Eriic Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 Ebben elég sok a buktatón kívüli hülyeség is. A motorcsere még csak-csak, bár simán nem legális, de 225E felett illik láncot cserélni. Aztán a futóműcsere. Mit akarsz átrakni a használtból? Mert donort általában kasztnielemek és egyéb apróságok cseréjéhez szoktak venni, de futóműről még nem is halottam, főleg sedanét a caravanba... ÁÁá, kizárt hogy rendszámot átrakjam rá, hivatalosan ezt ugy hívják hogy "egyedi azonosítójel hamisítás" és ez már bűncselekménynek számít és nem szabálysértésnek! A motorcsere legalitásáról, majd utána járok, mert a sedannak megvan minden papírja és még 1 év műszaki is van rajta , persze Német :D ,tehát mivel tipusazonos meg papírjai is megvannak sztem meglehet csinálni ezt legálisan is , de majd megmondják az illetékesek. Futóműcserénél meg ugye csak az elejébe gondolkoztam , ami most lett felújítva, 2 első GM lengéscsillapító van benne és minden kopó alkatrész cserélve van rajta. Láncról nemtudom hogy mizu, de nem csörög meg szépen jár a motor, meg kint opel szervízbe volt végig hordva . Télleg patent állapotban van. Azért gondolkozom ilyenekben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március6, 2011 Megoszt Elküldve Március6, 2011 ÁÁá, kizárt hogy rendszámot átrakjam rá, hivatalosan ezt ugy hívják hogy "egyedi azonosítójel hamisítás" és ez már bűncselekménynek számít és nem szabálysértésnek! A motorcsere legalitásáról, majd utána járok, mert a sedannak megvan minden papírja és még 1 év műszaki is van rajta , persze Német :D ,tehát mivel tipusazonos meg papírjai is megvannak sztem meglehet csinálni ezt legálisan is , de majd megmondják az illetékesek. Futóműcserénél meg ugye csak az elejébe gondolkoztam , ami most lett felújítva, 2 első GM lengéscsillapító van benne és minden kopó alkatrész cserélve van rajta. Láncról nemtudom hogy mizu, de nem csörög meg szépen jár a motor, meg kint opel szervízbe volt végig hordva . Télleg patent állapotban van. Azért gondolkozom ilyenekben. Motorcsere nem nagy dolog. Típusazonos motor esetén Okmányiroda, hivatalos adásvételi a motorról, új forgalmi+törzsköny. Ez asszem 6+6e ft. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szkszaby Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 Motorcsere nem nagy dolog. Típusazonos motor esetén Okmányiroda, hivatalos adásvételi a motorról, új forgalmi+törzsköny. Ez asszem 6+6e ft. És utána mi fog szerepelni a forgalmiban? Csak a motorkód? Egyéb infó a motorcseréről lesz benne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
BigFatPete Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 És utána mi fog szerepelni a forgalmiban? Csak a motorkód? Egyéb infó a motorcseréről lesz benne? Nagy valószínűséggel igen, nekem is csak X20XEV van a forgalmiban, és semmi egyéb megjegyzés a cseréről. Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 És utána mi fog szerepelni a forgalmiban? Csak a motorkód? Egyéb infó a motorcseréről lesz benne? Nem, elvileg kapsz egy új forgalmit, törzskönyvet, az új motorszámmal, és ennyi. Persze mindez csak akkor járja, hogyha típusazonos, adásvételis a motor. Különben felejtős (illetve nem, ha az NKH-hoz akarsz menni átépítési felülvizsgálatra... :D :lol: :D ). Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 Nem, elvileg kapsz egy új forgalmit, törzskönyvet, az új motorszámmal, és ennyi. Persze mindez csak akkor járja, hogyha típusazonos, adásvételis a motor. Különben felejtős (illetve nem, ha az NKH-hoz akarsz menni átépítési felülvizsgálatra... :D :lol: :D ). Nekem a forgalmimban szerepel a motorkód a motorszámmal együtt, viszont a végén van egy megjegyzés, hogy "motorkóddal ellátva". múltkor egy igazoltató rendőr azt mondta, ezzel bármikor cserélhetek motort a kocsiban, nem kell semmi papirozás (persze azonos kódúra). Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 Nekem a forgalmimban szerepel a motorkód a motorszámmal együtt, viszont a végén van egy megjegyzés, hogy "motorkóddal ellátva". múltkor egy igazoltató rendőr azt mondta, ezzel bármikor cserélhetek motort a kocsiban, nem kell semmi papirozás (persze azonos kódúra). Igen, elvileg volt erről szó, egykor. Hogy ugye a motor már nem fődarab, innen kezdve bármikor lehetne csereberélni, persze típusnak megfelelően. De mivel a lüke magyar jogrend szerint a motorszám azonosítója az autónak, és be van vésve a papírjaiba, ezért kell a huzavona (plusz némi pénzcsorgatás az államnak, hogy szakadjon meg). De azt nem értem, hogy a 'Motorkóddal ellátva' hogyan jogosít fel a motor cseréjére. Attól még nem íródik át a motorszám a papírokban, és elvileg az kell. Vagy módosult megint valami? (amúgy másik trükk volt, hogy kicseréled a motort, és műszakin bepróbálkozol az átiratással. lábjegyzetként odafirkáltak azokis ezt-azt. megint egy trükk, hogy eladás esetén motorcsere, és akkor átiratásnál már az új adatok kerülnek be) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 Igen, elvileg volt erről szó, egykor. Hogy ugye a motor már nem fődarab, innen kezdve bármikor lehetne csereberélni, persze típusnak megfelelően. De mivel a lüke magyar jogrend szerint a motorszám azonosítója az autónak, és be van vésve a papírjaiba, ezért kell a huzavona (plusz némi pénzcsorgatás az államnak, hogy szakadjon meg). Egyszer ezen "vitatkoztam" - vesztem össze - egy vizsgáztató "szakemberrel" még évekkel ezelőtt... az érvem az volt, hogy egy DSG váltó drágább mint egy motor, szal akkor annak a száma miért nincs benne?... Idiótaság magasfokon. Vhol már leírtam, a fosvágennél X éve nincs motorszám - kivéve magyarhont, ahol egy szaki a "szervektől" megkapott lista alapján ütögeti bele a motorba a számot... Ez Magyarország... izé, inkább Magyarisztán :D ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Március7, 2011 Megoszt Elküldve Március7, 2011 Nekem a forgalmimban szerepel a motorkód a motorszámmal együtt, viszont a végén van egy megjegyzés, hogy "motorkóddal ellátva". múltkor egy igazoltató rendőr azt mondta, ezzel bármikor cserélhetek motort a kocsiban, nem kell semmi papirozás (persze azonos kódúra). Rosszul mondta. Akkor csak motorkód szerepelne a forgalmidban... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március8, 2011 Megoszt Elküldve Március8, 2011 Egyszer ezen "vitatkoztam" - vesztem össze - egy vizsgáztató "szakemberrel" még évekkel ezelőtt... az érvem az volt, hogy egy DSG váltó drágább mint egy motor, szal akkor annak a száma miért nincs benne?... Idiótaság magasfokon. Vhol már leírtam, a fosvágennél X éve nincs motorszám - kivéve magyarhont, ahol egy szaki a "szervektől" megkapott lista alapján ütögeti bele a motorba a számot... Ez Magyarország... izé, inkább Magyarisztán ;) ... ugyanez a helyzet azokkal amcsi autókkal. már amiket még a motorszám "megszüntetése" előtt helyeztek az országban forgalomba. felszegecseltek egy AF-es plakettet valahogy. vagy ragasztottak. mivel ugye azok se kaptak gyárilag motorszámot. vagy a legtöbbször egyszerűen csak odaadták a tulajnak, hogy vigyázzon rá, ők nem tudják rögzíteni :lol: :D :) aztán ha elkallódott, lőttek érte. éljen a magyar realitás :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
