Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Alapítsunk bontószökevény szekciót :D

Pénteken megyek kormányt bőröztetni <_<

Azért annyi km nincs az enyémbe, hogy kelljen a bőröztetés :D

Elküldve
Aki nem jár vele és minden kontinensen tart (legalább) egy autót <_<

Azért a munkanélküli 1 évem alatt is 20e km belement... :D...

Hja a legalább "egy" az fekszik, lehet asszonynak kell vennem autót, ha kijön, vagy egy 84-88 as Asconát, Kadettet stb kap, vagy ha terepeznie is kell, akkor Niva-t... az ami elég olcsón van. vagy egy 78 as Commodore-t :D :D Csak azok kezdenek lelakottak lenni :) :D :D

Elküldve
Hja elvileg lekapcsol de sztem vmiért a kondezátor csak működik, ami segít kicsapatni a párát a kabinból. Nekem télen nyáron "megy" - Mármint párátlanít <_<

Letiltja a kompresszor reléjét a klíma vezérlője. Úgyhogy a klíma fixen ki van kapcsolva. Logikus is a fix kikapcsolás, ugyanis többet árt az üzemeltetése, mint használ.

Az R134a hűtőközeg ugyanis 'plusszos', vagyis negatív tartományban nem képes rendeltetésszerűen működni, mivel -asszem 8 fok alatt- nem párolog el, ezért a kompresszor a szívó oldalon folyadékot szív vissza, amit ugye a fizika is kimond, hogy nem lehet összesűríteni, a szívóoldalon pedig acél lemezszelepek vannak, amik nemigen viselik el a túlerőltetést.

Na meg értelmetlen is, hiszen 0 fok körül már nem sok a pára... kicsapódik fagy alakjában...

Mondjuk ettől függetlenül, szükség lenne a havi 1-2 bekapcsolásra, hogy az olaj megkenje a gumi tömítéseket.

Legalábbis szerintem.

Elküldve
Nézd meg hogy a szélvédő elötti lefolyó nincs-e eldugulva. Ha elvan akkor a tűzfalon be tud folyni a víz. A B2ben volt hogy a hátsó ülésig állt a víz :D

Látszik nem régóta van Omegád. Egy jó Omegás ilyenkor azt írja, hogy : " Óvassávissza!!" <_< :D

Elküldve
Letiltja a kompresszor reléjét a klíma vezérlője. Úgyhogy a klíma fixen ki van kapcsolva. Logikus is a fix kikapcsolás, ugyanis többet árt az üzemeltetése, mint használ.

Az R134a hűtőközeg ugyanis 'plusszos', vagyis negatív tartományban nem képes rendeltetésszerűen működni, mivel -asszem 8 fok alatt- nem párolog el, ezért a kompresszor a szívó oldalon folyadékot szív vissza, amit ugye a fizika is kimond, hogy nem lehet összesűríteni, a szívóoldalon pedig acél lemezszelepek vannak, amik nemigen viselik el a túlerőltetést.

Na meg értelmetlen is, hiszen 0 fok körül már nem sok a pára... kicsapódik fagy alakjában...

Mondjuk ettől függetlenül, szükség lenne a havi 1-2 bekapcsolásra, hogy az olaj megkenje a gumi tömítéseket.

Legalábbis szerintem.

Egyszerűbben szólva a szétfagyás miatt, ok, de azt mondd meg, hogy akkor mi párátlanít mondjuk 1-2 fokban? Mert ECO módhoz képest észrevehetően jobb a páramentesítése.

Elküldve
Egyszerűbben szólva a szétfagyás miatt, ok, de azt mondd meg, hogy akkor mi párátlanít mondjuk 1-2 fokban? Mert ECO módhoz képest észrevehetően jobb a páramentesítése.

Nem szétfagy. Csak az el nem párologtatott hűtőközeg szétvágja a kompresszort. Mivel folyadékot nem lehet sűríteni. Legalábbis azzal a technikával nem, ami a kocsiban van <_<

Nemtom. Esetleg be-be kapcsolja a kompresszort... ha van -márpedig kell lennie- elpárologtató hőmérőnek, akkor lefagyásig tud hűteni (ha van elég nagy légáram, akkor -5fokig le tudja nyomni az elpárologtató hőmérsékletét, fagyás nélkül).

Elküldve
Nem szétfagy. Csak az el nem párologtatott hűtőközeg szétvágja a kompresszort. Mivel folyadékot nem lehet sűríteni. Legalábbis azzal a technikával nem, ami a kocsiban van <_<

Nemtom. Esetleg be-be kapcsolja a kompresszort... ha van -márpedig kell lennie- elpárologtató hőmérőnek, akkor lefagyásig tud hűteni (ha van elég nagy légáram, akkor -5fokig le tudja nyomni az elpárologtató hőmérsékletét, fagyás nélkül).

Arra tippelek, hogy a motor felmelegíti a környezetét annyira, hogy mínusz 1-2-3 fokos hőmérsékletig újra gáz nem lesz, a hűtőközeg, és be-be kapcsol.

Repülőn nincs hozzáadott hűtőközeg, az a levegő.. tudod odakint -40 -60 fok van, ez a 200-300 fokos, hajtóműtől elvezetett levegőt elég jól lehűti :D

Elküldve
Az jó, csak a guminyomás adatok ott vannak a tankolófedélen.. ha láttál ilyet már :D :D

Mondom neszójbe <_< Nyilván ezen nincs meg az.

Elküldve
Mondom neszójbe :) Nyilván ezen nincs meg az.

Mondom bontószökevény :D :D <_< :D Legalább a tankolófedél megvan? :D :lol:

Dehát C Vekiből ilyenbe átülni, nem visszafejlődés neked? :D

Elküldve
Hát én ezért nem fogok garázst építeni minden országban ahol melózom :D.. na az az igazi áldozat.. <_<

A távindítás pl nagyszerű nyáron is... :D a szépen, klímával lehűtött kocsiba beleülni.. ohh hm.. :D :)

Garázst lehet bérelni iss wazzzeee. Nyáron meg, ha garázsból indulsz akkor nem kell negyedóráig nyélgázon mennie a klímának, hogy a 60 fokos autót lehűtse....

Elküldve
Talán az ECO módot ki kéne kapcsolni ... :D ...

Omegatd, jelentem újabb bontószökevényünk van... :D :) <_< :D

Nem szólok hozzá, mert az ominózus kolléga, már többször felvilágosított, hogy ő a helikopter. Innentől nem óhajtok belefolyni a vitába...

Elküldve
Itt kié nem az...csak van aki sztárolja <_<

Naja, az enyém leginkább az, most szerintem elvinné a prímet a kategóriában. De lagalább nálam lett az, az idők folyamán, nem sz@rt vettem...

Elküldve
Az jó, csak a guminyomás adatok ott vannak a tankolófedélen.. ha láttál ilyet már <_< :D

A síplerek nem néznek holmi tankolófedélt, meg nem gugliznak, hanem kérdeznek...

Elküldve
Azért a munkanélküli 1 évem alatt is 20e km belement... <_<...

Jó egyeseknek, én egy évig munkanélküli lennék, nemhogy autóm nem lenne, a híd alatt csöveznék...

Elküldve
Garázst lehet bérelni iss wazzzeee. Nyáron meg, ha garázsból indulsz akkor nem kell negyedóráig nyélgázon mennie a klímának, hogy a 60 fokos autót lehűtse....

Ezért kellene nekem ISS a garázs...

Elküldve
Garázst lehet bérelni iss wazzzeee. Nyáron meg, ha garázsból indulsz akkor nem kell negyedóráig nyélgázon mennie a klímának, hogy a 60 fokos autót lehűtse....

olcsóbb a távindítás, meg a benya <_< Nomeg nem biztos, hogy van garázs ott ahol lakom ugyebár :) .. és elgyaloglni stb... akkor minek van autóm :D :D

Elküldve
olcsóbb a távindítás, meg a benya <_< Nomeg nem biztos, hogy van garázs ott ahol lakom ugyebár :D .. és elgyaloglni stb... akkor minek van autóm :D :D

Visszatérve a kiinduláshoz...

A távindítás nem segít -bár tudom, téged ez nem érint :) - a hidegindítási problémákon. :D

Marad a garázs, vagy az állófűtés/motor előmelegítés.

Elküldve
Visszatérve a kiinduláshoz...

A távindítás nem segít -bár tudom, téged ez nem érint <_< - a hidegindítási problémákon. :D

Marad a garázs, vagy az állófűtés/motor előmelegítés.

Valoban nem erint, mert otthonhidegben sem tapasztaltam ilyet. Mondjuk most nem tudom mit tett tonkre apam ... :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.