Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Gabo írta:
A faceliftes jobban bejön nekem, de - legalábbis innen - a hátsó lámpa formája icipicit másnak tűnik. De én csak géptetőben - illetve csak hűtőrácscserében gondolkodtam anno.

Tudod, kinek a pap, kinek a papné...

Elküldve
  andrew írta:
Géniusz vagy. Pedig mikor benne ültél még nézted is, hogy milyen a kijelzője, és megállapítottad, hogy 95-ben nem ilyeneket raktak bele. :D

Továbbá nincs benne sem klíma, sem TC, sem riasztó. Soroljam még?

A klíma az gáz, viszont TC nem nagyon volt a dízelekben...

Elküldve
  gsizoli írta:
Nekem ilyenem van és van BC-m, a helyes megfejtéseket árom!

Netán szines, navis BC-d van?

Láttam Zolinak nagy segítség voltál, nekem ISS van egy nagy gondom. Valszeg a jövő héten neki is ugrok és szétbontok mindent, de addig esetleg valami 5let? A benzinmérőm, meg a forszámmérő csapkod, de csak az a kettő...

Elküldve
  Omegatd írta:
Netán szines, navis BC-d van?

Láttam Zolinak nagy segítség voltál, nekem ISS van egy nagy gondom. Valszeg a jövő héten neki is ugrok és szétbontok mindent, de addig esetleg valami 5let? A benzinmérőm, meg a forszámmérő csapkod, de csak az a kettő...

Ön nyert!

Mindent szerintem ne bonts szét, van csere műszeregységed akár próbára? - kizárandó annak hibáját? Bár ez a kevésbé valószínű.

"Szalagkábelen" keresztül érintkezik hátul a műszeregység és inkább az vsz. hogy annak vagy a műszerfal kábelkorbács kis érintkezőinek tisztítása (ellenoldal) megoldja a problémádat. Elvileg a fordulatszámot az ECU-tól kapod és van egy test szál a fordulatszámmérőhöz, az üzemanyag szint mérő esetén szintén van egy jeladó és itt is egy test szál.A test szál közös elvileg a 25-ös láb, szerintem nézd meg a 22,24,25-ös lábaknál minden rendben van -e mindkét oldalon (csatlakozók, kábelek).

Nincs HAYNES manual-od?Olyan ami a kapcsolási rajzokat is tartalmazza? Bár a könyvben nincs dízel leírás de az elektronika részében benne van a TD is.

Elküldve
  Omegatd írta:
És potis? BC-d van?

Hát csak a hőmérsékletet, meg a dátumot írja, sztem ez még nem BC. Aztán a fene tudja.

Ha az ablaktörlő potijára gondolsz, az benne van.

Elküldve
  Omegatd írta:
A klíma az gáz, viszont TC nem nagyon volt a dízelekben...

Jaja, nem nagyon mutattok még egy Omegát, amiben nincs gyárilag klíma. Amúgy elég jól bírom nélküle még, bár jár az agyam a beépítésen egy ideje. Csak hogy legyen még egy dolog benne, ami elromolhat. :D

Elküldve
  Omegatd írta:
Netán szines, navis BC-d van?

Láttam Zolinak nagy segítség voltál, nekem ISS van egy nagy gondom. Valszeg a jövő héten neki is ugrok és szétbontok mindent, de addig esetleg valami 5let? A benzinmérőm, meg a forszámmérő csapkod, de csak az a kettő...

Nekem is ezt csinálta kb. egy éve. Először ritkán csapkodott, aztán egyre sűrűbben. Végén már szinte egyfolytában. Először én is műszerfalon kívüli kontakt hibára gyanakodtam, át is néztem mindent de nem találtam semmit. Végül mérgemben vettem bele egy másik óracsoportot. Azzal rögtön megjavult. Hurrááá!!!! Minden szép és jó volt! Idáig! Most megint kezdi! Ezt nem hiszem el..... A régi óracsoportot most vizsgálja a villanyász, hogy mi lehet a közös az üza. és a ford.sz mérőben.

Elküldve
  Omegatd írta:
Netán szines, navis BC-d van?

Láttam Zolinak nagy segítség voltál, nekem ISS van egy nagy gondom. Valszeg a jövő héten neki is ugrok és szétbontok mindent, de addig esetleg valami 5let? A benzinmérőm, meg a forszámmérő csapkod, de csak az a kettő...

Smbdude cartársnak ugyanez volt a kínja. De asszem neki kigyógyult a bajból a vas...

Elküldve
  Omegatd írta:
Netán szines, navis BC-d van?

Láttam Zolinak nagy segítség voltál, nekem ISS van egy nagy gondom. Valszeg a jövő héten neki is ugrok és szétbontok mindent, de addig esetleg valami 5let? A benzinmérőm, meg a forszámmérő csapkod, de csak az a kettő...

Dettó ugyanez volt a kínja a hengerfejes td-nek amit csináltam a héten.Szükségmegoldásként beleraktam egy V6-os óracsoportot azzal működik.......

Elküldve
  skyrangr írta:
Smbdude cartársnak ugyanez volt a kínja. De asszem neki kigyógyult a bajból a vas...

Bizony. Múlt évben jó 2 hétig ment a ford.számmérő és a benzinszintmutató szinkron-csapkodása. Aztán elmúlt, azóta sem. A fenti jelenségtől függetlenül a benzinszintjelző esetenként fekve marad, vagy elég lustán kúszik fel a helyére, de ilyen hibáról más opeles arcok is beszámoltak már. Egyelőre nem zavaró, 10 indításból egyszer fordul elő, még ingerküszöb alatt van...

Elküldve

Ma végre sikerült lecserélni a vezérlést (Flennor), más egyéb dolgokkal együtt. :D

És olcsón sikerült megszerezni, csak kicsit többet kellett keresni, de majdnem féláron meglett (köszönet érte Mifinek).

Elküldve
  smbdude írta:
Bizony. Múlt évben jó 2 hétig ment a ford.számmérő és a benzinszintmutató szinkron-csapkodása. Aztán elmúlt, azóta sem. A fenti jelenségtől függetlenül a benzinszintjelző esetenként fekve marad, vagy elég lustán kúszik fel a helyére, de ilyen hibáról más opeles arcok is beszámoltak már. Egyelőre nem zavaró, 10 indításból egyszer fordul elő, még ingerküszöb alatt van...

Csak ötletszintű, de nem lehet hogy valami feszstab IC halódik az óracsoportban? Amennyire tudom a műszerek eléggé kényesek arra hogy pontos feszültségértéket kapjanak...

Én találkoztam hasonló tünettel, bár még Kadetten, és ott ez volt a baj...

Elküldve
  gsizoli írta:
Ön nyert!

Mindent szerintem ne bonts szét, van csere műszeregységed akár próbára? - kizárandó annak hibáját? Bár ez a kevésbé valószínű.

"Szalagkábelen" keresztül érintkezik hátul a műszeregység és inkább az vsz. hogy annak vagy a műszerfal kábelkorbács kis érintkezőinek tisztítása (ellenoldal) megoldja a problémádat. Elvileg a fordulatszámot az ECU-tól kapod és van egy test szál a fordulatszámmérőhöz, az üzemanyag szint mérő esetén szintén van egy jeladó és itt is egy test szál.A test szál közös elvileg a 25-ös láb, szerintem nézd meg a 22,24,25-ös lábaknál minden rendben van -e mindkét oldalon (csatlakozók, kábelek).

Nincs HAYNES manual-od?Olyan ami a kapcsolási rajzokat is tartalmazza? Bár a könyvben nincs dízel leírás de az elektronika részében benne van a TD is.

Az a helyzet, valami tesz hibára gondolok, de valahol mélyebben lehet, de majd beleásom magam, ugyanis az akkum is lemereül 2-3 hét alatt. Valami szívja és ezt 2-3 hónapja kezdte el játszani. Mindenesetre első körben megnézem a lábakat, úgyis lenne ott "hátul" dolgom...

Elküldve
  andrew írta:
Hát csak a hőmérsékletet, meg a dátumot írja, sztem ez még nem BC. Aztán a fene tudja.

Ha az ablaktörlő potijára gondolsz, az benne van.

Yes, pont arra. Legközelebb meglesem, mert élőben még nem láttam olyat...

Elküldve
  zsop írta:
Nekem is ezt csinálta kb. egy éve. Először ritkán csapkodott, aztán egyre sűrűbben. Végén már szinte egyfolytában. Először én is műszerfalon kívüli kontakt hibára gyanakodtam, át is néztem mindent de nem találtam semmit. Végül mérgemben vettem bele egy másik óracsoportot. Azzal rögtön megjavult. Hurrááá!!!! Minden szép és jó volt! Idáig! Most megint kezdi! Ezt nem hiszem el..... A régi óracsoportot most vizsgálja a villanyász, hogy mi lehet a közös az üza. és a ford.sz mérőben.

A helyzet az, hogy egyszer már csinálta 6 évvel ezelőtt, de akkor 1000km után megjavult, pedig semmihez sem nyúltam. Azóta cseréltem műszerfalat, de eddig nem csinálta. Valami föld gondja lehet, bár sokak szerint van benne egy feszstab ic ami behallhat, azt még kicserélem...

Elküldve
  ukslayer írta:
Dettó ugyanez volt a kínja a hengerfejes td-nek amit csináltam a héten.Szükségmegoldásként beleraktam egy V6-os óracsoportot azzal működik.......

Tuti valami föld gond, mert először lánccsere után csinálta, de akkor magától megjavult...

Elküldve
  smbdude írta:
Bizony. Múlt évben jó 2 hétig ment a ford.számmérő és a benzinszintmutató szinkron-csapkodása. Aztán elmúlt, azóta sem. A fenti jelenségtől függetlenül a benzinszintjelző esetenként fekve marad, vagy elég lustán kúszik fel a helyére, de ilyen hibáról más opeles arcok is beszámoltak már. Egyelőre nem zavaró, 10 indításból egyszer fordul elő, még ingerküszöb alatt van...

Hát ez az. Amikor megjavul, nem gáz, de most már nagyon zavaró, hogy nem akar javulni...

Elküldve
  tgabika76 írta:
Csak ötletszintű, de nem lehet hogy valami feszstab IC halódik az óracsoportban? Amennyire tudom a műszerek eléggé kényesek arra hogy pontos feszültségértéket kapjanak...

Én találkoztam hasonló tünettel, bár még Kadetten, és ott ez volt a baj...

De sokan arra hivatkoznak, de akkor magától nem javulna meg...

Elküldve
  Omegatd írta:
De sokan arra hivatkoznak, de akkor magától nem javulna meg...

Hajszál repedt forrasztás, forrszem, vezetősáv is lehet, Udi barátom a digit műszerfallal szívott hasonlóképpen.

Elküldve
  J0hnny írta:
Hajszál repedt forrasztás, forrszem, vezetősáv is lehet, Udi barátom a digit műszerfallal szívott hasonlóképpen.

Jogos lenne, de cserélve lett az óracsoport és így is csinálja. De van még egy, beteszem majd azt...

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.