivel ezt a motort jól ismerik. A megvételnél kell odafigyelni, pl. nem csak a hidegen való indulást kell ellenőrizni, mint általában a dieseleknél, hanem üzemmeleg állapotban leállítva 15-20 perc várakozás után is meg kell próbálni beindítani. Ha ilyenkor nehezen indul, az adagolóhoz kell nemsokára hozzányúlni (HDK-fej kopott).

Vagy lásd Tádé esetét, akinek jópár évnyi saját használat és gondozás után befosott az egyszer borsosan felújított motor...

Van pár BMW-s ismerősöm, és ők, akik márkabuzik, ők is azt mondják, hogy ezt a motort inkább kerülni kell. nagyon kényes a használatra. előző tulaj párszor hülyén meghajtotta, vagy ilyesmi, azt előjön a repedt hengerfej, meg miegymás.

Azonban amit ők mondtak, hogy mielőtt az ember nekiáll reszelni az Omega 2,5TD-jét, jobb megnézni mibe fájna a csere egy echte BMW dízelre. Persze lehet hogy városi legenda, de állítólag az Opelnek nem az 'A'-s motorokat adták tovább....

Amit mérlegelni kell. Visszajön-e a gázolajon való megtakarítás az esetleges szervizköltségeken, és szíváson.

Link to comment
Megosztás:

Amit mérlegelni kell. Visszajön-e a gázolajon való megtakarítás az esetleges szervizköltségeken, és szíváson.

Főleg, hogy a 2.5TD eléggé szereti a hasát...

Uncsitesóm egy ilyet hajt évek óta, egy csvart nem cserélt a motorban, én cseréltem neki egy vákumpumpát, mert fékrásegítés megszünt... :lol:

Még nem kellett a mocihoz hozzányúlni, pedig taxis omi (okádéksárga), szal kilehet fogni jót is.

Az opel saját 2000-es dízele vagy akár a fiattal közös 1.9-es szutyka sokkal esendőbb szerintem.

Link to comment
Megosztás:

És akkor elvileg, ha nem leszedhető a vonóhorog, akkor miután leakasztom az utánfutit, leflexelem a vonószemet? :lol:

Vontatás előtt meg előveszem a zsebemből a zseb-hegesztő apparátot, és felpöttyözöm a vonószemet? :lol:

Na elmennek a sunyiba...

Persze érthető lenne, balesetvédelem, miegymás. Persze amikor a Navara orrára fel van csavarozva 120kilónyi krómacél, vadrács néven (pedig erdőt valószínű hogy csak az autópályáról lát a kocsi), akkor az ok...

Csak a levehetőkre vonatkozik, valamikor 2000 után lett alkotva a rendelet, hogy a leszedhetőt le kell szedni, ha nem vontatsz. Akkortól, csak olyan szerelhető...

Link to comment
Megosztás:

a lényeg hogy megint nincs autóm és már tényleg kéne...ha tud valaki egy jó 2.5 V6 caravan-t vagy hasonlót akkor szóljon....2.5 TD-ken is gondolkozom csak nem tudom még hogy kell-e a szopás....

Mindkettő szopás, ha belenyúlsz. Nézegettem tegnap a hirdetéseket, 95-ös dízelek 500 feletti áron, kicsit vicces...

Link to comment
Megosztás:

Bocs, hogy belepofázok, csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy nekünk eddig 2db 2.5TD Omival volt dolgunk, és motorikusan mindegyik tökéletes, pedig az egyik '94-es, és külföldről jött. Sztem nem kell annyira félni tőle, egy V6-tal több a szopás az itt olvasottak alapján. Ráadásul a TD-t akár egy BMW szervízbe is elviheted szükség esetén, mivel ezt a motort jól ismerik. A megvételnél kell odafigyelni, pl. nem csak a hidegen való indulást kell ellenőrizni, mint általában a dieseleknél, hanem üzemmeleg állapotban leállítva 15-20 perc várakozás után is meg kell próbálni beindítani. Ha ilyenkor nehezen indul, az adagolóhoz kell nemsokára hozzányúlni (HDK-fej kopott).

10+ éves autóknál sajnos megkopik a fej. Hiába, 6 hengert kell kiszolgálni. Persze ez csak 1 alapvető hiba a rengeteg közül és viszonylag könnyen ellenőrizhető. Megvételnél ezen kívül még vagy 1000 dologra kell figyelni. Mondanál pár okosságot?

Link to comment
Megosztás:

Vagy lásd Tádé esetét, akinek jópár évnyi saját használat és gondozás után befosott az egyszer borsosan felújított motor...