omikombi Elküldve Március9, 2011 Megoszt Elküldve Március9, 2011 Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Mitől van az ,hogy opel omega 2000 16v motornál mindíg ugrál,és leáll az alapjárat.Hibakódot nem ír ki .Alapjárati motort,hőfokjeladó már cseréltem.Most meg azt mondják,hogy Vezérműtengely jeladót kell rajta cserélni! Mi különbség van az utángyártott és a gyári alkatrész között!?Árban 10000-35000 van de a 35000-res annyival többet tud? Aki tud kérem segítsen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március9, 2011 Megoszt Elküldve Március9, 2011 Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Mitől van az ,hogy opel omega 2000 16v motornál mindíg ugrál,és leáll az alapjárat.Hibakódot nem ír ki .Alapjárati motort,hőfokjeladó már cseréltem.Most meg azt mondják,hogy Vezérműtengely jeladót kell rajta cserélni! Mi különbség van az utángyártott és a gyári alkatrész között!?Árban 10000-35000 van de a 35000-res annyival többet tud? Aki tud kérem segítsen! Kb akkora a különbség, hogy az egyik működik, a másik nem (értsd: ha utángyárira cserélnéd, inkább utald el a pénzt nekem, a helyzeten nem változtat, nekem meg lesz egy kis pénzem :D ) Tehát csak gyári, zacskós, GM-es motyót, más lutri, oroszrulett (berettával). Tankolj bele prémium benyát, azt jobban szereti (meg cserélj benyaszűrőt). Azt meg sem kérdem, hogy gyertyapipák körül tiszta-e a környék (ott lent....)... ugyanígy a kábelek állapota is kritikus. és ellenőrizd a vákuum csöveket. Mielőtt soksok kérdést feltennél, olvass vissza, volt jópár cartársnak hasonló kínja, hátha te is rábukkansz. (ja, és ne cserélj vez jeladót, előtte olvass vissza, és nézd végig a szinte filléres megoldásokat!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
eszeky Elküldve Március9, 2011 Megoszt Elküldve Március9, 2011 sziasztok! két kérdésem lenne. egy másfél hónappal ezelőtt volt fórum téma.hogy az autómata váltós modelt el lehet vinni szakszervízbe és a legújabb verziót ráteszik vagy mi..ettől a váltó hogy fog viselkedni? gyorsabban lasabban vát stb... vagy mi lesz utána, egyáltalán van valami értelme,valaki csinált már ilyet? a másik kérdésem hogy nyugodt szívvel vihetem az autómat a patyi lacihoz? itt kaptam tőlletek a számot és nevet még nem ismerem. a válaszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Március9, 2011 Megoszt Elküldve Március9, 2011 sziasztok! két kérdésem lenne. egy másfél hónappal ezelőtt volt fórum téma.hogy az autómata váltós modelt el lehet vinni szakszervízbe és a legújabb verziót ráteszik vagy mi..ettől a váltó hogy fog viselkedni? gyorsabban lasabban vát stb... vagy mi lesz utána, egyáltalán van valami értelme,valaki csinált már ilyet? a másik kérdésem hogy nyugodt szívvel vihetem az autómat a patyi lacihoz? itt kaptam tőlletek a számot és nevet még nem ismerem. a válaszokat előre is köszönöm. Én még nem jutottam el a váltofrissitesig, ha sikerul varjuk az eredmenyt. Angoloknal a fele oda volt tole a masik fele eszre se vette, szoval placebo is lehet... Patyi jol szerel de nem olcso. (k orankent) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Március9, 2011 Megoszt Elküldve Március9, 2011 Én még nem jutottam el a váltofrissitesig, ha sikerul varjuk az eredmenyt. Angoloknal a fele oda volt tole a masik fele eszre se vette, szoval placebo is lehet... Patyi jol szerel de nem olcso. () Utolsó sort - legalábbis számot tartalmazó részt- kérlek azért töröld, max pü-ben, vagy dumálják le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsizoli Elküldve Március9, 2011 Megoszt Elküldve Március9, 2011 sziasztok! két kérdésem lenne. egy másfél hónappal ezelőtt volt fórum téma.hogy az autómata váltós modelt el lehet vinni szakszervízbe és a legújabb verziót ráteszik vagy mi..ettől a váltó hogy fog viselkedni? gyorsabban lasabban vát stb... vagy mi lesz utána, egyáltalán van valami értelme,valaki csinált már ilyet? a másik kérdésem hogy nyugodt szívvel vihetem az autómat a patyi lacihoz? itt kaptam tőlletek a számot és nevet még nem ismerem. a válaszokat előre is köszönöm. Én frissítettem anno, franc tudja , valamit biztos csinált, de végül manuálra átszereltettem. Azóta nincs ilyen problémám hogy milyen SW, amilyen a kedvem úgy rugdosom a kuplungot. Viheted hozzá, mi jó baja van megint? Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Én még nem jutottam el a váltofrissitesig, ha sikerul varjuk az eredmenyt. Angoloknal a fele oda volt tole a masik fele eszre se vette, szoval placebo is lehet... Patyi jol szerel de nem olcso. Kérdés mi a drága. itt 500Sek szinte a minimum munkadíj! Otthon számolgattunk 1-2év, amikor úgy volt hogy belevágunk az autószerelésbe... 1500ft a rezsi (műhely-víz-villany-fűtés-etc)+a melós órabére. Ehhez hozzájön a szerszámok-gépek amortizációja, ami egy jól felszerelt műhelynél 1000-esek körül megy. Szóval egy jól felszerelt műhelyben ha min 2500ft önköltséggel számolunk, az reális. És ezen profit még mindig nincs, csak ki van fizetve minden számla. Amúgy otthon néztem nagyot, SAAB márkaszervíz óradíj: 10000+fa :D Szóval mi drága!? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
BigFatPete Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Kérdés mi a drága. itt 500Sek szinte a minimum munkadíj! Otthon számolgattunk 1-2év, amikor úgy volt hogy belevágunk az autószerelésbe... 1500ft a rezsi (műhely-víz-villany-fűtés-etc)+a melós órabére. Ehhez hozzájön a szerszámok-gépek amortizációja, ami egy jól felszerelt műhelynél 1000-esek körül megy. Szóval egy jól felszerelt műhelyben ha min 2500ft önköltséggel számolunk, az reális. És ezen profit még mindig nincs, csak ki van fizetve minden számla. Amúgy otthon néztem nagyot, SAAB márkaszervíz óradíj: 10000+fa :D Szóval mi drága!? ;) BMW óradíja: 18.000 + ÁFA :lol: :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 BMW óradíja: 18.000 + ÁFA :D :lol: :D Az tiszta svéd pénz :) Chrysler szervizben 500Sek (15000ft) az óradíj. Olaj-szűrőcsere-diagnosztika (10000-es szerviz) 2500Sek (75000ft) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Utolsó sort - legalábbis számot tartalmazó részt- kérlek azért töröld, max pü-ben, vagy dumálják le. Barki felhivja, megmondja hogy ennyi. Nem ertem miert nem segithetjuk egymast ezzel az infoval. Szerintem a velemenyhez ugyanugy hozzatartozik, mint hogy jol szerel. Kulonben hogyan dontene el az ember, hogy mergeri-e? Raadasul a dragak koze sem tartozik igazan... Link to comment Megosztás: More sharing options...
skyrangr Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Barki felhivja, megmondja hogy ennyi. Nem ertem miert nem segithetjuk egymast ezzel az infoval. Szerintem a velemenyhez ugyanugy hozzatartozik, mint hogy jol szerel. Kulonben hogyan dontene el az ember, hogy mergeri-e? Raadasul a dragak koze sem tartozik igazan... Te mondtad hogy nem olcsó :D Most nem tartozik a drágák közé, de nem olcsó? :lol: Tehát középmezőny? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Omegatd Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Az tiszta svéd pénz :D Chrysler szervizben 500Sek (15000ft) az óradíj. Olaj-szűrőcsere-diagnosztika (10000-es szerviz) 2500Sek (75000ft) Ingyé' van... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabo Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 Ingyé' van... Azt hittem ők fizetnek ennyit, hogy hozzáérhetnek a kocsihoz.. hm... :D :lol: Tévedtem volna? :D :) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
eszeky Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 már régóta folyik az olaj meg nagyon szereti a hűtővizet,úgy hetente egy flakkont beszippant.az olaj is ömlik bele.nem tudom mi lehet de a tócsa az undorító alatta+ömlik be a kipufogó sza égett szag.motortérből füst minden.ég rajta az olaj. csak ennyi.nagyon unom.sajnos ez van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
eszeky Elküldve Március10, 2011 Megoszt Elküldve Március10, 2011 köszönöm az infókat. meglesem a patyit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts