Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Radugtam a laptopot az OBD re, beultettem az anyosulesre es gyiii.

Kozben irta ki fileba masodpercenkent ~8-szor az osszes ECU parametert. Ezeket bogarasztam at, hogy van-e valami nemodavalo es akkor tunt fel

hogy 8 fok huvos reggelen 26 fokos beszivott levegovel szamol. Errol erdeklodtem.

Az adatokat feltettem xls ben es csv formatumban is ide:

http://landboyz.4step.hu/

Sajna a beszívott levegő hőmérsékletet nem vágom, de érdekes hogy 750rpm az alapjáratod. Eddig akárhány MV6-ot néztem, mindegyiknek kereken 600 volt - üzem meleg motornál persze. (a "Desired Engine Idle Speed"-re gondolok)

Elküldve
Sajna a beszívott levegő hőmérsékletet nem vágom, de érdekes hogy 750rpm az alapjáratod. Eddig akárhány MV6-ot néztem, mindegyiknek kereken 600 volt - üzem meleg motornál persze. (a "Desired Engine Idle Speed"-re gondolok)

Igen errol mar a nehez inditas topicban beszeltunk, de ezzel nem tudok mit kezdeni a 750 az annyi, meg kene neznem masik verzios ecuval.

600ra remelem nem a mutato szerint gondoltal, mert az nalam is 600at mutat.

Elküldve
Igen errol mar a nehez inditas topicban beszeltunk, de ezzel nem tudok mit kezdeni a 750 az annyi, meg kene neznem masik verzios ecuval.

600ra remelem nem a mutato szerint gondoltal, mert az nalam is 600at mutat.

Jaa tényleg emléxem. Akkor valószínűleg csak az OP-COM ír rossz értéket, ebben az esetben viszont a levegő hőmérséklet értéke is lehet hibás... Probléma megoldva. <_<

Elküldve
Pont ez a kerdes, mivel eddig en se lattam mas autonal ugyanezeket, gondoltam valaki vagja.

Azert nem egyszeru, mert akar annyi is lehet, mivel a huto mogott van a a legcso es mire eljut a beszivott

levego a szenzorig akar melegedhetne is talan ennyit, meg akar nem is.

Ha nem jovunk ra ugy is jo ha akad egy BP-i vallakozo kedvu es megnezzuk azt a verdat is.

kizárt hogy 8 fokos külső levegő esetén 26 fokos legyen a levegő az a 30-40 centi légcsatorna után. inkább ott a hőmérőelem lehet bajos. szedd ki, és mérd ki egy másik hőmérővel (jeges víz, forró víz). vagy csere.

de az is lehet, hogy tényleg csak az OP-COM látja rosszul a dolgokat.

amúgy ez az a USB-csatlakozós OBD adapter, amit ebayen is dobálnak a ferdeszeműek?

hozzám is jutott egy belőle, bagóért, de annyit is ér, nem bírom működésre bírni...

Elküldve
kizárt hogy 8 fokos külső levegő esetén 26 fokos legyen a levegő az a 30-40 centi légcsatorna után. inkább ott a hőmérőelem lehet bajos. szedd ki, és mérd ki egy másik hőmérővel (jeges víz, forró víz). vagy csere.

de az is lehet, hogy tényleg csak az OP-COM látja rosszul a dolgokat.

amúgy ez az a USB-csatlakozós OBD adapter, amit ebayen is dobálnak a ferdeszeműek?

hozzám is jutott egy belőle, bagóért, de annyit is ér, nem bírom működésre bírni...

ELM 327 et dobalnak bagoer, ez a 10 20 rongyos kategoria. Ahhoz kell nagyon draga ha epromot is akarsz programozni, meg ha live adatbol grafikont akarsz.

Hibakodot olvasni meg iyleneket ellenorizni boven jo az ebayes.

(ez pl csak 8-10 adatot ad masodpercenkent, abbol nem lesz lambda grafikon se)

Egyebkent teljesen fagolyo az egesz, olyan pedig nincs hogy ha egyszer megvan valami akkor elterot olvas. Ha megvan a canbus megvan a cucc.

Ha elrontjak a szoftvert es mondjuk a fordulatszamot irjak ki elogyujtasnak ... olyan bajok lehetnek csak.

Amugy hazafele 20 fokban mar vegig 20-21 fokot mutatott, szoval lesz ott valami!

Elküldve
ELM 327 et dobalnak bagoer, ez a 10 20 rongyos kategoria. Ahhoz kell nagyon draga ha epromot is akarsz programozni, meg ha live adatbol grafikont akarsz.

Hibakodot olvasni meg iyleneket ellenorizni boven jo az ebayes.

(ez pl csak 8-10 adatot ad masodpercenkent, abbol nem lesz lambda grafikon se)

Egyebkent teljesen fagolyo az egesz, olyan pedig nincs hogy ha egyszer megvan valami akkor elterot olvas. Ha megvan a canbus megvan a cucc.

Ha elrontjak a szoftvert es mondjuk a fordulatszamot irjak ki elogyujtasnak ... olyan bajok lehetnek csak.

Amugy hazafele 20 fokban mar vegig 20-21 fokot mutatott, szoval lesz ott valami!

nade nekem x20xev van, ami nem canbusos. ráadásul az elm 327 nem viszi a kwp2000-et, amivel a x20xev-ek Simtec ECU-ja kommunikál.

legalábbis én így tájékozódtam. most nincs kéznél, de holnap előásom a motyót.

Elküldve
nade nekem x20xev van, ami nem canbusos. ráadásul az elm 327 nem viszi a kwp2000-et, amivel a x20xev-ek Simtec ECU-ja kommunikál.

legalábbis én így tájékozódtam. most nincs kéznél, de holnap előásom a motyót.

Persze az enyem is 7es labon olvas szoval ugyanugy ISO 14230-4. Nekem Kw82 (motronic 2.8.1).

Csak azt akartam erzekeltetni, hogy ha egyszer mar sikerult komminukalni a buszon, akkor onnantol mar cask szoftver kerdese, hogy mit

talal meg es mit nem, de olyan nem lehet hogy mondjuk 600 helyett 700 as rpm signalt latsz, mikozben a 600 a valos, mivel ekkor mar

valoszinuleg a motor sem forogna. (mivel ezt a jelet hasznalja a DIShez is)

Egyebkent rendeltem egy ELM 327 et is. Annyira olcso jateknak is megeri:) Majd ha megerkezik megnezem mit lehet vele kezdeni.

Elküldve
Persze az enyem is 7es labon olvas szoval ugyanugy ISO 14230-4. Nekem Kw82 (motronic 2.8.1).

Csak azt akartam erzekeltetni, hogy ha egyszer mar sikerult komminukalni a buszon, akkor onnantol mar cask szoftver kerdese, hogy mit

talal meg es mit nem, de olyan nem lehet hogy mondjuk 600 helyett 700 as rpm signalt latsz, mikozben a 600 a valos, mivel ekkor mar

valoszinuleg a motor sem forogna. (mivel ezt a jelet hasznalja a DIShez is)

Egyebkent rendeltem egy ELM 327 et is. Annyira olcso jateknak is megeri:) Majd ha megerkezik megnezem mit lehet vele kezdeni.

Persze, javarészt a software-en múlik minden. Szerintem nekem is azzal lesz baj, csak nem értem mi. Egyszer működött, azt onnantól kezdve nem indul el. Ha rá van dugva laptopra az USB-s kütyü, akkor elindul, majd azonnal hibával elszáll, ha pedig nincs rádugva, akkor anyázik a hiánya miatt.

Nekem volt ELM-es USB-s kütyüm, de nekem meg sem mozdult vele. Pedig egy dízel Astrára rádugva, csodálatosan olvasott (persze utána derült ki, hogy nem támogatja azt a protokollt).

Elküldve
Látom egyiktek sem vágja a témát. A megoldás EGR...

A beszívott levegő hőmérsékletét a szívócső elején méri a jeladó, az EGR meg csak később keveri hozzá a füstgázt, nem?

(már ha erre a témára gondoltál)

Elküldve
A beszívott levegő hőmérsékletét a szívócső elején méri a jeladó, az EGR meg csak később keveri hozzá a füstgázt, nem?

(már ha erre a témára gondoltál)

Erre gondoltam, de ha biztosan az elején méri, akkor ez sem játszik...

Elküldve
Erre gondoltam, de ha biztosan az elején méri, akkor ez sem játszik...

Biztos a rendőr. <_<

De ahogy nézem, a V6-os is a szívócsőben méri, és oda nem jut füstgáz. Szerencsésebb esetben :angry: :P :P :P :P

Elküldve
Biztos a rendőr. <_<

De ahogy nézem, a V6-os is a szívócsőben méri, és oda nem jut füstgáz. Szerencsésebb esetben :angry: :P :P :P :P

Nem a MAF szenzor házába van beépítve?

Elküldve
Biztos a rendőr. <_<

De ahogy nézem, a V6-os is a szívócsőben méri, és oda nem jut füstgáz. Szerencsésebb esetben :angry: :P :P :P :P

Vicces vagy, de akkor még mindig nincs megoldás mitől érzékel 20 fok feletti levegőt...

Elküldve
Vicces vagy, de akkor még mindig nincs megoldás mitől érzékel 20 fok feletti levegőt...

Írtam azt is, hogy ellenőrizze a szenzort. Induljunk el a kályhától... nemde!?

És különben is, mi lelt? Pályázol a Béke-Nobel-díjra!? <_< :angry:

Elküldve
Írtam azt is, hogy ellenőrizze a szenzort. Induljunk el a kályhától... nemde!?

És különben is, mi lelt? Pályázol a Béke-Nobel-díjra!? :angry: :P

Mifivel lebontottuk tegnap a tetejet, elotte atneztunk mindent. Akkor eppen teljesen hihetonek tunt a dolog diagon nezve. Melegebbet mutatott ismet, de at is vot megedve a cucc

merni sem kellett kezratetel eleg volt. Ugy latszik 10 fokot ossze tud szedni a lanygos fekete muanyag vackoktol.

Amugy pedig meg lehuzva is szepen mukodik(ilyenkor -39 fokon es egy MIL lampa van), tehat valoszinuleg meg ha mellemerne 5-10 fokot akkor sem szamitana

igazan sokat a mukodest nezve.

Ami erdekesebb, hogy a repedezo oreg gyujtaskabeleim alol egy tok ujnak latszo Bosch trafo kerult elo!

Egyebkent mertunk kompressziot is legrosszabb 11.5 legjobb 13, a tobbi 12 folott 2-5 tizeddel.

A benzinnyomasszabalyzohoz meno levegocsovon falsot szivott de nem kicsit, annyit talaltunk meg.

(ennyi a nehez inditas temahoz)

Aztan viz:

Nyilvan nem talaltuk meg, hogy konkretan honnan szokik a viz a bal oldali kipufogo kornyekere <_< A bal oldalon a nagy vastag cso ami a termosztattol jon

egy kicsit meg volt ragva ugyan, de nem sikerult kiszedve sem ugy tornom hogy atlassak rajta. Csere aztan remenykedes...

Elküldve

Vagy én vagyok nagyon béna, vagy tényleg van valami trükk a B Omega óra beállításánál, mert minden más Opel óráját simán be tudtam eddig állítani, de az Omegáéval nem boldogulok. <_< :angry:

Segítene valaki? :P

Más, nincs valakinek valami alufelnije, amitől megválna? Omegára kell, 15-17" méretben :P

Elküldve
Vagy én vagyok nagyon béna, vagy tényleg van valami trükk a B Omega óra beállításánál, mert minden más Opel óráját simán be tudtam eddig állítani, de az Omegáéval nem boldogulok. <_< :angry:

Segítene valaki? :P

Más, nincs valakinek valami alufelnije, amitől megválna? Omegára kell, 15-17" méretben :P

Vanb lent a gárzsban egy omaga kézikönyv valahol.Megnézzem? :P

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.