Van pár BMW-s ismerősöm, és ők, akik márkabuzik, ők is azt mondják, hogy ezt a motort inkább kerülni kell. nagyon kényes a használatra. előző tulaj párszor hülyén meghajtotta, vagy ilyesmi, azt előjön a repedt hengerfej, meg miegymás.

Azonban amit ők mondtak, hogy mielőtt az ember nekiáll reszelni az Omega 2,5TD-jét, jobb megnézni mibe fájna a csere egy echte BMW dízelre. Persze lehet hogy városi legenda, de állítólag az Opelnek nem az 'A'-s motorokat adták tovább....

Amit mérlegelni kell. Visszajön-e a gázolajon való megtakarítás az esetleges szervizköltségeken, és szíváson.

Szívni lehet, de ez sokban függ a gazdin és a használaton. Vannak szabályok, amiket illik betartani. Dízelt hidegen nem hajtunk, ha melegen meg van kergetve, hagyni kell visszahűlni. Figyelni kell a hűtőfolyadékra, mert alul méretezett a hűtő és könnyen megfőzhető.

Sztem legenda, ugyanis a motor ugyanaz, mint a BMW-ben, csak az elektronikát butították le. Ezért van, hogy sima csipeléssel 170 lovassá tehető. Persze a nagyobb teljesítmény még több odafigyelést igényel. Nekem összességében bejött, bár ha most kellene vennem, biztos nem dízelt vennék, de anno 2002-ben 150 forintért kaptam a gázolajat, kit érdekelt a fogyasztás. Persze a benyásokat is etetni kell, 1600+ kilót nem egyszerű mozgatni, igaz esetleges törés esetén nagyobb az esély kiszállni belőle...

Link to comment
Megosztás:

Főleg, hogy a 2.5TD eléggé szereti a hasát...

Uncsitesóm egy ilyet hajt évek óta, egy csvart nem cserélt a motorban, én cseréltem neki egy vákumpumpát, mert fékrásegítés megszünt... :lol:

Még nem kellett a mocihoz hozzányúlni, pedig taxis omi (okádéksárga), szal kilehet fogni jót is.

Az opel saját 2000-es dízele vagy akár a fiattal közös 1.9-es szutyka sokkal esendőbb szerintem.

A has is lábfüggő, 6.5-13-ig volt eddig a két véglet. Lehet, hogy a rokonnak szerencséje van, de vagy nála, vagy a következő tulajnál majd jönnek csőstől a gondok. Néztem a használtató kezd tele lenni motorhibás dízelekkel...

Link to comment
Megosztás:

Szívni lehet, de ez sokban függ a gazdin és a használaton. Vannak szabályok, amiket illik betartani. Dízelt hidegen nem hajtunk, ha melegen meg van kergetve, hagyni kell visszahűlni. Figyelni kell a hűtőfolyadékra, mert alul méretezett a hűtő és könnyen megfőzhető.

Sztem legenda, ugyanis a motor ugyanaz, mint a BMW-ben, csak az elektronikát butították le. Ezért van, hogy sima csipeléssel 170 lovassá tehető. Persze a nagyobb teljesítmény még több odafigyelést igényel. Nekem összességében bejött, bár ha most kellene vennem, biztos nem dízelt vennék, de anno 2002-ben 150 forintért kaptam a gázolajat, kit érdekelt a fogyasztás. Persze a benyásokat is etetni kell, 1600+ kilót nem egyszerű mozgatni, igaz esetleges törés esetén nagyobb az esély kiszállni belőle...

Persze, ez egyértelmű előny. Nekem is addig volt dízel autóm, amíg jött az olcsó gázolaj a városgazdálkodástól. aztán változott a dolog, elapadt a forrás, mennie kellett a gépnek (főleg hogy mellette voltak komoly bajai).

Link to comment
Megosztás:

Persze, ez egyértelmű előny. Nekem is addig volt dízel autóm, amíg jött az olcsó gázolaj a városgazdálkodástól. aztán változott a dolog, elapadt a forrás, mennie kellett a gépnek (főleg hogy mellette voltak komoly bajai).

Az "olcsó" is relatív. Azt olvastam valahol , hogy az olcsóbb költségek dízelautó esetén akkor olcsóbbak, ha 30e - nél többet mész egy évben.

Link to comment
Megosztás:

Szívni lehet, de ez sokban függ a gazdin és a használaton. Vannak szabályok, amiket illik betartani. Dízelt hidegen nem hajtunk, ha melegen meg van kergetve, hagyni kell visszahűlni. Figyelni kell a hűtőfolyadékra, mert alul méretezett a hűtő és könnyen megfőzhető.

Sztem legenda, ugyanis a motor ugyanaz, mint a BMW-ben, csak az elektronikát butították le. Ezért van, hogy sima csipeléssel 170 lovassá tehető. Persze a nagyobb teljesítmény még több odafigyelést igényel. Nekem összességében bejött, bár ha most kellene vennem, biztos nem dízelt vennék, de anno 2002-ben 150 forintért kaptam a gázolajat, kit érdekelt a fogyasztás. Persze a benyásokat is etetni kell, 1600+ kilót nem egyszerű mozgatni, igaz esetleges törés esetén nagyobb az esély kiszállni belőle...

Nem kell beszarni a fogyasztástól, az enyém 10,5 benzin, és 12-13 liter gázzal elmegy százon. Mondjuk nagyon ritkán használom városban.

Link to comment
Megosztás:

Az "olcsó" is relatív. Azt olvastam valahol , hogy az olcsóbb költségek dízelautó esetén akkor olcsóbbak, ha 30e - nél többet mész egy évben.

Hát ember legyen a talpán aki ezt megállapítja... használt autó esetén meg egyenesen ostobaság ilyesmit kijelenteni.

A mérleg egyik oldalán ugye a dízelolaj vs benzin közti ár+fogyasztáskülönbség, másik oldalon meg a dízel vs. benzinmotor szervizköltségének különbsége. Sajnos egy használt dízel nagyobb lutri mint a benzin, mert ugyan alapvetően a dízel egy robosztusabb felépítésű gép, azonban az évek során a fejlesztés nem épp erre gyúrt rá.

Elég egy gondatlan korábbi tulaj, aki párszor üvegre forgatás után leállította a gépet, vagy fordítva, hidegen cipőzte...

Esetleg néha kitolta az olajcserét egy párezerrel... és ugye dízel esetén az általában nagyobb futásteljesítmény miatt erre 'több alkalom' adódik...

És beütnek az olyan dolgok, mint a haldokló adagoló, a csapágyas turbó, a lógó főtengely, és tsai... és akkor aztán a Naprendszerből is kimehetsz vele, hogy megérje a dízel alacsonyabb tankolása.

Lényeg a lényeg, dízelt csak újótó esetén lehet összehasonlítani reálisan a benzinessel. Ott kijön kerek perec az árkülönbség, és az üzemeltetési különbségből hogy hány km után éri meg dízel.

Link to comment
Megosztás:

Persze, ez egyértelmű előny. Nekem is addig volt dízel autóm, amíg jött az olcsó gázolaj a városgazdálkodástól. aztán változott a dolog, elapadt a forrás, mennie kellett a gépnek (főleg hogy mellette voltak komoly bajai).

Az csak az egyik baj, hogy a forrás elapadt, jól nem tudnék már kiszállni belőle. Párszáz ezer forinttal meg mit kezdjek? A gyerekeket iskoláztatni kell, a részleteket fizetni egyelőre marad. Meg igaziból megszerettem az évek folyamán, az út mellett sosem hagyott cserben...

Link to comment
Megosztás:

Hát ember legyen a talpán aki ezt megállapítja... használt autó esetén meg egyenesen ostobaság ilyesmit kijelenteni.

A mérleg egyik oldalán ugye a dízelolaj vs benzin közti ár+fogyasztáskülönbség, másik oldalon meg a dízel vs. benzinmotor szervizköltségének különbsége. Sajnos egy használt dízel nagyobb lutri mint a benzin, mert ugyan alapvetően a dízel egy robosztusabb felépítésű gép, azonban az évek során a fejlesztés nem épp erre gyúrt rá.

Elég egy gondatlan korábbi tulaj, aki párszor üvegre forgatás után leállította a gépet, vagy fordítva, hidegen cipőzte...

Esetleg néha kitolta az olajcserét egy párezerrel... és ugye dízel esetén az általában nagyobb futásteljesítmény miatt erre 'több alkalom' adódik...

És beütnek az olyan dolgok, mint a haldokló adagoló, a csapágyas turbó, a lógó főtengely, és tsai... és akkor aztán a Naprendszerből is kimehetsz vele, hogy megérje a dízel alacsonyabb tankolása.

Lényeg a lényeg, dízelt csak újótó esetén lehet összehasonlítani reálisan a benzinessel. Ott kijön kerek perec az árkülönbség, és az üzemeltetési különbségből hogy hány km után éri meg dízel.

Ehhez megint nincs mit hozzátenni...

Link to comment
Megosztás:

Az csak az egyik baj, hogy a forrás elapadt, jól nem tudnék már kiszállni belőle. Párszáz ezer forinttal meg mit kezdjek? A gyerekeket iskoláztatni kell, a részleteket fizetni egyelőre marad. Meg igaziból megszerettem az évek folyamán, az út mellett sosem hagyott cserben...

Nekem megvolt az első ródszájd ripeer. M6 Fácánosi pihenőhely. Nem indult benzinben, csak köhögött meg rángatott.Gáz üzemben pöpec volt, ebből gondoltam, hogy a benzinellátást átnézem. Nem leltem semmit. Átnéztem még amihez értek egy kicsit (elektromos részek), de itt szkeptikus voltam, mivel gázzal jól ment. Kis hűlés után beröffent, elmentem vele haza, útközben agyaltam, hogy mi lehet ami hűlés után jól működik melegen (nagy forróságban) meg nem. Fingom nem volt róla. Elvittem márka szervízbe, valami vákumcsövet emlegettek, meg fojtószelep tisztítást. 8e Ft. :lol: Természetesen a hiba újra megjelent. Elkezdtem nézegetni a motort és azt találtam, hogy az alapjárati motorra menő vastag gumicső teljesen ki van lágyulva a forróságtól és össze van szívódva. Alig volt alapjárati levegő, persze, hogy nem indult. Fuldoklott. Gáz üzemben ez nem számít , mert az alapjárat nem ezen keresztül megy. Logikusnak tűnt. Kicseréltem a csövet otthon, 0 Ft, tesztelni komolyan majd jövő szerdán tudom. Vagy inkább jövő nyáron? Jön a lehűlés... :lol: Mentem vele párat, jónak tűnik, de még meglátom...

Link to comment
Megosztás:

Az csak az egyik baj, hogy a forrás elapadt, jól nem tudnék már kiszállni belőle. Párszáz ezer forinttal meg mit kezdjek? A gyerekeket iskoláztatni kell, a részleteket fizetni egyelőre marad. Meg igaziból megszerettem az évek folyamán, az út mellett sosem hagyott cserben...

Persze, az más téma. Ha már megvan a vas, és rendben is van, akkor fölösleges elkótyavetyélni. Én anno annyiért adtam el a francia retket, hogy amennyit ráköltöttem, az pont visszajött. És ráadásul csak a baj volt vele, azzal volt olyan, hogy letérdelt az út mentén (szó szerint, mert elfolyt az összes hidraulika olaj, és elment a felfüggesztés...) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem megvolt az első ródszájd ripeer. M6 Fácánosi pihenőhely. Nem indult benzinben, csak köhögött meg rángatott.Gáz üzemben pöpec volt, ebből gondoltam, hogy a benzinellátást átnézem. Nem leltem semmit. Átnéztem még amihez értek egy kicsit (elektromos részek), de itt szkeptikus voltam, mivel gázzal jól ment. Kis hűlés után beröffent, elmentem vele haza, útközben agyaltam, hogy mi lehet ami hűlés után jól működik melegen (nagy forróságban) meg nem. Fingom nem volt róla. Elvittem márka szervízbe, valami vákumcsövet emlegettek, meg fojtószelep tisztítást. 8e Ft. :lol: Természetesen a hiba újra megjelent. Elkezdtem nézegetni a motort és azt találtam, hogy az alapjárati motorra menő vastag gumicső teljesen ki van lágyulva a forróságtól és össze van szívódva. Alig volt alapjárati levegő, persze, hogy nem indult. Fuldoklott. Gáz üzemben ez nem számít , mert az alapjárat nem ezen keresztül megy. Logikusnak tűnt. Kicseréltem a csövet otthon, 0 Ft, tesztelni komolyan majd jövő szerdán tudom. Vagy inkább jövő nyáron? Jön a lehűlés... :lol: Mentem vele párat, jónak tűnik, de még meglátom...

Miért nem azon megy az alapjárati levegő gázüzemben? A fojtószelep ugyanazt a funkciót látja el, mint benzinnél, alapjáratot is ugyan úgy állít. Egyedül az injektorok vannak lekapcsolva. Tudtommal.

Link to comment
Megosztás:

Persze, az más téma. Ha már megvan a vas, és rendben is van, akkor fölösleges elkótyavetyélni. Én anno annyiért adtam el a francia retket, hogy amennyit ráköltöttem, az pont visszajött. És ráadásul csak a baj volt vele, azzal volt olyan, hogy letérdelt az út mentén (szó szerint, mert elfolyt az összes hidraulika olaj, és elment a felfüggesztés...) :lol:

:lol: :D :D Térdelj és szeress !!! ;) :P :D

Link to comment
Megosztás:

Persze, az más téma. Ha már megvan a vas, és rendben is van, akkor fölösleges elkótyavetyélni. Én anno annyiért adtam el a francia retket, hogy amennyit ráköltöttem, az pont visszajött. És ráadásul csak a baj volt vele, azzal volt olyan, hogy letérdelt az út mentén (szó szerint, mert elfolyt az összes hidraulika olaj, és elment a felfüggesztés...) :lol:

Csak nem BX volt? Esetleg XM?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.